PDA

View Full Version : Beginners gitaar



Platyhelminthes
3 januari 2010, 14:36
Hallo allemaal,

Ten eerste sorry voor de 1000000e beginners vraag maar ik kom er niet meer uit. Ik heb me in de afgelopen dagen een beetje ingelezen op het forum maar blijf toch met een paar vragen zitten..

Ik ben begonnen met gitaar spelen, en ik speel nu tijdelijk op een klassieke gitaar. Dat gaat voor nu nog even prima maar daar moet binnen kort toch een elektrische gitaar voor in de plaats komen. Nu de grote vraag.. wat voor een :p

Ik zoek een gitaar en versterker van (bij elkaar) rond de 300 euro. Ik had een mooi pakketje gezien van Squier met een Fat stratocaster en een Fender versterker. Is dat een goede keuze? Ik wil een beetje rock/alternative spelen uiteindelijk..

http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0301610095

Qua vorm vind ik een stratocaster achtig model toch wel het mooist en de Les Pauls die overal getipt worden vind ik niet zo mooi :$

Alvast bedankt!

Groetjes Jaap

Jorrank
3 januari 2010, 15:10
Jaap,

het probleem bij starterssetjes is vaak de belabberde kwaliteit van zowel de gitaar als de versterker. Met je budget van €300,- kun je al een stapje beter krijgen dan zo'n standaard setje.

Dan kom je uit op bijvoorbeeld:

http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/vintage/v-6-reissued-boulevard-bk

http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/line-6/spider-iv-15

Wiellem
3 januari 2010, 15:11
Over Squiers hoor ik vrijwel alleen goede dingen, maareh waarom niet tweedehands? Krijg je vrijwel altijd betere kwaliteit voor je geld :)

almarvk
3 januari 2010, 15:14
Het nadeel van zo'n starterspakket is dat de versterker die erbij zit vaak erg beroerd is en het enthousiasme voor het gitaarspelen nou niet echt bevorderd.

geert1976
3 januari 2010, 15:29
nou voor E 300,00 stat er iets op MP wat helemaal voor jou is.

Deze Squiers krijgen erg goede recensies op het forum, evenals de versterker, alles zit er voor de rest bij zoals een standaard, kabel, gitaarband:ok:

http://link.marktplaats.nl/308468437

bat
3 januari 2010, 15:38
Over Squiers hoor ik vrijwel alleen goede dingen
Ho even, de topicstarter post een link naar een beginnersset met een Squier Affinity en helaas, dat zijn dus beslist geen Squiers waar je goede dingen over hoort. Het is gewoon het goedkoopste model dat ze bieden en ja, dat merk je.

Je suggestie van tweedehands is inderdaad een goede, dan is het best mogelijk om voor hetzelfde geld een wel goede Squier aan te schaffen. Geert1976 linkt naar een advertentie die een hele mooie package biedt, precies de goede spullen, maar ik vermoed dat die wel richting de 400 gaat. Het beiden begint immers bij 300... Je kunt er echter altijd een mailtje naar de verkoper aan wagen.

Platyhelminthes
3 januari 2010, 16:02
Bedankt voor alle snelle reacties!

Nou had ik nog een vraagje die ik in de beginpost vergeten was. Wat is nu precies het verschil, en dan met name mbt het geluid, tussen humbuckers en singlecoils. En ga ik daar verschil tussen merken als beginner?

Ik heb mogelijk wel iets meer geld te besteden binnen kort, dus stel ik heb geld voor een gitaar van rond de 270-300 euro, hoeveel meer ben ik dan nog kwijt voor een versterker en andere accessoires? (Yamaha Pacific?)
De versterker is overigens alleen om mee te oefenen op mijn(niet heel erg grote) kamer, en ik heb ook nog andere mensen in huis :p

En dan nog 1tje:p Wat is een goede winkel in(of in de buurt van) Utrecht waar ik terecht zou kunnen?

Wiellem
3 januari 2010, 16:25
Ho even, de topicstarter post een link naar een beginnersset met een Squier Affinity en helaas, dat zijn dus beslist geen Squiers waar je goede dingen over hoort. Het is gewoon het goedkoopste model dat ze bieden en ja, dat merk je.

Ow sorry had ik idd over het hoofd gezien :sssh:

Maar die set op marktplaats is inderdaad een heel goede aanrader voor de ts.

