PDA

View Full Version : Laatste HNGD van het jaar! Denk ik...



Sinner1980
31 december 2009, 12:08
Net op het nippertje binnengekomen; een ijskoude doos all the way from the UK.
Een beetje jammer dat ze ijskoud is want nu durf ik dr niet open te maken.
Ik zit er nu maar een beetje tegenaan te staren,bah.. Dat ziet er ongeveer zo uit:

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/Fendercase.jpg

Leuk he? Nee,dat dacht ik al... Vorige maand ook zo'n koffer binnengekregen en met de inhoud ben ik nog steeds blij. Kenners zien ook wel om wat voor merk het gaat. Maar genoeg gezwetst! Hoe lang hoor je ongeveer te wachten? Hij gaat van vriespunt naar ca 20 graden dus dat is een best verschil en ik wil het nitrolakje graag knap houden (als ie dat überhaupt is,misschien ligt de gitaar wel in drie delen;)).

Ik heb mn camera in de aanslag,de tijd tikt (inmiddels een uurtje verstreken)

deefke666
31 december 2009, 12:11
en de spanning stijgt!!!!! :seriousf:

macwilliams
31 december 2009, 12:12
En de temperatuur daalt:chicken:

Flipkoos
31 december 2009, 12:12
benieuwd benieuwd!!!!!!

Haha hij moet je niet meteen in tweeën scheuren natuurlijk...doe kalm aan...

Exi
31 december 2009, 12:12
Misschien ligt hij wel in een lekker warm bedje binnenin de koffer;)
nitrolak hmm... dat klinkt in ieder geval al goed!

jutter
31 december 2009, 12:13
Zit niet zo te jeuzelen man! Open die kist!!

terrasbeest
31 december 2009, 12:13
een gibson !!!!!!!!!!

jutter
31 december 2009, 12:14
Een Stagg???????????????

Exi
31 december 2009, 12:15
een gibson !!!!!!!!!!

yeah, een Gibson Jimi Hendrix Strat!:blast:

jutter
31 december 2009, 12:15
ik denk een ec............

jutter
31 december 2009, 12:15
of een jm............

Tokaifan
31 december 2009, 12:16
Ik denk deze:
http://espguitars.co.jp/artist/mana/jeune_fille_x_gips.jpg

terrasbeest
31 december 2009, 12:17
ff naar Engeland bellen, sleutels van de koffer niet meegestuurd.....

jutter
31 december 2009, 12:17
schiet nou op man, ik moet zo weg en heb de jas al aan!!!! toe nou!!!!!!!!!!

jutter
31 december 2009, 12:18
ff naar Engeland bellen, sleutels van de koffer niet meegestuurd.....

breekijzer

Flipkoos
31 december 2009, 12:19
hij kan NU open zeg ik... als de lak nu nog scheurt is het polyester... (ervaring...au)

Chocola
31 december 2009, 12:19
NU openmaken jij schoft :O schurk! vandaaaal !

jutter
31 december 2009, 12:19
schiet nou op man, ik moet zo weg en heb de jas al aan!!!! toe nou!!!!!!!!!!

jas maar weer uit gedaan; moet eerst ff sch..ten

Sinner1980
31 december 2009, 12:21
Nah ja,vooruit dan maar...momentje...;)

terrasbeest
31 december 2009, 12:22
breekijzer

Heeft ie niet, dus alle buren lastigvallen......

jutter
31 december 2009, 12:23
Die is mooi!!!!!!!!!!!!!!!!

jutter
31 december 2009, 12:24
Gefeliciteerd!!!!!!!

terrasbeest
31 december 2009, 12:26
Wedden dat we hier in spanning worden gehouden voor een stomme fender ofzo.

Sinner1980
31 december 2009, 12:26
Ongeduld...

jutter
31 december 2009, 12:27
Nou, waar blijft ie?????????

Manuvdv
31 december 2009, 12:28
Zo'n kwaad kan het niet hoor, hoogstens een scheurtje in de lak ofzo. Mijn ESP heeft het ook voorgehad, ik geef er niks om tbh :) en dan zat die scheur er volgens mij nu al in, dit gaat geen verschil meer maken.

jutter
31 december 2009, 12:28
Wedden dat we hier in spanning worden gehouden voor een stomme fender ofzo.

Zal wel weer zo'n afgeragd ding zijn...

jutter
31 december 2009, 12:28
Moeten we eerst nog uitleggen hoe je foto's moet maken???

Exi
31 december 2009, 12:30
Je weet toch wel aardig wat mensen gek te maken van spanning:D

Sinner1980
31 december 2009, 12:30
Nou...dat was toch best snel:crazyhappy:

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/FenderBillyCorganstrat002.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/FenderBillyCorganstrat001.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/FenderBillyCorganstrat003.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/FenderBillyCorganstrat004.jpg

Satin nitro finish...maar het is wel nitro

terrasbeest
31 december 2009, 12:31
Zal wel weer zo'n afgeragd ding zijn...

laat ie dat ding speciaal uit Engeland komen.

Chocola
31 december 2009, 12:31
Jeeeej je hebt hem gepost :D. Nu even bekijken.

Exi
31 december 2009, 12:31
bah! heb ik daar nou op gewacht?:stop:

Fuhgawz
31 december 2009, 12:32
Is dat een Billy Corgan strat? Congrats!

Manuvdv
31 december 2009, 12:33
Wat een giant headstock :dontgeti: niet mijn ding! (en Dean vind ik dan wel weer mooi, logica...)

Chocola
31 december 2009, 12:33
Hmmm, ziet er wel leuk uit. Zie je niet vaak van die DiMarzio's in een Fender, signature model ofzo?

Vreemde finish, zie ik niet vaak, maar ziet er goed uit :). Toch vind ik de koffer stiekem mooier dan de gitaar :p.

jutter
31 december 2009, 12:33
Nou ik ga hoor; ik heb het wel gezien.....moest ik daar nou zolang op wachten???






Geintje!
Veel plezier ermee! Ziet er inderdaad koel uit....!

Sinner1980
31 december 2009, 12:35
Meteen maar ff toelichten:

Ik heb niks met artist series (geen fanboy) maar deze strat heeft:

-een moderne sound zonder ruis,en dat zoek ik
-geen tremolo en daar ben ik ook niet zo van
-dezelfde hals en feel als mn vintage hot rod strat dus een ideale backup

Dat waren dus de redenen waarom ik deze strat heb gekozen.
plus het feit dat ik het gewoon een mooie plank vind (mat zwart met maple en die 70's headstock vind ik te gek,al met al,ik ben blij!).
Straks maar ff stemmen en spelen, ben benieuwd...

marc_o
31 december 2009, 12:36
Vet!


veel plezier ermee :blast:

deefke666
31 december 2009, 12:36
wauw I like it hehe :mmmm:

Sinner1980
31 december 2009, 12:37
Is dat een Billy Corgan strat? Congrats!

Yup,thanks! Geen Billy fanboy ofzo (al vind/vond ik de pumpkins wel te gek)

jutter
31 december 2009, 12:55
En, hoe speelt en klinkt ie?

ellisvertellis
31 december 2009, 12:57
Woeh! Die zou ik best willen hebben!! Dikke vette headstock op dat mat is inderdaad zeer geslaagd! Proficiat!

Orbis
31 december 2009, 13:11
Ik ben niet zo'n fan van de headstock, maar de matte lak is zeer chique! Ik heb er ook nog een tijdje op geGASt, maar dan in het wit. Deze is echter ook heul mooi, grats!

Rbe3
31 december 2009, 13:17
Wow mooi man. Ik ben zelf een grote fan van het werk van Billy Corgan, maar die strat kan iedereen wel appreciëren denk ik, staat in ieder geval op mijn verlanglijstje. Hoe bevalt de clean je?

Sinner1980
31 december 2009, 13:31
En, hoe speelt en klinkt ie?

