PDA

View Full Version : Hallo Reyna hier ;)



Reyna
2 januari 2010, 14:37
Hallo,

Ik ben Reyna 24 jaar,...

Ong. rond mn 18de ben ik gitaarles gaan nemen,...
echt ver ben ik niet gekomen omdat mn leraar moest verhuizen. :(
Nu wil ik het weer gaan oppakken, dit is alleen echter moeilijker dan ik had verwacht.:makeup:
Dus hoop hier wat dingen kunnen te vinden die me kunnen helpen ed.
Als iemand in de regio dordrecht een goede leraar weet,.. let me know!:cheerup:

Gr Reyna:noob:

ThaBluesBreaker
2 januari 2010, 14:41
waarom besloten weer te sspelen?

Chocola
2 januari 2010, 14:53
Welkom hier :). Er is hier genoeg te leren ;).

Reyna
2 januari 2010, 16:29
waarom besloten weer te sspelen?

Dat wilde ik al weer erg lang maar kwam niet uit met mn tijd die ik overhad na mn werk...(nu bijna elke middag vrij) dus nu maar ff een 2de kans geven :crazyhappy:

speulmenneke
3 januari 2010, 00:19
Hallo Reyna,

Die verhuizende gitaardocenten ook altijd......;)
Welkom en veel plezier op het forum. In de Randstad zijn genoeg gitaardocenten te vinden. Succes ermee.

Reyna
3 januari 2010, 09:58
Hallo Reyna,

Die verhuizende gitaardocenten ook altijd......;)
Welkom en veel plezier op het forum. In de Randstad zijn genoeg gitaardocenten te vinden. Succes ermee.

Ja in dord heb je wat muziekscholen en die vind ik persoonlijk te duur (25,- euro voor 30 min:???:) Ik heb nu op 4 mensen gereageerd die een advertentie online hadden staan, nu alleen nog wachten op reacties :noob: die vragen echter 15,- voor 45 min :cheerup: heel verschil dus :soinnocent: en mocht het dan nie veel soeps zijn ben ik er ook weer zo weg :crazyhappy:

BW87
3 januari 2010, 19:28
Hey reyna,

Ik weet niet wat hij vraagt, maar als je voor akoustische gitaar een leraar zoekt, weet ik dat er een oude kennis van onze familie in dordt gitaarles geeft,
Freek Dicke,

Ik denk niet dat hij een van de goedkoopste is, maar wel een van de betere.
(conservatorium, verschillende bekende bands in het verleden zoals lenny kuhr, benny nijman etc.)

Reyna
3 januari 2010, 19:37
Hey reyna,

Ik weet niet wat hij vraagt, maar als je voor akoustische gitaar een leraar zoekt, weet ik dat er een oude kennis van onze familie in dordt gitaarles geeft,
Freek Dicke,

Ik denk niet dat hij een van de goedkoopste is, maar wel een van de betere.
(conservatorium, verschillende bekende bands in het verleden zoals lenny kuhr, benny nijman etc.)

haha bedankt maar heb net antwoord gehad van iemand €15,- voor een uur dus ga eerst die proberen ;)

Blend
6 januari 2010, 16:46
Ah Dordrecht he? Leuk stadje! ;)

Reyna
6 januari 2010, 17:13
Ah Dordrecht he? Leuk stadje! ;)

Ja het gaat wel ... ;) ergens in de toekomst richting brabant ;)

Blend
6 januari 2010, 21:06
Nog beter (geboren en getogen in 't brabants land :) ).

Woon va juni misschien ook in Dordrecht. 't is allicht gezelliger dan Zwijndrecht.

Reyna
7 januari 2010, 12:33
Nog beter (geboren en getogen in 't brabants land :) ).

Woon va juni misschien ook in Dordrecht. 't is allicht gezelliger dan Zwijndrecht.

Dat zeker!
waar ergens is dordt?:supercool:

Blend
7 januari 2010, 16:05
is = in? want als is = is, dan kijk je er recht overheen momenteel. Maar als is = in =, dan wil ik eigenlijk wel zo'n anti kraak gevalltje op / bij de weeskinderendijk.

Rich69
7 januari 2010, 16:16
Hoi Reyna,

Als je gitaarleraar a 15 euro per uur bevalt, laat het me ff weten; ik wil namelijk ook op gitaarles, anders gaat het er nooit van komen vress ik.

Groeten,

Richard

Reyna
7 januari 2010, 22:15
Hoi Reyna,

Als je gitaarleraar a 15 euro per uur bevalt, laat het me ff weten; ik wil namelijk ook op gitaarles, anders gaat het er nooit van komen vress ik.

Groeten,

Richard

haha ik zal het laten weten hoor ;)

BW87
8 januari 2010, 06:08
tja, om maar een oud brabants gezegde tevoorschijn te halen,

"Hoe dichter bij dordt hoe rotter 't wordt!"

maar eehh..welkom toekomstige dordt-brabandse

Reyna
8 januari 2010, 12:56
Dank dank :supercool:

Rich69
8 januari 2010, 13:15
Maandag dus je eerste les? Ik ben benieuwd!

