PDA

View Full Version : Ibanez TS9 en SD9, alternatieven?



Mimasu
3 januari 2010, 19:24
Hallo,

Ik gebruik nu een setup met o.a. een originele TS9 voor het mildere werk een een originele Ibanez SD9 (sonic distortion) voor het wat ruigere werk. Zit allemaal met nog andere pedalen voor een 71'er twin reverb. Bevalt qua geluid prima maar ik vind ze niet stil genoeg. Vooral de SD9 levert veel ongewenste bijgeluiden (ik speel alleen singlecoil).

Heb was Boss pedalen als alternatief geprobeerd. Zijn wel wat stiller maar ik vindt ze minder klinken (een oude DS-1 komt nog het dichtste bij mijn SD9).

Is er een alternatief? Ik denk aan bijvoorbeeld een Fulltone 2. Zou een soort TS9 met een boost moeten zijn. Ik zoek niet alleen een volume boost. Ik zoek ook meer gain als boost.

Iemand goede suggesties?

Alvast bedankt
Leon

the sure thing
3 januari 2010, 19:44
Hallo,

Ik gebruik nu een setup met o.a. een originele TS9 voor het mildere werk een een originele Ibanez SD9 (sonic distortion) voor het wat ruigere werk. Zit allemaal met nog andere pedalen voor een 71'er twin reverb. Bevalt qua geluid prima maar ik vind ze niet stil genoeg. Vooral de SD9 levert veel ongewenste bijgeluiden (ik speel alleen singlecoil).

Heb was Boss pedalen als alternatief geprobeerd. Zijn wel wat stiller maar ik vindt ze minder klinken (een oude DS-1 komt nog het dichtste bij mijn SD9).

Is er een alternatief? Ik denk aan bijvoorbeeld een Fulltone 2. Zou een soort TS9 met een boost moeten zijn. Ik zoek niet alleen een volume boost. Ik zoek ook meer gain als boost.

Iemand goede suggesties?

Alvast bedankt
Leon De FUlldrive 2 is een geweldig pedaal, een zeer uitgebreide TS-9. Hij geeft echter niet meer gain dan een TS-9. Wel meer laag en super veelzijdig instelbaar. Bij veel gain op het pedaaltje, werkt de BOOST echter nauwelijks: je hoort het verschil zonder/met boost dan bijna niet meer.

Bernardduur
3 januari 2010, 20:17
Ik zou eerst de ruis van je single coils aanpakken ipv pedalen te switchen. De oorzaak van de ruis ligt daar, niet bij de pedalen.

TimS
3 januari 2010, 20:25
Maxon OD9 pro + misschien?

Mimasu
3 januari 2010, 20:40
Ik zou eerst de ruis van je single coils aanpakken ipv pedalen te switchen. De oorzaak van de ruis ligt daar, niet bij de pedalen.

Vroeg ik me ook eerst af.

Ik heb een Haar 62'er relic met voodoo pickups. Vond die eerst wat luidruchtiger dan mijn normale strats. Heb het zaakje nu helemaal afgeschermd en nu is hij wat stiller dan een normale strat (heb 'm qua brom en ruis o.a. vergeleken met een 83'er standard strat en een MIJ Jerry Donahue strat).

Mimasu
3 januari 2010, 20:58
Maxon OD9 pro + misschien?

De Pro + ken ik niet. Zag wel dat de boost een schakelaartje op het pedaal is. Lost mijn probleem daarom niet helemaal op vrees ik.

Een gewone Maxon OD9 heb ik wel geprobeerd (heel apart, zat een normale TS9 printplaat in met maar de helft van de componenten. Kost wel meer dan eentje met alles er op, geniaal).

Ik had eerst de OD9. Klonk prima. Heb toen een TS9 reissue gekocht. Klonk minder dan de OD9 maar niet zoveel slechter dan velen doen geloven. Heb toen een originele TS9 gekocht (met JRC4558D en van Maxon). Die klonk wat beter dan de OD9. Wel allemaal marginale verschillen overigens.

Mijn SD9 heeft ook een JRC4558D. De combinatie met m'n TS9 is bijna ideaal. Ze staan allebei ongeveer op dezelfde setting.