PDA

View Full Version : Nieuwe 7string gezocht



Liquid_Metal
4 januari 2010, 08:52
De 2e gitarist/toetsenist heeft mijn band verlaten en we gaan hem vervangen door iemand die enkel toetsen speelt. Zodoende moet ik wat harder aan het werk met gitaar (wat alleen maar leuk is uiteraard!). Hij speelde een aantal nummers met sevenstring en die moet ik nu overnemen. Maar ik heb er geen...
Ik ben al geruime tijd aan het rondkijken naar gitaren en allereerst sprak de Schecter Omen 7 Extreme me wel aan. Maar die gitaar heeft een basswood body (vind ik nogal karakterloos) en een maple neck (vind ik veel te schel). Mijn favoriete hout is mahonie dus ik denk dat ik een mahonie body en neck zoek.
Ik kwam maar weinig gitaren tegen die van mahonie zijn. Basswood+maple is echt de standaard in metal en ook waar mijn Ibanez RGR320EX van is gemaakt. Die ga ik waarschijnlijk verkopen omdat de sound me toch niet echt aanstaat en ik toch geld moet vangen voor een nieuwe koop.

Ik heb wat rondgekeken, voornamelijk op de Schecter-site, en kwam de Schecter Diamond C7 Blackjack ATX tegen. En mijn eerste indruk is héél goed. Foto:

http://www.sevenstring.org/forum/geek/gars/images/8/6/1/1/Photo_342.jpg

String-through vind ik wel erg tof.
Voorwaarde is dat de gitaar geen Floyd Rose moet hebben. Is me wat teveel gedoe en zo extreem gebruik ik de tremolo niet. Vintage tremolo vind ik helemaal prima, vaste brug is wel oké.

Die Blackjack wil ik graag een keer gaan testen. Weet iemand of die gitaar ergens in Nederland (liefst omgeving Almere/Amsterdam/Utrecht) uit te proberen is? Zomaar blind van Thomann kopen (daar kwam ik 'm tegen) is het toch niet helemaal.

Liquid_Metal
4 januari 2010, 08:58
Google vertelt dat Musicdeals in Huizen deze gitaar verkoopt (Construction: Set-neck w/Ultra Access Body: Mahogany Neck: 3-pc. Mahogany Scale: 26.5" Tuning: B/E/A/D/G/B/E Fingerboard: Ebony Frets: 24 jumbo Inlays: Active Symbol at 12th fret Binding: Aged multi-ply Pickups: Seymour Duncan Active Black Outs Electronics: Vol/Vol/Tone/3-way Switch Bridge: Tonepros w/thru-Body Tuners: Schecter Locking Hardware: Black Chrome). Even gemaild, misschien hebben ze 'm wel op voorraad.
Even wat specs over de gitaar:

Construction: Set-neck w/Ultra Access
Body: Mahogany
Neck: 3-pc. Mahogany
Scale: 26.5"
Tuning: B/E/A/D/G/B/E
Fingerboard: Ebony
Frets: 24 jumbo
Inlays: Active Symbol at 12th fret
Binding: Aged multi-ply
Pickups: Seymour Duncan Active Black Outs
Electronics: Vol/Vol/Tone/3-way Switch
Bridge: Tonepros w/thru-Body
Tuners: Schecter Locking
Hardware: Black Chrome

Ze zijn wel een stuk duurder dan Thomann (http://www.thomann.de/nl/schecter_diamond_c_7_blackjack_atx_awht.htm).

Gothra
4 januari 2010, 10:56
Vet, sevenstrings zijn altijd leuk. Die schecter is idd geen slechte keuze, heb er veel goeds over gehoord. Je kan hem natuurlijk gaan proberen bij MusicDeals en als je m goed vindt spelen bestellen bij thomann, is maar iets van 8 euro verzendkosten dus dat valt heel erg mee en binnen een week heb je m in huis!

TimoSomers
4 januari 2010, 11:04
Je hebt PM.

Liquid_Metal
4 januari 2010, 15:22
Contact gehad met Musicdeals, maar ze hebben de gitaar niet op voorraad, en bestellen alleen als ik 'm ook bestel. En dat was juist niet de bedoeling. Iemand een idee waar ik m wél kan testen?

Overigens even over mijn budget. Ik zat te denken om ergens tussen de 500 en 800 euro uit te geven.

newbreed
4 januari 2010, 17:31
Contact gehad met Musicdeals, maar ze hebben de gitaar niet op voorraad, en bestellen alleen als ik 'm ook bestel. En dat was juist niet de bedoeling. Iemand een idee waar ik m wél kan testen?

Overigens even over mijn budget. Ik zat te denken om ergens tussen de 500 en 800 euro uit te geven.

binnen dat budget is Agile mischien iets
voor je (ook 8string). Veel beter dan de
Schecter is de Bo-el MC7 maar
dan zit je wel in een andere prijsklasse

Liquid_Metal
4 januari 2010, 18:29
Die MC-7 ziet er puik uit maar zoveel geld wil ik echt niet uitgeven voor een nieuwe gitaar. De gitaren van Agile kon ik niet zo snel vinden, daar ga ik nog wel achteraan.

minoin
4 januari 2010, 18:33
Ik heb destijds de Blackjack, ATX en Hellraiser geprobeerd. De gewone blackjack klinkt ook erg goed, maar ik wilde net iets meer ballen dan de passieve pups. Blackouts is in mijn geval de beste optie :)

Je kan gerust een keertje langskomen in Utrecht om hem te proberen hoor. Dan moet je wel zelf een amp meenemen, want ik heb hier alleen mijn Chameleon staan om mee te oefenen.

Liquid_Metal
4 januari 2010, 23:13
Heb je de Schecter C7 Blackjack ATX? Of bestaat er ook een Schecter C7 ATX? Uitproberen is misschien wel een hele goede optie.
Ik kom net bij Thomann de Hellraiser tegen en die ziet er ook wel zéér gelikt uit. Carved top zo te zien en dat diep rood doet me ook wel heel veel.

http://images4.thomann.de/pics/prod/203248.jpg

Das Schaap
4 januari 2010, 23:21
De 2e gitarist/toetsenist heeft mijn band verlaten en we gaan hem vervangen door iemand die enkel toetsen speelt. Zodoende moet ik wat harder aan het werk met gitaar (wat alleen maar leuk is uiteraard!). Hij speelde een aantal nummers met sevenstring en die moet ik nu overnemen. Maar ik heb er geen...
Ik ben al geruime tijd aan het rondkijken naar gitaren en allereerst sprak de Schecter Omen 7 Extreme me wel aan. Maar die gitaar heeft een basswood body (vind ik nogal karakterloos) en een maple neck (vind ik veel te schel). Mijn favoriete hout is mahonie dus ik denk dat ik een mahonie body en neck zoek.
Ik kwam maar weinig gitaren tegen die van mahonie zijn. Basswood+maple is echt de standaard in metal en ook waar mijn Ibanez RGR320EX van is gemaakt. Die ga ik waarschijnlijk verkopen omdat de sound me toch niet echt aanstaat en ik toch geld moet vangen voor een nieuwe koop.

Ik heb wat rondgekeken, voornamelijk op de Schecter-site, en kwam de Schecter Diamond C7 Blackjack ATX tegen. En mijn eerste indruk is héél goed. Foto:

String-through vind ik wel erg tof.
Voorwaarde is dat de gitaar geen Floyd Rose moet hebben. Is me wat teveel gedoe en zo extreem gebruik ik de tremolo niet. Vintage tremolo vind ik helemaal prima, vaste brug is wel oké.

Die Blackjack wil ik graag een keer gaan testen. Weet iemand of die gitaar ergens in Nederland (liefst omgeving Almere/Amsterdam/Utrecht) uit te proberen is? Zomaar blind van Thomann kopen (daar kwam ik 'm tegen) is het toch niet helemaal.
Gast ik heb precies hetzelfde. Ik wil echt wat zwaarders maar wat inderdaad.
Moet wel zeggen dat de Omen Extreme 7 volgens de site van Schecter WEL van mahonie is en niet basswood.
Ik zat eerst zelf ook te gassen op de blackjack ATX maar die is niet zo vindbaar en ik weet niet goed of ik zomaar bijna 800 euro ga neerleggen voor mn eerste 7-string.

Ik ga dit topic volgen, handig voor mn eigen toekomstige aankoop. Wat waarschijnlijk toch gewoon de Omen 7 gaat worden, hij spreekt me aan.

minoin
4 januari 2010, 23:26
Heb je de Schecter C7 Blackjack ATX? Of bestaat er ook een Schecter C7 ATX? Uitproberen is misschien wel een hele goede optie.
Ik kom net bij Thomann de Hellraiser tegen en die ziet er ook wel zéér gelikt uit. Carved top zo te zien en dat diep rood doet me ook wel heel veel.

http://images4.thomann.de/pics/prod/203248.jpg

Ik heb precies die witte in je beginpost, dus de Schecter C-7 Blackjack ATX :)
De Hellraiser is nog gelikter en agressiever, quilt top, pearl bindings enzo. Erg mooie gitaar, maar de EMG's vond ik iets te steriel en met een Dream Theater coverband had ik ook een fatsoenlijk en organisch clean nodig.

Ze zijn voor de prijs erg mooie afgewerkt, met superspecs en een dikke laklaag. Misschien dat alleen Agile een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft, maar die moet je ook weer importeren enzo..

Liquid_Metal
4 januari 2010, 23:28
Ja ik verbaasde me er ook al over dat de schecter-site mahonie zegt terwijl de meeste winkels het over basswood hebben. Maar de hals is van maple en ik vind mahonie in de hals toch ook wel fijn klinken (ik heb dat vergeleken bij PRS gitaren, waarbij de hals van mahonie/maple was en de body van mahonie. was wel een verschil tussen set neck en bolt on, maar het was wel vrij duidelijk).
kWil 'm best eens een keertje proberen eigenlijk, maar ik denk dat ik toch wel voor mahonie+mahonie wil gaan. En 700 à 800 vind ik wel een acceptabele prijs, aangezien het waarschijnlijk toch wel mijn main gitaar gaat worden.

Liquid_Metal
4 januari 2010, 23:32
Ik heb precies die witte in je beginpost, dus de Schecter C-7 Blackjack ATX :)
De Hellraiser is nog gelikter en agressiever, quilt top, pearl bindings enzo. Erg mooie gitaar, maar de EMG's vond ik iets te steriel en met een Dream Theater coverband had ik ook een fatsoenlijk en organisch clean nodig.

Ze zijn voor de prijs erg mooie afgewerkt, met superspecs en een dikke laklaag. Misschien dat alleen Agile een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft, maar die moet je ook weer importeren enzo..

Hmm, ik speel ook behoorlijk wat clean (denk ook aan Opeth en Dream Theater-achtige passages) dus dat moet er zeker uit gehaald kunnen worden. De EMG's op mijn huidige Ibanez bevallen me ook niet zo erg, dus qua pickups zou de Blackjack misschien wel een betere optie zijn.
OF: pickups eruit halen en er andere in zetten. En dan weet ik ook precies welke: DiMarzio Crunch Lab en DiMarzio Air Norton :supercool:.

Bram+
4 januari 2010, 23:33
Nog een suggestie, niet mahonie/mahonie (maar mahonie/esdoorn) en binnenkort pas verkrijgbaar:
http://images2.wikia.nocookie.net/ibanez/images/thumb/8/86/RGA7_BK.jpg/800px-RGA7_BK.jpg

Ziet er wel saaier uit vergeleken met die Schecters. Rond de 500 euro.

Liquid_Metal
5 januari 2010, 09:19
In Almelo zit Totally Music (open vanaf half 2 's middags? :S) en die hebben volgens de website de Hellraiser C-7. Er staat echter niets bij over "Diamond". Zijn deze gitaren altijd Diamond? Of is dat een luxere uitvoering?
Mailcontact leverde niet veel op. Volgens de mailer moest ik contact maken met de verkopers, zij zijn algemene info. Die ff mailen dus.

Almelo is wel een heel eind weg van Almere...

Overigens heeft de Hellraiser die zij verkopen een Floyd Rose. Ik vind dat op zich wel gaaf, maar of ik dat echt wil weet ik nog niet. Het werkt fijn en is erg stemvast, maar toch weer wat meer werk dan een vaste brug en een stuk minder sustain. En zó vaak gebruik ik geen tremolo. Het liefste heb ik een vintage tremolo. (bestaat dat op de Hellraiser/Blackjack?)

minoin
5 januari 2010, 09:28
In Almelo zit Totally Music (open vanaf half 2 's middags? :S) en die hebben volgens de website de Hellraiser C-7. Er staat echter niets bij over "Diamond". Zijn deze gitaren altijd Diamond? Of is dat een luxere uitvoering?
Mailcontact leverde niet veel op. Volgens de mailer moest ik contact maken met de verkopers, zij zijn algemene info. Die ff mailen dus.

Almelo is wel een heel eind weg van Almere...

Overigens heeft de Hellraiser die zij verkopen een Floyd Rose. Ik vind dat op zich wel gaaf, maar of ik dat echt wil weet ik nog niet. Het werkt fijn en is erg stemvast, maar toch weer wat meer werk dan een vaste brug en een stuk minder sustain. En zó vaak gebruik ik geen tremolo. Het liefste heb ik een vintage tremolo. (bestaat dat op de Hellraiser/Blackjack?)

De Diamond Series is volgens mij de hele gangbare Schecter serie. Het kan zijn dat de signature serie van bijvoorbeeld Jeff Loomis anders genoemd wordt, maar volgens mij niet.
Schecter maakt namelijk naast de Diamond Series ook Custom Shop gitaren.
En bestaat helaas geen 7-string Schecter met Vintage tremolo, dan moet je voor een EBMM JP gaan ;)

Liquid_Metal
5 januari 2010, 09:41
De Diamond Series is volgens mij de hele gangbare Schecter serie. Het kan zijn dat de signature serie van bijvoorbeeld Jeff Loomis anders genoemd wordt, maar volgens mij niet.
Schecter maakt namelijk naast de Diamond Series ook Custom Shop gitaren.
En bestaat helaas geen 7-string Schecter met Vintage tremolo, dan moet je voor een EBMM JP gaan ;)

Die zou ik dan ook maar wát graag willen hebben :blast:. Maar da's me wat te prijzig op dit moment. Bovendien heb ik iets tegen signature gitaren. Ik doe niet graag iemand na :P.
Ik moet voor mezelf dus maar eens goed bedenken of ik een tremolo nodig heb en of ik het dan de moeite waard vind om voor een FR te gaan. Maakt het echt veel uit qua sustain? Voor de rest denk ik eigenlijk niet dat ik er heel veel problemen mee zou hebben.

Het idee om de Hellraiser in Black Cherry aan te schaffen en de pups te vervangen door bovengenoemde spreekt me wel aan. Ik wilde die DiMarzio pups sowieso al in 1 van m'n bestaande gitaren proberen.

Tankman
5 januari 2010, 09:50
pickups eruit halen en er andere in zetten. En dan weet ik ook precies welke: DiMarzio Crunch Lab en DiMarzio Air Norton :supercool:.

Waarom niet het setje compleet maken en ipv de Air Norton ook meteen de Liquifire in de nek doen?

Liquid_Metal
5 januari 2010, 10:27
Waarom niet het setje compleet maken en ipv de Air Norton ook meteen de Liquifire in de nek doen?

Dat zou op zich ook best kunnen ja. Aanvankelijk wilde ik niet de Crunch Lab maar de D-Sonic. En toen kwam de Crunch Lab uit :).
Het idee spreekt me erg aan en ik vind de Hellraiser er ook fantástisch uitzien.
Ik denk dat ik een sevenstring ga aanschaffen als ik mijn belasting geld krijg (rond mei hè). Tegen die tijd heb ik vast wel het één en ander getest en vastgesteld welke ik wil. Nu ben ik elke dag weer enthousiast over andere gitaren. Zo werkt dat bij mij, tot het gaat bezinken :P.

Maar die Liquifire kan best wel hoor, ik denk niet dat ik daar problemen mee zou hebben. Maar eerst bedenken wat voor brug ik wil.

Overigens: die Blackjack heeft actieve SD Blackouts. Zijn die minder steriel dan de EMG's? Ik heb nog nooit met SD's gespeeld.

Tankman
5 januari 2010, 12:20
Uit mijn ervaring zijn SD Blackouts heel schel. Niet echt een verbetering tov de EMG's die je noemt. Maar dat ben ik!

Ik heb veel liever passive pickups in mn plankjes. Ik denk sowieso dat jij veel meer tevreden zal zijn met die Crunchlab en Liquiefire combi, omdat die veel veelzijdiger zijn.

Over de Schecters; Als je ooit blindelings een gitaar zou bestellen, dan zou ik het wel met een Schecter doen. Ik heb er inmiddels een stuk of 15 uitgepakt in de winkel en gecontroleerd. Gitaren uit de Omen, 006, Hellraiser, Demon en Damien series van schecter. Het zijn echt prima gitaren die weining afstelling nodig hebben uit de doos. Het is echt stemmen en spelen. Ik heb ook nog nooit een klant terug zien komen met een Schecter dat er wat mankeerde.

Over je brugvragen, de Schecter hebben of Licenced FR's, of TOM bruggen. Ik speel zelf op de Omen-7 Extreme. Het verschil tussen een Omen en een Omen Extreme is wel groot. De normale Omen serie spreekt mij niet zo aan. Ze zien er een beetje saai uit en klinken eigenlijk ook een beetje saai. Verder is de bespeelbaarheid iets minder, maar voor die prijs is het een prima gitaar.

De Extreme serie heeft dan al die Quilted Maple top, full body, neck en head binding, wat luxere inlays, een coil tap, Schecter High Output pickups (Die voorlopig heel goed voldoen, maar uiteindelijk vervangen zullen worden door ???). Voor een kleine prijsverschil heb je een gitaar die 2 keer zo goed is. Ik zou hem zeker aanraden en jou ook aanraden hem uit te testen mocht je de kans krijgen, ook al hebben ze een maple neck. De body is overigens wel MAHOGANY!!! Veel sites beweren dat dit basswood is, maar het is toch echt mahogany. En tja. hij heeft een bolt-on neck, maar hiervoor geldt hetzelfde als bij het blindelings bestellen. Als je een bolt-on koopt, doe dan deze.

Mocht je uitvoerig Schecters willen uittesten, moet je maar een PM sturen naar me. Dan geef ik je het adres van de winkel waar ik werk. Momenteel staan er 7 verschillende Schecters, maar helaas momenteel geen 7-stringers. Die gingen ineens allemaal achter elkaar de deur uit. Maar mocht je die Omen-7 Extreme willen uitproberen, wil ik hem ook wel voor je mee naar het werk nemen, mag je wel op die van mij spelen. Maar dus, als je interesse hebt, PM me maar!:ok:

Das Schaap
5 januari 2010, 13:12
Oeh ik heb op zich ook wel interesse, onder voorbehoud helaas wegens mn cashflow maar toch. :)
Die Omen 7 Extreme is toch waar ik ook nu achteraan zit.

minoin
5 januari 2010, 13:29
Ik ben het helemaal met Tankman eens, maar de Blackouts schel, daar valt mijn pet van af..
Ik heb een set actieve elementen nog nooit zo warm en tegelijk strak gehoord. Als je met je volumeknop kan omgaan heb je misschien wel meer mogelijkheden en range als een axe met passieve pups. Hij kan van bluesy naar full beast door gewoon met de volumeknop te spelen (in combinatie met een buizenamp natuurlijk...)
Dit ligt natuurlijk wel aan je amp en speakercombinatie, want als je amp snel over z'n nek gaat bij een hoge input wordt het al wat lastiger.

Tankman
5 januari 2010, 13:35
Oeh ik heb op zich ook wel interesse, onder voorbehoud helaas wegens mn cashflow maar toch. :)
Die Omen 7 Extreme is toch waar ik ook nu achteraan zit.

Als je de mogelijkheid ziet om naar Alkmaar te komen, kan ik je makkelijk verder helpen.

Liquid_Metal
5 januari 2010, 14:58
Ik ben het helemaal met Tankman eens, maar de Blackouts schel, daar valt mijn pet van af..
Ik heb een set actieve elementen nog nooit zo warm en tegelijk strak gehoord. Als je met je volumeknop kan omgaan heb je misschien wel meer mogelijkheden en range als een axe met passieve pups. Hij kan van bluesy naar full beast door gewoon met de volumeknop te spelen (in combinatie met een buizenamp natuurlijk...)
Dit ligt natuurlijk wel aan je amp en speakercombinatie, want als je amp snel over z'n nek gaat bij een hoge input wordt het al wat lastiger.

Dus daar kun je ook de Petrucci-clean mee halen? Van Count of Tuscany intro bijvoorbeeld, dat soort dingen schrijf ik zelf ook geregeld. En het rhythm clean van het outro ook.
Als ze dezelfde pups zouden hebben (bv DiMarzio Liquifire en CL, om het daarop te houden) zou je dan nog steeds voor de ATX gaan?
En heb je de Omen Extreme 7 wel eens geprobeerd?

almarvk
5 januari 2010, 15:02
Almelo is wel een heel eind weg van Almere...


Dude, NLMuziek heeft Schecters zat staan. Laatst stond er nog een uber geile matzwarte 7-string met Blackouts. *kwijl*

Liquid_Metal
5 januari 2010, 15:16
Dude, NLMuziek heeft Schecters zat staan. Laatst stond er nog een uber geile matzwarte 7-string met Blackouts. *kwijl*

Is die inmiddels al weg? Die heb ik bespeeld hoor :).
Eigenlijk helemaal niet meer bij stil gestaan dat andere modellen (dus de zessnaren) ook gewoon bij NLM staan :P.
Weet je wat, ik spring gelijk ff op de fiets xD.

minoin
5 januari 2010, 15:19
Dus daar kun je ook de Petrucci-clean mee halen? Van Count of Tuscany intro bijvoorbeeld, dat soort dingen schrijf ik zelf ook geregeld. En het rhythm clean van het outro ook.
Als ze dezelfde pups zouden hebben (bv DiMarzio Liquifire en CL, om het daarop te houden) zou je dan nog steeds voor de ATX gaan?
En heb je de Omen Extreme 7 wel eens geprobeerd?

De Clean sound die Petrucci gebruikt bij de Count is helaas niet te doen, daar het je een piezo-brug en een stereo output voor nodig. Hij gebruikt dat heel vaak en kan het naar gelieve mengen met zijn gewone pups.
Je krijgt meer het clean van bijvoorbeeld Repentance, je kan het sparkelend met een berg laag krijgen, zweverig en alle effecten erop en eraan. Ik vind hem in combinatie met mijn Mesa heel mooi klinken.

Tja, ik ben nu aan het sparen voor een fully loaded JP (dus met piezo), maar dingen zijn schreeuwend duur.

Ik heb de Omen Extreme ook geprobeerd ja. Hele leuke gitaar voor het geld, maar toch niet te vergelijken met de duurdere modellen. De afwerking van de Extreme is heel mooi en het is een degelijk ding, maar hij heeft een dikke hiel, geen dikke laklaag op de neck en veel mindere electronica. You get what you pay for.

Liquid_Metal
5 januari 2010, 15:50
De Clean sound die Petrucci gebruikt bij de Count is helaas niet te doen, daar het je een piezo-brug en een stereo output voor nodig. Hij gebruikt dat heel vaak en kan het naar gelieve mengen met zijn gewone pups.
Je krijgt meer het clean van bijvoorbeeld Repentance, je kan het sparkelend met een berg laag krijgen, zweverig en alle effecten erop en eraan. Ik vind hem in combinatie met mijn Mesa heel mooi klinken.

Tja, ik ben nu aan het sparen voor een fully loaded JP (dus met piezo), maar dingen zijn schreeuwend duur.

Ik heb de Omen Extreme ook geprobeerd ja. Hele leuke gitaar voor het geld, maar toch niet te vergelijken met de duurdere modellen. De afwerking van de Extreme is heel mooi en het is een degelijk ding, maar hij heeft een dikke hiel, geen dikke laklaag op de neck en veel mindere electronica. You get what you pay for.

ja ik denk ook wel dat de Omen te 'goedkoop' is voor mij. Het zal toch min of meer mijn main guitar worden, en ik speel nu op een Sub1 van 1150 euro. Daar moet 'ie niet aan afdoen qua kwaliteit.
Die Blackjack heeft misschien wel mooie elementen, maar ik zou qua looks toch écht voor de Hellraiser gaan. Ik heb geen ervaring met actieve pickups, dat kan ik van de week pas zeggen. Maar intuitief (en op basis van verhalen) gaat mijn voorkeur toch uit naar passieve pickups. Die DiMarzio's hou ik dus voorlopig erg dichtbij.

Overigens is Nederland Muziek vandaag niet open :P. Waarschijnlijk zijn ze aan het balansen :P

Tankman
5 januari 2010, 16:05
ja ik denk ook wel dat de Omen te 'goedkoop' is voor mij. Het zal toch min of meer mijn main guitar worden, en ik speel nu op een Sub1 van 1150 euro. Daar moet 'ie niet aan afdoen qua kwaliteit.
Die Blackjack heeft misschien wel mooie elementen, maar ik zou qua looks toch écht voor de Hellraiser gaan. Ik heb geen ervaring met actieve pickups, dat kan ik van de week pas zeggen. Maar intuitief (en op basis van verhalen) gaat mijn voorkeur toch uit naar passieve pickups. Die DiMarzio's hou ik dus voorlopig erg dichtbij.

Overigens is Nederland Muziek vandaag niet open :P. Waarschijnlijk zijn ze aan het balansen :P

De Omen-7 Extreme was voor mij toch wel een leermoment. Ik heb toen namelijk ontdekt dat een gitaar geen 1200 euro hoeft te kosten om gewoon goed te zijn. Het was en is nog steeds wel mijn bedoeling om de elementen te vervangen, maar aangezien jij dat ook van plan was, is dit echt geen 'te goedkoop' gitaartje voor je. Maar goed, hij valt vanwege de bolt-on toch af bij jouw keuzes.

Liquid_Metal
5 januari 2010, 16:47
Bolt on is niet écht een must hoor. Ik vind het er vooral heel gaaf uitzien en het klinkt, in de vergelijkingen die ik heb gemaakt, ook meer naar mijn smaak, maar ik zou een gitaar niet afslaan omdat ie geschroefd is. Ik ben kritischer over het hout en de pickups.
Bolton/neckthrough en kleur/finish zijn meer voor het oog. En dat vind ik ook erg belangrijk :soinnocent:.

Tankman
5 januari 2010, 16:56
Bolt on is niet écht een must hoor. Ik vind het er vooral heel gaaf uitzien en het klinkt, in de vergelijkingen die ik heb gemaakt, ook meer naar mijn smaak, maar ik zou een gitaar niet afslaan omdat ie geschroefd is. Ik ben kritischer over het hout en de pickups.
Bolton/neckthrough en kleur/finish zijn meer voor het oog. En dat vind ik ook erg belangrijk :soinnocent:.

Dan zou ik zeker budgetgewijs toch een kijkje nemen bij de Omen-Extreme. Ik zeg budgetgewijs, omdat je dan nog geld overhoudt voor de elementen. Dan heb je naar mijn idee een perfecte 7-stringer.

