PDA

View Full Version : Iemand ervaring hiermee..??



guitarkid
3 januari 2010, 18:14
Heeft één van jullie ervaring met dit bedrijf?

http://relicguitarstudio.com/

Ik vind het er erg goed gereliced uitzien en heb (behalve body, hals en slagplaat) ook zo'n beetje alles om nog een Strat samen te stellen.
Ik krijg er dus GAS van en realiseer me dat ik ong. 450 pond moet inversteren om misschien wel een hele mooie Strat te hebben.

Gr. C.

PS. 't Leek me geen topic voor "zelfbouw", vandaar hier.

euroboy
3 januari 2010, 18:20
Ziet er goed uit! Zeker die montery strat!

Hendriks
3 januari 2010, 18:32
Op Ebay zit ook een shop voor relic parts , deze gebruiken als basis spul van Allparts.Ik heb deze site ook bij mijn favorieten gezet , even een beetje vergelijken.

edit: http://stores.ebay.com/Blackpoole-Relic-Works

guitarkid
3 januari 2010, 22:42
Op Ebay zit ook een shop voor relic parts , deze gebruiken als basis spul van Allparts.Ik heb deze site ook bij mijn favorieten gezet , even een beetje vergelijken.

edit: http://stores.ebay.com/Blackpoole-Relic-Works

Ziet er ook wel stoer uit..!

Gr. c.

humbucker
3 januari 2010, 23:51
Ziet er allemaal wel verschrikkelijk vet uit!!

Krijg meteen goesting om zelf ook zoiets in elkaar te zetten, übervet, en niet té duur!

guitarkid
4 januari 2010, 09:05
Ik heb ze gisteren even een mailtje gestuurd met o.a. een vraag over de verzendkostenen kreeg heel snel al een antwoord.

Hi C.

Thanks for your message and Happy New Year! We're currently closed until the 11th of January so please accept my apologies if you don't get responses as quickly as normal during this time.
It does depend where you are, but generally no - we don't charge for each part individually when shipping multiple parts .The pickguard and body in particular are always shipped together (and at no additional cost over the body shipping price). However, some international destinations require that we don't include the neck and body together (it creates an odd shaped parcel where the shipping costs are more than doubled).

Out of interest, what is it you're interested in? We also supply guitar kits which include all the parts and hardware needed to build your dream guitar (asides from the electronics). I'll not try and sell this to you in case you're not interested, but do let me know if you are and I'll give you more information.

Kindest wishes,
John

In ieder geval geeft dit blijk van betrokkenheid en dat bevalt me wel. Ik heb 'm een "offerte" gevraagd voor een OW body, 62 hals en slagplaat. Ze verkopen dus ook hardware, maar die staat (nog) niet op de site.

Gr. C.

EGH
4 januari 2010, 09:53
Maar als ik het goed begrijp, koopt deze zaak Allparts halsen en body's, maakt ze relic en verkoopt ze door? Je betaalt dus meer dan voor een normale Allparts hals omdat zij hem nog relic hebben gemaakt, maar zijn verder identiek?

Hendriks
4 januari 2010, 10:02
Maar als ik het goed begrijp, koopt deze zaak Allparts halsen en body's, maakt ze relic en verkoopt ze door? Je betaalt dus meer dan voor een normale Allparts hals omdat zij hem nog relic hebben gemaakt, maar zijn verder identiek?

In 1 keer goed.

guitarkid
4 januari 2010, 10:09
Maar als ik het goed begrijp, koopt deze zaak Allparts halsen en body's, maakt ze relic en verkoopt ze door? Je betaalt dus meer dan voor een normale Allparts hals omdat zij hem nog relic hebben gemaakt, maar zijn verder identiek?

