PDA

View Full Version : 25dB boost



keithfan
2 januari 2010, 17:18
hallo,
ik had een vraagje,
na een jaar sparen voor mijn fender standard stratocaster (jaja hij is er bijna:P) wil ik graag een originele 'Fender Pre-Amp Mid Boost Kit 25 DB' erbij kopen, zodat ik er geen overdrive-pedaal bij hoef te kopen (buddy guy en eric clapton hebben ze in hun gitaar en voor mij is dat genoeg dist).
nu is mijn vraag aan jullie: heeft 1 van jullie dat wel eens gebruikt? zo ja, hoe beviel dat? en wat is eventueel een betrouwbaar adres om het aan te schaffen?

alvast bedankt!;)

(sorry als ik mijn bericht in het verkeerde topic plaats, maar dit is mijn eerste dag hier)

RazorBlade
2 januari 2010, 17:23
voor je voeten is toch handiger gebleken is mijn ervaring.. ;)

keithfan
2 januari 2010, 17:30
ok, bedankt! dus je hebt t wel geprobeerd?

Aca Ilic
2 januari 2010, 17:35
Keith, je kunt beter een booster pedaal kopen ( en dan eentje die midden boost). Heb je meer aan dat aan zo'n actieve toonregeling. Ik heb het jaren lang gehad ( in mijn EC strat), maar ik heb het amper gebruikt. Ik vond het niet veel aan eerlijk gezegd.
Dit kun je als een leuke gadget beschouwen, maar geloof me ( zoals Razor schreef), voor je voeten is het handiger.

jutter
2 januari 2010, 17:55
Sorry jongens maar ik ben het niet met jullie eens. Ik heb de Fender Stratocaster Eric Clapton Signature met natuurlijk de 25db midboost. Toen ik deze strat nog niet had heb ik verscheidene boostpedaaltjes gehad en niet één beviel mij. Toen ik de EC in handen kreeg gaf hij mij precies de sound die ik zocht. Vooral op een cleane amp met de midboost een heel klein stukje open geeft hij mij dat heerlijke smeuïge randje. Ook op het overdrivekanaal van mijn amp met de gain op 2 geeft hij een smeuïge scheur. Ik had mij heel wat geld kunnen besparen aan boostpedaaltjes als ik deze EC eerder was tegengekomen. Het mooie van deze midboost is dat je hem tijdens het spelen ook dicht kan draaien zodat je weer clean speelt; zo hoef je niet elke keer voorover te bukken om weer je boostpedaal in te stellen. Ik vind de midboost fantastisch!

keithfan
2 januari 2010, 18:01
ok jutter,
maar kan je dan gewoon allle distortion regelen via je pickup switch? en hij kan dus ook helemaal clean. en je kan dus ook net zoveel dist krijgen als clapton in zn laatste jaren? want ik moet zeggen dat ik zijn distorion altijd perfect vind

dankje

jutter
2 januari 2010, 18:05
ok jutter,
maar kan je dan gewoon allle distortion regelen via je pickup switch?(deze vraag begrijp ik niet) en hij kan dus ook helemaal clean. en je kan dus ook net zoveel dist krijgen als clapton in zn laatste jaren? Ja, maar om EC zijn sound te krijgen( bij benadering) hangt ook af wat voor amp je gebruikt.
dankje.....................

keithfan
2 januari 2010, 18:25
ik bedoel eigenlijk: op welke manier regel je dan de distortion in je gitaar? met je schakelaar, of tone/volume knoppen?

jutter
2 januari 2010, 18:33
ik bedoel eigenlijk: op welke manier regel je dan de distortion in je gitaar? met je schakelaar, of tone/volume knoppen?

Volumeknop heb ik altijd op 8 staan. De TBX control op 0. De overdrive( het randje) regel ik met de midboost control. Met de pickupswitch regel ik welk element ik wil selecteren: voor slag gebruik ik het brugelement en voor solo's gebruik ik of het middelste element of het halselement. Vraag goed beantwoord?

keithfan
2 januari 2010, 18:43
ja hoor hartelijk bedankt,
ik had nog wel 1 vraag, weet je nog waar je het (betrouwbaar) kunt halen en of t moeilijk is om m te installeren,

in ieder geval al hartelijk bedankt, ik weet nu een hoop meer!

jutter
2 januari 2010, 18:58
ja hoor hartelijk bedankt,
ik had nog wel 1 vraag, weet je nog waar je het (betrouwbaar) kunt halen en of t moeilijk is om m te installeren,

in ieder geval al hartelijk bedankt, ik weet nu een hoop meer!