Liquid_Metal
5 januari 2010, 22:33
Ja ik ga 'm ook zeker testen. Misschien klinkt en speelt ie wel net zo lekker als de Hellraiser, en dan is de keus natuurlijk snel gemaakt. Alleen dan vind ik die prijsverdubbeling wel een beetje gek, dus voorlopig blijf ik skeptisch :).

Als het goed is heeft Nederland Muziek de Omen Extreme, Blackjack en Hellraiser in zessnarige vorm.

Liquid_Metal
6 januari 2010, 16:30
Zojuist heb ik uitgebreid de volgende gitaren getest bij Nederland Muziek:
-Omen 6 met vaste brug
-Blackjack 6 met Floyd Rose
-Hellraiser 6 met Floyd rose

Mijn bevindingen:
Akoustisch geluid: de hellraiser klinkt het beste, zelfs met floyd rose. Ik verwacht dat dat nog beter wordt met een vaste brug.
Pickup geluid: de Hellraiser (actieve EMG's) klinkt het minste. Tussen de Omen (Schecter design) en de Blackjack (Seymour Duncan JB) kon ik maar moeilijk kiezen.
Speelcomfort: weinig verschil tussen Omen en Blackjack, maar dat kan ook komen doordat de snaren op de Blackjack wat ouder waren. De Hellraiser stak er wel bovenuit.
Looks: tja, de Hellraiser zag er zelfs in het zwart een stuk vetter uit dan de andere twee...

Heeft iemand de Omen wel eens 1:1 vergeleken met de Omen Extreme? Volgens een verkoper is het verschil tussen die twee niet torenhoog. Heb ik nu een representatief beeld van de Extreme?

De EMG elementen in de Hellraiser worden het voor mij niet. Die zouden vervangen moeten worden. Ik dacht eerst aan Dimarzio Crunch Lab en Liquifire, maar volgens Orpheo (de pickup/houtkenner) wordt dat te warm. Hij raadt SD Blackouts of JB's aan. En die zitten al in de Blackjack. Moet ik dan voor de Blackjack gaan..?

Heel mooi van de Hellraiser zijn de push-pullpotmeters (de twee volumepots). Als ik de pups zou vervangen zou ik wel graag coilsplit elementen willen, en op deze manier activeren lijkt me fijn.

interessander
6 januari 2010, 16:50
Ze hadden dus geen 7 snarige Schecters staan begrijp ik?

Ik zou een 7 snarige niet zomaar beoordelen op basis van ervaring met een 6 snarige variant. Ook al zullen ze in de basis qua uitvoering vrijwel gelijk zijn maken zaken zoals het halsprofiel en zeker de elementen icm de lage B veel verschil. Er is minder keuze in 7 string elementen en de 'standaard' elementen kunnen naar mijn mening in B al gauw vrij onstrak gaan klinken.

Binnen je budget staat er een Ibanez Universe op ebay, het kan je ding niet zijn (en de slagplaat is niet origineel, maar dat is te verhelpen), maar dat is een van de fijnste 7 snarigen die ik persoonlijk heb bespeeld.

Arvoitus
6 januari 2010, 16:54
+1 voor die universe. Wel een zwarte slagplaat oid erop.

Liquid_Metal
6 januari 2010, 16:55
Die Universe is het 100% niet :P. De looks niet, de maple hals niet, de basswood body niet en de Floyd Rose ook niet :P.
Ze hadden inderdaad alleen maar 6strings dus dat was het beste dat op korte termijn beschikbaar was. Uiteraard is het niet helemaal representatief, maar wel om een vergelijking tussen 3 gitaren te maken, want ze gaan allemaal op dezelfde wijze van 6 naar 7 (namelijk door een dikkere hals, ander halsprofiel en andere elementen).
Wat betreft de elementen twijfel ik nog héél erg. Orpheo raadt de Petrucci-pickups af in mahoniegitaren, maar Petrucci heeft ook behoorlijk wat mahonie in z'n gitaar zitten.

Tankman
6 januari 2010, 16:59
Dat van Orpheo is ook maar een mening he. Hij vind dat die JP pickups niet met Mahoganu passen, maar ik denk wel dat het gewoon vet zou klinken, en JOhn Petrucci denkt dat dus blijkbaar ook.

Over je Omen/Omen Extreme vraag. Je hebt zo GEEN representatief beeld van de Omen Extreme als je alleen de normale Omens hebt gespeeld. De Extremes voelen gewoon heel anders aan. De nek is veel sneller en biedt meer comfort. De coiltap is zeker een pluspuntje. De pickups zijn ook een stuk beter, en zullen je de eerste tijd niet teleurstellen totdat je de Crunchlab en Liquifire erin gaat zetten. En sowieso, de looks. De extreme heeft een quilted maple top, die in iedere uitvoering er gewoon gelikt uitziet. Mijn aanbod voor het uittesten van mijn Omen staat nog! Heb je ook meteen de 7-string getest.

interessander
6 januari 2010, 17:05
Qua looks is het begrijpelijk, het is een uitgesproken gitaar die zeker niet iedereen kan bekoren.

Maar ga niet op de mening van slechts een persoon af wbt de pickups en het hout. Je kan het overigens ook andersom zien, een 7 snarige met een mahonie body en neck kan los van de elementen ook al gauw te modderig worden.

Halion
6 januari 2010, 17:12
Ik heb zelf een tijdje een Schecter omen c-7 gehad. Deze toen tegelijk met een ltd 7-string getest en de Schecter kwam er vele mate beter uit naar mijn mening. Maar het zijn wel relatieve "budget gitaartjes" in de 7-string klasse en ik moet zeggen dat alhoewel hij voor het geld erg goed is ik altijd een beetje spijt heb gehad dat ik niet 1 of 2 modellen hoger ben gegaan. ( is inmiddels ook de deur uit maar dat was deels om andere redenen)

Ik wild verder alleen nog even zeggen dat ik je Schecter zeker kan aanraden als merk, maar aangezien de meeste mensen een 7-string toch als een van de hoofd-gitaren kopen zou ik je het advies willen geven er een beetje geld in te steken en een echt lekkere te kopen.

Liquid_Metal
6 januari 2010, 17:14
Het is idd de mening van 1 persoon en ik ga niet alleen aan de hand daarvan mijn beslissing maken. Maar iemand die veel pups heeft geprobeerd zegt natuurlijk niet zomaar iets.

De looks van de Omen Extreme vind ik ook gaaf. Ik zou een Hellraiser aanschaffen ipv een Extreme omdat die een mahonie hals heeft, de hals niet bolt on is (looks) en er 2 pots met pullfunctie zijn. Qua bespeelbaarheid: moet ik de Omen Extreme 7 en de Hellraiser 7 nu dus naast elkaar bespelen.
Het testen in Alkmaar wil ik dus zeker nog komen doen, maar aangezien je de Hellraiser 7 niet hebt staan wordt het helaas geen 1:1 vergelijking. En met zulke minieme verschillen....

Het prijsverschil is ook wel enorm en misschien gaat dat wel de doorslag geven: Omen Extreme is 360 euro en de Hellraiser is 820 euro. Dat is nogal wat.

Kan het zijn dat de oudere modellen van de Extreme een basswood body hebben? Alle verkoopsites die ik zie hebben het over basswood, maar Schecter zelf spreekt over mahonie. Basswood gaat het voor mij écht niet zijn. Dan kan ik 'm wel testen maar heb ik er zéér weinig vertrouwen in :P.

interessander
6 januari 2010, 17:24
Verschil tussen bolt-on en set neck/necktrough is zeker niet enkel looks (en prijs)
Ik zou gewoon veel gaan testen waar mogelijk en je misschien laten verrassen, net zoals bij je Groove Tubes pre-amp die je eigenlijk al van tevoren had afgeschreven omdat je bevooroordeeld was op basis van specs.

Liquid_Metal
6 januari 2010, 17:32
Verschil tussen bolt-on en set neck/necktrough is zeker niet enkel looks (en prijs)
Ik zou gewoon veel gaan testen waar mogelijk en je misschien laten verrassen, net zoals bij je Groove Tubes pre-amp die je eigenlijk al van tevoren had afgeschreven omdat je bevooroordeeld was op basis van specs.

Hmm je hebt gelijk wat betreft bolt-on/set neck. Even vergeten :P.
Als ik andersoortige gitaren tegenkom ga ik dat ook zeker wel proberen hoor :).

Tankman
6 januari 2010, 22:45
Ja, in Alkmaar zou je idd mijn Omen-7 Extreme moeten vergelijken met de C-1+ waar ik het over had. De Hellraiser is bij ons nou eenmaal moeilijk te slijten uit de voorraad, dus bestellen we ze alleen voor klanten.

Over Orpheo. Idd, iemand die zoveel pickups heeft getest en er zoveel kennis van heeft die zegt niet zomaar iets, maar zijn uitspraak over de klank van de Petrucci pickups is maar een mening.

Neem nou het mooiste gitaar van gitaarnet topic. Die winnaar, die bruine telecaster, ik vind het een walgelijk gitaartje, om te zien en om hoe hij klinkt. Wij hebben er toevallig een hangen, en ik ging hem maar even uittesten. Ik zou het echt niemand aanraden, maar toch is er gestemd op de gitaar, en heeft die gitaar de hoofdprijs gewonnen.

Hetzelfde geldt voor Orpheo's oordeel. Met alle respect voor Orpheo, hij heeft echt belachelijk veel kennis van pickups, maar als hij echt zijn mening uitspreekt over gear, ben ik het er vaak niet mee eens.

Ik weet zeker dat mijn Omen Extreme een Mahogany body heeft. Ik heb hem op 24 december 2008 gekocht. Hij komt dus uit de vorige serie, en de enige aanpassingen in de Omen Extreme serie sindsdien is voglens mij het elimineren van de Amber finish en het toevoegen van de See Through Black finish. Verder zijn ze nog identiek.

Liquid_Metal
6 januari 2010, 22:56
Ja, in Alkmaar zou je idd mijn Omen-7 Extreme moeten vergelijken met de C-1+ waar ik het over had. De Hellraiser is bij ons nou eenmaal moeilijk te slijten uit de voorraad, dus bestellen we ze alleen voor klanten.

Over Orpheo. Idd, iemand die zoveel pickups heeft getest en er zoveel kennis van heeft die zegt niet zomaar iets, maar zijn uitspraak over de klank van de Petrucci pickups is maar een mening.

Neem nou het mooiste gitaar van gitaarnet topic. Die winnaar, die bruine telecaster, ik vind het een walgelijk gitaartje, om te zien en om hoe hij klinkt. Wij hebben er toevallig een hangen, en ik ging hem maar even uittesten. Ik zou het echt niemand aanraden, maar toch is er gestemd op de gitaar, en heeft die gitaar de hoofdprijs gewonnen.

Hetzelfde geldt voor Orpheo's oordeel. Met alle respect voor Orpheo, hij heeft echt belachelijk veel kennis van pickups, maar als hij echt zijn mening uitspreekt over gear, ben ik het er vaak niet mee eens.

Overigens kan Nederland Muziek de Hellraiser voor 820 euro leveren (net als de Groove Factory). Da's een paar tientjes goedkoper dan Thomann. Dat gebeurt niet vaak :P.
Ik weet zeker dat mijn Omen Extreme een Mahogany body heeft. Ik heb hem op 24 december 2008 gekocht. Hij komt dus uit de vorige serie, en de enige aanpassingen in de Omen Extreme serie sindsdien is voglens mij het elimineren van de Amber finish en het toevoegen van de See Through Black finish. Verder zijn ze nog identiek.

Ok, de Omen heeft dus een mahogany body :). Ik kom 'm binnenkort wel een keertje, op zaterdag, vergelijken met de C-1+.
En meningen over geluid zijn inderdaad ook gewoon maar meningen. Ik ben dol op de toon van Petrucci dus kan me zo voorstellen dat ik de Hellraiser met Crunch Lab en Liquifire best dig.

Tankman
6 januari 2010, 23:13
Ok, de Omen heeft dus een mahogany body :). Ik kom 'm binnenkort wel een keertje, op zaterdag, vergelijken met de C-1+.
En meningen over geluid zijn inderdaad ook gewoon maar meningen. Ik ben dol op de toon van Petrucci dus kan me zo voorstellen dat ik de Hellraiser met Crunch Lab en Liquifire best dig.

De Omen kun je altijd testen aangezien ik je dan op die van mij laat spelen. Stuur wel ff vantevoren een berichtje als je de tijd ziet om te komen en vraag daarin of die c-1+ er nog is. Dan hou ik hem dan even voor je vast. Zo snel zal het niet gaan, maar er was er wel eentje die geinteresserd was in de c-1+. Maar dat zien we tegen die tijd wel. Laat maar op tijd weten!

Orpheo
7 januari 2010, 08:22
@tankman: tis absoluut een mening, duh ;) Je 'moet' het ook meer in context zien, denk ik. Ik ben absoluut geen fan van een sound met veel vetheid en laag erin, juist meer van het hoog en midhoog (uit het element) en de amp drukt er wel laag in, of de bandmix zelf. Niet voor niets vind ik de JB geweldig, en de fullshred idem dito. beiden pickups met veel hoog en midhoog, met een strak, stevig laag. De liquifire vind ik veel te romig en te zompig voor een mahonie 7 snaar. voor een 'gewone' mahonie gitaar is 't redelijk okee, maar niet mijn favoriet (fullshred hals is imho veel beter; veel gearticuleerder!). maar voor 7 snarige gitaren is 't gewoon te vet. net als de crunchbox. ik vind die ook te vettig. zie 't als een beurre blanc: je proeft de vettigheid niet, maar het laat een smerig laagje op je tanden achter ;)

Liquid_Metal
7 januari 2010, 08:42
@Orpheo: dan denk ik dat ik de perfecte vraag voor jou heb, om er achter te komen of mijn smaak wel in de buurt van die van jou ligt: Wat vind je van de sound van John Petrucci? En laten we dan zeggen de nieuwe sound, dus van Black Clouds & Silver Linings.