Lijkt me ook niet meer dan redelijk. Ik weet inmiddels uit eigen ervaring hoeveel tijd het kost om een body of m.n. hals overtuigend (en dan krijg ik niet wat ik op deze site zie) te relicen. Dus zijn dit m.i. keurige prijzen, waar ik zelf niet meer voor aan het klooien ga. En je weet dat je goed materiaal hebt.
Schroefjes en zo is niet zo moeilijk en zelfs de ander hardware krijg ik wel overtuigend, maar body, hals en slagplaat....

Gr. C.

Hendriks
4 januari 2010, 10:35
Ik heb onlangs toch wel goede ervaringen met Allparts gehad , hals die perfect in de bodie paste en lekker resonant geheel , ook niet te zwaar .

EGH
4 januari 2010, 11:00
Lijkt me ook niet meer dan redelijk. Ik weet inmiddels uit eigen ervaring hoeveel tijd het kost om een body of m.n. hals overtuigend (en dan krijg ik niet wat ik op deze site zie) te relicen. Dus zijn dit m.i. keurige prijzen, waar ik zelf niet meer voor aan het klooien ga. En je weet dat je goed materiaal hebt.
Schroefjes en zo is niet zo moeilijk en zelfs de ander hardware krijg ik wel overtuigend, maar body, hals en slagplaat....

Gr. C.

Hmm, tja ik moet wel toegeven ze zien er oud uit, maar om daar nou meer voor te betalen? Nee. Ik blijf het sowieso raar vinden, een nieuwe gitaar vernielen om hem er oud uit te laten zien. (Of er zelfs extra voor betalen). Je gaat toch ook niet met een baksteen over de lak van je nieuwe auto?

Hendriks
4 januari 2010, 11:03
Er gaat veel tijd inzitten om het er ouder uit te laten zien en tijd is geld.
Er is toch behoorlijk veel vraag naar , kijk naar de Fender Road Worns of de relic Custom shops , die zijn ook duurder dan de non-relics.

domi235
4 januari 2010, 12:56
Holy sh*t! Die Jimi Hendrix Monterey Pop Festival Tribute Strat Body ziet er wel _heel_ erg gelikt uit!

guitarkid
4 januari 2010, 13:11
Ik heb onlangs toch wel goede ervaringen met Allparts gehad , hals die perfect in de bodie paste en lekker resonant geheel , ook niet te zwaar .

Ik heb alleen maar goede ervaringen met All Parts en dus des te mooier dat je ze dan gereliced kunt krijgen...

Gr. C.

guitarkid
4 januari 2010, 15:29
Net een mail gehad:

Hi again C,

As discussed previously, below is a components list and price for our 62/64 Stratocaster kit. As you'll see, there are a number of options and additionals available to increase authenticity and quality of your guitar project, depending on what your eventual guitar plan is. We can also cater for any additional parts or changes you might need.

Our kits essentially include all the parts you need to build your guitar, all aged and prepared to match, and ready to bolt together an play. The only parts you'll need are the electronics, I can supply a shopping list for the parts you need if you would like? The kits are priced as a 10% discount against the combined component prices.

Our '62 Stratocaster Kit consists of:
Alder body in nitrocellulose (swamp ash as an additional £35 option)
'62 slabboard rosewood neck in nitrocellulose
'62 three-ply scratchplate (either in mint or ivory)
Knobs, switch/tremelo tip, pickup covers, tremelo plate
Scratchplate/switch/pickups screw set
Single-line (pre-CBS correct) nickle Kluson machineheads
Kluson screws and bushings
Syncronized Tremelo Set (Full Pat. Pend set an additional £40 option)
Single Butterfly String Tree
Strap buttons
Jack Cup
Plain Neck Plate (stamped replica available at an additional £20 option)
TOTAL (before shipping): £635
The '64 is very similar but obviously a different neck and plastics (although the same price).

Shipping to the Netherlands would be no trouble although we would have to ship as two seperate parcels (body and hardware, and the beck seperately), so shipping is £60.

Kindest wishes,
John

Niet duur voor een echt perfect gerelicte gitaar, zeker omdat ik een setje zeer geschikte pu's heb liggen. Gas gas gas...

