PDA

View Full Version : Body neck verbinding spleet



kalimantan
31 december 2009, 20:02
Zoals je op de foto kunt zien zit er een spleet tussen de (gelijmde) hals en de body. Moet dit opgevuld worden met het een of ander? of kun je dit tijdens het lakken gewoon opvullen met nitro-lak.

De body is nu nog geheel kaal, en ik was van plan de spleet op te vullen met lakplamuur.
Later krijgt de gitaar een waterbeits en nitro-laag.
Graag jullie advies.
http://i272.photobucket.com/albums/jj188/teufelscamp/DSCF6741.jpg

oknarb180
1 januari 2010, 21:41
Hey,

Ik gebruik meestal Allabstine houtrotvuller. Is een 2 componenten vuller, krimpt niet en is bewerkbaar en overschilderbaar als hout. Gewone plamuur zal er over een tijdje waarschijnlijk wel uit vallen.

Het kleurt wel wat donkerder (bruiner) op dan gewoon blank hout. Dus als je een see-through finisch kiest, zal je het waarschijnlijk wel blijven zien. Bij een wat donkerdere afwerking natuurlijk minder. Maargoed, je kunt het wel glad werken voor de aflak.
Ik weet niet of een beits hier ook op aanhecht of intrekt?

vr.gr.

Branko

JurjenYarr
2 januari 2010, 16:56
even OT ;P
is het een zelfbouw of bouwpakket? wat mij namelijk opvalt is dat de toets zo hoog boven de body ligt..

oigun
2 januari 2010, 17:57
Zet een stukje binding langs de aansluiting met de hals. Mooi in verstek met de bestaande binding. Tenzij je hem dekkend lakt blijf je de opvulling zien en gaat dat irriteren ...

kalimantan
2 januari 2010, 20:55
het is geen bouwpakket, maar een nooit afgebouwde semi-acoustische gitaar. Dank voor al jullie suggesties. Ik denk dat ik kies voor de houtrotvuller optie. Die lijkt me het meest praktisch. Uiteindelijk krijgt het geheel een donker noten kleur (beits) dus zal dat eventuele kleurverschil minder opvallen.
Ik ga proberen wat waterbeits te mengen door de houtrotvuller om het wat aan te kleuren, wie weet werkt het wel.

Hedge
2 januari 2010, 21:02
Zet een stukje binding langs de aansluiting met de hals. Mooi in verstek met de bestaande binding. Tenzij je hem dekkend lakt blijf je de opvulling zien en gaat dat irriteren ...

Goede oplossing!!

oigun
2 januari 2010, 23:08
Waterbeits pakt slecht op een 2k vuller.. Als je donker gaat beitsen maak hem dan flink donker. (een donker vulsel valt minder op) Zorg ook dat alle lijm goed is weggeschuurd.
Enneh een foto van de hele gitaar??:B

kalimantan
3 januari 2010, 11:03
Het is een onafgebouwde Balwin Gretsch. Er hoeft op zich weinig aan te gebeuren. Gezien het bovenstaande verhaal betreffende het kleuren van de vuller, kan ik de spleet ook gewoon zo laten en opvullen met nitrolak. Hebben niet al die 60 en 70-er jaren Gretschen dat soort slordigheden?

http://i272.photobucket.com/albums/jj188/teufelscamp/DSCF6738.jpg