PDA

View Full Version : Keyboard in Fruity Loops 9



k3nny
2 januari 2010, 16:15
Probeerde vandaag eens mijn keyboard via de toneport UX1 af te spelen in fruity loops. Nu herkent fruity loops mixer het geluid van het keyboard goed, en hoor het ook door mijn monitors klinken, maar als ik een VST plugin wil gebruiken hoor ik geen verschil... Het signaal van het keyboard lijkt niet door de VST te gaan, dus als ik de VST start hoor ik nog steeds het gewone geluid van het keyboard.
Uitgangen keyboard: Phones, AUX out, Sustain, Midi out(met een soort XLR ingang)
Uitgangen Toneport: Instrument, Line-in 1&2, Line-out 1&2, monitor out.

Zou ik het geluid van mijn keyboard kunnen veranderen door de VST of is dit keyboard niet geschikt voor aansluiting?

Alvast bedankt!

J-sus Rulez
2 januari 2010, 16:30
als je midi in en out gebruikt moet dit wel lukken... heeft je keyboard midi in en out en kan je dit ook zo aansluiten op je pc?

k3nny
2 januari 2010, 16:49
Neen keyboard heeft alleen een midi-out... Het is een soort stekkeruitgang. Maar als ik de kabel in phones stak en dan verbond met de instrument ingang van de toneport kreeg ik signaal binnen FL en kon ik keybaord spelen over de monitors...

J-sus Rulez
2 januari 2010, 17:01
Natuurlijk, dat is geen probleem, maar je wil toch het geluid van je vst over je keyboard horen? of wil je gewoon het geluid via je monitors horen?

k3nny
2 januari 2010, 17:48
Ik wil dus idd op mijn keyboard spelen, en het veranderde geluid door de VST uit de monitors horen klinken...

J-sus Rulez
2 januari 2010, 18:04
dan moet je die monitors op de pc aansluiten en het geluid van je program doorlussen

Terminus
2 januari 2010, 18:27
Hebben we het hier over VST effecten of VST instrumenten (VSTi)? Als je zonder MIDI aansluiting met je keyboard VSTi's wilt aansturen zal ik je moeten teleurstellen, dat kan namelijk niet.

We moeten ook eerst weten hoe je nu je input naar je monitors laat lopen, heb je POD Farm of Gearbox aan staan of gebruik je de mixer van FL Studio?

k3nny
2 januari 2010, 19:05
eigenlijk zeg ik het fout, als "monitors" gebruik ik mijn HiFi-keten (wel van goede kwaliteit). Dus heb een kabel van de installatie naar de phones uitgang van de toneport lopen, m.a.w door deze hoor ik dus nu het geluid zoals door een hoofdtelefoon.
Verder heb ik een keyboard met een midi line-out (grote stekker), phones uitgang en een AUX-out uitgang.
Ik werk binnen fruity loops, en heb bepaalde VST-plugins waarmee ik verschillende pianogeluiden kan verkrijgen, er verschijnt dan een klavier en als ik hier met mijn muis op klik hoor ik ook het geluid dat eruit hoort te komen.
Nu sluit ik met een kabel(6.3mm) mijn keyboard aan op mijn toneport door de phones uitgang van de keys te verbinden met de instrument ingang van de toneport. Als ik nu mijn keyboard aanzet en ik speel, hoor ik het geluid dus op mijn boxen.
Maar zoals ik al zei wil ik dus het geluid van de VST-plugin verkrijgen terwijl ik speel...
Als iemand weet hoe ik het keyboard eigenlijk zou moeten verbinden laat het dan ff weten!:soinnocent:

Edit: ik gebruik de mixer van FL en stel de VST dan in als effect.