Zo die is warm! (zweten man)
Ja speelt werelds. Vergeleken met mn andere strat heel soepel.
Snaren opdrukken is echt heel makkelijk (nog nooit zo makkelijk gehad eigenlijk) verder is de hals precies wat ik zoek (satin finish,modern C en een nagenoeg vlakke toets met jumbo frets).
De gitaar is verder erg licht en lekker in balans. Kortom,ik ben erg blij met mn aanschaf.
Mn neef heeft dezelfde in het wit en daar heb ik meerdere malen op gespeeld om te kijken hoe de gitaar voelde en klonk in verhouding met mn vintage hot rod 57.
Bij die vintage hot rod staan de snaren erg strak vergeleken met die Corgan strat. Komt dat nou puur door die brug of moet ik m gewoon anders af laten stellen?(hot rod is met trem en Corgan zonder)Snaardikte is overigens hetzelfde...

Sinner1980
31 december 2009, 13:35
Wow mooi man. Ik ben zelf een grote fan van het werk van Billy Corgan, maar die strat kan iedereen wel appreciëren denk ik, staat in ieder geval op mijn verlanglijstje. Hoe bevalt de clean je?

Clean klinkt ie best lekker (mn hot rod 57 beter maar goed). Hij is behoorlijk veelzijdig (zeggen de reviews). De scheur bevalt in ieder geval erg goed (Smashing Pumpkins...duh/Judas Priest/Maiden enz is erg goed te doen),lekker schel maar wel met body.

Stratman70
31 december 2009, 13:38
Zeer mooi! Congratz! Soort van Highway1, maar dan anders zeg maar.
heb gisteren nog op een Highway1 met zo'n grote 70's kop gespeeld. Jammer dat ik al teveel strats heb. Ik gas erg op de HW1 sunburst.

Sinner1980
31 december 2009, 14:04
Zeer mooi! Congratz! Soort van Highway1, maar dan anders zeg maar.
heb gisteren nog op een Highway1 met zo'n grote 70's kop gespeeld. Jammer dat ik al teveel strats heb. Ik gas erg op de HW1 sunburst.

Ik heb een Highway one gehad en dat was idd een fijne plank maar deze is kwalitatief wel een stuk knapper hoor,adviesprijs is ook hoger als een american standard dus dat zegt genoeg

Flipkoos
31 december 2009, 15:16
Stoer geval, maar de finish, de elementen, de brug, de zwarte regelaars...brrr niet mijn ding. Wat blijft er dan eigenlijk nog over? Ja...vette headstock!
Maar goed, 't is mijn gitaar dan ook niet. Veel plezier ermee...

jutter
31 december 2009, 17:05
Zo die is warm! (zweten man)
Ja speelt werelds. Vergeleken met mn andere strat heel soepel.
Snaren opdrukken is echt heel makkelijk (nog nooit zo makkelijk gehad eigenlijk) verder is de hals precies wat ik zoek (satin finish,modern C en een nagenoeg vlakke toets met jumbo frets).
De gitaar is verder erg licht en lekker in balans. Kortom,ik ben erg blij met mn aanschaf.
Mn neef heeft dezelfde in het wit en daar heb ik meerdere malen op gespeeld om te kijken hoe de gitaar voelde en klonk in verhouding met mn vintage hot rod 57.
Bij die vintage hot rod staan de snaren erg strak vergeleken met die Corgan strat. Komt dat nou puur door die brug of moet ik m gewoon anders af laten stellen?(hot rod is met trem en Corgan zonder)Snaardikte is overigens hetzelfde...

Goed afstellen doet veel. Ik heb eens een fender strat gehad waarvan de snaren ook strak zaten. Door hem goed af te stellen is dit weer goed te krijgen. Vooral het halsreliëf speelt hier een belangrijke rol in.

Ik wou ook nooit aan een signature strat. Je wordt altijd vergeleken met die artiest...belachelijk eigenlijk! Sinds kort heb ik de Eric Clapton Signature en die bevalt mij geweldig! Ik heb wel 35 of 40 usa strats gehad om daar achter te komen....:soinnocent:

Sinner1980
31 december 2009, 19:09
Goed afstellen doet veel. Ik heb eens een fender strat gehad waarvan de snaren ook strak zaten. Door hem goed af te stellen is dit weer goed te krijgen. Vooral het halsreliëf speelt hier een belangrijke rol in.

