PDA

View Full Version : Digitech whammy plaats



SEAL
1 januari 2010, 13:21
ik heb een paar dagen geleden een Digitech Whammy gekocht. Nu is mijn vraag, waar in de keten moet ie?
ik heb een boss ds-1 distortion en een crybaby
versterker: Vox AD 100 VT

TimS
1 januari 2010, 13:39
ik heb een paar dagen geleden een Digitech Whammy gekocht. Nu is mijn vraag, waar in de keten moet ie?
ik heb een boss ds-1 distortion en een crybaby
versterker: Vox AD 100 VT
Crybaby -> Distortion -> Whammy

Als je alleen de pitchshifter gebruikt maakt het denk ik niet zoveel uit waar je hem zet. Bij de octaver kan je hem er beter achter zetten omdat je distortion anders reageert op meerdere noten tegelijk.

El Fuzzo
1 januari 2010, 14:38
Ik plaats mijn whammy het liefst vooraan. Als je de distortion voor de whammy doet, kan hij moeite hebben met het goed tracken van de noten. Dat kan wel gave effecten opleveren daarentegen.

robert-gitarist
1 januari 2010, 14:47
Hmm raar dat iedereen zegt dat je hem beter na de distortion kunt plaatsen. Ik gebruik mijn Whammy 4 voor o.a. RATM nummers (killing in the name of etc) en heb hem gewoon voor de gain staan van mijn Marshall DSL en dat klinkt echt prima! Tom Morello gebruikt zijn Whammy ook voor de gain van zijn JCM800.

DeiDRagonas
1 januari 2010, 14:57
Klopt.. Een Whammy kan zowel voor als na de distortions/overdrives... Ikzelf heb een DS-1 en een TS-9 ervoor, en een MXR overdrive/boost erna. Ik vind wel dat de octaver functies (het linkse rijtje zeg maar..) het minder goed doen met een distortion erna.

Mijn volgorde is: Crybaby wah, DS-1, TS-9, Whammy, MXR boost/overdrive, EHX phaser, Line6 delay. Met een tuner (altijd aan..) in de dry-output van de Whammy.

D.

SEAL
1 januari 2010, 16:34
bedankt, ik merk dus dat het vooral een kwestie van smaak is ^^

ik doe m als eerste, dan ds-1 en daarna wah

Il_Falco
1 januari 2010, 18:36
wah na distortion is niet de norm.

Maar doe gerust wat je wil :D
(gewoon maar efkes zeggen dat hij veel beter reageert op je spel als je je wah VOOR de distortion zet :soinnocent:)