PDA

View Full Version : It might get loud



RolandT
2 januari 2010, 09:39
Als je gek bent van gitaren is It might get loud (http://sonyclassics.com/itmightgetloud/main.html)zeker een aanrader. Deze film is al een tijdje uit maar heb hem pas nu gezien. Jimmy Page + the edge + Jack White en veel gitaren in een film.

humbucker
2 januari 2010, 10:46
Waar heb je hem gezien/gevonden?

RolandT
2 januari 2010, 15:11
In het vliegtuig. Maar hij is ook verkrijgbaar "op het internet":sssh:

soup
2 januari 2010, 15:50
ga hem straks kijken


Jack White :rockon::rockon::rockon:


Nogmaals, the edge past er echt niet tussen. Niet puur genoeg.

RolandT
2 januari 2010, 16:26
een mooie scene is die waar Jimmy Page over Link Wray spreekt (http://www.youtube.com/watch?v=upxO8MtuKMM). Je ziet hem genieten

David1223
2 januari 2010, 20:07
Hij komt als het goed is pas 19 januari ofzo in Nederland op DVD uit.

beruk
2 januari 2010, 20:15
Je kunt em reserveren op bol. Kost €15, geen geld. Dank voor de tip :gitarist:

Mitch
3 januari 2010, 14:51
Nogmaals, the edge past er echt niet tussen. Niet puur genoeg.

http://fc06.deviantart.net/fs33/f/2008/239/3/c/Mario_Facepalm_Ava_mote_by_Artemendo.gif

Als je dan per se de boel in hokjes wil opdelen: ik zou eerder zeggen dat er nog iemand ontbreekt uit de jaren '90. Page heeft een sterk stempel op de seventies gedrukt, Edge op de eighties, White na '00.
Maar ja, Kurt Cobain was al dood :seriousf:

soup
3 januari 2010, 15:49
Ik vind de film niet overtuigend genoeg en Mitch als je ziet naar het rauwe en harde van Jimmy Page en Jack White en dat vergelijkt met het ''simpele'' werk van the edge ...

The edge gebruikt graag effecten (delays) en dat is zijn goed recht als je daarmee je muziek maakt en natuurlijk kan het goed klinken maar de 2 andere heren steken imho veel meer passie en moeite in hun muziek.

Ik denk dat Page eerder gaat afspreken met White om samen wat te maken/jammen.


Bij the edge ging ook meer om U2, aanslagen in Ierland en de invloed op hun muziek, wat imho onbelangrijk was. Plus ik wou meer interactie tussen de 3 zien.




John Frusciante
Billy Corgan

dan liever een van deze 2

Mitch
3 januari 2010, 16:26
Tja, over Edge en zijn al dan niet 'goede' gitarspel kun je uren discussiëren. Ik begrijp volledig dat er mensen zijn die er niets aan vinden. Maar het is een feit dat hij succesvol is, een zeer kenmerkend geluid heeft en een grote invloed is geweest op vele gitaristen, net als Page en White dat ook zijn. Beetje zoals met Santana. Verguisd door veel gitaristen omdat hij teveel pentatonisch speelt en zichzelf teveel herhaalt. Tja, da's muzikanten geneuzel. Mensen herkennen het onmiddellijk en vinden het mooi.
Een inkoppertje naar Frans Bauer is nu snel te maken maar ik bedoel bovenstaand serieus :)

E-J
3 januari 2010, 16:52
Ik heb nu het meeste op youtube gezien en ik vind het een erg leuke documentaire. Jimmy Page lijkt de docu wel een beetje te dragen, hij heeft de leukste, interessantste verhalen en je zie de anderen, vooral de Edge, bij wijze van wakker worden en en wegdromen wanneer hij begint te spelen. The Edge vind ik een mooie bijdrage leveren, leuk detail vind ik het wanneer hij een stuk speelt op de gitaar (een SG) met al die effecten, dan al het spul uitzet en met een lach laat zien wat hij nu eigenlijk speelt. Voor de rest houdt hij zich een beetje op de achtergrond, heeft hij echt zo'n low profile? Ook tof dat White laat zien dat je uit goedkoop/prul ook gewoon steengoede geluiden kunt toveren. Erg interessante speler. Eigenlijk leveren ze alledrie gewoon hun steentje bij, ik vind niet dat de één per se 'minder' is dan de ander. De docu laat mooi de verschillen tussen Page, White en The Edge zien.

