PDA

View Full Version : Soundgarden



Mithrandir
1 januari 2010, 20:44
Komt weer bij elkaar!! Mijn jeugdhelden, DE band die mij heeft geïntroduceerd in de alternatieve gitaarmuziek in de vroege jaren 90. Helaas ontbonden na een teleurstellend album in 1997, maar hopelijk nu weer vol inspiratie. Ik hou ze in de gaten :zz:

Hier vast wel meer binnenkort: http://soundgardenworld.com/

J-P
1 januari 2010, 20:54
:blast: O wat herinner ik me nog het commentaar van Mart Smeets bij Pinkpop toen Soundgarden speelde, wat een herrie was dat toch, en wat vond ik die zangeres van the Family Stand geweldig. Nou vind ik die ook goed, maar een vent als Mart Smeets heeft bij Pinkpop niets te zoeken. Wat gaaf dat Soundgarden er weer tegenaan gaat!!!!:rockon:

CowGuitar
1 januari 2010, 21:46
:cheerup:
Hopen dat het zo ver komt als een europese tour.

caliban
1 januari 2010, 21:50
Supervet :). Grunge influenced bands hebben vaak net dat iets extra dat andere rockbands heel vaak niet hebben

ellisvertellis
4 januari 2010, 11:03
Yes!! Alles wat ik goed vind heb ik vroeger meestal gemist, maar iedereen komt gewoon terug bij elkaar! Diegenen die ze nooit gezien hebben krijgen een tweede kans, net zoals Pearl Jam of Wolfmother!
Dit wordt een goed jaar! :rockon:

marc_o
4 januari 2010, 11:53
Vet, 1 van mijn grootste inspiratiebronnen, heb ze gelukkig een paar keer live mogen zien...vrees wel voor de stem van Cornell, die is dus echt niet meer wat het geweest is, wat op zich niet geeft, als ie het maar doseert.

new deep
6 januari 2010, 16:35
Met de huidige drummer van PJ, Matt Cameron begrijp ik. Cool nieuws, kijken of het net zo gaat worden als in '92 in nighttown :) Tjee wat lang geleden alweer, Badmotorfinger!

Jezus Christ poooooooooooooooooooooooooooose... verheug ik me al op!

pimmetje
6 januari 2010, 16:37
Ja, ik krijg ook wel zin om die lui weer 's live te zien.
Je weet natuurlijk nooit wat zo'n reunie brengt, maar nu mogen we nog hopen :D.

Mithrandir
6 januari 2010, 16:39
Matt zat oorspronkelijk ook in Soundgarden, dat wist je toch wel?

new deep
6 januari 2010, 16:58
Ja, maar extra cool dat hij nu dan in 2 bepalende 'grunge' bands speelt.

Bouke
7 januari 2010, 21:43
...vrees wel voor de stem van Cornell, die is dus echt niet meer wat het geweest is...

ben ik inderdaad ook wat bang voor. Was toch een van de speerpunten van de Sound van Garden :D Vele post Soundgarden youtube filmpjes gezien die ik heeeel snel weer uit heb gezet. Verrotte stem helaas. Maar... misschien gaat het tegenwoordig wel weer beter.

Maareehhhh... tof dat ze 't weer gaan doen :blast::punk:
High-energy muziek voor als je hard moet werken :D Superunknown knal ik altijd even heel hard uit mijn setje als ik over een ontwerp-drempeltje heen moet. Soort van muzikale kick in the butt. Werkt altijd!

Gr.

B

marc_o
7 januari 2010, 23:01
ben ik inderdaad ook wat bang voor. Was toch een van de speerpunten van de Sound van Garden :D Vele post Soundgarden youtube filmpjes gezien die ik heeeel snel weer uit heb gezet. Verrotte stem helaas. Maar... misschien gaat het tegenwoordig wel weer beter.

Maareehhhh... tof dat ze 't weer gaan doen :blast::punk:
High-energy muziek voor als je hard moet werken :D Superunknown knal ik altijd even heel hard uit mijn setje als ik over een ontwerp-drempeltje heen moet. Soort van muzikale kick in the butt. Werkt altijd!

Gr.

