PDA

View Full Version : Suggestie - verbetering Grotere map voor privéberichten



Chocola
1 januari 2010, 16:52
Hoi,

Ik loop er al een tijdje tegenaan dat mijn PM-box een beetje klein is (50 berichten totaal). Ik delete er steeds weer 20 ofzo maar die zitten dan na paar dagen vaak toch wel weer vol, terwijl ik vind het handig om soms eens terug te kunnen lezen.

Wat kost het nou op de server om hier bijvoorbeeld 100 berichten van te maken? Hooguit 100kb per gebruiker die boven de 50 uitkomt.

Mijn suggestie is dan ook: verhoog het aantal privéberichten want dat zou mij in ieder geval goed uitkomen. Het kan natuurlijk dat ik echt de enige ben, maar daarom ben ik vooral benieuwd of anderen hier ook tegen aanlopen en zo ja hoe ze hier mee omgaan :???:.

Dikke kus iedereen! :lovelove:

edit: nu trouwens weer "Je map voor privéberichten is voor 90% gevuld." warning op de frontpage :p.

Mitch
1 januari 2010, 16:54
Ik dacht eigenlijk dat dat al was doorgevoerd, een verhoging. We zullen het nog eens aankaarten, zal de vorige keer wel niet zijn doorgekomen of zo.

Chocola
1 januari 2010, 17:18
Ik dacht eigenlijk dat dat al was doorgevoerd, een verhoging. We zullen het nog eens aankaarten, zal de vorige keer wel niet zijn doorgekomen of zo.

0 Ongelezen, Totaal 45.
Je map voor privéberichten is voor 90% gevuld

50 totaal dus. Maar ik ben benieuwd :-).

Cocobolo
1 januari 2010, 20:56
ik sluit me van harte aan bij dit verbeter voorstel! Ik loop er ook continu tegenaan, 50 stuks is echt veel te weinig (voor mij wel tenminste).

lindstrom
4 januari 2010, 10:05
Ook ik vind de map snel vol zitten dus vind het een goed plan om de map te vergroten..

zeiler
10 januari 2010, 19:41
delete je ook de "verzonden" berichten? Die tellen toch ook mee? :s

maar zoveel verstuur ik er ook niet, en toch zit het telkens erg snel vol!

Chocola
11 januari 2010, 11:49
delete je ook de "verzonden" berichten? Die tellen toch ook mee? :s

maar zoveel verstuur ik er ook niet, en toch zit het telkens erg snel vol!

Uiteraard tel ik die mee, anders had ik nu ook al een box nodig van 200 berichten ofzo ;).

Bmweber
14 januari 2010, 20:09
misschien een toevoeging :

want ik zelf zou dat niet nodig hebben en ik denk met mij veel mensen dus als je iedereen die extra ruimte gaat geven kost dan onnodig geld. dus mijn idee was dat de mensen die het wel nodig hebben dat gewoon kunnen aanvragen of zoiets? dat scheelt redelijk wat ruimte dan denk ik en daarmee ook geld

gr

Chocola
14 januari 2010, 22:32
misschien een toevoeging :

want ik zelf zou dat niet nodig hebben en ik denk met mij veel mensen dus als je iedereen die extra ruimte gaat geven kost dan onnodig geld. dus mijn idee was dat de mensen die het wel nodig hebben dat gewoon kunnen aanvragen of zoiets? dat scheelt redelijk wat ruimte dan denk ik en daarmee ook geld

gr

Ruimte kost pas geld als het wordt benut ;).

Bmweber
14 januari 2010, 23:09
Ruimte kost pas geld als het wordt benut ;).

dat wist ik niet:) dan is mijn idee een beetje nutteloos:P

Chocola
14 januari 2010, 23:23
dat wist ik niet:) dan is mijn idee een beetje nutteloos:P

Denk je echt dat je bij Live en Gmail 10GB "hebt"? Nee dit is gewoon het maximaal te benutten geheugen binnen de serverparken. Dit betekend dat Gmail bijvoorbeeld inspeelt op de verwachting van de groei in een maand, en niet uitgaat van een maximum. Immers, waarom voor iedereen 10GB reserveren als nog niet 10% boven de 2GB uitkomt? Trouwens, Google is een slecht voorbeeld want bij hen hebben ze wel extreem veel ruimte over :p.

Bovendien kosten deze PM's geen ene hol aan geheugen omdat er toch niets mee gedaan kan worden buiten tekst. Mijn mijn forum merkte ik dat 200 PM's ongeveer 1.5-2 MB gemiddeld koste bij actieve gebruikers (was maar 2-3%). Dit betekend dat je met een paar 100MB dit hele forum wel kunt voorzien in een uiterst geval (het is maar een klein forum).

Chocola
10 februari 2010, 02:04
Is hier al meer nieuws over want ik loop er nu wel erg vaak tegenaan helaas. Het domme is dat dit pakket niet een conversatie opslaat maar elke verandering in binnenkomende en uitgaande berichten, ik delete me dus helemaal suf...

Hopelijk ontwaakt die admin dus zegmaar :p.

Cocobolo
7 maart 2010, 17:47
Is hier al meer nieuws over want ik loop er nu wel erg vaak tegenaan helaas.......

Hopelijk ontwaakt die admin dus zegmaar :p.

Vandaag kwam ik er ook achter dat de PM inbox weer vol zat. Kan er snel duidelijkheid komen over iets grotere mailboxen?? Zoveel extra capaciteit zal het toch niet kosten?

Mitch
8 april 2010, 18:24
De PB box is opgehoogd tot 100 berichten.

Chocola
9 april 2010, 12:37
De PB box is opgehoogd tot 100 berichten.

Ik zag het en ging net naar deze thread om het te vieren, maar je was me voor ^^.

In ieder geval: STUK VERBETERD!!!

De admin is gisteren weer actief geweest want mijn naam is ook gewijzigd terwijl dat echt al van maanden terug stamt.

Dus admin: BEDANKT! :D.

Nielsje
9 april 2010, 12:40
De PB box is opgehoogd tot 100 berichten.

Nice! kunnen we weer met z'n allen Chris gaan spammen :D

bass blom
9 april 2010, 12:54
Nice! kunnen we weer met z'n allen Chris gaan spammen :D

whoeiii :cheerup: chris spammen, jaa!

Cocobolo
9 april 2010, 13:11
Admin's bedankt! Perfect, ik heb gisteren nog lopen opschonen maar zit telkens tegen die grens van 50.
100 is uitstekend, meer dan genoeg :)

JeroenSchaaf
9 april 2010, 13:21
Beter! Eindelijk wat meer ruimte!

bert k
9 april 2010, 13:56
De admin is gisteren weer actief geweest want mijn naam is ook gewijzigd terwijl dat echt al van maanden terug stamt.

Wat was jouw oude naam dan?

Don Capo
9 april 2010, 15:23
Resonare

Beetje speurwerk...

Chocola
9 april 2010, 17:29
Wat was jouw oude naam dan?

Resonare inderdaad. Dat hoor jij nog te weten, of was het Mitch waar ik een megalange conversatie mee had over naamswijzigingen en dat het eigenlijk op zijn minst vreemd is dat moddereters geen rechten hebben om dit aan te passen? Zal Mitch dan wel zijn geweest :p.

bert k
9 april 2010, 17:41
Ik weet idd van niets. Maar dat is toch wel soepeler geworden. Vroeger ging het gewoon niet, nieuwe account was de enige optie. Maar de laatste tijd zijn er al meer naamwijzigingen geweest, via Gitaarnet.

fredjuh
9 april 2010, 21:10
Vanwaar die naamswijziging dan? Slechte naam opgebouwd?:D

Chocola
10 april 2010, 01:44
Vanwaar die naamswijziging dan? Slechte naam opgebouwd?:D

Neuh, of misschien ook wel :D. Weet niet hoe mensen over mij denken en dat boeit me ook geen fuck :soinnocent:. Ik vind Resonare gewoon een kutnaam en had er spijt van dat ik niet gewoon een van mijn normales nickname had gebruikt ^^.

Mitch
10 april 2010, 17:19
Resonare inderdaad. Dat hoor jij nog te weten, of was het Mitch waar ik een megalange conversatie mee had over naamswijzigingen en dat het eigenlijk op zijn minst vreemd is dat moddereters geen rechten hebben om dit aan te passen? Zal Mitch dan wel zijn geweest :p.

Dat was met mij en het was inderdaad een lang verhaal. Je was erg vasthoudend in me ervan te overtuigen dat het allemaal veel beter kon maar om je eigen woorden te gebruiken: dat boeide me geen... :D

Chocola
10 april 2010, 22:23
Dat was met mij en het was inderdaad een lang verhaal. Je was erg vasthoudend in me ervan te overtuigen dat het allemaal veel beter kon maar om je eigen woorden te gebruiken: dat boeide me geen... :D

Dat was te merken :p. Maar in ieder geval is mijn naam gewijzigd dus is het toch nog goedgekomen :D.

AntY
14 april 2010, 22:24
je kan ook gewoon alles aanvinken en opslaan als xml op je pc, dan kan je er daarna gewoon met windhoos doorheen zoeken.

Chocola
15 april 2010, 09:51
je kan ook gewoon alles aanvinken en opslaan als xml op je pc, dan kan je er daarna gewoon met windhoos doorheen zoeken.

Juistem... Zodat als je wil replyen je vanuit Windows een PM kan sturen? Oh nee dat kan niet :D.

Een forum mag ook wel eens een beetje meegaan met de tijd heur :P.