Orpheo
7 januari 2010, 08:57
@Orpheo: dan denk ik dat ik de perfecte vraag voor jou heb, om er achter te komen of mijn smaak wel in de buurt van die van jou ligt: Wat vind je van de sound van John Petrucci? En laten we dan zeggen de nieuwe sound, dus van Black Clouds & Silver Linings.

ik ben eerlijk gezegd niet zo heeeeeel erg bekend met Petrucci. Ik vind zijn solo album leuk, maar niet boeiend genoeg om te blijven luisteren (na 20 seconden gaat ie vaak uit, geef mij maar neil zaza).

Ik luister nu een liedje op youtube, wither, ofzo. word niet wild van het hele nummer, en ik hoor niet veel gitaarsound erin. effe een ander liedje zoeken (tenzij jij n clipje hebt waarvan jij zegt, ja, dit is 'm!).

Liquid_Metal
7 januari 2010, 08:59
ik ben eerlijk gezegd niet zo heeeeeel erg bekend met Petrucci. Ik vind zijn solo album leuk, maar niet boeiend genoeg om te blijven luisteren (na 20 seconden gaat ie vaak uit, geef mij maar neil zaza).

Ik luister nu een liedje op youtube, wither, ofzo. word niet wild van het hele nummer, en ik hoor niet veel gitaarsound erin. effe een ander liedje zoeken (tenzij jij n clipje hebt waarvan jij zegt, ja, dit is 'm!).

Ik denk dat The Count of Tuscany wel representatief is: klik (http://www.youtube.com/watch?v=n7wcHZaWQPM). Dit is het eerste deel (van de 2) maar moet genoeg zijn voor de toon. Het gaat overigens niet om clean, da's met een piezo (het begin).

Orpheo
7 januari 2010, 09:02
ik luister nou count of tuscany...

ik ga niet op het nummer in, maar wel in op de tone van petrucci. ik vind het zo dicht gesmeerd, zo vettig, kwabbig. wel strak en crunchy, maar in het midlaag en mid, niet in 't mid en midhoog. zijn hoge snaren klinken okee, te snerpend, de lage snaren klinken te wollig en fuzzy.






ps: het nummer sucks big time. pas na 3.30min begint er pas wat te gebeuren, en zo voorspelbaar als de pest. dat is volgens mij niet wat DT wil;ze wilden geloof ik juist complexe meuk maken, maar hier is niet doorheen te komen.

Liquid_Metal
7 januari 2010, 09:09
ik luister nou count of tuscany...

ik ga niet op het nummer in, maar wel in op de tone van petrucci. ik vind het zo dicht gesmeerd, zo vettig, kwabbig. wel strak en crunchy, maar in het midlaag en mid, niet in 't mid en midhoog. zijn hoge snaren klinken okee, te snerpend, de lage snaren klinken te wollig en fuzzy.

Dan weet ik in ieder geval dat wij een totaal andere smaak hebben. In dit geval vind ik dat wel fijn :). Misschien vind ik dit ook íets te wollig, maar je kunt met je amp natuurlijk ook héél veel doen.

Overigens zit ik te denken: hoe lastig gaat het bedraden zijn als ik 2 volumepots en 1 tonepot heb, en beide pups willen kunnen coilsplitten met de volumepots? Als het goed is zijn zowel de Crunch Lab als de Liquifire te coilsplitten (kan iemand dat confirmeren?). Wordt het heel ingewikkeld?

Orpheo
7 januari 2010, 09:17
Dan weet ik in ieder geval dat wij een totaal andere smaak hebben. In dit geval vind ik dat wel fijn :). Misschien vind ik dit ook íets te wollig, maar je kunt met je amp natuurlijk ook héél veel doen.

Overigens zit ik te denken: hoe lastig gaat het bedraden zijn als ik 2 volumepots en 1 tonepot heb, en beide pups willen kunnen coilsplitten met de volumepots? Als het goed is zijn zowel de Crunch Lab als de Liquifire te coilsplitten (kan iemand dat confirmeren?). Wordt het heel ingewikkeld?

ja hoor, ze hebben beiden 4 draadjes, dus coiltap is een eitje.

wil je het doen met push pull pots of met spin-a-split? is een overweging (kan je traploos schakelen van hum naar singlecoil). met spin a split zal 't niet makkelijk gaan, to say the least, maar met push pull pots is 't een eitje.

je soldeert ieder element naar de volume pot (linker pootje. rechterpootje gaat naar aarde, en mid pootje soldeer je op de switch). de output van de switch soldeer je aan het linkerpootje van de tonepot (middenpootje soldeer je de condensator aan, en het andere uiteinde van de condensator gaat naar aarde). de draad naar de output direct gaat ook aan het linkerpootje van de tonepot.

de middendraadjes van de dimarzio (wit en zwart) soldeer je aan elkaar. dus niet alle 4 (2+2) aan elkaar, maar van ieder element wit en zwart aan elkaar, elementen apart van elkaar.

dan soldeer je de wit/zwarte draad aan het middelpootje van de push pull pot (je hebt dan dus 2 gecombineerde draadjes, en die 2 soldeer je apart van elkaar aan ieder een eigen pool van de push pull pot). de onderste poot van de push pull soldeer je aan aarde (dus zo dicht mogelijk bij de pot zelf). doe je de bovenste, is de humbucker gesplit als de knop laag staat, en humbucker als ie hoog staat, lijkt me niet de bedoeling ;)

Liquid_Metal
7 januari 2010, 09:33
Dat klinkt alsof het wel gaat lukken. Ja, doen met de volumepots om de buckers te splitten lijkt me bijzonder effectief en voor mijn doeleinden ook helemaal geschikt.
Voorlopig blijf ik dus bij mijn eerste keus :P. Nu nog de Omen Extreme testen bij Tankman. Gelukkig heb ik nog even voor de belastingcenten binnen zijn :P.

Orpheo
7 januari 2010, 09:43
Dat klinkt alsof het wel gaat lukken. Ja, doen met de volumepots om de buckers te splitten lijkt me bijzonder effectief en voor mijn doeleinden ook helemaal geschikt.
Voorlopig blijf ik dus bij mijn eerste keus :P. Nu nog de Omen Extreme testen bij Tankman. Gelukkig heb ik nog even voor de belastingcenten binnen zijn :P.

voor spin a split heb je echt 2 pots nodig. je kunt niet 2 humbuckers splitten met spin-a-split, met EEN pot. 2 humbuckers coiltappen met push pull kan wel met een pot.

Liquid_Metal
7 januari 2010, 10:43
voor spin a split heb je echt 2 pots nodig. je kunt niet 2 humbuckers splitten met spin-a-split, met EEN pot. 2 humbuckers coiltappen met push pull kan wel met een pot.

Ja maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil dat de volumepot van de neckpickup die pickup split als ik 'm pull en dat de volumepot van de bridgepickup die pickup split als ik die pot pull. De tonecontrol werkt dan voor beide elementen. Pushpull coilsplitten is voldoende voor mijn sound. Misschien had ik wat duidelijker moeten zeggen dat ik dat wil en geen spin-a-split.

Orpheo
7 januari 2010, 11:04
Ja maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil dat de volumepot van de neckpickup die pickup split als ik 'm pull en dat de volumepot van de bridgepickup die pickup split als ik die pot pull. De tonecontrol werkt dan voor beide elementen. Pushpull coilsplitten is voldoende voor mijn sound. Misschien had ik wat duidelijker moeten zeggen dat ik dat wil en geen spin-a-split.

ah okee, sorry, ik snapte je niet helemaal ;) ik dacht juist dat je spinasplit wilde :P

Liquid_Metal
7 januari 2010, 16:03
ah okee, sorry, ik snapte je niet helemaal ;) ik dacht juist dat je spinasplit wilde :P

Nope. Het verhaaltje van inbouwen dat je vanmorgen postte gaat over gewoon pushpull toch? Ik denk dat me dat wel gaat lukken.
Ik kom er wel :P.

ANGC
8 januari 2010, 01:21
Ik heb niet alles hier gelezen, dus vergeef me als het niet relevant genoeg is. maar heb je al bij huub boel gekeken (Bo~El guitars)?

Liquid_Metal
8 januari 2010, 08:18
Die maakt de gitaren van Marcel Coenen hè? Nee, nog niet aan gedacht. Ik heb eigenlijk geen potentieel geschikte gitaren gevonden buiten het merk Schecter. Ik wil namelijk warm hout (kom je bij mahonie en gelijkend) en mooie looks (het Dark Cherry met een gelijmde hals vind ik fantastisch). Qua pickups weet ik het echt nog niet, maar in ieder geval vind ik de EMG's die bv in de Hellraiser zitten niet lekker klinken.
Typische metalgitaren hebben toch vaak basswood+maple en EMG actieve pups of SD Blackouts and the like.

mesaman
9 januari 2010, 00:17
bolt on een probleem?kan ik me niet voorstellen.heeft prs geen 7 string?ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Tankman
9 januari 2010, 18:58
Ik ben vandaag op het werk ook een heel, maar dan ook heel vette Framus Diablo 7-stringer tegengekomen in een catalogus. Nou zat ik toevallig vandaag op een Diablo pro 6 te spelen, en wat is dat toch een HEERLIJKE gitaar! Hij kost wat meer, maar ach, dan heb je zeker een vette gitaar.

Liquid_Metal
10 januari 2010, 23:07
bolt on een probleem?kan ik me niet voorstellen.heeft prs geen 7 string?ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Nee dat is ook geen probleem. Qua toon denk ik dat ik bolt on iets minder mooi vind (maar da's lastig vergelijken) maar qua looks ga ik zéker voor neck through!

Soulflyhigh
11 januari 2010, 00:48
Nee dat is ook geen probleem. Qua toon denk ik dat ik bolt on iets minder mooi vind (maar da's lastig vergelijken) maar qua looks ga ik zéker voor neck through!
Check het Jackson 2010 topic even. Lijkt mij een erg gave gitaar. Het wordt alleen wel of die EMG's die er in zitten of Blackouts.

Liquid_Metal
11 januari 2010, 13:22
Die Jackson ziet er niet verkeerd uit, maar ik kan 'm alleen vinden met Floyd Rose.
Qua looks vind ik dat ie nog steeds niet kan tippen aan de Hellraiser :zz:.

Gothra
27 januari 2010, 22:44
Hoe zit het hiermee trouwens?
Ben nu zelf ook opzoek naar een 7string, die schecters zien er echt goed uit, ik wil er alleen eentje met FR en t liefst actieve pu's maar dat hoeft niet perse.

Is het trouwens goed mogelijk om een 7string 2 hele tonen te downtunen (dus in C met 6snaar)

Liquid_Metal
27 januari 2010, 22:47
Ik heb nog geen gitaren getest omdat ik druk ben met studie en de band en voornamelijk met het afmaken van mijn rack. Omdat ik toch nog geen geld heb maak ik geen haast, maar ik ga over niet al te lang wel bij Tankman de Omen en C+ vergelijken.
Op een 6string is het natuurlijk geen probleem om 2 stappen naar beneden te gaan, maar hopelijk gebruik je daar wel dikkere snaren voor. Ik denk echter niet dat er voor de 7e snaar ook zo'n dikke mogelijkheid bestaat. En met 0.010 snaren doe ik het in ieder geval niet, dat gaat me veel teveel zwabberen.
Maar kijk eens naar bands zoals Korn. Die spelen in dropped tunings met een 7snaar.

Voor Floyd Rose en actieve pups is misschien de Hellraiser wel jouw ding. Ik vond de 6snaar erg goed spelen en er ook erg goed uitzien. Ik ben alleen geen fan van actieve EMG's.

interessander
27 januari 2010, 22:49
Hoe zit het hiermee trouwens?
Ben nu zelf ook opzoek naar een 7string, die schecters zien er echt goed uit, ik wil er alleen eentje met FR en t liefst actieve pu's maar dat hoeft niet perse.

Is het trouwens goed mogelijk om een 7string 2 hele tonen te downtunen (dus in C met 6snaar)

Dat laaste is uiteraard mogelijk, voor extra downtunen heeft Ibanez bijvoorbeeld ook een 7 snaar met een langere mensuur, dat zijn de types met XL achter het modelnummer, deze hebben een 27" scale.

Tankman
27 januari 2010, 22:50
Hoe zit het hiermee trouwens?
Ben nu zelf ook opzoek naar een 7string, die schecters zien er echt goed uit, ik wil er alleen eentje met FR en t liefst actieve pu's maar dat hoeft niet perse.

Is het trouwens goed mogelijk om een 7string 2 hele tonen te downtunen (dus in C met 6snaar)

Is het dan niet een beter idee om voor een 8-string te kijken. Die staan in F#...

Anders zou ik kijken naar een baritone 7-string, zoals de nieuwe Peavey PXD Vicsious Devin Townsend signature.

Gothra
27 januari 2010, 22:52
Ik heb nog geen gitaren getest omdat ik druk ben met studie en de band en voornamelijk met het afmaken van mijn rack. Omdat ik toch nog geen geld heb maak ik geen haast, maar ik ga over niet al te lang wel bij Tankman de Omen en C+ vergelijken.
Op een 6string is het natuurlijk geen probleem om 2 stappen naar beneden te gaan, maar hopelijk gebruik je daar wel dikkere snaren voor. Ik denk echter niet dat er voor de 7e snaar ook zo'n dikke mogelijkheid bestaat. En met 0.010 snaren doe ik het in ieder geval niet, dat gaat me veel teveel zwabberen.
Maar kijk eens naar bands zoals Korn. Die spelen in dropped tunings met een 7snaar.

