PDA

View Full Version : Gitaar bestellen in China



Chocola
31 december 2009, 12:06
Hoi iedereen,

Al een hele tijd wil ik een bepaalde gitaar hebben, zelf bouwen, maar ik kon nooit aan de body komen. In China was het nooit een probleem, maar omdat er toch velen negatieve verhalen de ronde doen omtrent bestellen uit China, heb ik het nooit gedaan. Ik heb altijd bestelt in China, maar nog nooit een gitaar of überhaupt voor dit bedrag... (250 euro), nu probeer ik het dus toch. Waarom een topic? Wellicht ook handig voor anderen hier die al een tijdje willen bestellen in China, maar het nog niet durven te doen door alle slechte verhalen.

Ik heb gekozen voor China Post i.p.v. EMS om het nog wat spannender te maken. Ik ben nu erg benieuwd of het over 20 dagen aankomt, en wat de kwaliteit is.

Wellicht dat dit topic gebruikt kan worden om ervaringen met het bestellen in China uit te wisselen, vooral de negatieve zijn dan belangrijk denk ik.

Ik moet trouwens zeggen dat die Chinezen een stuk bereikbaarder zijn dan Nederlandse bedrijven. Ik moest gisteren bij Online (ISP) 40 minuten wachten om een vraag te stellen, terwijl die Chinezen reageren in 3 seconden ofzo. Beantwoorden al je vragen, lijken eerlijk (maar of dit zo is moeten we nog afwachten) en zijn wel grappig om mee te spreken.

Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in, hopen dat Nederland niet al te moeilijk doet met invoer e.d. (weet iemand hoe NL/duane omgaat met dit soort pakketjes?).

edit: wellicht dat het niet super geplaatst is, maar dit gaat over elektrische gitaren (mijn bestelde gitaar is ook een elektrische).

mrweird
31 december 2009, 12:18
Spannend! Ik ben heel benieuwd. Met name omdat ik nu net wegens knap rustig op m'n werk op alibaba, tradekey etc.. zit rond te neuzen naar gitaren ed.

Vergeef me mijn nieuwschierigheid maar via welke site heb je precies wat voor body besteld?

Chocola
31 december 2009, 12:27
Spannend! Ik ben heel benieuwd. Met name omdat ik nu net wegens knap rustig op m'n werk op alibaba, tradekey etc.. zit rond te neuzen naar gitaren ed.

Vergeef me mijn nieuwschierigheid maar via welke site heb je precies wat voor body besteld?

Via tradetang ben ik in aanraking gekomen met een van de bedrijven daar, en die had ook een eigen webshop. Eerste keer doe ik via Tradetang (zelfde soort sites als Alibaba, Beltal, enzo, waar bedrijven gewoon tegen betaling hun goods kunnen verkopen). De tweede keer (indien eerste keer goed bevonden) zal gaan via de website van de winkel zelf, dat scheelt mij geld (want ik krijg korting) en scheelt dat bedrijf geld omdat er geen commissie afgaat naar Tradetang. Ik heb nu twee dagen met een van die bedrijven gesproken, in totaal zeker 3 uur, en het lijkt erop alsof alles goed gaat komen, maar we zullen zien.

En welke gitaar ik heb gekocht laat ik pas zien als hij er is :p. Het is in ieder geval geen normale gitaar. De onderdelen om hem te verbeteren komen volgende week al binnen (ja ja ik plan alles vooruit :p).

terrasbeest
31 december 2009, 12:28
Douane : opgepast met ' namaak', wordt in beslag genomen.

Chocola
31 december 2009, 12:35
Douane : opgepast met ' namaak', wordt in beslag genomen.

Het is gelukkig niet echt namaak. Maar we zullen zien.

Rutger
31 december 2009, 12:46
Meestal plakken ze er toch een merk naar keuze op? Als jij zegt dat je er niks op wil hebben dan gebeurt het ook niet lijkt me..

mrweird
31 december 2009, 14:53
En welke gitaar ik heb gekocht laat ik pas zien als hij er is :p. Het is in ieder geval geen normale gitaar. De onderdelen om hem te verbeteren komen volgende week al binnen (ja ja ik plan alles vooruit :p).