J-sus Rulez
2 januari 2010, 19:27
eigenlijk zeg ik het fout, als "monitors" gebruik ik mijn HiFi-keten (wel van goede kwaliteit). Dus heb een kabel van de installatie naar de phones uitgang van de toneport lopen, m.a.w door deze hoor ik dus nu het geluid zoals door een hoofdtelefoon.
Verder heb ik een keyboard met een midi line-out (grote stekker), phones uitgang en een AUX-out uitgang.
Ik werk binnen fruity loops, en heb bepaalde VST-plugins waarmee ik verschillende pianogeluiden kan verkrijgen, er verschijnt dan een klavier en als ik hier met mijn muis op klik hoor ik ook het geluid dat eruit hoort te komen.
Nu sluit ik met een kabel(6.3mm) mijn keyboard aan op mijn toneport door de phones uitgang van de keys te verbinden met de instrument ingang van de toneport. Als ik nu mijn keyboard aanzet en ik speel, hoor ik het geluid dus op mijn boxen.
Maar zoals ik al zei wil ik dus het geluid van de VST-plugin verkrijgen terwijl ik speel...
Als iemand weet hoe ik het keyboard eigenlijk zou moeten verbinden laat het dan ff weten!:soinnocent:

Edit: ik gebruik de mixer van FL en stel de VST dan in als effect.

Je moet je keyboard via midi aansluiten op je pc, en dan terugsturen naar je toneport en zo naar je hifi keten

k3nny
2 januari 2010, 21:56
Hmm ok dan moet ik eens eerst kijken voor een kabel want heb er niets bijgekregen

Terminus
3 januari 2010, 14:04
Je hebt een MIDI naar USB kabel nodig, aangezien de Toneport geen MIDI aansluiting heeft. Dergelijke kabels kosten tussen de 15 en de 30 euro en zijn, als je veel keyboard speelt, geen slechte investering.

k3nny
26 januari 2010, 21:12
Als ik me niet vergis zijn er geen midi naar USB kabels voor alleen verbinding te maken met een midi-out uitgang? Was eens langsgegaan bij de muziekwinkel en hij zei dat het niet kan met mijn keyboard omdat deze alleen een midi-out uitgang heeft... Hij zou alleen het gewone audio geluid kunnen doorspelen. Maar als ik een midi kabel koop met midi in, midi out naar USB en alleen de midi in van de kabel verbindt met de midi out van mijn keyboard, zou ik dan niet via VSTi kunnen spelen?

Terminus
28 januari 2010, 19:18
Midi Out > MIDI In v/d USB zou moeten werken...

PanzerfaustNL
1 februari 2010, 23:37
Als ik me niet vergis zijn er geen midi naar USB kabels voor alleen verbinding te maken met een midi-out uitgang? Was eens langsgegaan bij de muziekwinkel en hij zei dat het niet kan met mijn keyboard omdat deze alleen een midi-out uitgang heeft... Hij zou alleen het gewone audio geluid kunnen doorspelen. Maar als ik een midi kabel koop met midi in, midi out naar USB en alleen de midi in van de kabel verbindt met de midi out van mijn keyboard, zou ik dan niet via VSTi kunnen spelen?

Midi in van je keyboard heb je alleen maar nodig om de midi data terug te voeren naar je keyboard en zo de geluiden van je keyboard te gebruiken. Dat wil je niet, je wil de vsti aansturen.
Even wat dingetjes:

- midi maakt geen geluid
- midi is alleen maar data in de vorm van:

toon aan
toon uit
toon lengte
toon hoogte
snelheid van de aanslag
snelheid van loslaten
etc


Om dat te kunnen doen, is de midi-out van je keyboard meer dan voldoende. In het programma waar je mee opneemt, creeer je een nieuw midi-track en hang je daar je vsti in. Iets als dit:

k3nny
3 februari 2010, 18:08
Ok dacht al dat het ongeveer zo werkte:)
Dan is mijn probleem opgelost!

p-productions
4 maart 2010, 17:39
ik heb een midi keyboard gekocht (2e hands ) hij heet : TRG-MK149
ik heb ook een midi-usb kabel (met usb zo'n apparaatje ertussen en dan midi in en out plugin)
ik wil dus met me keyboard op fl studio muziek maken.. maar mijn keyboard heeft aleen een out en geen in dus er kan maar 1 van de 2 kabels in ..en ik vraag me af of ik hem dan toch nog aan de praat krijg op fl studio kan iemand mij daarbij helpen .. stuur een mail naar : pako-waalboer@live.nl
alvast bedankt !