Voor Floyd Rose en actieve pups is misschien de Hellraiser wel jouw ding. Ik vond de 6snaar erg goed spelen en er ook erg goed uitzien. Ik ben alleen geen fan van actieve EMG's.

Ja met 6snaar speel ik al een hele tijd in C en heirvoor gebruik ik 011:D
De hellraiser is me toch wel wat te duur, mijn budget ervoor ligt rond de 500 euro, t hoeft geen topgitaar te zijn, maar wel leuk voor af en toe:D


Is het dan niet een beter idee om voor een 8-string te kijken. Die staan in F#...

Anders zou ik kijken naar een baritone 7-string, zoals de nieuwe Peavey PXD Vicsious Devin Townsend signature.
Nee 8string vind ik niet fijn spelen, dan word de hals toch iets té breed. En ik zal even kijken naar die peavy!


Dat laaste is uiteraard mogelijk, voor extra downtunen heeft Ibanez bijvoorbeeld ook een 7 snaar met een langere mensuur, dat zijn de types met XL achter het modelnummer, deze hebben een 27" scale.

Ah dat wist ik niet! Dat is dus een bariton in 7 snaar, vet!

Menneskedyr
27 januari 2010, 22:52
De XL wordt voor zover ik weet niet meer gemaakt. Ibanez heeft nu wel de RGD in productie, met een 26.5" scale (net als Schecter 7 string gitaren geloof ik).

Tankman
27 januari 2010, 23:00
http://www.espguitars.com/guitars_stef.html

Daar zitten 27 inch 7-stringers tussen, ook een idee.

Mijn Schecter is volgens hun site ook 26.5 inch. Hij staat in Bes gestemd en ik vind de snaren nu al te slap. Je gaat denk ik je eigen setje snaren moeten samenstellen.

interessander
28 januari 2010, 09:41
XL wordt inderdaad niet meer gemaakt, maar tweedehands kom je ze nog wel tegen hoor: http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/ibanez-rg2077xl-59102420.html

Gothra
28 januari 2010, 11:43
hmm wel een beetje buiten mn budget, ben bereid er zo'n 500 euro voor uit te geven..

interessander
28 januari 2010, 11:47
Dat is niet bepaald veel voor een gitaar met die specs, dus ik denk dat dat moeilijk wordt.
Maar ik moet zeggen dat downtunen op een gitaar met een normale mensuur ook prima moet kunnen hoor, gewoon iets dikkere snaren en goed afstellen.
Er zijn ook zat bands die in B of lager gestemd staan met een 6 snarige gitaar.

Binnen je budget kwam ik deze nog tegen trouwens: http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/conklin-groovetools-gtg-7-nieuwe-verlaagde-prijs-57553424.html?q=conklin

Gothra
28 januari 2010, 12:05
Dat is niet bepaald veel voor een gitaar met die specs, dus ik denk dat dat moeilijk wordt.
Maar ik moet zeggen dat downtunen op een gitaar met een normale mensuur ook prima moet kunnen hoor, gewoon iets dikkere snaren en goed afstellen.
Er zijn ook zat bands die in B of lager gestemd staan met een 6 snarige gitaar.

Binnen je budget kwam ik deze nog tegen trouwens: http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/conklin-groovetools-gtg-7-nieuwe-verlaagde-prijs-57553424.html?q=conklin

Daar heb je idd gelijk in, maar misschien gaan de snaren dan alsnog een beetje flubberen.


Wat een lelijke gitaar is dat trouwens! Nog nooit van t merk gehoord ook

interessander
28 januari 2010, 12:07
Tja ik vind het ook geen schoonheid, het is trouwens de budgetserie van http://www.conklinguitars.com/ waar ze hun hand niet omdraaien voor een snaartje meer of minder!

Gothra
28 januari 2010, 12:13
Zo damn, die 'iets' duurdere gitaren zien er wel goed uit, alleen jammer van al die prutseltjes als midi converters en weet ik veel wat nog meer:P

interessander
28 januari 2010, 12:15
Voor ietwat minder overkill kun je nog bij Blackmachine terecht, al zal dat ook niet goedkoop zijn: http://www.blackmachine.net/

minoin
28 januari 2010, 19:35
Voor ietwat minder overkill kun je nog bij Blackmachine terecht, al zal dat ook niet goedkoop zijn: http://www.blackmachine.net/

Zeker ongelooflijk mooie gitaren, maar daar worden aankomende twee jaar geen aanvragen meer in behandeling genomen. Ze zitten tot die tijd volgepland met orders.
Ik zou eerder kijken naar een custom Carvin DC727, zijn al met leuke opties te krijgen voor +- 1200 euri

Liquid_Metal
2 februari 2010, 14:44
Zeker ongelooflijk mooie gitaren, maar daar worden aankomende twee jaar geen aanvragen meer in behandeling genomen. Ze zitten tot die tijd volgepland met orders.
Ik zou eerder kijken naar een custom Carvin DC727, zijn al met leuke opties te krijgen voor +- 1200 euri

Wauw, die vind ik er best puik uitzien. Ik ga eens naar de specs kijken, misschien ook wel wat voor mij :).

Liquid_Metal
2 februari 2010, 15:51
Ik heb eens wat ingevuld en ik kom op ongeveer 1100 euro inclusief verzenden (verzenden is 117 dollar).
Heb het even snelsnel gedaan, maar wel redelijkerwijs met mijn specs. Definitieve prijs zou dus niet zo gek veel schelen. Ik ga alleen wel weer erg nadenken of bijvoorbeeld mahonie wel mijn hout is. Ik heb niet alle houtsoorten uitgeprobeerd (maar vind mahonie wel goed klinken). En heeft iemand een idee hoe de pups zijn?

Terminus
2 februari 2010, 18:37
Ibanez komt nu trouwens met de RGD-serie met een langere mensuur. Dan heb je wel een Floyd en een lelijke finish.

minoin
2 februari 2010, 20:40
Ik heb eens wat ingevuld en ik kom op ongeveer 1100 euro inclusief verzenden (verzenden is 117 dollar).
Heb het even snelsnel gedaan, maar wel redelijkerwijs met mijn specs. Definitieve prijs zou dus niet zo gek veel schelen. Ik ga alleen wel weer erg nadenken of bijvoorbeeld mahonie wel mijn hout is. Ik heb niet alle houtsoorten uitgeprobeerd (maar vind mahonie wel goed klinken). En heeft iemand een idee hoe de pups zijn?

Pups klinken wel lekker naar wat ik gehoord heb. Het enige nadeel schijnt het verwisselen van de pup's te zijn. Het installeren van andere pups schijnt lang te duren, vanwege hele kleine uitsparingen (meer hout :)) enz. Een goeie tech zal er geen moeite mee hebben.

Maar goed, voor 1200 euro heb je echt een top instrument met schitterend hout, 7 snaartjes, neck-trough en de hele meuk naar keuze. Ik ga van de zomer zeker een bestelling plaatsen.

Liquid_Metal
2 februari 2010, 22:58
Pups klinken wel lekker naar wat ik gehoord heb. Het enige nadeel schijnt het verwisselen van de pup's te zijn. Het installeren van andere pups schijnt lang te duren, vanwege hele kleine uitsparingen (meer hout :)) enz. Een goeie tech zal er geen moeite mee hebben.

Maar goed, voor 1200 euro heb je echt een top instrument met schitterend hout, 7 snaartjes, neck-trough en de hele meuk naar keuze. Ik ga van de zomer zeker een bestelling plaatsen.

Het zal idd wel hoge kwaliteit zijn. Maar toch eerst maar eens een gaatje in m'n agenda vinden om de Schecter Omen Extreme en Hellraiser te proberen in Alkmaar. Want als die gewoon prima zijn, scheelt dat weer flink wat geld.

Orpheo
2 februari 2010, 23:00
Ik vind Carvin's superb. spelen te gek, klinken te gek, in ieder opzicht een geweldige gitaar. kan ze alleen maar aanbevelen!

Liquid_Metal
2 februari 2010, 23:02
Alleen zijn er véél te veel keuzes, met name wat betreft hout, daar ga ik écht niet uitkomen. Ik heb wel een aantal houtsoorten getest, en zo weet ik wel dat ik mahonie verkies boven basswood en maple, maar heel veel verder kom ik niet..

Hebben dat soort custom gitaren 2ehands eigenlijk wel een beetje waarde? Volgens mij een flink stuk lager dan standaard gitaren.

Orpheo
2 februari 2010, 23:41
Alleen zijn er véél te veel keuzes, met name wat betreft hout, daar ga ik écht niet uitkomen. Ik heb wel een aantal houtsoorten getest, en zo weet ik wel dat ik mahonie verkies boven basswood en maple, maar heel veel verder kom ik niet..

Hebben dat soort custom gitaren 2ehands eigenlijk wel een beetje waarde? Volgens mij een flink stuk lager dan standaard gitaren.

als je denkt aan 'verkoopwaarde' zit je gewoon verkeerd. je moet zo'n gitaar bouwen naar JOU smaak, fuck the rest. doe ik ook met mijn gitaren.

maar wil je alleen mahonie? geen maple top om wat meer strakheid en hoog te krijgen? wat vind je mooi? daar moe tje echt naar kijken. zoveel keus heeft carvin echt niet. mahonie, ash, alder, maple, walnut en koa. valt nog reuze mee.

Tankman
3 februari 2010, 00:14
Het zal idd wel hoge kwaliteit zijn. Maar toch eerst maar eens een gaatje in m'n agenda vinden om de Schecter Omen Extreme en Hellraiser te proberen in Alkmaar. Want als die gewoon prima zijn, scheelt dat weer flink wat geld.

Je bent nog altijd welkom...als je maar van te voren laat weten wanneer je langs wilt komen, zodat ik mijn Omen-7 Extreme mee kan nemen. We hebben nu nog een c-1+ en 2 Omen-6 Extreme, een Demon-6 en nog wat. Weet ff zo snel niet meer wat het is.

Liquid_Metal
3 februari 2010, 07:29
als je denkt aan 'verkoopwaarde' zit je gewoon verkeerd. je moet zo'n gitaar bouwen naar JOU smaak, fuck the rest. doe ik ook met mijn gitaren.

maar wil je alleen mahonie? geen maple top om wat meer strakheid en hoog te krijgen? wat vind je mooi? daar moe tje echt naar kijken. zoveel keus heeft carvin echt niet. mahonie, ash, alder, maple, walnut en koa. valt nog reuze mee.

Daar ben ik het niet mee eens. Gitaren zullen niet voor altijd bij me blijven, ik ken mezelf. Ik ben nog niet zo lang met gear bezig, maar ben wel een hoop aan het kopen en verkopen.
Er zou zeker een maple top op komen. Waarschijnlijk quilted maple, ook voor de looks (en voor de prijs).
Maar van houtsoorten zoals ash, alder, walnut en koa ken ik de specs gewoon niet. Met tekst-vergelijkingen tov basswood, maple en mahonie zou ik wss wel wat kunnen.


Je bent nog altijd welkom...als je maar van te voren laat weten wanneer je langs wilt komen, zodat ik mijn Omen-7 Extreme mee kan nemen. We hebben nu nog een c-1+ en 2 Omen-6 Extreme, een Demon-6 en nog wat. Weet ff zo snel niet meer wat het is.

Ga ik je zeker laten weten! Voorlopig heb ik echter nog niet zoveel zicht op mijn zaterdagen.

Orpheo
3 februari 2010, 12:37
Daar ben ik het niet mee eens. Gitaren zullen niet voor altijd bij me blijven, ik ken mezelf. Ik ben nog niet zo lang met gear bezig, maar ben wel een hoop aan het kopen en verkopen.
Er zou zeker een maple top op komen. Waarschijnlijk quilted maple, ook voor de looks (en voor de prijs).
Maar van houtsoorten zoals ash, alder, walnut en koa ken ik de specs gewoon niet. Met tekst-vergelijkingen tov basswood, maple en mahonie zou ik wss wel wat kunnen.


als je al twijfelt, moet je gewoon een 'stock' gitaar kiezen.

maar op (jou) verzoek, een lijstje met verschillen in tone, ervan uitgaande dat je een maple top kiest.

ash+maple: fel, 'knorrig' mid, strak laag, en een gillend hoog (beetje ala 80ies superstrat). bas: 5. mids: 7,5. hoog: 8

alder+maple: iets gebalanceerder dan ash, met name minder gillerig in 't hoog, maar nog steeds behoorlijk fel. bas: 5. mids: 6,5. hoog: 6

alder en ash hebben dus de 'voorkeur' in het EQ naar behoorlijk wat hoog en midhoog.

walnut + maple: superstrak, gearticuleerd, knorrig mids, grommend laag, brullend hoog, van alles heb je heel veel. het zal met de juiste pickup heel smooth klinken op de hals en lekker agressief en strak op de brug. ik zou niet voor een walnut back gaan, als je t niet zeker weet. walnut is een 'tricky' houtsoort om lekker te vinden. Ik vond 't altijd al tof, maar het heeft een lastig karakter. bas: 4. mids: 6,5. hoog: 5,5.

mahonie+maple: zie de les paul tone, maar omdat de maple top wat dunner is, heb je een iets smoother geluid dan walnut, iets meer 'roar'. als walnut+maple een ferrari v6 is, is dit een w12.