B


Superunknown, naar mijn mening 1 van de beste CD's uit de 90-ies

Veekeren
8 januari 2010, 09:06
Ik ben ook wel erg benieuwd, maar heb ook wel een redelijke vrees hoor. Cornell kan nog steeds super zingen wat mij betreft, maar is niet meer wat het geweest is. Heb ook de laatste tijd een beetje een treurig gevoel bij hem, alsof hij alles maar doet om toch een beetje populair te blijven (te worden wellicht zelfs...). Ik kan me niet voorstellen dat zijn Timbaland album vanuit een diepe drang het mooist mogelijke album te maken is ontstaan... Nu dat zelfs mislukt is, toch maar weer Soundgarden opnieuw leven inblazen?

Hopelijk zorgt deze reunie ook weer voor een sprankje leven in Matt Cameron. Sinds hij bij Pearl Jam zit heeft die band ook haast niks fatsoenlijks meer gemaakt, na Yield heb ik niks briljants meer gehoord van ze. En hopelijk weten ze bij Soundgarden Cameron er van te overtuigen dat een crash wél een essentieel onderdeel van een drumkit is.

Maarrrr voor ik als moppersmurf beschouwd wordt, als ze het voor elkaar krijgen die oude chemie te laten herleven, dan is het bij voorbaat al het beste album van het jaar als ze wat gaan maken :D

Roeland87
12 augustus 2010, 13:25
Vind net een linkje naar een kort verslag van het optreden op lollapalooza, met ook een stream van een nieuw nummer!

Soundgarden - Black Rain (http://blogs.1077theend.com/aharms/2010/08/08/world-premiere-stream-soundgardens-black-rain-here/)

Hoor weinig mis met crhis' stem trouwens... :)

Veekeren
12 augustus 2010, 20:12
Idd, misschien iets minder "fris" ofzo dan vroeger... maar eigenlijk is dat maar gezeik in de marge. Ik ben tevreden.

Ik hoop alleen niet dat deze single de TOPPER van het album gaat zijn. Ik vind het een prima nummer hoor, maar niet mindblowing.

Mithrandir
19 augustus 2010, 13:40
Dat album wordt gewoon een greatest hits en Black Rain is een left-over van de BMF sessies.

Veekeren
20 augustus 2010, 12:32
Dat album wordt gewoon een greatest hits en Black Rain is een left-over van de BMF sessies.

Las het later ook. Blijkt maar weer dat als je ergens op gefocust bent, je het er vanzelf in gaat horen...

wireman
26 september 2010, 08:30
Soundgarden is een waanzinnige band.. Een 'revival' is alleen iets wat ik liever eerder had gezien.. Het lijkt wel alsof het nu een soort 'in' is, terwijl ze vroeger juist altijd tegen de stroom in gingen.. OF de belastingdienst in Amerika heeft ze gevonden.. moeten we dit wel serieus nemen als zijnde "nu was de tijd om het te doen.. het voelde goed?" ik kan niet om het gevoel heen dat het een poenkwestie is.. ff meesurfen op de hype.. (gave docu trouwens met toffe beelden van Soundgarden)
Mij hoor je verder niet klagen.. ik zou de mannen best wel weer een keer willen zien.. Audioslave was cool! maar RATM en Soundgarden weer reunited.. AWESOME! Ben alleen benieuwd wat PJ gaat doen zonder Matt. Ik heb al gehoord dat ze een hiatus nemen... er gaat zelfs een gerucht dat PJ stopt!
maar ja.. dat zijn geruchten.. Ik wordt pas gek als Vedder met zo'n bericht komt. Misschien wel even goed. Ik vond de opmerking in de eerdere post dat PJ niks 'briljants' meer heeft gemaakt sinds Yield wel terecht.. hoewel ik Binaural en Riot Act ook te gek vond. De twee erna vond ik een stuk 'saaier'. niet slecht, maar gewoon minder.

maar eh.. ik zeg festivalletje en noem het 'reanimation fest'!!
headliners:
RATM
ALICE IN CHAINS
SKUNK ANANCIE
SOUNDGARDEN
LIFE OF AGONY
SMASHING PUMPKINS
GUNS n ROSES axl rose zn coverbandje!
SLASH (goed voor de comerciele reclame gezien het bovenstaande)
en doe Pearl Jam er ook maar bij ;)