Tof deze 'jam' ook:
http://www.youtube.com/watch?v=4oPLz4rP6j8

EDIT: ik zie dat ze nu de hele documentaire van Youtube af hebben gegooid, ik vond een paar weken geleden iets van 10 parts waarvan er bij de laatste twee geen geluid zat, die zijn nu weg...?

soup
3 januari 2010, 17:05
Hoe krijgen ze trouwens dat smerig geluid ???

En die bebloede gitaar van Jack => :o

http://img685.imageshack.us/img685/5126/jackwhitebloodguitar.jpg

budje
3 januari 2010, 17:22
Ben benieuwd naar deze film, hij is nu halverwege binnen uit de piratenbaai :soinnocent:

RolandT
3 januari 2010, 18:54
En die bebloede gitaar van Jack => :o
Hij was zo aan 't jammen dat hij niet eens merkte dat hij aan het bloeden was

FruscianteFan
3 januari 2010, 19:59
@ Soupero: ik heb het gevoel dat ik bij mijn afgelopen optreden nog veel harder kon, maar achteraf zaten twee van mijn gitaren ook onder...

puntdroad
3 januari 2010, 20:39
Ik heb nu het meeste op youtube gezien en ik vind het een erg leuke documentaire. Jimmy Page lijkt de docu wel een beetje te dragen, hij heeft de leukste, interessantste verhalen en je zie de anderen, vooral de Edge, bij wijze van wakker worden en en wegdromen wanneer hij begint te spelen. The Edge vind ik een mooie bijdrage leveren, leuk detail vind ik het wanneer hij een stuk speelt op de gitaar (een SG) met al die effecten, dan al het spul uitzet en met een lach laat zien wat hij nu eigenlijk speelt. Voor de rest houdt hij zich een beetje op de achtergrond, heeft hij echt zo'n low profile? Ook tof dat White laat zien dat je uit goedkoop/prul ook gewoon steengoede geluiden kunt toveren. Erg interessante speler. Eigenlijk leveren ze alledrie gewoon hun steentje bij, ik vind niet dat de één per se 'minder' is dan de ander. De docu laat mooi de verschillen tussen Page, White en The Edge zien.

Tof deze 'jam' ook:
http://www.youtube.com/watch?v=4oPLz4rP6j8

EDIT: ik zie dat ze nu de hele documentaire van Youtube af hebben gegooid, ik vond een paar weken geleden iets van 10 parts waarvan er bij de laatste twee geen geluid zat, die zijn nu weg...?

Ik vond de bijdrage van the Edge erg goed. Hij kan echt toveren met geluiden. Let op de slide jam, iedereen speelt gaaf slide, edge alleen heel relaxed, maar met de mooiste sound.
Plus de muziekstukjes tussendoor vond ik u2 er echt uit springen.

Voordat het lijkt op een wedstrijd, ik vond de docu heel leuk, en alle gitaristen waren een genot om te horen/zien.

yhcmarc
3 januari 2010, 22:52
Ik vond hem wel leuk. Al had ik op iets meer interactie gehoopt in de stukken dat ze samen zijn, dat had wel iets uitgediept mogen worden. Mijn interesse is door deze docu ook gewekt aangaande Jack white, wel een coole dude met dito houding. Ik vond die basic, grassroots houding wel erg gaaf, had ik eigenlijk niet echt verwacht.

Barkeepert
4 januari 2010, 12:36
Ik vind ze er alledrie juist goed in passen.
Jimmy Page: Z'n geniale bluesy gitaarspel. Dat slide stuk aan het begin van de film van hem is meer dan briljant.

Jack White: Met cheap ass gitaren en fucked up geluidjes uit z'n gitaar toch een geweldige sound maken. Onconventioneel.

The Edge: Simplistisch, maar dmv effecten een zeer kenmerkende en succesvolle sound creeëren. Zoals Page aan het begint zegt: "He's known to be a sort of sonic architect."

Ze hebben alledrie op zeer eigen wijze een stempel gedrukt op de muziek.