Ik ben benieuwd, als je ervaringen goed zijn gaat ik toch 's op zoek naar een rickenbacker achtig iets via die weg. Ja, ik kan ook een indie gaan halen bij Feedback maar deze weg is toch leuker..

cetse
31 december 2009, 21:46
Mijn Swing gitaar kwam uit Korea, en die was in orde.
Korea is natuurlijk iets helemaal anders dan China:lp:

thomas_lc
1 januari 2010, 01:52
toevallig iets besteld bij zxcmusic :P?

munkie
1 januari 2010, 10:18
Google maar eens op Tradetang. Fotoos van echte Gibsons , kan je een gitaar bestellen uit China en dan krijg je een slechte copie, heel anders dan op de foto. Zou ik niet doen.

Keevinkos
1 januari 2010, 11:22
ik heb ook een body en nek gekocht uit china. Eden musicparts ofzo. Ik heb ermee een EVH gitaar mee gebouwd. Prima kwaliteit, kun je niks van zeggen. De fretjes etc. zitten precies op de goede plaats. Uiteindelijk heb ik ong. €100 inclusief verzendkosten (!) betaald voor de nek + body. Ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Volgens de muziekwinkel hier, is mijn gitaar nu zelfs €600 waard!:cooler:

Ukeloeder
1 januari 2010, 11:53
[...]

Wellicht dat dit topic gebruikt kan worden om ervaringen met het bestellen in China uit te wisselen, vooral de negatieve zijn dan belangrijk denk ik.

[...]

Ik denk dat het juist belangrijk is alle ervaringen, niet voornamelijk negatieve, hier te verzamelen. Op een andere manier wordt dit een horror topic met veel gefingerpoint naar de 'evil' Chinese gitaar industrie.

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen Resonare, ik ga deze op de voet volgen. Zou je ook ietsjes concreter kunnen zijn over wat je waar bestelde?
Misschien kunnen de genen die reageren met positieve/negatieve ervaringen ook een klein tipje van de sluier oplichten? Ik wil niet direct roepen; pics or it didn't happen, maar het is tot nog toe erg vaag allemaal.

PGR
1 januari 2010, 12:15
In ieder geval wat linkjes naar winkels of andere sites zouden ook wel helpen...

PGR
1 januari 2010, 12:21
Iemand ook ervaring met custom built gitaren uit China?

mrweird
1 januari 2010, 12:50
Iemand ook ervaring met custom built gitaren uit China?

Via een Nederlandse handelaar (Pigro) wel ja, een LP met m'n naam op de kop. Er was een afstelbeurt nodig maar verder wel tevreden.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128442

Chocola
1 januari 2010, 13:39
Google maar eens op Tradetang. Fotoos van echte Gibsons , kan je een gitaar bestellen uit China en dan krijg je een slechte copie, heel anders dan op de foto. Zou ik niet doen.

Vooroordeel, vooroordeel en nog eens vooroordeel :p. Er zijn zat mensen dolgelukkig met hun kopie, zo slecht zijn ze niet, je moet alleen een goede krijgen en geen slechte ;). Ik vind de LP copies bijvoorbeeld aardig vergelijkbaar met Epiphone, en als je er wat aan veranderd vind ik ze nog beter ook.

Ik ga nu een beetje offtopic maar:
Ik heb in het verleden ook een les paul copy gekocht uit China. Deze heeft gewoon mahonie body (weegt veel teveel :p), lekkere hals en was goed afgesteld. Inmiddels is dit mijn "kloot"-gitaar waar ik allerlei nieuwe dingen op probeer, maar hij speelde altijd erg lekker (en ik hoop zometeen nog lekkerder).

Er zijn zat voorbeelden van goede copy's uit China, ze zijn heus niet allemaal slecht ofzo. Je moet alleen een beetje geluk hebben.

geert1976
1 januari 2010, 13:43
ik heb ook een body en nek gekocht uit china. Eden musicparts ofzo. Ik heb ermee een EVH gitaar mee gebouwd. Prima kwaliteit, kun je niks van zeggen. De fretjes etc. zitten precies op de goede plaats. Uiteindelijk heb ik ong. €100 inclusief verzendkosten (!) betaald voor de nek + body. Ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Volgens de muziekwinkel hier, is mijn gitaar nu zelfs €600 waard!:cooler:

Misschien de onderdelen, maar zelfbouw gitaren kosten in onderdelen vaak meer dan dat de reële marktwaarde is.

geert1976
1 januari 2010, 13:46
Vooroordeel, vooroordeel en nog eens vooroordeel :p. Er zijn zat mensen dolgelukkig met hun kopie, zo slecht zijn ze niet, je moet alleen een goede krijgen en geen slechte ;). Ik vind de LP copies bijvoorbeeld aardig vergelijkbaar met Epiphone, en als je er wat aan veranderd vind ik ze nog beter ook.