Blend
8 januari 2010, 13:53
tja, om maar een oud brabants gezegde tevoorschijn te halen,

"Hoe dichter bij dordt hoe rotter 't wordt!"

maar eehh..welkom toekomstige dordt-brabandse

Ik durfde 't al niet te zeggen. Want ik woon nu onder de rook van Dordt. Behoorlijke achteruitgang, de prachtige Werkendamse Biesbosch verruilen voor de Randstad.. Snif.

Reyna
8 januari 2010, 15:53
Maandag dus je eerste les? Ik ben benieuwd!

Anders ik wel :crazyhappy:

Riffmaster
10 januari 2010, 15:21
Als je toch een beetje serieus wilt spelen zou ik toch maar vlu overschakelen op academie of conservatorium...

Geoffrey
10 januari 2010, 16:09
Als je toch een beetje serieus wilt spelen zou ik toch maar vlu overschakelen op academie of conservatorium...

Huh? :dontgeti:

Individuele lessen bij een gitaarleraar/lerares helpen je al een heel eind.. ;)

Psychomantis
10 januari 2010, 17:39
Huh? :dontgeti:

Individuele lessen bij een gitaarleraar/lerares helpen je al een heel eind.. ;)

idd,
Er zijn een heleboel goeie gitaristen die nooit academie/conservatorium gedaan hebben. En daarbij; daar moet je de hele tijd van klassieke klotedeuntjes spelen. Ook niet echt leuk.

btw: Welkom op het forum!

Rich69
10 januari 2010, 22:38
Anders ik wel

Morgenavond mag ik naar m'n eerste les :noob:

Reyna
11 januari 2010, 17:10
Morgenavond mag ik naar m'n eerste les :noob:

coowl!!! waar ga je?!?!:noob:

Ik ben vandaag geweest en het was geweldig!!!
Hij kan heel goed spelen, en mag volgende week al nummers meenemen die ik graag zou willen leren spelen :cheerup::cheerup::cheerup:

Reyna
11 januari 2010, 17:21
Als je toch een beetje serieus wilt spelen zou ik toch maar vlu overschakelen op academie of conservatorium...

Nou er is niks mis mee om gewoon bij iemand te 'lessen' hiervoor ook gedaan en dit beval me prima...buiten het feit dat het me geen 100eurie in de maand kost, geen vaste tijden (werk in de zorg dus wisselend rooster), en dit veel persoonlijker is ;)

Rich69
12 januari 2010, 10:03
Ja ik ben bij Mikado in Zwijndrecht geweest; m'n kids zitten er ook op les; zo'n eerste les was best onwennig, m'n vingers deden nog niet helemaal wat ik wilde; we begonnen met wat theorie, de basishouding en twee akkoorden met bijbehorende toonladders. Eens kijken of ik dat voor volgende week een beetje vlot kan leren spelen :noob: Wat kreeg jij voor je kiezen bij jouw eerste les?

Reyna
12 januari 2010, 12:47
Ja ik ben bij Mikado in Zwijndrecht geweest; m'n kids zitten er ook op les; zo'n eerste les was best onwennig, m'n vingers deden nog niet helemaal wat ik wilde; we begonnen met wat theorie, de basishouding en twee akkoorden met bijbehorende toonladders. Eens kijken of ik dat voor volgende week een beetje vlot kan leren spelen :noob: Wat kreeg jij voor je kiezen bij jouw eerste les?

Aantal akkoorden die ik onder de knie moet hebben volgende week en ff wat basics besproken, een akkoord aanslaan ging al vrij rap dus ik helemaal happy :cheerup: had thuis al wat geoefend met een aardig harde plectrum en van de week een zachtere plectrum gehaald en tadaaaa ging easy :noob:

Nu krijg ik as maandag het nummer hunter van dido te leren, als ik die ken ga ik die opnemen en blear wat erbij (kan redelijk goed zingen :sssh: )

Rich69
12 januari 2010, 13:15
Dat gaat al lekker snel bij je, wel gaaf hoor nummer spelen en erbij zingen; dat ga ik de wereld maar niet aandoen haha. Zet je je opname ook online? :cooler:

Reyna
12 januari 2010, 13:19
Dat gaat al lekker snel bij je, wel gaaf hoor nummer spelen en erbij zingen; dat ga ik de wereld maar niet aandoen haha. Zet je je opname ook online? :cooler:

Ja als ik het nummer perfect kan spelen, het zingen kan ik wel alleen dat wil ik nog wel ff verbeteren voordat ik hem goedkeur en online zet ;)
anders krijg ik allemaal haters achter me aan ;)

maar ik zal hem hier dan ook even posten, maar dat duurt nog el ff hoor ;)

Rich69
12 januari 2010, 13:34
Geeft niks, ik ben benieuwd! Is het een moeilijk nummer om te spelen? (ken Dido wel, maar dat nummer niet dus vandaar dat ik het vraag). Welke akkoorden moet jij onder de knie hebben? Ik moet me het C-majeur en G-majeur eigen maken met bijbehorende toonladders; op zich wel te doen alleen het overpakken gaat bij mij nog niet zo vlot maar da's een kwestie van oefenen hoop ik.