Mikos
3 januari 2010, 16:26
Ik ben het hierin volledig met Geert eens, die Squier classic vibe serie is echt geweldig goed voor de nieuwprijs, en 300 euro met een cube drbij. Ik zeg doen!

Exi
3 januari 2010, 17:08
+1
Een perfecte set om mee te beginnen en als het setje je niet bevalt ben je het voor dezelfde prijs zo weer kwijt.
Dus niet afwachten, maar gelijk contact opnemen.

Platyhelminthes
3 januari 2010, 17:11
Ik heb zojuist de verkoper een mailtje gestuurd, dus het is verder even afwachten.

Zou zoiets met het OV te vervoeren zijn? (wegens gebrek aan een rijbewijs:p)

Mikos
3 januari 2010, 17:59
Moet te doen zijn, als er een tas bij zit in ieder geval.
En ik zou dan met 2 personen gaan voor de amp, die moet je natuurlijk ook nog meenemen ;)

Exi
3 januari 2010, 18:12
Ik had mijn eerste setje ook via OV opgehaald.
Is prima te doen als je de gitaar in een draagtas op je rug kan doen en de versterker in je hand. Zolang je maar geen grote trappen op hoeft.

Platyhelminthes
3 januari 2010, 19:03
Ik heb net contact gehad met de verkoper, en in principe is dit binnen afzienbare tijd mijn gitaar:D (voor 320, leek me een goede deal)

Bedankt voor de tips en hulp allemaal!

Nu eerst ff mijn aandacht richten op het komende tentame en dan kijken wanneer ik m kan gaan halen :)

Exi
3 januari 2010, 19:11
Hij was toch 300?
Vergeten te onderhandelen?

Platyhelminthes
3 januari 2010, 19:18
Nee, lager ging 'm niet worden.. Ik had 300 geboden, maar er was nog een potentieel koper die ook 300 had geboden. Dus de verkoper zei, als je nu 320 bied is ie voor jou en dat heb ik toen gedaan.

Is nog steeds een redelijke prijs toch?

Platyhelminthes
5 januari 2010, 13:03
Het word toch halen met de trein, dus grote trappen zullen er ook wel bij zitten :p Ga maar proberen iemand te strikken die met mij mee wil..

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij de gitaar?

:strat:

geert1976
5 januari 2010, 13:55
Het word toch halen met de trein, dus grote trappen zullen er ook wel bij zitten :p Ga maar proberen iemand te strikken die met mij mee wil..

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij de gitaar?

:strat:

Nuh niet echt, deze Squier is niet zo oud, zal weinig aan mankeren denk ik.

Effe checken of alle knoppen en schakelaars op de gitaar en versterker werken en mechanieken soepel lopen.

Effe kijken of de fretjes geen grote deuken of slijtage hebben, maar gezien het feit dat dit een jonge gitaar is, ben ik daar niet zo bang voor

Succes:ok:

Ytr
5 januari 2010, 18:28
Bij rockpalace heb je 'm voor €319,- en dan nog nieuw ook... http://www.rockpalace.com/product/Squier-Classic-Vibe-Stratocaster-50s-2-Color-Sunburst-MN
Misschien toch even onderhandelen?

Platyhelminthes
5 januari 2010, 19:34
Ja dat is zeker waar, maar dan heb je nog geen Roland cube 30, gitaarstandaard en kabel erbij ;)

Exi
5 januari 2010, 19:57
Ja dat is zeker waar, maar dan heb je nog geen Roland cube 30, gitaarstandaard en kabel erbij ;)

Precies, je hebt nu in principe je versterker en accessoires gratis!

Platyhelminthes
14 januari 2010, 01:01
Vandaag eindelijk de gitaar en versterker opgehaald :crazyhappy: En wat klinkt dat lekker :strat:

Foto's volgen nog maar ik moest eerst gitaar spelen natuurlijk :crazyhappy:

geert1976
14 januari 2010, 01:37
Vandaag eindelijk de gitaar en versterker opgehaald :crazyhappy: En wat klinkt dat lekker :strat:

Foto's volgen nog maar ik moest eerst gitaar spelen natuurlijk :crazyhappy:

Ben blij dat mijn tip je aan je eerste elektrische gitaar geholpen heeft, gefeliciteerd ermee:ok: