PDA

View Full Version : spaanse gitaar met big muff pi



motorpsychonaut
12 april 2003, 11:58
ik heb een aantal nummers voor spaanse gitaar geschreven waar ik een distortion in wil gebruiken. en dan de big muff pi. ik heb geen element in m'n spaanse gitaar, dus vraag ik me af hoe het moet. ik heb geprobeerd met een microfoon en die in de big muff en dan spelen, maar dan krijg je een heel lelijk geluid. kan ik wel een effectenbak gebruiken als ik zo'n element in het klankgat klik? en wat kost zo'n element ongeveer? ik wil dus zeg maar het idee van nivana mtv unplugged the man who sold the world.

ieme
12 april 2003, 15:38
The man who sold the world speelde kurt cobain bij mijn weten op een staalsnarige gitaar met een P-90 Dogear pickup opgeschroefd zat. Als jij zo'n geluid wil moet je denk ik zowiezo een staalsnarige gitaar met een element. Het element hoeft dan niet een p90 te zijn, maar als je gewoon een 2e hands Seagull of takamine neemt rond de 200 euro met een piëzo elementje dr in plug je em zo in je Big Muff en je speelt de hele zooi zo!

Succes!
ieme

motorpsychonaut
15 april 2003, 20:13
ja ik had al zo'n vermoeden dat ik een western gitaar aan moest schaffen... maar ik ga het eerst maar eens proberen met een goedkoop elementje op m'n spaanse. bedankt.

john.3001
16 april 2003, 12:26
Ik denk dat je hele vreemde effecten gaat krijgen (als je die al krijgt), bij gebruik van de combinatie P90 en nylon snaren...

Wilson
17 april 2003, 15:01
ik denk eigenlijk dat je helemaal geen effect krijgt, oftewel, het gaat niet werken, je zult nix horen! nylon snaren zijn namelijk niet van metaal, en dus verstoren ze niet het magnetisch veld, of hoe dat dan ook werkt, van een pickup. De pickup, pikt dus geen signalen op, en dus gebeurt er niets. microfoon of western dus

john.3001
24 april 2003, 12:27
My thought exactly, je zal wel wat ruis krijgen ofzo... Ook leuk op de achtergrond..

ieme
24 april 2003, 17:15
motorpsychonaut bedoeld denk ik een element voor nylonsnaren en ik had het over een p90 op een staalsnarige gitaar zoals kurt cobain had

Wilson
24 april 2003, 17:39
je kunt wel iets kopen voor een nylonsnarige gitaar, dimarzio verkoopt zon ding dat je op je klankkast kan plakken en werkt als microfoontje, maar dan handiger. Je kan geloof ik ook iets onder de brug laten bouwen, maar dat lijkt mij prijziger.

dikkie dik
25 april 2003, 09:42
meestal zijn het de piezo's die gebruikt worden voor zulke doeleinden. en dan heb echt vrijwel geen last van ruis, tenzij het aan je amp, of de electronica ligt.

Kjiratsiekoedel
25 april 2003, 13:05
Ik heb een element dat je aan de rand van het klankgat klikt. Dan kan je gewoon in effecten/versterker pluggen. Hij is alleen merkloos, kan je dus niet verder helpen.