Ik wou ook nooit aan een signature strat. Je wordt altijd vergeleken met die artiest...belachelijk eigenlijk! Sinds kort heb ik de Eric Clapton Signature en die bevalt mij geweldig! Ik heb wel 35 of 40 usa strats gehad om daar achter te komen....:soinnocent:

Ik heb al een afspraak staan voor een afstelbeurt,komt goed.
Ach weet je,dat hele signature verhaal heb ik bij Fender weinig problemen mee omdat de gitaren niet zo opzichtig als bijv een les paul bullseye enz.
Zo'n Clapton strat is vet maar vanaf het podium gewoon een zwarte strat,zelfde geldt voor de mijne: prima toch?

soup
31 december 2009, 19:28
Ga je een zwarte slagplaat plaatsen??

Heb er een afbeelding van (photoshop), even zoeken.

jutter
31 december 2009, 19:40
Ik heb al een afspraak staan voor een afstelbeurt,komt goed.
Ach weet je,dat hele signature verhaal heb ik bij Fender weinig problemen mee omdat de gitaren niet zo opzichtig als bijv een les paul bullseye enz.
Zo'n Clapton strat is vet maar vanaf het podium gewoon een zwarte strat,zelfde geldt voor de mijne: prima toch?

Ik vind die van jou wel héél erg mooi. Ik heb altijd een zwak voor die grote headstocks gehad. Ook de kleur van de body is schitterend! En daarbij de combinatie body/pickups......Ik zou hem best weleens in mijn handen willen hebben! Ook die hotrod van je vind ik supermooi. Je hebt een goede smaak vriend!

Sinner1980
1 januari 2010, 02:57
Ik vind die van jou wel héél erg mooi. Ik heb altijd een zwak voor die grote headstocks gehad. Ook de kleur van de body is schitterend! En daarbij de combinatie body/pickups......Ik zou hem best weleens in mijn handen willen hebben! Ook die hotrod van je vind ik supermooi. Je hebt een goede smaak vriend!

Bedankt man,dit jaar maar s kijken of ik dat niveau kan vasthouden want het wordt weer tijd voor humbuckerplanken...en geen les pauls meer...mooie Sparrow Primitive ofzo:rockon:

nickofzo
1 januari 2010, 03:56
ik krijg toch een beetje een bo diddley gevoel als ik je koffer zie,

http://img29.imageshack.us/img29/8153/78586861.jpg

maar ik denk toch dat et aan mijn halfzatte kop ligt

nickofzo
1 januari 2010, 04:12
jas maar weer uit gedaan; moet eerst ff sch..ten

wauw je jas uittrekken voor t sch..ten! klasse!

Sinner1980
1 januari 2010, 16:03
Ga je een zwarte slagplaat plaatsen??

Heb er een afbeelding van (photoshop), even zoeken.

Lang zoeken zeker? :seriousf:
Zwart gaat m niet worden,ik hou m lekker zo want ik vind het prachtig zo...hoe langer ik ernaar kijk hoe vetter ik m ga vinden

geert1976
1 januari 2010, 16:11
Gefeliciteerd Sinner, echt een hele mooie Strat.

Vind de Big headstock mooier dan de kleine.

En hardtail ook nog, i.c.m. die pick-ups, zal dit wel een behoorlijk scheurijzer zijn.

Mooi lakwerk ook:ok:

Sinner1980
1 januari 2010, 20:14
Gefeliciteerd Sinner, echt een hele mooie Strat.

Vind de Big headstock mooier dan de kleine.

En hardtail ook nog, i.c.m. die pick-ups, zal dit wel een behoorlijk scheurijzer zijn.

Mooi lakwerk ook:ok:

Thanks Geert,scheurt idd behoorlijk ja,echt te gek.

Orbis
1 januari 2010, 20:51
Bedankt man,dit jaar maar s kijken of ik dat niveau kan vasthouden want het wordt weer tijd voor humbuckerplanken...en geen les pauls meer...mooie Sparrow Primitive ofzo:rockon:

Deze Strat heeft toch ook stacked humbuckers?

Sinner1980
1 januari 2010, 22:47
Deze Strat heeft toch ook stacked humbuckers?

