PDA

View Full Version : Cry baby GCB-95 of de JH1 ???



SRV2000
1 januari 2010, 19:13
Hallo Leden.

Mijn Morley wah is helaas overleden en ik ben weer op zoek naar een leuk wah wah pedaaltje.
Aangezien ik hem niet heel veel zou gebruiken wil ik een niet al te dure pedaal aanschaffen.
Ik speel een beetje blues,funk maar ook een beetje britisch pop rock. oa. The rifles,moke enz.

Nu zat ik zelf te denken aan een Dunlop pedaaltje namelijk de:

Dunlop Cry baby GCB-95.
Dunlop Jimi Hendrix 1.

Ik hoorde van vele dat deze pedaaltjes voor hun prijsklasse redelijk goed zijn.
Maar welke zou het beste bij mij passen.
iemand ervaring met deze wah wah pedaaltjes.

ik kan namelijk zgan Cry baby GCB-95 krijgen voor 50 euro.

Alvat bedankt

Liquid_Metal
1 januari 2010, 20:54
Ik heb zelf de GCB95 en die bevalt me erg. De JH1 is een stuk extremer en ik zou dat écht niet nodig hebben, de 95 is me extreem genoeg.
Ik heb 'm wel true bypass gemaakt want hij vreet wel flink wat toon.

bagheera
1 januari 2010, 21:35
ik ben zelf ook een beetje op pedalen jacht en voorlopig had ik deze cry baby op het oog , ik hoop hem dinsdag te kunnen proberen
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Dunlop-Cry-Baby-535-Q-/art-GIT0001208-000
maar ik zie net dat daar toch een prijsverschil op zit.

OFF topic
Hoe maak je een pedaal dan true bypass?

RazorBlade
1 januari 2010, 22:17
als je een soldeerpedaal :seriousf: kan vasthouden.. kijk eens op..

http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/mods/dunlop.htm

en er staan ook meer "simpele" mods om er een jh1 van te maken.. het verschilt "slechts" een 0.022uF cap.. maar in prijs veel meer (dat zal dat plaatje voorop de jh1 wel zijn dan ;) )

SRV2000
2 januari 2010, 01:13
Oke bedankt van jullie reacties.

Ik heb vanavond de Dunlop JH-1 gekocht.
Nu maar hopen dat het een beetje binnen mijn straatje past.
Volgens mij had ik hem niet al te duur.
Hij is nieuw in orginele doos met boekjes voor 46,50,-
dit is inclusief verzendkosten.

dus volgens mij een koopje :D

Liquid_Metal
4 januari 2010, 09:34
Ik heb zelf de GCB95 en die bevalt me erg. De JH1 is een stuk extremer en ik zou dat écht niet nodig hebben, de 95 is me extreem genoeg.
Ik heb 'm wel true bypass gemaakt want hij vreet wel flink wat toon.

Damn ik heb een gruwelijke fout begaan. Ik heb de JH-1, niet de GCB-95 :O. Daarom klinkt ie ook zo extreem :P.

De prijs die je betaalt hebt is echt heel erg laag. Ik heb tweedehands voor de mijn 60 euro betaald en dat was de goedkoopste die ik op dat moment op internet zag staan. Goede koop dus!

SRV2000
5 januari 2010, 18:51
Damn ik heb een gruwelijke fout begaan. Ik heb de JH-1, niet de GCB-95 :O. Daarom klinkt ie ook zo extreem :P.

De prijs die je betaalt hebt is echt heel erg laag. Ik heb tweedehands voor de mijn 60 euro betaald en dat was de goedkoopste die ik op dat moment op internet zag staan. Goede koop dus!

Nauw even een update,

Ik heb de JH-1 binnen en..........Ik vind het helemaal niks sorry.
Hij vreet veel toon en klinkt alsof je door een pijp leiding speelt.
dus ik heb hem weer voor de verkoop.
Ik ben nu bezig met een Morley Classic Wah ( zwarte uitvoering )
Ik heb ooit eens op de zilvere 70`s classic Wah gespeeld maar die klonk erg mooi. Maar kent iemand de Morley classic Wah???

bagheera
5 januari 2010, 19:14
dat is dus het frustrerende aan pedaaltjes he soms zijn ze echt slecht.
Naar wat ik hoor mag je er niet op besparen.
Ik heb echter geen ervaring met morley maar ik vroeg ooit aan iemand als ik een goede wah nodig heb welk merk moet ik dan bekijken en hij zei morley

Hanzemannetje
5 januari 2010, 19:38
Die dunlops zuigen harder tone dan Telly Savalas op zijn lolly. Van die 95 is het Wah geluid dan weer best lekker. In een loop is het dan nog wel te doen, in de chain niet!

J.B.
5 januari 2010, 19:51
Ik heb de Morley Classic Wah. Héél erg classic (op het eerste zicht maar niks) maar als je de "sweet spot" vindt klinkt hij erg lekker.

Riky
5 januari 2010, 19:52
Nauw even een update,

Ik heb de JH-1 binnen en..........Ik vind het helemaal niks sorry.
Hij vreet veel toon en klinkt alsof je door een pijp leiding speelt.
dus ik heb hem weer voor de verkoop.
Ik ben nu bezig met een Morley Classic Wah ( zwarte uitvoering )
Ik heb ooit eens op de zilvere 70`s classic Wah gespeeld maar die klonk erg mooi. Maar kent iemand de Morley classic Wah???

en dat vind ik dan weer zo super vet aan die dingen:D
Ik heb btw een gcb 95.
Gewoon in de chain. Laat hem maar tone vreten. Ik vind mijn tone vet zo:) Haalt net dat schelle scherpe randje eraf.

Grappig hoe smaak zo kan verschillen:)

SRV2000
5 januari 2010, 21:57
Ik heb de Morley Classic Wah. Héél erg classic (op het eerste zicht maar niks) maar als je de "sweet spot" vindt klinkt hij erg lekker.


Maar is hij een beetje goed voor Funk ?