Koa is net als mahonie, maar met iets meer transparantie en helderheid. tis een tussenweg tussen mahonie en esdoorn. de warmte van mahonie, de helderheid van maple, ,maar niet de pinnigheid. ik zou het liefst een mahonie back met koa top kiezen, voor een gebalanceerd geluid wat lekker vol, breed, diep en complex is.

Voor een veelzijdige sound, waar je ECHT alle kanten mee op kunt, zou ik gaan voor het volgende:

koa top
mahonie back
walnut/maple neck

daar kan je echt alle kanten mee op. de walnut/maple neckthru geeft 'm die felheid en strakheid en articulatie die je wilt voor een 7 snaar, de mahonie en koa geeft 'm de complexiteit en dynamiek en warmte die je voor eigenlijk iedere stijl wel wilt.

maar nogmaals, als je ergens niet zeker over bent, gewoon 'stock' kopen!

mesaman
4 februari 2010, 01:24
waarom zou je dan een 'stok' kopen? volgens mij wil hij gewoon een gitaar.

Liquid_Metal
4 februari 2010, 08:01
waarom zou je dan een 'stok' kopen? volgens mij wil hij gewoon een gitaar.

Rofl!

@ Orpheo: thanks voor de uitgebreide info, geeft me wel een hoop inzicht. Zo'n Koa top spreekt me in tekst ook wel aan, een maple neck lijkt me niet zo, want als ik vergeleek tussen mahonie hals en esdoorn hals, vond ik de mahonie toch echt veel lekkerder. Maar misschien wordt dat wel te donker voor een sevenstring. Hoewel er best wat 'stok'gitaren zijn die dat hebben, met een maple top.

Tankman
4 februari 2010, 09:29
Rofl!

@ Orpheo: thanks voor de uitgebreide info, geeft me wel een hoop inzicht. Zo'n Koa top spreekt me in tekst ook wel aan, een maple neck lijkt me niet zo, want als ik vergeleek tussen mahonie hals en esdoorn hals, vond ik de mahonie toch echt veel lekkerder. Maar misschien wordt dat wel te donker voor een sevenstring. Hoewel er best wat 'stok'gitaren zijn die dat hebben, met een maple top.

IDD, de Schecters zijn als het goed is ook Basswood of Mahogany body, Flamed of Quilted Maple top en een maple hals, met meestal een rosewood fingerboard.

minoin
4 februari 2010, 10:09
Mijn Schecter C-7 Blackjack ATX heeft een Mahogany body, 3-piece Mahogany Neck met een Ebony toets. En ja, dat klinkt warm, maar absoluut niet dof! Ik hou zowiezo meer van een High Gain (gedefineerde) growl, dan zo'n 80's metal superstrat squeek.
Orpheo heeft een goeie weergave gegeven van de soorten hout, die gast heeft het allemaal gehad of heeft het nog steeds.

Liquid_Metal
4 februari 2010, 10:29
Mijn Schecter C-7 Blackjack ATX heeft een Mahogany body, 3-piece Mahogany Neck met een Ebony toets. En ja, dat klinkt warm, maar absoluut niet dof! Ik hou zowiezo meer van een High Gain (gedefineerde) growl, dan zo'n 80's metal superstrat squeek.
Orpheo heeft een goeie weergave gegeven van de soorten hout, die gast heeft het allemaal gehad of heeft het nog steeds.

Ik ben ook meer van de growls dan, wat jij noemt, de superstrat squeek. Daarom heb ik ook mijn bedenkingen bij de Omen. Daarom ga ik 'm ook testen. Misschien heeft Tankman volgende week zaterdag tijd (kzal m een pm sturen), bandrepetitie kan vast wel een keer verschoven worden :). Hoewel het dan wel valentijn is...

Orpheo
4 februari 2010, 10:52
Rofl!

@ Orpheo: thanks voor de uitgebreide info, geeft me wel een hoop inzicht. Zo'n Koa top spreekt me in tekst ook wel aan, een maple neck lijkt me niet zo, want als ik vergeleek tussen mahonie hals en esdoorn hals, vond ik de mahonie toch echt veel lekkerder. Maar misschien wordt dat wel te donker voor een sevenstring. Hoewel er best wat 'stok'gitaren zijn die dat hebben, met een maple top.

doe dan mahonie body met koa top, maar wel maple neck. maple geeft je net die strakheid die je wilt voor een 7 snaar. met een mahonie hals word 't gewoon heel snel, heel mushy.

Liquid_Metal
5 februari 2010, 12:10
doe dan mahonie body met koa top, maar wel maple neck. maple geeft je net die strakheid die je wilt voor een 7 snaar. met een mahonie hals word 't gewoon heel snel, heel mushy.

Koa top ga ik volgens mij niet op stockgitaren vinden, dus voor het testen wordt het maple. Maar het grote verschil tussen de Omen Extreme en de Hellraiser zit 'm in de hals: resp. maple en mahonie. Dat verschil ga ik dus ervaren (hoewel de pickups en bolton/set neck natuurlijk ook enorm meespelen).

Liquid_Metal
5 februari 2010, 17:42
Daarnet naar Nederland Muziek geweest om de EH Small Stone te vergelijken met de MXR Phase 90 (terwijl ik de EH al heb gekocht, is onderweg :supercool:) en wat zag mijn oog: een Schecter Omen Extreme 7!!!

Ik heb 'm vergeleken met de Hellraiser Floyd Rose die ik de vorige keer ook heb gebruikt, en dit zijn mijn bevindingen:

Speelcomfort
Omen: +- (de frets zijn hoog, en aan de rand bij snaar 1 steken ze zelfs een beetje uit)
Hellraiser: ++ speelt gewoon helemaal prima (desnoods een +, maar iig beter dan de Omen. Maar het is wel een 6string!)

Akoustisch geluid (dus zonder versterker)
Omen: +- klonk wel aardig
Hellraiser: + klonk echt veel beter dan de Omen, zelfs met de Floyd Rose

Pickup geluid: clean
Omen: + mooi geluid, maar wel erg scherp
Hellraiser: +- ook mooi, maar wel typisch EMG, beetje samengedrukt en wat platter

Pickup geluid: overdrive
Omen: + wel oké, maar toch te schel. ligt natuurlijk veel aan de amp
Hellraiser: + eigenlijk wat meer mijn ding dan de Omen, maar ook niet helemaal. ook een +

Looks
Omen: +, evt +-. Ziet er goed uit, maar dat geel op de randen vind ik niet mooi. ga ik me misschien wel aan storen
Hellraiser: ++. Als ik 'm zelf zou maken zou die natuurlijk wel wat anders worden, maar de looks scoren bij mij erg hoog.

Overigens getest op een Mesa Boogie Express.

universe777
6 februari 2010, 21:31
Hey LM, had je deze al gezien:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=120889
Niet van mij dus geen spam. Maar wel schitterend....

Liquid_Metal
6 februari 2010, 22:35
Niet op gitaarnet, wel op speurders.nl (http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/carvin-dc-727-7-snaar-54138000.html). Ik moet zeggen dat die er eigenlijk wel flex uitziet.

universe777
6 februari 2010, 22:41
Ik heb er een in mijn handen gehad op de Messe in Frankfurt en ze zijn super. Ik heb nu 8 7stings maar zo een staat ook nog op mijn lijstje.
Ik zou als ik jou was eens met hem mailen voor wat info... Je ziet ze tenslotte niet zo vaak.

Liquid_Metal
6 februari 2010, 22:46
Als ik Orpheo's lijst zo bekijk zou Alder voor mij veel te fel zijn. Ik zou natuurlijk kunnen gaan testen, maar het lijkt me niet mijn soort hout. Enig idee wat voor hals erop zit?

universe777
6 februari 2010, 23:08
Ik denk maple... Als ik jou was zou ik me niet al te veel blind staren op de hout soort. Ga gewoon zoveel mogelijk testen en luisteren. Misschien vind je dan een combi waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben.
Bovendien Volgens mij is het een neck thru. En de vleugels zitten er tegen aan gelijmd. Die doen minder voor het geluid dan een body bij een set-neck in mijn beleving. (Ik heb bolt-on, setneck en neckthru exemplaren.) En ik moet zeggen dat ik persoonlijk de bolt-ons en set-neck modellen het duidelijkst vind klinken voor een 7-snaar. Maar da's natuurlijk persoonlijk.

Liquid_Metal
19 maart 2010, 11:13
Ik heb niet zo gek veel extra getest, maar ik denk toch dat ik voor de C7 Hellraiser van Schecter ga. De soortgelijke modellen die ik heb getest speelden erg goed en hij ziet er fantastisch uit. De EMG pickups zijn waarschijnlijk niet mijn ding, omdat ik organische pickups wil, maar die kan ik tzt wel vervangen. Nu is het dan wachten op het belastinggeld. En dat gaat héél lang duren...

Thmz
20 maart 2010, 08:28
Ik weet niet of het al gezegd is maar
een Ibanez RGA7 (http://www.thomann.de/be/ibanez_rga7_bk.htm)
heeft ook een mahonie-body.

universe777
20 maart 2010, 08:31
Inderdaad. in de nieuwe ibby lijn zitten ook wat nieuwe 7strings.
Waat ook wel interessant is.. in de laatste Total guitar staat een test tussen 4 7strings. Een Ibby een Schecter een LTD en een Dean Cooley.
Wel interessan tleesvoer. het is de uitgave met The egde, Page en Jack white op de cover...

Liquid_Metal
20 maart 2010, 10:31
Ik weet niet of het al gezegd is maar
een Ibanez RGA7 (http://www.thomann.de/be/ibanez_rga7_bk.htm)
heeft ook een mahonie-body.

Maar die vind ik helemaal niet mooi! :seriousf:


Inderdaad. in de nieuwe ibby lijn zitten ook wat nieuwe 7strings.
Waat ook wel interessant is.. in de laatste Total guitar staat een test tussen 4 7strings. Een Ibby een Schecter een LTD en een Dean Cooley.
Wel interessan tleesvoer. het is de uitgave met The egde, Page en Jack white op de cover...

Misschien kan ik die wel vinden... thanks!

Chocola
20 maart 2010, 11:55
als je al twijfelt, moet je gewoon een 'stock' gitaar kiezen.

maar op (jou) verzoek, een lijstje met verschillen in tone, ervan uitgaande dat je een maple top kiest.

ash+maple: fel, 'knorrig' mid, strak laag, en een gillend hoog (beetje ala 80ies superstrat). bas: 5. mids: 7,5. hoog: 8

alder+maple: iets gebalanceerder dan ash, met name minder gillerig in 't hoog, maar nog steeds behoorlijk fel. bas: 5. mids: 6,5. hoog: 6

alder en ash hebben dus de 'voorkeur' in het EQ naar behoorlijk wat hoog en midhoog.

walnut + maple: superstrak, gearticuleerd, knorrig mids, grommend laag, brullend hoog, van alles heb je heel veel. het zal met de juiste pickup heel smooth klinken op de hals en lekker agressief en strak op de brug. ik zou niet voor een walnut back gaan, als je t niet zeker weet. walnut is een 'tricky' houtsoort om lekker te vinden. Ik vond 't altijd al tof, maar het heeft een lastig karakter. bas: 4. mids: 6,5. hoog: 5,5.

mahonie+maple: zie de les paul tone, maar omdat de maple top wat dunner is, heb je een iets smoother geluid dan walnut, iets meer 'roar'. als walnut+maple een ferrari v6 is, is dit een w12.

Koa is net als mahonie, maar met iets meer transparantie en helderheid. tis een tussenweg tussen mahonie en esdoorn. de warmte van mahonie, de helderheid van maple, ,maar niet de pinnigheid. ik zou het liefst een mahonie back met koa top kiezen, voor een gebalanceerd geluid wat lekker vol, breed, diep en complex is.

Voor een veelzijdige sound, waar je ECHT alle kanten mee op kunt, zou ik gaan voor het volgende:

koa top
mahonie back
walnut/maple neck

daar kan je echt alle kanten mee op. de walnut/maple neckthru geeft 'm die felheid en strakheid en articulatie die je wilt voor een 7 snaar, de mahonie en koa geeft 'm de complexiteit en dynamiek en warmte die je voor eigenlijk iedere stijl wel wilt.

maar nogmaals, als je ergens niet zeker over bent, gewoon 'stock' kopen!

Dit is ook zo bij 6-strings? Want ik neem aan dat er wel wat veranderd omdat de 7e snaar toch een stuk lager is dan een normale 6-string, maar aan de andere kant: als je een 6-string in B, C, D stemt e.d. heb je ook die lage tonen.

Is walnoot/maple neck met mahonie en koa (top) body ook jouw favoriet?

Chocola
20 maart 2010, 11:56
Inderdaad. in de nieuwe ibby lijn zitten ook wat nieuwe 7strings.
Waat ook wel interessant is.. in de laatste Total guitar staat een test tussen 4 7strings. Een Ibby een Schecter een LTD en een Dean Cooley.
Wel interessan tleesvoer. het is de uitgave met The egde, Page en Jack white op de cover...

Dat blad heb ik! Alleen nog niet gelezen :D. Even opzoeken in mijn kast vol met gitaarboekjes, magazines enzo :soinnocent:.

Liquid_Metal
5 april 2010, 20:20
De Hellraiser van marktplaats is verkocht (kijk Wiellem eens blij zijn :)) dus da's tweedehands voorlopig wss geen optie. Nou kan ik wel weer verder kijken want eigenlijk kan ik m'n keuze al gemaakt. Terwijl ik niet veel getest heb. Misschien toch nog maar eens doen.
Ik hoor veel goeds over Agile, dus eens zien of er in de buurt iets is te vinden.