Ff googlen....er is een bedrijf hier in nl die ze verkoopt. Of hij makkelijk te installeren is weet ik niet.

keithfan
2 januari 2010, 19:50
weet je welk bedrijf t is ik kan t op google niet vinden.. krijg steeds allemaal sites van ebay enzo. ben er wel zeker van dat ik m wil hebben, want ik heb net een filmpje op youtube gezet waar iemand een demo van z'n clapton strat liet zien (die ze ook heeft) en dat is wel onwijs vet! altijd je overdrive/distortion bij de hand!

jutter
2 januari 2010, 20:11
weet je welk bedrijf t is ik kan t op google niet vinden.. krijg steeds allemaal sites van ebay enzo. ben er wel zeker van dat ik m wil hebben, want ik heb net een filmpje op youtube gezet waar iemand een demo van z'n clapton strat liet zien (die ze ook heeft) en dat is wel onwijs vet! altijd je overdrive/distortion bij de hand!

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d358_stratocasterparts_02.html

Dude
2 januari 2010, 20:33
vergeet even niet dat alleen een gitaar (of die nou een eric clapton wiring heeft) niet zaligmakend is om de clapton sound te krijgen he ? Ik weet niet of jij thuis op je kamer, of juist op een podium die sound wil benaderen, maar het vereist iig een buizenamp die knalhard moet staan, en bij de eerste optie zal dat een stuk lastiger zijn dan bij de 2e.

En als je dan toch aan het sparen bent.... http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/gitaar-en-basversterkers/hb-beano-1962-bluesbreaker-eric-clapton-model-p-t-p-wiring-48752854.html

keithfan
2 januari 2010, 20:44
nou jongens in ieder geval hartstikke bedankt ik kan nog wel even vooruit

jutter
2 januari 2010, 21:04
Nog even een reactie. Bij nader inzien zou ik hem als ik jou was, laten inbouwen. De kleine printplaat en de batterij neemt namelijk ook ruimte in en ik weet niet of hij zo geplaatst kan worden zonder te frezen. Laat je dus even goed informeren! Succes! En laat je het ons even weten hoe het gegaan is?

Aca Ilic
2 januari 2010, 23:04
http://www.pinupmusicparts.com/Fender_Electronics-Fender_Mid_Boost_Kit_Eric_Clapton_Mid_Boost_Kit.ht ml
is een
http://cgi.ebay.com/NEW-Fender-Eric-CLAPTON-KIT-Mid-Boost-Pre-Amp-Upgrade_W0QQitemZ400094373647QQcategoryZ22670QQcmd ZViewItem

is tweede
http://www.beyondeleven.com/Fender-reg-Mid-Boost-Kit-005-7577-000-p/fender-mid-boost-0057577000.htm
is derde.

Advies nr. een:

via ebay/States kopen zal het zeker goedkoper zijn, aangezien het in een vliegtuigenvelop verstuurd wordt, en kans dat je invoerrechten over moet betalen is nihil.

Advies nr. twee:

niet vergeten dat je niet alleen gat voor de printje moet uitfrezen/uitkappen. Er komt nog een uitsparing voor baterij.

Advies nr. drie :

deze werkt voornamelijk "prima" met maple halzen. Met rosewood , pao ferro, en andere "warmere" soorten toetsen weet ik niet, omdat deze toch ontworpen was voor Eric z'n maple hals Blackie model.

Mijn ervaringen:

-gaat niet altijd goed met alle amps, pedalen configuraties, dus je moet geluk hebben dat je gitaar, amp, en rest van shit redelijk is
-dit puur een smaak kwestie is: eentje zweert erbij, maar ik ken al 5 EC strat eigenaars ( mijzelf incl. zes) die deze zooi niet meer in hun gitaar hebben.

Over smaakkwestie gesproken: eentje kan zeuren dat het niks is, maar als je om je heen 5 semi- en profs hebt die ding weggepleurd hebben, dan begin je vraagtekens bij jezelf te plaatsen.
Mijn persoonlijke ervaring; ben blij dat ik het niet meer in heb. Aan de andere kant er zullen zeker genoeg EC strat gebruikers zijn die dit shit nog in hun gitaar hebben.
Ik heb gelukkig deze syndroom niet dat ik bang voor ben dat mijn gitaar in waarde gaat verliezen omdat EC boost kit eruit is gehaald.

Laatste advies: pin je je niet zo vast op You tube filmpjes . Realiteit kan soms vies tegenvallen.

jutter
2 januari 2010, 23:26
http://www.pinupmusicparts.com/Fender_Electronics-Fender_Mid_Boost_Kit_Eric_Clapton_Mid_Boost_Kit.ht ml
is een
http://cgi.ebay.com/NEW-Fender-Eric-CLAPTON-KIT-Mid-Boost-Pre-Amp-Upgrade_W0QQitemZ400094373647QQcategoryZ22670QQcmd ZViewItem

is tweede
http://www.beyondeleven.com/Fender-reg-Mid-Boost-Kit-005-7577-000-p/fender-mid-boost-0057577000.htm
is derde.

Advies nr. een:

via ebay/States kopen zal het zeker goedkoper zijn, aangezien het in een vliegtuigenvelop verstuurd wordt, en kans dat je invoerrechten over moet betalen is nihil.

Advies nr. twee:

niet vergeten dat je niet alleen gat voor de printje moet uitfrezen/uitkappen. Er komt nog een uitsparing voor baterij.

Advies nr. drie :

deze werkt voornamelijk "prima" met maple halzen. Met rosewood , pao ferro, en andere "warmere" soorten toetsen weet ik niet, omdat deze toch ontworpen was voor Eric z'n maple hals Blackie model.

Mijn ervaringen:

-gaat niet altijd goed met alle amps, pedalen configuraties, dus je moet geluk hebben dat je gitaar, amp, en rest van shit redelijk is
-dit puur een smaak kwestie is: eentje zweert erbij, maar ik ken al 5 EC strat eigenaars ( mijzelf incl. zes) die deze zooi niet meer in hun gitaar hebben.

Over smaakkwestie gesproken: eentje kan zeuren dat het niks is, maar als je om je heen 5 semi- en profs hebt die ding weggepleurd hebben, dan begin je vraagtekens bij jezelf te plaatsen.
Mijn persoonlijke ervaring; ben blij dat ik het niet meer in heb. Aan de andere kant er zullen zeker genoeg EC strat gebruikers zijn die dit shit nog in hun gitaar hebben.
Ik heb gelukkig deze syndroom niet dat ik bang voor ben dat mijn gitaar in waarde gaat verliezen omdat EC boost kit eruit is gehaald.

Laatste advies: pin je je niet zo vast op You tube filmpjes . Realiteit kan soms vies tegenvallen.

Mooi verhaal. Ik vraag me alleen af waarom die 5 semi- en profs die gitaar dan gekocht hebben....Want als je op dat niveau zit weet je echt wel wat je koopt.....Het gekke is dat de EC-gebruikers die ik ken juist heel tevreden zijn en ik kan je verzekeren dat het geen beginners zijn. En die spelen ook nog met de meest uiteenlopende amps en apparatuur waarmee ze erg tevreden zijn.

Aca Ilic
2 januari 2010, 23:39
hey Jutter,

thanks voor comment bro.
We praten over muzikanten die eerste modellen van EC strat in hun bezit hebben, en dan praat ik het over CS hout, echt je van het kwaliteit.
Collega van mij, heeft een van de eerste pewter modellen uit States gehaald ( beter gezegd zijn broer heeft het voor hem gehaald).
Welke elemeneten ook dat 'ie in strat gepropt heeft, klonken ze als tiet. Laatste set die hij in gezet heeft zijn Fender Masterbuild '69 p'ups van Abigail Ybarra. Ik heb in mijn leven nog nooit een strat gehoord die zo goed klinkt ( maar dan weer aan de andere kant het is weer een smaak kwestie).Toen hij Boost kit uitgehaald heeft ( ook klonk gitaar normaal gesproken zachter dan normaal) zijn we tot conclusie gekomen dat zelfs lace sensors zonder boost kit beter klonken dan met kit ( voor zover iets leuks over LC elementen te zeggen).
Of je "verhaal" ( zoals je het zo mooi schreef )mooi vindt of niet, daar kan ik niks aan doen.
Ik heb alleen ( met grote nadruk op "het-is-een-smaak-kwestie" fenomeen) geprobeerd om mijn ervaringen en ervaringen van mijn collega's muzikanten te weergeven.
Wat iemand hiermee doet , dat is de derde....

driftkop
2 januari 2010, 23:50
Heb je deze link al gezien: http://www.areyouexperienced.net/fender_clapton_mid_boost_kit.htm?

Aca Ilic
2 januari 2010, 23:58
Heb je deze link al gezien: http://www.areyouexperienced.net/fender_clapton_mid_boost_kit.htm?

ja driftkop dit is ook een optie, echter bekabeling + tbx potmeter( die eigenlijk dubbele pot is) zouden teggen het printplaatje komen te zitten met kans dat print componenten beschadigd worden. By the way, ik zag nergens hoe hij dat met ba(c)tery opgelost heeft...

keithfan
3 januari 2010, 10:46
Nog even een reactie. Bij nader inzien zou ik hem als ik jou was, laten inbouwen. De kleine printplaat en de batterij neemt namelijk ook ruimte in en ik weet niet of hij zo geplaatst kan worden zonder te frezen. Laat je dus even goed informeren! Succes! En laat je het ons even weten hoe het gegaan is?

ik was sowieso al wel van plan om 'm n te laten bouwen aangezien ik zelf totaal niet handig ben. ik laat wel weten hoe het is gegaan! kan nog wel een dik maandje duren.