PDA

View Full Version : Hier heb ik toch hulp bij nodig !!!



SRV2000
2 januari 2010, 20:16
Hey hallo beste leden.

Tot jaren verschillende soorten muziek te hebben gespeeld ben ik er nu een beetje over uit wat voor soort muziek ik wil maken. Ik wil namelijk meer de funk/blues kant op beetje john mayer maar ook get the funk kant op.
Nu heb ik zelf een blues de ville, bevalt me prima maar toch net ietsjes te rauw in de clean. Nu is mij wel eens vertelt dat de VOX erg goede en cleane versterkers maken. Maar ik ben altijd een man van marshall`s en Fenders geweest dus mijn kennis betreft anderen is erg beperkt.
Zelf speel ik op een strat met custom 69 PU er in. en ik zoek dus een versterker die clean gewoon super klinkt. overdrive is niet nodig. maar uiteraad wel buizen.

welke amp vinden jullie het beste uit de test komen betreft de cleane sound.

de Vox AC30 heb ik ook veel over gehoord.

macwilliams
2 januari 2010, 20:25
Hoeveel heb je te besteden?

SRV2000
2 januari 2010, 20:27
Hoeveel heb je te besteden?

ik zat zelf te denken tussen de 700 a 800 euro.

macwilliams
2 januari 2010, 20:56
Ik persoonlijk ben erg gecharmeerd van het warme clean dat een peavey deltablues voortbrengt. Of als je liever 2x12 inch hebt dan 1x15 inch de peavey classic 30 of 50.

Eko
2 januari 2010, 22:00
Blues Deville kan inderdaad wat aan de schelle kant klinken. Een twinreverb is een hele mooie, maar net buiten je bereik. De Peavey`s zijn inderdaad een mooie optie. Ik ben zelf dol op amps met een 15 inch er in. De combinatie met de strat is zeer mooi.

Ferraririk
2 januari 2010, 22:06
Ik zag pas een mooie 2dehands tin, ik meen een '76'er voor 800 euro,
Mn oom heeft er ook zo een, en ik vind die echt een meesterlijk goede clean hebben, beter heb ik nog niet in het echt kunnen aanschouwen

ewout
2 januari 2010, 23:49
Ik heb zelf een Vox (Ac30H2) en dat vind ik persoonlijk helemaal niet fijn voor blues / funk & John Mayer achtige dingen. Even de knuppel in het hoenderhok gooien: test eens een Koch studiotone of Classic SE. Tweedehands volgens mij best in die prijsrange te vinden. Een Fender hotrod deluxe heeft ook een mooi clean vond ik, gewoon dat drivekanaal volledig negeren en dan is het best ok! Een tweedehands fender twin is zeker ook niet verkeerd, maar persoonlijk vind ik het wat dun / kaal / hol in het middengebied, waardoor je voor John Mayer achtige dingen echt iets mist in het geluid.

Mariusdenijs
3 januari 2010, 00:28
heb een blues deville gehad. Dijk van een geluid... maar te veel voor in een repetitie hok. Gaat echt loei hard. Heb zelf een plexi, deze met 4 x 12 v30 is er niets bij. Geluid van een deville is rond en je hoort hem overal. Heb ook de delta blues gehad. Deze beviel me beter dan de deville, lekker losse bassresponse zoals de deville, maar niet gelijk dat loeiharde geluid bij een hoge aansturing. Ik blijf erbij, de delta boven de deville! Koop er zeker nog 1 terug.

ibanez260
3 januari 2010, 17:12
het is geen buizen, maar als je een goede cleane versterker zoekt, zou ik ook zeker eens kijken naar de roland jc-120!

Niels-v
3 januari 2010, 21:13
Ik heb vorige week een Laney L5t gekocht, van de Lionheart serie.
Lijkt me ook wel geschikt gezien je eisen...