PDA

View Full Version : Nieuwe Amp : Laney Lionheart L5t-112



Niels-v
31 december 2009, 18:15
Dag iedereen,

Na een tijdje testen van een heleboel versterkers in verschillende prijsklassen vorige week de Laney besteld en deze vandaag binnen gekregen.

Een erg warme sound, veelzijdig en goed thuis te gebruiken. Erg goed afgewerkt en alleen al door uitstraling van dat ding zou je hem willen hebben...wat een overstap van een valvestate naar dit !

Iemand anders ook nog ervaringen met de Lionheart serie ?
Foto's komen zo snel mogelijk.

Mukkez
31 december 2009, 21:03
Gaaf zeg ! Gefeliciteerd.

Wat voor muziek speel je met dit beestje? Of nog beter
Kun je ook een beetje omschrijven wat voor sound je er allemaal uit kan krijgen? Noem 's wat bands.

Mitch
1 januari 2010, 10:51
Ik vind het een erg mooi ding om te zien. En een Heritage 30 in een open back combo heeft zich bij mij al wel bewezen, dat moet vast goed klinken!

dml
1 januari 2010, 11:06
Staat een review van in de laatste Style of Music, het "tijdschrift" van Papen en Bongaerts.

pieter91
1 januari 2010, 21:09
Ik heb zelf de lionheart head. Voor mij ging het vooral om het clean geluid en in deze prijsklasse vond ik dit de beste keus. Het 2e kanaal is meer een lichteoverdrive, verwacht geen distortion ofzo. Op de gain voluit vind ik wel voor slag voldoende, maar qua solo's is het nog te iel. Maar ik ga sowieso nog pedalen gebruiken, heb hem een keer uitgeprobeerd met een ocd voor solo over het 2e kanaal en dat klonk wel vrij lekker. Nu alleen nog sparen voor de pedalen.

Niels-v
2 januari 2010, 21:23
Zoals ik al eerder aangaf heb ik deze versterker gekozen op basis van het geluid en de looks.

Met weinig inspanning kan deze versterker de mooiste klanken voortbrengen. In combinatie met de bright-schakelaar en de stand op clean breng je een ontzettend warme, volle en dynamische klank weer. Bij de hogere volumes breekt deze lekker op. Je gaat automatisch relaxter spelen, want elk toontje hoor je terug zonder ergens te overheersen. Heerlijk in combinatie met het twang-geluid van een telecaster.

Dan het drive-schakelaartje aan, voor een lekkere crunch in het spel. Met een beetje spelen aan de knopjes tover je zo een lekkere ruige sound uit het 5-wattertje. Denk aan de vroegere ACDC, of als je wil Jimi. Het kan allemaal. Het lijkt wel alsof deze versterker zo uit de jaren '60 komt af en toe nog wilt blaffen.

De afwerking en de gebruikte materialen zijn op een hoog niveau, in recensies spreken ze van 'boutique' en eigenlijk kan ik het hier alleen maar mee eens zijn. Ben je op zoek naar een buizenamp voor kleine optredens en thuis of natuurlijk in de studio, dan kun je bijna niet om dit ding heen. Absoluut aan te raden en voor dit geld moet je hem eens proberen.