Ik ga nu een beetje offtopic maar:
Ik heb in het verleden ook een les paul copy gekocht uit China. Deze heeft gewoon mahonie body (weegt veel teveel :p), lekkere hals en was goed afgesteld. Inmiddels is dit mijn "kloot"-gitaar waar ik allerlei nieuwe dingen op probeer, maar hij speelde altijd erg lekker (en ik hoop zometeen nog lekkerder).

Er zijn zat voorbeelden van goede copy's uit China, ze zijn heus niet allemaal slecht ofzo. Je moet alleen een beetje geluk hebben.


Tja, ik had laatst een Gretsch Jet Baritone, made in China, die vond ik dan weer erg goed, afwerking was goed, hardware was goed en was correct in elkaar gezet.

Heb ook Chinese Epi's in handen gehad, die ik om te huilen vond, wellicht heb je gelijk Resonare, maar ik denk dat het er sterk van afhankelijk is, waar je de parts besteld:ok:

Chocola
1 januari 2010, 13:51
Ik denk dat het juist belangrijk is alle ervaringen, niet voornamelijk negatieve, hier te verzamelen. Op een andere manier wordt dit een horror topic met veel gefingerpoint naar de 'evil' Chinese gitaar industrie.

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen Resonare, ik ga deze op de voet volgen. Zou je ook ietsjes concreter kunnen zijn over wat je waar bestelde?
Misschien kunnen de genen die reageren met positieve/negatieve ervaringen ook een klein tipje van de sluier oplichten? Ik wil niet direct roepen; pics or it didn't happen, maar het is tot nog toe erg vaag allemaal.

Hier heb je gelijk in, ook de positieve reviews :).
Ik heb bij Tradetang gekocht. De gitaar is een stratocaster met naar verluidt een Fender logo erop (maar het gaat mij om de body, de rest gaat er direct af :P). De transport methode is via China Mail (bij ons zegmaar TNT Post, maar dan wereldwijd), en niet via EMS (kon trouwens achteraf niet eens omdat EMS Nederland niet ondersteund vanuit dat deel van China).

Ik heb met die vrouw afgesproken dat ze het pakketje als een gift sturen, wellicht dat dat nog iets uitmaakt (iemand een idee?)

Zo concreet genoeg? ;)

Pepe
1 januari 2010, 13:52
Vooroordeel, vooroordeel en nog eens vooroordeel :p.

Er zijn zat voorbeelden van goede copy's uit China, ze zijn heus niet allemaal slecht ofzo. Je moet alleen een beetje geluk hebben.

Ja, dat is het punt he. Er is geen constante, ze komen uit professionele fabrieken, uit boerenschuren en alles wat daar tussen ligt. Je weet niet wat je koopt van te voren, met of zonder Gibson er op, custombuild of handbuilt, mahonie of plywood, gejat of origineel.

Een gitaar uit een Chinese internetfolder is een soort Russisch roulette.
Als er goede voorbeelden zijn (zat?) dan namen en rugnummers.

Chocola
1 januari 2010, 13:54
In ieder geval wat linkjes naar winkels of andere sites zouden ook wel helpen...

www.google.com









Nee zo gemeen ben ik niet, al neig ik er wel naar.
www.tradetang.com en dan subgroep Musical Instruments. Het is gewoon een vergelijkbare site met al die andere Chinese Ebay-varianten (maar dan alleen voor bedrijven en niet voor consumenten).

Pepe
1 januari 2010, 13:58
www.tradetang.com (http://www.tradetang.com) en dan subgroep Musical Instruments. Het is gewoon een vergelijkbare site met al die andere Chinese Ebay-varianten (maar dan alleen voor bedrijven en niet voor consumenten).



TOP SELLER} GIBSAN Les Paul Electric Guitar FREE hard case{(free shipping)



http://upload1.tradetang.com/img/b/0912/24/15/100966/10096603063.jpg (http://www.tradetang.com/for-sale/TOP-SELLER-GIBSAN-Les-Paul-Electric-Guitar-FREE-hard-case-free-shipping-/100966-1995457.html#)

(http://upload1.tradetang.com/img/o/0912/24/15/100966/10096657279.jpg)

Price USD 329.15 ~ USD 358.66 / Piece

De eerste gitaar die ik aanklik. Goed advies hoor, Tradetang...

