PDA

View Full Version : scheve hals



SEAL
2 januari 2010, 20:03
hallo
vandaag weer een oude stratkopie gereassembleerd, maar ik kwam erachter dat de hals scheef staat, de lage E gaat halverwege van het fretboard af.
wat kan ik hier tegen doen?

de hals was gebruikt in een andere gitaar, die is uit elkaar gehaald. gaten opgevuld, nu de oude gaten weer uitgeboord, daar is misschien iets fout gegaan bij één gat. Kan dat het zijn?

prs
2 januari 2010, 21:14
Neckplate schroeven een beetje losser draaien en de hals een tikje geven. Schroeven bij de juiste halsstand uiteraard weer vastdraaien. Zou het probleem moeten oplossen. Ik weet natuurlijk niet hoe erg je snaar van de toets afloopt, maar dit zou probleemloos moeten lukken.

SEAL
2 januari 2010, 21:20
vanaf fret 12 zit ie niet meer boven het fretboard, daarvoor zit ie er al niet goed boven. :hippie:

Gearjunkie
2 januari 2010, 22:09
fotooooooos?!!?!

Mattia
2 januari 2010, 22:23
Klem op de hals in de neck pocket, schroeven van de hals iets los, zodat alles kan bewegen. Maak alle snaren (m.n. de middelste vier), de twee E snaren net genoeg gespannen dat ze een rechte lijn trekken, en lijn de hals uit zodat de snaren goed lopen. Daarna de schroeven aandraaien, en snaren op spanning brengen.

SEAL
3 januari 2010, 21:28
bedankt mensen, het is gelukt
hij speelt weer :rockon: