PDA

View Full Version : Let's go Pucks!



Pucks
1 januari 2010, 13:32
Guitar Gods,

Hallo ik ben Pucks. Ik speelde al dertig jaar wat kampvuurakkoordjes totdat ik anderhalf jaar geleden een Gibson Sheryl Crow (een remake van een oude Country & Western) kocht. Plotseling ontdekte ik dat ik liedjes kon schrijven. Ik ben me daardoor gaan ontwikkelen op gitaargebied en ook mijn zang is van slecht naar matig gepromoveerd. En dat allemaal door één gitaar...

Ik heb verder nog een Gibson Les Paul Special Junior, een Taylor 655 CE 12-string, een Gretsch Electromatic G5129 (gelukkig wel met vaste brug) en een zeer oude Ibanez Les Paul "Law Suit" bass.

Live spelen doe ik (nog) niet en heb daardoor geen gitaarversterker. Opnemen doe ik via een POD XT en de akoestische Gibson en Taylor (en ook zang) neem ik op via een Beyerdynamic MC834 microfoon en een oude Engelse buizen voorversterker. Cubase is de recorder.

Mijn muzikale invloeden zijn in onbepaalde volgorde: Tom Petty, Bob Dylan, The Beatles, The Traveling Wilburys, Neil Young. Mijn lievelingsgitaristen zijn John Frusciante, George Harrison, Mike Campbell, Keith Richards, de gebroeders Young en verder iedereen die rock 'n' roll is en beter klinkt dan ik. (dat zijn er dus best wel veel ;) )

Op mijn verlanglijstje staan nog o.a: een gitaar met humbuckers (ES335 of iets dergelijks) een Telecaster en een Rickenbacker 300 serie gitaar. Jammer dat Rickenbacker buiten de USA zo slecht verkrijgbaar is.

Tot slot wil ik nog melden dat ik motor rij. Ik heb een Triumph Scrambler; een Engelse tweecylinder die heerlijk stampt en ploft. Motorrijden en rock 'n' roll staan heel dicht bij elkaar. Ga motorrijden en je wordt vanzelf een betere muzikant.

Nice to meet you! :ok:

Mitch
1 januari 2010, 14:41
Hé jij hier?
;)

Pucks
1 januari 2010, 14:47
Yep! Heb een ander email adres ingevoerd en kreeg toen een bevestigingsemail. Ik bedacht zojuist dat ik me tijdens de storing heb aangemeld bij Gitaarnet.

Kwam alles toch nog goed op Nieuwjaarsdag! :grouphug:

wietse
1 januari 2010, 14:56
ik last eerst let's go fuck, maar nee :D, maar je valt wel op m'n zo'n topictitel.
welkom dus.

Pucks
1 januari 2010, 16:26
ik last eerst let's go fuck,


De titel zegt iets over mij - deze reactie zegt iets over jou. ;) Nice to meet you Wietse!

J-P
1 januari 2010, 19:33
Motorrijden en gitaarspelen is een goede combi, in beiden kan je veel creativiteit kwijt (en bij beiden krijg je gezeik van de buurt als het te hard gaat :cooler: ). Welkom! Ik rij R1200GSA voor mijn werk en R1150GS en DR650ES voor de lol. :sssh::rockon:

Pucks
1 januari 2010, 19:39
Motorrijden en gitaarspelen is een goede combi, in beiden kan je veel creativiteit kwijt (en bij beiden krijg je gezeik van de buurt als het te hard gaat :cooler: ). Welkom! Ik rij R1200GSA voor mijn werk en R1150GS en DR650ES voor de lol. :sssh::rockon:

R1200GS = jummie! Helemaal de Adventure. Mijn Scramblertje heeft slechts zo'n 60 PK maar geen bergpas gaat hem te hoog. Vrouw en bagage mee en gewoon via de B-wegen Europa door. (leve de Zumo!) Jammer dat dit de k*tste winter is van de afgelopen tien jaar. Heb nog nooit zo lang niet gereden. Normaal zijn er over een heel jaar maar drie, vier dagen dat ik niet rij. Nu sta ik al drie weken stil!

J-P
1 januari 2010, 19:49
Bergen, daar doen we het voor. Dit jaar naar het Oostblok geweest, rondje Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Kroatië, Slovenië, Dolomieten en weer naar huis. Bijna 7000 km in 3 weken. Wel geweldig. Wel een vette fiets hoor, zo`n Scrambler. De Truxton vind ik ook erg gaaf. Momenteel rij ik ook even niet, kapotte enkel, 3 weken geleden geopereerd, verwachting is tot eind februari begin maart, eruit :( Maar daarna als het goed is weer pijnvrij.:cooler:

HUESSEN
1 januari 2010, 21:42
Ga motorrijden en je wordt vanzelf een betere muzikant.

Nice to meet you! :ok:


Da's mooi, welkom collega motorrijder!Wordt je van motorrijden een betere muzikant??Rij zelf ook motor (Harley Davidson Heritage),maar word er geen betere muzikant van(of ik rij te weinig?):???:Rock'nRoll staat inderdaad dicht bij motorrijden,vooral als je naar treffens gaat!Laat het mooie weer maar weer komen(treffens e.d.) :ok:

wietse
2 januari 2010, 12:56
Ga motorrijden en je wordt vanzelf een betere muzikant.



werkt dat ook met een oude brommer? (1964)


De titel zegt iets over mij - deze reactie zegt iets over jou. ;) Nice to meet you Wietse!

je weet wat ze zeggen, a dirty mind is a joy forever.