PDA

View Full Version : gt-3 externe apparaten



Jelle6
1 januari 2010, 17:13
Hoi,

Ik vind de chorus van de gt-3 boss niet geweldig, en ik heb ingesteld dat ik bij de od/ds externe wil.
Ik heb nu een externe distortion gebruikt en het werkt goed.
Maar kan ik ook een exerne chorus erop aansluiten?

Alvast bedankt.


grtz,
Jelle

Gearjunkie
1 januari 2010, 17:33
Ja, dat kan. Gewoon tussen de gt-3 en je versterker zetten!

Jelle6
2 januari 2010, 17:01
Ja, dat kan. Gewoon tussen de gt-3 en je versterker zetten!

:S, werkt niet. Je moet ze via een externe snoer op de gt-3 aansluiten

Swan
2 januari 2010, 19:16
ja dan moet je wel een snoerloze chorus kopen.

Liquid_Metal
2 januari 2010, 19:36
:S, werkt niet. Je moet ze via een externe snoer op de gt-3 aansluiten

Je kan ze in de fx loop van je GT3 stoppen of of tussen GT3 en versterker hangen, maar het ligt eraan waar je het effect wilt hebben. En of je de preamps uit de GT3 haalt of bv de 4kabelmethode gebruikt om de preamp van je versterker te gebruiken. Iets meer info is dus wel gewenst.

Gearjunkie
2 januari 2010, 20:48
:S, werkt niet. Je moet ze via een externe snoer op de gt-3 aansluiten
De meest simpele methode om effecten aan te sluien is om ze in één (lange) keten te schakelen. Dit doe je door steeds tussen het ene en het andere effect een kabeltje te prikken (patchkabel).

In jouw geval: gitaar --> lange gitaarkabel --> GT-3 --> chorus --> versterker.

De "-->" zijn dan patchkabels. Wel een batterij in het pedaaltje stoppen natuurlijk.

Swan
3 januari 2010, 10:41
De meest simpele methode om effecten aan te sluien is om ze in één (lange) keten te schakelen. Dit doe je door steeds tussen het ene en het andere effect een kabeltje te prikken (patchkabel).

In jouw geval: gitaar --> lange gitaarkabel --> GT-3 --> chorus --> versterker.

De "-->" zijn dan patchkabels. Wel een batterij in het pedaaltje stoppen natuurlijk.

Maarja dan krijg je chorus over alle effecten van je GT3. Handiger is het om de ampsims van je GT3 uit te zetten en de chorus tussen je gitaar en GT3 te zetten.

Jelle6
5 januari 2010, 18:40
Nee ik wil gewoon een gt-3 naar een versterker sturen en dan via de fx loop van de gt-3 (dus niet tussen de gt-3 en de versterker) externe apparaten hangen. Maar er staat, ext od/ds, maar volgens mij kan het ook met chorus enz.
Graag niet reageren als je niks van de gt-3 weet.

Swan
5 januari 2010, 19:56
gitaar - chorus - gt3 - amp.

klaar.

Gearjunkie
5 januari 2010, 21:07
ik heb enige jaren geleden zelf een gt-3 gehad en je probleem komt me op zich bekend voor. Ik vond met name de overdrive/distortion en de wah erg tegenvallen. Bij mijn weten kan je niet een externe chorus op de Boss aansluiten. Wat voor versterker gebruik je trouwens? Kan je iets in de FX loop zetten?

Jelle6
9 januari 2010, 16:32
ik heb enige jaren geleden zelf een gt-3 gehad en je probleem komt me op zich bekend voor. Ik vond met name de overdrive/distortion en de wah erg tegenvallen. Bij mijn weten kan je niet een externe chorus op de Boss aansluiten. Wat voor versterker gebruik je trouwens? Kan je iets in de FX loop zetten?

Wat bedoel je met een xf loop?
Ik heb geen send of return functie op mijn versterker.
Wat kun je daar eigenlijk mee?
Maar ja kunt dus een wah en drive(of eigenlijk alles) erop aansluiten.
En kun je trouwens ook via midi opnemen met bv. cubase, via de pc?

TimS
9 januari 2010, 16:48
Met een FX (effects) loop kun je effecten tussen je voor- en eindversterker plaatsen. Dat is vooral handig als je de overdrive van je versterker icm modulatie effecten wilt gebruiken. Het klinkt namelijk heel anders als je de volgorde van de 2 omdraait.

dml
10 januari 2010, 11:16
Dat er op de GT-3 "external OD/DS" (is overigens ook een FX-loop) staat, wil nog niet zeggen dat je er alleen maar OD- en DS-pedalen op aan mag sluiten. Dus ja, je kan op diezelfde plek ook een chorus-pedaal aansluiten. Of een flanger, of een phaser of welk pedaal dan ook.