Liquid_Metal
2 mei 2010, 12:35
Nadat ik mijn cabinet-zoektocht succesvol heb beëindigd, moet ik misschien toch maar uitgebreid sevenstrings gaan testen. Want hoewel ik heel blij zal zijn met de Hellraiser, is er misschien wel iets beters voor mij te vinden.
Sowieso wil ik andere pickups, namelijk passieve D Activators van DiMarzio. En al mijn gitaren heb tot nu toe een vintage tremolo. Die ben ik gewend, dus misschien wel zo verstandig om een sevenstring te nemen waar dat ook op zit. Een Floyd Rose wil ik niet.
Qua controls en looks is de Hellraiser perfect, hoewel 1 tone en 1 volume ook zouden volstaan. Zo'n semi-shredneck lijkt me ook geschikt.
Liever set neck dan bolt on.

Dus misschien toch nog maar eens uitgebreid testen :). Merken die mij aanspreken zijn Schecter, Agile, Mayones en Conklin. Merken zoals BC Rich, Ibanez en ESP hoeven voor mij niet.
Sowieso wil ik een hout met een dik rauw geluid (à la mahonie) en pickups die dat opschonen (niet teveel bas en mids, à la D Activator).

EDIT: Conklin en Agile vallen eigenlijk af: Conklin is véél te duur, Agile heeft niet de modellen die ik zoek (of misschien de 727 (http://www.rondomusic.com/septorpro7treddeposit.html))

Liquid_Metal
9 mei 2010, 10:31
Eigenlijk heel stom, maar ik realiseer me nu pas dat de Hellraiser een quilted maple top heeft. Maar eigenlijk vind ik flamed maple mooier :P. En die hebben ze niet (behalve op bv de C-1).
Dan toch maar en custom gitaar laten bouwen bij Warmoth? Orpheo zegt waarschijnlijk DOEN! Maar dat gaat flink wat meer kosten en het gaat vast heel lang duren.

Even de boel ingevuld bij Warmoth, mijn body zou $860 worden en de hals $297. Qua body is dat wel wat ik wil, qua hals ben ik nog niet eens zeker. Da's een totaal van 1150 dollar en daar zit nog niet eens hardware bij. Het klinkt leuk, maar ik denk dat het me toch wat te gortig wordt op dit moment. Misschien iets voor later?

Terminus
9 mei 2010, 11:31
Eigenlijk heel stom, maar ik realiseer me nu pas dat de Hellraiser een quilted maple top heeft. Maar eigenlijk vind ik flamed maple mooier :P. En die hebben ze niet (behalve op bv de C-1).
Dan toch maar en custom gitaar laten bouwen bij Warmoth? Orpheo zegt waarschijnlijk DOEN! Maar dat gaat flink wat meer kosten en het gaat vast heel lang duren.

Even de boel ingevuld bij Warmoth, mijn body zou $860 worden en de hals $297. Qua body is dat wel wat ik wil, qua hals ben ik nog niet eens zeker. Da's een totaal van 1150 dollar en daar zit nog niet eens hardware bij. Het klinkt leuk, maar ik denk dat het me toch wat te gortig wordt op dit moment. Misschien iets voor later?

Achthonderd en zestig dollars? *kijkt of dat klopt*
Ik kwam op 875 uit, maar dan had ik wel zo veel mogelijk opties aangeklikt. Ik kan het moeilijk geloven, daar kan je 3 gitaren voor kopen of een leuke versterker.

Gothra
9 mei 2010, 12:11
Had je al nagedacht over een Agile? Volgens mij is dat in dit topic al een keer langs gekomen. Gezien je budget zal het een mooi gitaartje zijn voor jou.

Liquid_Metal
9 mei 2010, 12:21
Had je al nagedacht over een Agile? Volgens mij is dat in dit topic al een keer langs gekomen. Gezien je budget zal het een mooi gitaartje zijn voor jou.

Laat mij mezelf eens quoten:

Conklin en Agile vallen eigenlijk af: Conklin is véél te duur, Agile heeft niet de modellen die ik zoek (of misschien de 727 (http://www.rondomusic.com/septorpro7treddeposit.html))

Die Septor Pro ziet er zeker vet uit, maar als ik zou moeten kiezen tussen die en de Hellraiser, zou ik instant voor de laatste gaan.
Dit zijn eigenlijk de specs die ik wil, en steeds nét niet kan vinden:

- mahonie body met flame maple top met blue, red of green dye. Achterkant transparant
-- vrij standaard vorm van body. ik vind maar weinig vormen mooi. PRS Custom spreekt me echt aan, maar een standaard 'metalvorm' is prima
- hals van mahonie met een donkergekleurde toets (ebben?)
-- headstock met 3 tuners aan elke kant, iets hoekiger/agressiever dan vintage, maar geen BC Rich-achtig
- twee passieve DiMarzio humbuckers. Op dit moment: D Activators
- coilsplit in volume, tone of schakelfunctie. of het 1 vol en 1 tone of meer is maakt me niet zoveel uit
- stringthrough of vintage tremolo
- set neck

Dan heeft de Hellraiser de volgende dingen anders:
quilted maple top, actieve EMG pickups. Aan de pickups is wat te doen, en eigenlijk stoor ik me vandaag pas aan de top. Voorheen vond ik 'm er super uitzien. Dus misschien loop ik te zeiken.

Gothra
9 mei 2010, 12:42
http://www.daemonessguitars.co.uk/news.php

je kan die gast is proberen, maakt erg mooie custom gitaren! Heb ooit is een quote gedaan en kwam uit op 1200 euro voor een RR in mijn stijl.

En voor mooie inlays moet je écht bij hem zijn, hij is god daarin:D

Liquid_Metal
9 mei 2010, 13:06
Daar ga ik eens mee puzzelen, I'll keep you posted! Ik denk dat 1200 ongeveer de max is dat ik voor een gitaar uit zou willen geven (inclusief de juiste hardware en pickups dan).

Liquid_Metal
9 mei 2010, 16:18
Heb jij trouwens zo'n goedkope stijl ofzo? Hij zegt zelf dat een standaard gitaar rond de 1500 pond is. En da's met 1 humbucker, fixed bridge en goede finish. Da's wel een bericht van november 2009, maar toch. 1200 EURO is dan wel héél weinig.

Gothra
10 mei 2010, 12:11
Heb jij trouwens zo'n goedkope stijl ofzo? Hij zegt zelf dat een standaard gitaar rond de 1500 pond is. En da's met 1 humbucker, fixed bridge en goede finish. Da's wel een bericht van november 2009, maar toch. 1200 EURO is dan wel héél weinig.

mwa t kan zijn dat ie nu duurder is geworden. Was eind 2008 begin 2009 dat ik m had gemaild. En t was niet zon hele simpele gitaar hoor. 2 hums, FR, mooie inlay en finish. Bij RAN ofzo zou je er al snel 2000 euro voor betalen.

Liquid_Metal
10 mei 2010, 13:27
Ik ga ook maar eens op zoek naar bouwers in Nederland. Misschien kan er eentje wel een gitaar naar mijn wensen bouwen. En anders: de Hellraiser is eigenlijk wel dik in orde.

Gothra
10 mei 2010, 13:47
Die hellraiser is zeker dik in orde:ok: quilt of flame, gitaar blijft hetzelfde toch?

Liquid_Metal
10 mei 2010, 13:48
Ja precies, looks zijn niet alles. De meeste mensen gaan het verschil niet zien en zelf kan ik het meestal ook niet zien. Iig niet als ik aan het spelen ben.

TimoSomers
10 mei 2010, 13:59
Denk dat je een beetje last hebt van het te lang kijken en doorzoeken naar dingen, dan wordt je veel te kritisch.
Heb ik zelf ook heel erg hoor, met heel veel dingen!
Dan streep je op een gegeven moment een helemaal te gekke gitaar af omdat je een streepje op de achterkant niet zo mooi vindt (bij wijze van).
Het gave en nieuwe van 'looks' is er echt zo af hoor.
Je moet natuurlijk geen belachelijk lelijke bak hebben, maar je gaat toch voor de sound en feel van een gitaar, de looks let je niet eens meer op na een maandje.

Ik zou dus gewoon VEEL 7strings uitproberen (ook dezelfde modellen! Ben er inmiddels achter dat alle gitaren zo enorm exemplarisch zijn), en als je er eentje hebt met de sound en feel voor je: meteen kopen!

Just my 2 cents though.

Liquid_Metal
10 mei 2010, 14:07
Tja, veel gitaren testen is lastig als de meeste winkels de gitaren niet op voorraad hebben. En ik heb geen eigen auto dus ver weg gaan om te testen wordt bijzonder lastig. Exemplarische verschillen bekijken wordt dus héél lastig.
Dat kritische herken ik wel ja, uiteindelijk is geen enkele gitaar perfect, waarschijnlijk koop ik over een paar jaar toch wel weer een andere, en bovendien: smaak verandert ook. Een gitaar die ik nu perfect vind, is het over een jaar misschien toch niet meer.




btw: 2500e post!!! :rockon:

Liquid_Metal
10 mei 2010, 17:38
Ik heb een berichtje gekregen van Robberts Guitars (Hilversum, geloof ik). Het is een kort berichtje en hij zegt dat hij mijn specs in een gitaar kan stoppen en dat de gitaar binnen een jaar af zou zijn. Gitaren bij hem beginnen bij 4000 euro. Daar schrik ik wel een beetje van..

minoin
10 mei 2010, 18:24
Ik heb een berichtje gekregen van Robberts Guitars (Hilversum, geloof ik). Het is een kort berichtje en hij zegt dat hij mijn specs in een gitaar kan stoppen en dat de gitaar binnen een jaar af zou zijn. Gitaren bij hem beginnen bij 4000 euro. Daar schrik ik wel een beetje van..

De economie is niet al te best... Mayones of Roter zijn duidelijk goedkoper. Hetzelfde geldt voor KXK of Hufschmidt (al komt die laatste ook in de richting van 4k).
Ik vind mijn C-7 ATX helemaal geweldig, maar ben nog steeds op zoek naar een EBMM JP :)

Wiellem
10 mei 2010, 18:26
Ook al gekeken naar Bo-El? Tijd geleden een 7string in Eindhoven geprobeerd en speelde erg goed en was super afgewerkt.

Alleen het prijskaartje hield me tegen want dit zat rond de 1500 / 1600 €.

Liquid_Metal
10 mei 2010, 18:35
Bo~El vind ik niet zo mooi eigenlijk.
Die Mayones spreken me wel erg aan, maar de Setius GTM-7 is ook al ruim 1400 euro. Da's toch wel een stuk boven mijn budget. Die gitaren zien er wel écht gelikt uit (vooral in blauw) en zijn ook eigenlijk wel wat ik zoek. Afgezien van de bolt on neck, maar ik denk dat ik daar wel mee zou kunnen leven.

Metalheart
10 mei 2010, 19:14
Bo~El vind ik niet zo mooi eigenlijk.
Die Mayones spreken me wel erg aan, maar de Setius GTM-7 is ook al ruim 1400 euro. Da's toch wel een stuk boven mijn budget. Die gitaren zien er wel écht gelikt uit (vooral in blauw) en zijn ook eigenlijk wel wat ik zoek. Afgezien van de bolt on neck, maar ik denk dat ik daar wel mee zou kunnen leven.

Ga de Bo~El maar eens proberen, qua spelen zijn ze errug goed!

Misschien dat Huub ook Nicky B 7 strings gaat krijgen, maar dat weet ik niet zeker. Zelfde bouwer, maar vriendelijker geprijsd.

Ik wil niet anders meer! :)

musical surfer
10 mei 2010, 20:27
@ TS...

Ik weet niet of deze reeds is voorbij gekomen.
De duurdere prijsklasse en een zéér lange wachtlijst...

GAS :sssh:

http://www.blackmachine.net/

Liquid_Metal
11 mei 2010, 14:42
Ga de Bo~El maar eens proberen, qua spelen zijn ze errug goed!

Misschien dat Huub ook Nicky B 7 strings gaat krijgen, maar dat weet ik niet zeker. Zelfde bouwer, maar vriendelijker geprijsd.

Ik wil niet anders meer! :)

De MC-7 heeft een Floyd Rose en dat wil ik niet. Bovendien is het een signature, en daar heb ik een hekel aan.
De Nicky B bestaat (nog) niet in sevenstring variant. Bovendien vind ik 'm echt niet aantrekkelijk.

Ik heb een aanbod van iemand gekregen, die nieuwe Mayones schijnt te kunnen leveren voor een aanzienlijk lagere prijs dan in de winkel. Setius GTM-7 voor 1275 euro. Dus heb ik de Setius en de Hellraiser even naast elkaar gezet.
Ze lijken best op elkaar, maar de Hellraiser wint het op deze punten:
-set neck
-scale (26,5" vs 25,4")
-Gothic Cross inlay
en de Setius:
-natural wood finish op body en hals
-Flame maple top
-DiMarzio pickups

Belangrijkste punten zijn de scale (liever 26,6) en de pickups (liever DiMarzio). Pickups kun je vervangen, dus dan zou het de Hellraiser worden.
Looks zijn natuurlijk belangrijk, maar wel ondergeschikt. Bovendien verandert dat vast wel weer, zoals ik eerder al aangaf.
Maar wie heeft gitaren van Schecter en Mayones goed kunnen vergelijken? Mayones lijkt me toch wel meer kwaliteit te geven.

Ik zit op dit moment ook weer een beetje te twijfelen over de Schecter Omen Extreme. Die speelt ook goed en is véél goedkoper: 360 euro. Klopt de info van de Omen op Schecters website wel? Ik heb het wel eens eerder gevraagd, maar ze hebben het over mahonie body, maple neck en 26,5" scale. Op diverse sites praat men over een basswood body en 25,5". EDIT: op sevenstring.org zeggen ze dat het sinds een jaar of 3 mahonie is. Vooral winkels hebben het over basswood. Die zullen de boel wel slecht updaten :P.