Reyna
12 januari 2010, 16:15
3 akkoorden: A, D & E
van die 3 akkoorden kan je een nummer spelen:
Blowing in the wind - Bob Dylan.
Dus moet die 3 onder de knie hebben en dan gaan we maandag dat nummer spelen :P

Rich69
12 januari 2010, 16:31
Dat gaat helemaal goedkomen :cooler:

Reyna
12 januari 2010, 18:09
Keb een stukje opgenomen alleen zang... ben zelf nog niet zo tevreden over.
Eerlijk commentaar please,... weet dat ik aan mn vibratie nog moet werken ;)


Edit: opnieuw geprobeerd maar dan met camera ipv cam:

http://www.youtube.com/watch?v=H4IJf7S4yKg

glennshred
12 januari 2010, 18:41
Klinkt totaal niet op de meeste momenten maar dat is niet jouw volledige schuld.
Ik hoor constant dat de mic precies wat te hard staat en ook een hol
stemgeluid weergeeft met wat vervorming.

Mss daar wat aan de instellingen priegelen :)

Oh ja welkom op het forum ;)

Reyna
12 januari 2010, 20:59
mja micr zit in mn cam, kan daar hellaas geen instellingen bij doen :(

Reyna
13 januari 2010, 13:06
Heb het nu opgenomen met mn video camera, eens kijken wat jullie er nu van vinden ;)

http://www.youtube.com/watch?v=H4IJf7S4yKg

Chocola
13 januari 2010, 13:11
Heb het nu opgenomen met mn video camera, eens kijken wat jullie er nu van vinden ;)

http://www.youtube.com/watch?v=H4IJf7S4yKg

Klinkt wel leuk, niet super ofzo maar niet slecht.

tip: betere microfoon :p.

Reyna
13 januari 2010, 13:27
Klinkt wel leuk, niet super ofzo maar niet slecht.

tip: betere microfoon :p.

Mja sinds wanneer kan je een microfoon aansluiten op een filmcamera? :p ;)

maar bedankt voor je reactie ;)

Chocola
13 januari 2010, 14:22
Mja sinds wanneer kan je een microfoon aansluiten op een filmcamera? :p ;)

maar bedankt voor je reactie ;)

Sinds het begin der filmcamera's die geluid ondersteunen? Bij elke zelfrespecterende camera kan het wel. Natuurlijk weet ik niet welke camera je gebruikt, als het zo een klein rot ding is kun je er idd niets mee maar bij de beetje normale camera's kan het gewoon. Nieuwe compacts kunnen het trouwens ook wel (in camera modus).

Reyna
13 januari 2010, 14:47
Sinds het begin der filmcamera's die geluid ondersteunen? Bij elke zelfrespecterende camera kan het wel. Natuurlijk weet ik niet welke camera je gebruikt, als het zo een klein rot ding is kun je er idd niets mee maar bij de beetje normale camera's kan het gewoon. Nieuwe compacts kunnen het trouwens ook wel (in camera modus).

Mja denk niet dat de meine dat kan heb een sony, type zou ik echt nie weten,... maar het geluid van dit filmpje vond ik al stukken beter dan met mn cam ;)

Chocola
13 januari 2010, 21:09
Mja denk niet dat de meine dat kan heb een sony, type zou ik echt nie weten,... maar het geluid van dit filmpje vond ik al stukken beter dan met mn cam ;)

Wat je ook kunt doen is het opnemen met een goede voice recorder of mic en dan later onder je filmpje plakken ^^.

Outline
14 januari 2010, 03:43
Ik zeg het even eerlijk, zoals ik het gehoord heb: articulatie en uitspraak. Die 2 onder de knie en je overleeft meerdere Idols-ronden.

Chocola
14 januari 2010, 11:14
Ik zeg het even eerlijk, zoals ik het gehoord heb: articulatie en uitspraak. Die 2 onder de knie en je overleeft meerdere Idols-ronden.

Nou dat is nou niet bepaald erg complimenteus als je de eerste 10 Idols ronden hoort XD.

Don Capo
14 januari 2010, 11:18
Zo, lang genoeg nu. Voor het posten van soundclipjes hebben we een apart sub forum, Sounds, voor het chatten ook, Off topic. Ik stel voor dat jullie daar verder gaan.

Deze gaat even dicht, vragen opmerkingen graag per PM