PDA

View Full Version : Gibson Les Paul of ES335



ieme
12 april 2003, 15:34
Stel je had de keuze:

a: Een mooie gebruikte orginele Gibson Les Paul Classic in een mooie sunburst uitvoering.
Of
b: Een erg mooie gebruikte Gibson ES-335 in smaakvol cherry red uitgevoerd.

Je speelt in een rockbandje en je wil eens wat anders dan die usa strat en usa tele, welke zou jij dan nemen? allebei zijn ze ongeveer 2000 euro...

Prettig weekend!

Negative K3 fan
12 april 2003, 15:37
ES335 zeker weten :smile:

ik heb het zelf neit zo heel erg op standards, geef mij maar een custom :smile:

ts666
12 april 2003, 16:14
hier ook de ES335 !
Prachtig stukje gitaarvernuft ..

Electrical Storm
12 april 2003, 16:33
Qua uiterlijk zou ik op de ES335 afgaan maar op gebied van geluid kan ik er denk ik totaal niet mee uit de voeten...

Luca P
12 april 2003, 17:40
Ik heb 5 Gibsons, mar geen 335, dus....

skabouter
12 april 2003, 18:36
ik zou gezien het feit dat je in een rockband zit een LP kopen. das een echte rockgitaar!

vooral als het wat zwaardere rock (lees High gain) is, daar is een Es335 niet voor gemaakt.

maar ik heb ook een ES335, ik speel er punk mee. hij piept een beetje , veel feedback. maar het kan wel. ik vind een ES335 erg mooi altijd.

als je het piepen (bij punk past dat JUIST weer goed) voor lief wilt nemen zou ik zeker voor een ES-335 gaan. afgezien van het piepen (bij high gain) is het geluid veel voller en warmer.

maar het is echt een wereld van verschil tussen deze 2 gitaren.

Luca P
12 april 2003, 18:53
Mwa...I'm going home met Alvin Lee klinkt toch wel lekker stevig!

skabouter
12 april 2003, 19:02
het kan ook best, zie mij. maar het is er niet voor............maar het kan best

het kan dus best. oja, en had ik al gezegt dat het best kan ?

het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best het kan best

staartmans
12 april 2003, 20:04
ROCK=GIBSON= NATUURLIJK LES PAUL!!!!

Greetz & succes, Martino!

sash
12 april 2003, 21:18
Hier ook de 335. Les Paul heeft iedereen al.

Mitch
12 april 2003, 21:26
Zo'n Classic scheurt wél lekker, dus als je wil rocken..... Het is toch niet zo'n lelijke cherry sunburst hè, zo'n vieze rood-gele Wibra-combinatie ? Zo nee: DOEN !

freddynl
13 april 2003, 00:22
Op 2003-04-12 21:26, schreef Seymour Paul:
Zo'n Classic scheurt wél lekker, dus als je wil rocken..... Het is toch niet zo'n lelijke cherry sunburst hè, zo'n vieze rood-gele Wibra-combinatie ? Zo nee: DOEN !


:grin:

Laat ik nu net die rood/gele burst kleur de mooiste vinden, eigenlijk de enige mooie :wink:

Ik heb ze allebei (335TD en lp classic) en ze zijn beide geschikt en ik zit ook in een rockbandje. (70 jaren )
Ik moet wel zeggen dat ik doorgaans de les paul gebruik en daarnaast een sg als backup gitaar.

Gewoon allebei uitproberen daar het ook nog enigszins afhangt van het type versterker wat je gebruikt.
Op een marshall of ac30 bijv. zou ik de es335 afraden. Gegarandeerde feedback tenzij je de middle toonregeling volkomen dichtzet.
enz....

Mitch
13 april 2003, 10:33
No offence meant, brother :wink:

ieme
13 april 2003, 23:11
Ik speel op een Mesa Rocket 15 watt.

gjlp
13 april 2003, 23:29
335 = blues
lp = rock

Ik zou de 335 nemen maar ik speel dan ook blues..

Marc Oblivian
14 april 2003, 09:29
Ik zou voor de ES335 gaan, want ik heb al zoiets als de Lp.
LP is wel veelzijdiger.....

ieme
14 april 2003, 10:40
Nou kijk het zit zo, mijn mening was ook dat:
LP-> rock
ES335-> blues

Maar ik was laatst bij een optreden van Anouk en toen speelde Martijn van Agt alle harde nummers(veel distortion) over een ES335 met een Matchless amp. Ik was aan het sparen voor een LP classic maar daardoor ben ik begonnen te twijfelen.

Hmmm, ik ben dr nog niet uit! maar het komt goed! hahaha! allemaal onwijs bedankt voor het reageren!!!

Groet,
ieme

ieme
14 april 2003, 10:41
Nou kijk het zit zo, mijn mening was ook dat:
LP-> rock
ES335-> blues

Maar ik was laatst bij een optreden van Anouk en toen speelde Martijn van Agt alle harde nummers(veel distortion) over een ES335 met een Matchless amp. Ik was aan het sparen voor een LP classic maar daardoor ben ik begonnen te twijfelen.

Hmmm, ik ben dr nog niet uit! maar het komt goed! hahaha! allemaal onwijs bedankt voor het reageren!!!

Groet,
ieme

skabouter
14 april 2003, 13:34
veel uiteenlopende meningen, succes ermee !!

het zijn gewoon allebei goede gitaren, je zal sowiezo geen miskoop doen, denk ik !