Terminus
11 mei 2010, 16:07
De MC-7 heeft een Floyd Rose en dat wil ik niet. Bovendien is het een signature, en daar heb ik een hekel aan.
[/qoute]
Alsof iemand het merkt dat het een signature is. Het staat er niet in koeienletters op en het is niet als bij een JEM dat iedereen denkt van 'hé is dat niet de Marcel Coenen gitaar?'. Die Floyd is inderdaad weinig aan te doen en ik vind het ook raar dat je de MC-6 wel fixed bridge kan krijgen.

[qoute]
Pickups kun je vervangen, dus dan zou het de Hellraiser worden.

Je weet dat EMG 7-string elementen groter zijn dan passieve 7-string elementen zijn en je ze dus alleen kan vervangen met Blackouts of andere EMG's?

Liquid_Metal
11 mei 2010, 16:08
Je weet dat EMG 7-string elementen groter zijn dan passieve 7-string elementen zijn en je ze dus alleen kan vervangen met Blackouts of andere EMG's?

Huh? De snaren zitten toch gewoon even ver van elkaar af? Of zitten de schroeven waarmee ze vast zitten verder uit elkaar? Je bent de eerste die dat zegt. Dat zou wel een enorme bummer zijn...

Gothra
11 mei 2010, 16:20
Je kan ze dan toch gewoon vervangen? ziet er alleen minder mooi uit omdat ze in een grotere cavity zitten en je zal msischien een gaatje bij moeten boren

Terminus
11 mei 2010, 17:33
Huh? De snaren zitten toch gewoon even ver van elkaar af? Of zitten de schroeven waarmee ze vast zitten verder uit elkaar? Je bent de eerste die dat zegt. Dat zou wel een enorme bummer zijn...

Het hele element is groter. EMG 81 en 85's (en hun 7 string versies, 81-7 en 707) hebben geen polepieces maar zijn van die railhumbuckers dus dat maakt niet uit. Er is wel een oplossing voor de grotere cavity in de vorm van speciale pickuprings.

Even een greep uit een review voor de 81-7:

The only thing i dont like is that EMG uses a different size housing for the 7 string pickups so it wont fit unless you had a EMG pickup before or you cut a bigger hole in the guitar.
Als je wat meer (http://www.jemsite.com/compare-guitar-pickups-parts/emg-emg-707-7-string-guitar-active-pickup-black/reviews/) reviews opzoekt hoor je hetzelfde. Volgens mij is dit alles puur kostenbesparing aan EMG's kant: het zou me niet verbazen als de elementen in dezelfde behuizingen zitten als hun basselementen.

Liquid_Metal
14 mei 2010, 12:58
Ik kwam er gisteren achter dat er een blauwe envelop op me lag te wachten. De belastingteruggave is gunstig, dus ik kan haast zetten achter het vinden van een sevenstring.
Met wat goede wil kan ik vanmiddag nog bij Nederland Muziek langs om nog even goed te testen.
Ik denk er sterk over om een Schecter Omen Extreme 7 te halen omdat die niet duur is. En dan rustig verder zoeken naar de ideale gitaar. En die over een flinke poos dan misschien zelfs te laten bouwen. Dat lijkt me wel wat.
Gisteren las ik dat een bolt on hals van esdoorn de nadruk van toon op de body legt en zelf vrij neutraal is (ref (http://www.jemsite.com/jem/wood.htm)). Dat spreekt me wel erg aan eigenlijk en dan is het erg overkomelijk dat de gitaar zo'n hals heeft.
Ik ben eerlijk gezegd een beetje ongeduldig om een sevenstring te kopen, dus mijn oordeel is niet echt objectief meer. Als iemand me keihard uit de droom kan helpen heb ik daar vast veel aan.

Liquid_Metal
14 mei 2010, 17:49
Nog eventjes naar Nederland Muziek geweest, maar ze hadden geen Extreme (ook geen 6). Wel de C1+, C7, Omen en Hellraiser (FR) geprobeerd. Eigenlijk spelen ze allemaal goed.
Ze kunnen de Omen Extreme 7 verkopen voor 349 euro. Alleen is het de vraag wanneer, want er was niemand bij Schecter en dus is het nog niet bekend of ze daar een Extreme 7 op vooraad hebben.

Tankman
14 mei 2010, 20:44
Nog eventjes naar Nederland Muziek geweest, maar ze hadden geen Extreme (ook geen 6). Wel de C1+, C7, Omen en Hellraiser (FR) geprobeerd. Eigenlijk spelen ze allemaal goed.
Ze kunnen de Omen Extreme 7 verkopen voor 349 euro. Alleen is het de vraag wanneer, want er was niemand bij Schecter en dus is het nog niet bekend of ze daar een Extreme 7 op vooraad hebben.

Stuur anders gewoon een mailtje naar Voerman. Die zijn importeur.

Als je toch op die Omen-7 Extreme wilt spelen staat mijn aanbod nog hoor. Neem ik die van mij wel mee naar de zaak, kun je erop spelen. Laat wel ff vantevoren weten. Hij is namelijk weer toe aan snaarvervanging en een schoonmaakbeurt. Van de Omen-6 Extreme heb ik er nog een stuk of 2-3 staan.

Liquid_Metal
17 mei 2010, 23:05
Ik heb op dit moment contact met een verkoper uit Den Haag. Hij heeft een Schecter Omen Extreme 7 en wil deze verkopen voor 180 euro. Als het een beetje meezit kan ik daar volgende week langs gaan en met nog meer geluk heb ik dus binnenkort een Extreme 7 :D.
De verkoper schrijft wel in nogal gebrekkig nederlands en dat wekt niet echt vertrouwen op. Aan z'n naam te zien komt 'ie niet uit Nederland, maar dat zeg natuurlijk niets over eerlijkheid. Maar misschien heeft iemand goede/slechte ervaring met ene Cos van marktplaats? Hij zegt dat de gitaar bijna nieuw is en hij 'm verkoopt omdat 'ie geen tijd heeft om er op te spelen.

Tankman
17 mei 2010, 23:46
Ken hem verder niet, maar ik zou het niet vertrouwen. Afspreken op een publieke plaats is een aanrader.

Ik had weleens een gitaar via marktplaats verkocht aan iemand die gebrekkig Nederlands sprak. Toen hij belde sprak hij Nederlands met zo'n Amerikaans accentje nogeens. Op Station Den Haag CS afgesproken, ter hoogte van perron 8 de deal gesloten en weer naar huis. :D

Maar goed, als het allemaal te vertrouwen is, en de gitaar echt als nieuw is, zou ik hem hoe dan ook voor 180 niet laten liggen, ook al zou het niet de ideale 7-string voor jou zijn. gewoon doen. MAAK er dan de ideale 7-string van.

Liquid_Metal
18 mei 2010, 09:11
Hij moet wel van goede huize komen wil die mij afzetten. Ook al is dat thuis. Maar op het station lijkt me wel een goede keus, scheelt me ook nog een hoop tijd :).
En inderdaad, als de gitaar in goede staat is koop ik die sowieso. Verkopen kan altijd nog, zelfs zonder verlies.

newbreed
18 mei 2010, 09:50
Ik heb op dit moment contact met een verkoper uit Den Haag. Hij heeft een Schecter Omen Extreme 7 en wil deze verkopen voor 180 euro. Als het een beetje meezit kan ik daar volgende week langs gaan en met nog meer geluk heb ik dus binnenkort een Extreme 7 :D.
De verkoper schrijft wel in nogal gebrekkig nederlands en dat wekt niet echt vertrouwen op. Aan z'n naam te zien komt 'ie niet uit Nederland, maar dat zeg natuurlijk niets over eerlijkheid. Maar misschien heeft iemand goede/slechte ervaring met ene Cos van marktplaats? Hij zegt dat de gitaar bijna nieuw is en hij 'm verkoopt omdat 'ie geen tijd heeft om er op te spelen.

Gewoon kopen voor die prijs. Ik krijg er volgende
week ook een als backup naast mijn Bo-el MC7.
Ik weet nu al dat ik er andere pickups in ga zetten.
Mischien tzt even ervaringen uitwisselen?
Als je toch naar Den Haag gaat, ga dan eerst even via Rotterdam bij
Peter verspuij kijken. Daar staat een leuke Shine
7 string telecaster ( voor €395 dacht ik 2nd hand) mischien
is dat iets voor je

Liquid_Metal
18 mei 2010, 09:51
Ik denk niet dat ik daar tijd voor heb. Het is nogal hectisch atm :P.
Maar 'gewoon kopen' dus niet hè. Als de trussrod rot is, de verf er bij hangt en de roest er op staat wordt het 'm niet. Maar op de foto ziet de gitaar er prima uit.

ps jij hebt toch geen deal met dezelfde verkoper hè? dat zou wel héél toevallig zijn.

newbreed
18 mei 2010, 13:55
Ik denk niet dat ik daar tijd voor heb. Het is nogal hectisch atm :P.
Maar 'gewoon kopen' dus niet hè. Als de trussrod rot is, de verf er bij hangt en de roest er op staat wordt het 'm niet. Maar op de foto ziet de gitaar er prima uit.

ps jij hebt toch geen deal met dezelfde verkoper hè? dat zou wel héél toevallig zijn.

nee maak je geen zorgen. Het is niet dezelfde verkoper.
En natuurlijk bedoel ik met "gewoon kopen" na grondige inspectie en
test:-)
mischien ga ik zelf nog ff naar die tele kijken. Zie je
nl niet veel!

Liquid_Metal
18 mei 2010, 14:23
nee maak je geen zorgen. Het is niet dezelfde verkoper.
En natuurlijk bedoel ik met "gewoon kopen" na grondige inspectie en
test:-)
mischien ga ik zelf nog ff naar die tele kijken. Zie je
nl niet veel!

Ook al had ik er tijd voor, een telecaster zal ik nooit aanschaffen. Strats vond ik vroeger wel oké, maar tele's hebben me nooit aangetrokken.

Tankman
18 mei 2010, 14:49
Ook al had ik er tijd voor, een telecaster zal ik nooit aanschaffen. Strats vond ik vroeger wel oké, maar tele's hebben me nooit aangetrokken.

Hij staat op hun site. Walgelijke kop, walgelijke kleur...verder wel erg leuk. Weet alleen niet of ik hem dan wel 399 waard vind, anders was ik er zelf ook even heen geweest.

Wiellem
18 mei 2010, 16:11
In principe kan je haast geen buil vallen aan die gitaar voor dat geld.

Maar ik zou wel met z'n 2en gaan :)

Liquid_Metal
18 mei 2010, 16:36
O op het station maak ik me geen zorgen hoor. Een vuurwapen zal 'ie wel niet meenemen.

Madcow
18 mei 2010, 18:44
Als ze jou iets doen dan bel ik me Poolse knokploeg!

Liquid_Metal
25 mei 2010, 15:52
Nog 1 dagje :D. Morgenavond naar station Den Haag Centraal, even duimen dat de gitaar echt zo goed is als de verkoper beweert. Want dan ben ik voorlopig tevreden.
Uiteraard post ik mijn bevindingen.

newbreed
25 mei 2010, 18:35
Nog 1 dagje :D. Morgenavond naar station Den Haag Centraal, even duimen dat de gitaar echt zo goed is als de verkoper beweert. Want dan ben ik voorlopig tevreden.
Uiteraard post ik mijn bevindingen.


ben benieuwd.
Die van mij gaat helaas niet door.....Ik kreeg ook zo'n blauwe envelop, maar dan met een iets minder leuk bericht...:(

Liquid_Metal
26 mei 2010, 21:10
Ik ga jullie in spanning houden jongens, want ik wil spelen op mijn nieuwe gitaar!!! Deal is goed gegaan, er is nog 10 euro van de prijs afgegaan vanwege een onvoorziene kras op de achterkant.
Gitaar ziet er verder nog héél goed uit en speelt vooralsnog ook erg fijn. De toon valt me een beetje tegen als ik 'm vergelijk met mijn PRS SE Custom. Grote kans op nieuwe pickups dus (ja, daar gaan we weer :P).
Foto's en een review volgen binnenkort wel, voorlopig wil ik spelen!

Wiellem
27 mei 2010, 09:57
Gefeliciteerd :)

minoin
27 mei 2010, 10:02
Gefeliciteerd! Maar schiet eens op met die foto's! :chicken:

Tankman
27 mei 2010, 13:19
IDD! Gefeliciteerd. Leg dat ding nou ff 5 minuten neer, schiet 2 foto's, uploaden, en dan mag je weer spelen terwijl wij genieten van je post. :seriousf:

Liquid_Metal
27 mei 2010, 13:21
Sorry jongens, ik ben niet thuis. Het lijkt er op dat ik enigzins vroeg naar huis kan, maar ook thuis heb ik nog een hoop te doen (moet vanavond ook werken). Toch denk ik dat ik vanmiddag of vanavond wel even een camera er bij kan pakken. Nog even geduld dus :).

Liquid_Metal
27 mei 2010, 16:14
Eindelijk dan mijn foto's:

http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/128/l_592c50afc5674e5c91619c57397322d2.jpg

http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/141/l_d9b6a64480d442d48ba69dd20e6f650e.jpg

En van de kras op de achterkant:
http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/115/l_3944ee1bbfcf484ea32fefd2f63c7159.jpg

En dat quilted maple valt me best mee. Ik denk dat ik flame maple nog wat mooier vind, maar het ziet er erg gelikt uit.

Madcow
27 mei 2010, 16:17
Boooh wat een sjieke gitaar!!! Prachtige deal ook! Je gaat er zeker nog veel plezier aan beleven!