Chocola
1 januari 2010, 14:10
TOP SELLER} GIBSAN Les Paul Electric Guitar FREE hard case{(free shipping)



http://upload1.tradetang.com/img/b/0912/24/15/100966/10096603063.jpg (http://www.tradetang.com/for-sale/TOP-SELLER-GIBSAN-Les-Paul-Electric-Guitar-FREE-hard-case-free-shipping-/100966-1995457.html#)

(http://upload1.tradetang.com/img/o/0912/24/15/100966/10096657279.jpg)

Price USD 329.15 ~ USD 358.66 / Piece

De eerste gitaar die ik aanklik. Goed advies hoor, Tradetang...

Zo zijn er nog stuk of 1000 denk ik. Je moet goed zoeken, en voor wat ik wilde hebben is het perfect ;). Ook helpt contact met die mensen heel erg want als je laat doorschemeren dat je in de toekomst wel meer wil kopen als de kwaliteit goed is dan krijg je geheid betere spullen thuisgestuurd. En JA, dat is niet eerlijk, zo hoort het niet te gaan, inconsistente kwaliteit e.d., maar zo gaat het met alles in China, de hele mentaliteit is daar anders. Ik heb zelden een land gezien met zoveel "handelaars" en mensen die gewoon ondernemend zijn (ik heb erg veel met Chinezen in projecten en als tolk NL-ENG samengewerkt).

Je hebt op Tradetang winkels die claimen dat het echte Les Pauls zijn, en dat ook volhouden. Ook zijn er winkels die meteen al in chat toegeven dat het neppert uit de Epiphone fabriek zijn. In de laatste gevallen weten ze ook daadwerkelijk nog wat van gitaren, kunnen ze ze nog wat aanpassen enzo, weten ze waar ze op moeten letten als je om een goed exemplaar vraagt.

Aan de andere kant. Als je er niet zoveel moeite in stopt krijg je geheid een kut gitaar :p.

mrweird
1 januari 2010, 14:15
De eerste gitaar die ik aanklik. Goed advies hoor, Tradetang...

Tja, it's a jungle out there.. Vandaar dat ik nieuwschierig naar de bevindingen van de TS. Kastanjes uit vuur halen enzo. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_seriousfun.gif

Kwil eigenlijk nog wel een keertje op vakantie naar China en dan lekker rond neuzen in Shanghai of zo, kun je toch ff zo'n nep ding eerst ff in de handen houden, als toerist mag je drie nepdingen meenemen zonder dat ze 't inpikken bij de douane en dan thuis wel ff voor de sake of things ff die nepnaam d'r af schuren.

Pepe
1 januari 2010, 14:17
Aan de andere kant. Als je er niet zoveel moeite in stopt krijg je geheid een kut gitaar :p.

Waarom zou je in godsnaam moeite moeten stoppen om voor je dure centen een fatsoenlijk produkt te krijgen?

Jouw centen zijn toch ook fatsoenlijk?

Mitch
1 januari 2010, 14:44
Dubbeltje, eerste rang, wat je ver haalt... haal alle cliché's en gezegdes maar uit de kast, ze zijn allemaal van toepassing.

Chocola
1 januari 2010, 14:56
Waarom zou je in godsnaam moeite moeten stoppen om voor je dure centen een fatsoenlijk produkt te krijgen?

Jouw centen zijn toch ook fatsoenlijk?

Dure centen? Wie heeft het hier over dure centen ;). Als alles goed gaat heb ik hier honderden euro's winst aan. Met nadruk op: als alles goed gaat :sssh:.

Toch heb ik er wel vertrouwen in. Hopelijk is mijn vertrouwen terecht.

Overigens, ik snap je vergelijking met "fatsoenlijke centen" niet (maar dat ligt ongetwijfeld aan mij). Geld is geld bij mij. Als ik in China betere kwaliteit voor zelfde bedrag of dezelfde kwaliteit voor minder kan krijgen doe ik dit natuurlijk graag. Het hele probleem zit hem in die kwaliteit, ik doe dit JUIST om daar dus achter te komen ;).

Pepe
1 januari 2010, 15:04
Overigens, ik snap je vergelijking met "fatsoenlijke centen" niet (maar dat ligt ongetwijfeld aan mij). Geld is geld bij mij. .

Exactly. Dan zou een gitaar ook een gitaar moeten zijn.