Jazeker,het is ook meer een geintje al heb ik wel GAS voor zo'n Sparrow gitaar maar dat zou ook zo maar s een Twangmaster custom kunnen worden(met een single coil in de brug dus). Die Primitive vind ik gewoon qua looks echt rock & roll dus ik zie wel...allemaal toekomstmuziek,eerst maar ff lekker mn strats in de weer:strat:

Quicksilver
2 januari 2010, 00:50
Was dit nou je felbegeerde oogappeltje wier de douane zolang voor zichzelf hield? Ik snap precies waarom je niet kon wachten :ok:
Ik weet hoe het is om op een gitaar te wachten (en ook geen goede gitaar te kunnen pakken voor het wachten maar daar heb jij geen last van) en gezien je al zo (enorm al zeg ik het zelf) hebt moeten wachten heb je hem al dubbel en dwars verdiend.

Ik moet overigens wel eerlijk zijn: de finish vind ik niet zo heel mooi maar dat ligt volgens mij aan de foto's.. Gefeliciteerd en nu niet eerder posten dan volgende week want er moet geragd worden! :ok:

Sinner1980
2 januari 2010, 10:09
Was dit nou je felbegeerde oogappeltje wier de douane zolang voor zichzelf hield? Ik snap precies waarom je niet kon wachten :ok:
Ik weet hoe het is om op een gitaar te wachten (en ook geen goede gitaar te kunnen pakken voor het wachten maar daar heb jij geen last van) en gezien je al zo (enorm al zeg ik het zelf) hebt moeten wachten heb je hem al dubbel en dwars verdiend.

Ik moet overigens wel eerlijk zijn: de finish vind ik niet zo heel mooi maar dat ligt volgens mij aan de foto's.. Gefeliciteerd en nu niet eerder posten dan volgende week want er moet geragd worden! :ok:

Bedankt man,maar ik heb er niet op gewacht hoor,gewoon een dag of 4 (vanuit Engeland geen gezeur bij de douane..EU gelukkig). Die finish moet je ding zijn,naar mijn mening toont de strat wat moderner en stoerder dan met een gloss finish al ben ik daar ook niet vies van (candy apple red hot rod).
Maar goed,ik ga idd weer ff raggen,beste wensen nog trouwens:rockon:

Quicksilver
2 januari 2010, 13:51
Bedankt man,maar ik heb er niet op gewacht hoor,gewoon een dag of 4 (vanuit Engeland geen gezeur bij de douane..EU gelukkig). Die finish moet je ding zijn,naar mijn mening toont de strat wat moderner en stoerder dan met een gloss finish al ben ik daar ook niet vies van (candy apple red hot rod).
Maar goed,ik ga idd weer ff raggen,beste wensen nog trouwens:rockon:

Klopt Candy Apple Red vind ik ook zeer mooie kleur voor een strat. Heb er ook ooit eentje met een mooie donkerrode metallic finish gezien die waar het oplichtte een beetje donkerder dan Candy Apple Red (in metallic) werd, maar was geen parelmoer lak. Die vond ik ook prachtig.

En inderdaad, de beste wensen (wie zat er nou zo lang te wachten tot zijn gitaar eindelijk binnen was? Dat was Divine dan zeker... :chicken:)

soup
5 januari 2010, 16:27
Ga je een zwarte slagplaat plaatsen??

Heb er een afbeelding van (photoshop), even zoeken.


Lang zoeken zeker? :seriousf:
Zwart gaat m niet worden,ik hou m lekker zo want ik vind het prachtig zo...hoe langer ik ernaar kijk hoe vetter ik m ga vinden
oke hier is hij :D


http://img705.imageshack.us/img705/6872/0115002806xl.jpg

Renin
5 januari 2010, 16:54
Ik heb een Highway one gehad en dat was idd een fijne plank maar deze is kwalitatief wel een stuk knapper hoor,adviesprijs is ook hoger als een american standard dus dat zegt genoeg

Misschien zeg ik wel iets geks, maar die Billy Corgan lijkt me gewoon een Highway1 met vaste brug, andere elementen en een luxe koffer, of zit ik er nu helemaal naast?