PDA

View Full Version : Wat te doen?



limawiskey
3 januari 2010, 21:21
Hallo,
Ik heb nu voor mezelf enig zins wat geld bij elkaar gespaard(€300,-) om uit te geven aan mijn gitaar uitrusting. Ik ben nu aan het twijfelen wat ik nu moet kopen, een nieuwe gitaar of een nieuwe versterker?
Ik had me helaas niet echt in gitaren verdiept toen ik er een kocht. Ik heb nu een Jack&Danny strat imitatie en een 10watt versterkertje.

Wat raden jullie me nu aan om eerst te kopen?
b.v.d
mij

TDZH
3 januari 2010, 21:25
Een versterker :-P Een slechte gitaar over een goede versterker klinkt beter dan een goede gitaar over een slechte versterker

Gearjunkie
3 januari 2010, 21:33
lekker doorsparen tot je wel weet wat je behoeften zijn natuurlijk!

Chocola
3 januari 2010, 21:34
Een versterker :-P Een slechte gitaar over een goede versterker klinkt beter dan een goede gitaar over een slechte versterker

Maar als TS graag andere stijl wil, is een gitaar vaak weer wat beter. Plus, speelgemak is ook wat waard :P.

Maar ontopic:

Wat wil je met je nieuwe gitaar of versterker? Je kunt die JD verkopen voor nog wat geld... heb ik ook met mijn oude JD gedaan, dan heb je wat geld extra ;).

Wat speel je graag? Wat je ook kunt doen is een digitaal dingetje kopen. Toneport ofzo, iets in die richting. Dan kun je nog jaren vooruit als je niet wil optreden enzo en heb je als je die JD verkoopt zo een 300-350 te besteden voor een nieuwe gitaar :cheerup:. Als je niet weet wat je precies wil, moet je niets kopen ;). Gewoon lekker filosoferen wat je wil. En als je dan toch iets koopt: tweedehands loont vaak heel erg en verliest vrijwel geen waarde op de markt (dus kan je later weer doorverkopen).

soup
3 januari 2010, 21:38
Een versterker :-P Een slechte gitaar over een goede versterker klinkt beter dan een goede gitaar over een slechte versterker
Beter een goede gitaar want daardoor is het spelen leuk. Ik had als eerste versterker een laney ... 15 watt en die klinkt best goed voor wat het kan.

limawiskey
3 januari 2010, 21:56
Bedankt voor de snelle reacties,
Ik heb met school vorig jaar geregeld dat onze band in het muziek gebouw mag blijven repeteren. In dat gebouw staan nog best redelijke versterkers en dan houd ik mijn kleine 10watt versterkertje thuis... Ik gebruik hem toch bijna alleen maar met koptelefoon.
So a new guitar it will be. Waarschijnlijk een Epi les paul studio, of een Hagstrom XL-2. Maar dat zie ik wel als ik in de winkel ben:p

Nicks
4 januari 2010, 11:10
Bedankt voor de snelle reacties,
Ik heb met school vorig jaar geregeld dat onze band in het muziek gebouw mag blijven repeteren. In dat gebouw staan nog best redelijke versterkers en dan houd ik mijn kleine 10watt versterkertje thuis... Ik gebruik hem toch bijna alleen maar met koptelefoon.
So a new guitar it will be. Waarschijnlijk een Epi les paul studio, of een Hagstrom XL-2. Maar dat zie ik wel als ik in de winkel ben:p

Houd er rekening mee dat je van de epiphone hoogstwaarschijnlijk gelijk de pickups eruit wilt gooien. Ik heb zelf een epiphone dot studio een 1,5 jaar geleden gekocht en was heel erg teleurgesteld qua geluid in de versterking terwijl hij akoestisch prima klonk. Na een pickup verwisseling (toneriders p-90's) klinkt hij in mijn oren geweldig.

rocker_71
4 januari 2010, 11:24
Bedankt voor de snelle reacties,
Ik heb met school vorig jaar geregeld dat onze band in het muziek gebouw mag blijven repeteren. In dat gebouw staan nog best redelijke versterkers en dan houd ik mijn kleine 10watt versterkertje thuis... Ik gebruik hem toch bijna alleen maar met koptelefoon.
So a new guitar it will be. Waarschijnlijk een Epi les paul studio, of een Hagstrom XL-2. Maar dat zie ik wel als ik in de winkel ben:p

Volgende keer gelijk even vertellen wat voor soort gitaar je zoekt en welk muziekstijl. Dat is wel belangrijke info.
Epi's zijn best okay. Even een paar uitproberen en welke het beste aanvoelt meenemen naar huis. :)