Maar Mitch zegt wat ik dacht, dubbeltje & eerste rang. Niks mis mee maar een gitaar aankoop zou geen onderneming moeten zijn met een winst en verlies factor.
Ik vind het al lastig genoeg een fijn exemplaar uit goeie gitaren te vissen.

Chocola
1 januari 2010, 15:09
Exactly. Dan zou een gitaar ook een gitaar moeten zijn.

Maar Mitch zegt wat ik dacht, dubbeltje & eerste rang. Niks mis mee maar een gitaar aankoop zou geen onderneming moeten zijn met een winst en verlies factor.
Ik vind het al lastig genoeg een fijn exemplaar uit goeie gitaren te vissen.

Maar ik doe het niet voor de gitaar, alleen voor de body ;). De gitaar bouw er zelf omheen :).

edit: overigens ben ik blij met mijn andere copy, dat was een gok die goed uitgekomen is. Enerzijds ga je er makkelijker mee kloten omdat het toch maar een goedkoop chinees ding is, anderzijds speelt hij nu echt geweldig door al dat gekloot. Overigens, waar je echt merkt dat het een Chinees ding is is in de pickup en control cavity, daar is het niet zo mooi uitgezaagd als bij een goede Epi of Gibby, en de kleur is afzichtelijk :p. Maarja, hij speelt lekker :). Ik zal als ik eindelijk klaar ben met de nieuwe aanpassingen hem wel posten bij zelfbouw ding (al is het meer modificeren, is dat ook zelfbouw?).

Pepe
1 januari 2010, 15:17
I see. Maar het verhaal gaat ook hier op. Op Ebay.com staat een sling van reviews over die Eden neck en bodies, de grootste chinese supplier, cheap as dirt maar een koude kermis als je wil combineren met all parts en Fender onderdelen.
Het past allemaal net niet. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Niettemin, succes. En schroom niet de pareltjes uit China hier te posten.

Chocola
1 januari 2010, 15:30
I see. Maar het verhaal gaat ook hier op. Op Ebay.com staat een sling van reviews over die Eden neck en bodies, de grootste chinese supplier, cheap as dirt maar een koude kermis als je wil combineren met all parts en Fender onderdelen.
Het past allemaal net niet. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Niettemin, succes. En schroom niet de pareltjes uit China hier te posten.

Ik zal hem zeker posten als hij hier is (ook close-ups van de body enzo voor de kwaliteit), soort kleine review ofzo.

En losse onderdelen zijn idd moeilijk te combineren, ook verschillen Duitse en Amerikaanse halzen nogal eens met andere merken weer enzo, er zijn gewoon teveel verschillende maten :P. En de Chinezen zijn in een ding goed: namaken, maar dan wel met hun eigen maten :p. En dan doel ik niet specifiek op gitaren ofzo hoor ^^.

PGR
1 januari 2010, 15:30
www.google.com
Nee zo gemeen ben ik niet, al neig ik er wel naar.
www.tradetang.com en dan subgroep Musical Instruments. Het is gewoon een vergelijkbare site met al die andere Chinese Ebay-varianten (maar dan alleen voor bedrijven en niet voor consumenten).

Jammer dat je zo reageert. Ik doel op jouw post waarin je verwijst naar een aantal leveranciers die je via tradetang had gevonden. Tradetang.com had ik natuurlijk uit jouw post meteen al gehaald, maar het gaat juist om de leveranciers waar JIJ zaken mee hebt gedaan. Daar open je toch zelf het draadje voor?

Zou je die sites/namen kunnen posten, dan hebben mensen echt wat aan je ervaring? Nu vraag je ze (zie voorgaande post) zelf maar Tradetang.com door te spitten, wat - zoals je zelf ook al zegt - een hels karwei is.

Ik ben trouwens op zoek naar een custom gitaarbouwer, en ik ben niet zozeer op zoek naar een kopie. En ik ben benieuwd of die ook in China te vinden zijn.

Mitch
1 januari 2010, 15:34
Ik vind het al lastig genoeg een fijn exemplaar uit goeie gitaren te vissen.
Ik denk eigenlijk dat we het zoeken naar een koopje sowieso niet moeten verwarren met het zoeken naar een goede gitaar. Het één sluit het ander niet uit natuurlijk, maar eigenlijk is het een heel andere zoektocht. Net als het Barney Benton vs Fender USA verhaal (waardoor ik nu wel meer dan ooit uitkijk naar de meeting...)