Gr. C.

benwave
4 januari 2010, 15:45
Niet vergeten dat er nog 23% bij komt aan invoer en btw.
totaal zòn 850 dollar zonder elementen.

Niet echt duur maar ook niet echt goedkoop. Je hebt voor dat geld ook een echte Fender strat standaard tweedehands

NoobjeNrZoveel
4 januari 2010, 16:12
Niet vergeten dat er nog 23% bij komt aan invoer en btw.
totaal zòn 850 dollar zonder elementen.

Niet echt duur maar ook niet echt goedkoop. Je hebt voor dat geld ook een echte Fender strat standaard tweedehands

Het is een bedrijf uit het Verenigd Koninkrijk en prijzen in ponden en volgens mij hoefde je dan geen invoerrechten te betalen, of wel?

benwave
4 januari 2010, 16:23
Klopt mijn fout.. Ik had bij die amerikaan zitten kijken

Hendriks
4 januari 2010, 16:25
Bij Blackpoole betaal je inclusief verzenden en taxes ongeveer €650. Dan heb je alles behalve de electronica en de elementen. Dit is voor zowel een tele (ook Thinline) als strat.

humbucker
4 januari 2010, 16:31
Net een mail gehad:

...

Niet duur voor een echt perfect gerelicte gitaar, zeker omdat ik een setje zeer geschikte pu's heb liggen. Gas gas gas...

Gr. C.

Ik zeg: Doen!


Als het bij jou dan meevalt kan ik ook beginnen sparen! :D

robzilla
4 januari 2010, 16:36
http://media.relicguitarstudio.com/img/products/guitar_bodies/ST-jimi-hendrix-monterey/detailPictures/jimi-hendrix-monterey-stratocaster-front.jpg

http://media.relicguitarstudio.com/img/products/guitar_bodies/ST-jimi-hendrix-monterey/detailPictures/jimi-hendrix-monterey-stratocaster-front-with-sticker.jpg

http://media.relicguitarstudio.com/img/products/guitar_bodies/ST-jimi-hendrix-monterey/detailPictures/jimi-hendrix-monterey-stratocaster-top-horn-detail.jpg

http://media.relicguitarstudio.com/img/products/guitar_bodies/ST-jimi-hendrix-monterey/detailPictures/jimi-hendrix-monterey-stratocaster-top-horn-rose.jpg

damn..

guitarkid
4 januari 2010, 16:59
http://media.relicguitarstudio.com/img/products/guitar_bodies/ST-jimi-hendrix-monterey/detailPictures/jimi-hendrix-monterey-stratocaster-top-horn-rose.jpg

damn..

Dat bedoel ik.... Zucht. En dan die OW body.... :mmmm:


Hmm, tja ik moet wel toegeven ze zien er oud uit, maar om daar nou meer voor te betalen? Nee. Ik blijf het sowieso raar vinden, een nieuwe gitaar vernielen om hem er oud uit te laten zien. (Of er zelfs extra voor betalen). Je gaat toch ook niet met een baksteen over de lak van je nieuwe auto?

Maar 't is ook niet vernielen, 't is mooier maken...!! Ik ga deze discussie echter hier niet voeren, kwestie van smaak!
En met auto's heb ik dat dan ook niet. Hoe zou dat nou komen..? ;)




Gr. C.

robzilla
4 januari 2010, 17:05
Dat bedoel ik.... Zucht. En dan die OW body.... :mmmm:



Maar 't is ook niet vernielen, 't is mooier maken...!! Ik ga deze discussie echter hier niet voeren, kwestie van smaak!
En met auto's heb ik dat dan ook niet. Hoe zou dat nou komen..? (;




Gr. C.

OW?

10tekensblabla

guitarkid
4 januari 2010, 17:10
OW?

10tekensblabla

Olympic White... Mijn favoriete Strat-kleur. :lovelove:

Gr. C.