Ukeloeder
1 januari 2010, 15:36
Dubbeltje, eerste rang, wat je ver haalt... haal alle cliché's en gezegdes maar uit de kast, ze zijn allemaal van toepassing.

:stop: Ik denk dat TS heel goed weet dat ie voor dat dubbeltje niet op de eerste rang gaat zitten.


Waarom zou je in godsnaam moeite moeten stoppen om voor je dure centen een fatsoenlijk produkt te krijgen?

Jouw centen zijn toch ook fatsoenlijk?

Die moeite voor je geld moet je bij zoveel westerse merken ook doen. Hoe vaak hoor ik niet dat je een Les Paul™ moet zoeken die je ligt, houdt voor mij in dat daarin de kwaliteit ook niet consistent is. Enfin, je zegt het zelf al;

[...]
Ik vind het al lastig genoeg een fijn exemplaar uit goeie gitaren te vissen.

Ik geef je volkomen gelijk dat kiezen voor de gevestigde merken je kans op een fatsoenlijk instrument verveelvoudigt, maar voor TS wegen de veel lagere kosten daar duidelijk tegen op. Het is dan ook geen kwestie van moeten doen, maar willen doen.

Chocola
1 januari 2010, 15:38
Jammer dat je zo reageert. Ik doel op jouw post waarin je verwijst naar een aantal leveranciers die je via tradetang had gevonden. Tradetang.com had ik natuurlijk uit jouw post meteen al gehaald, maar het gaat juist om de leveranciers waar JIJ zaken mee hebt gedaan. Daar open je toch zelf het draadje voor?

Zou je die sites/namen kunnen posten, dan hebben mensen echt wat aan je ervaring? Nu vraag je ze (zie voorgaande post) zelf maar Tradetang.com door te spitten, wat - zoals je zelf ook al zegt - een hels karwei is.

Ik ben trouwens op zoek naar een custom gitaarbouwer, en ik ben niet zozeer op zoek naar een kopie. En ik ben benieuwd of die ook in China te vinden zijn.

Aaah, mijn excuses bij dezen. Het bedrijf heet Hiha Music.
Over je andere vraag: Ja die zijn er, maar die zijn lastig te vinden. Er is een bouwer onder de naam Pigro hier in NL die de custom orders weer doorgeeft aan Chinese fabrikanten die het dan naar hem opsturen voor een paar 100 dollar, de beste man Pigro verkoopt het dan weer hier door voor 900+ euro. Dus ik raad je wel aan het zelf in China te doen. Ik heb mijn laptop opnieuw geïnstalleerd dus ik heb mijn oude geschiedenis niet, ik had er namelijk wel een aantal gevonden.

Ik heb een Chinese vriend die nog altijd vaak in China is en die had nog wat Chinese sites voor me gevonden (die ik niet kon lezen) maar samen kwamen we er wel uit, hij is alleen nu in China dus ik kan hem niets vragen :p. Ook schijnen Chinezen alles te doen voor elkaar (helemaal als de families elkaar kennen) dus als hij een mailtje stuurde voor informatie in het Chinees kreeg hij hele waslijsten vol met informatie terwijl ik 3 regels teruggeschreven kreeg :p.

Maar, ik weet dat ze er zijn kan ze alleen zo gauw niet vinden. Er is eens een topic geweest over Gibson kopieën en uiteraard was ik daar ook van de partij omdat ik er een bezit. Daar is een hele discussie over Pigro en copy's geweest en had ik volgens mij wat van die links in gepost. Volgens mij was het trouwens een topic van William over Pigro, ik denk dat als je op Pigro zoekt je hem wel vind.

edit: dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=126123&highlight=pigro

Ukeloeder
1 januari 2010, 15:42
[...]

Ik ben trouwens op zoek naar een custom gitaarbouwer, en ik ben niet zozeer op zoek naar een kopie. En ik ben benieuwd of die ook in China te vinden zijn.

Da's een heel andere kwestie natuurlijk. Lijkt me overigens niet verstandig. De communicatie met de Chinezen loopt over het algemeen niet zoals wij dat verwachten - denk je in dat je met een volledig andere cultuur van doen krijgt. Zo ken ik voorbeelden van werknemers Chinese bedrijven die op een vraag 'ja' antwoordden enkel en alleen omdat het antwoorden met 'nee' in hun cultuur not-done is. De manier waarop de Chinees antwoord is vaak belangrijker dan het letterlijke antwoord.

Mitch
1 januari 2010, 15:43
:stop: Ik denk dat TS heel goed weet dat ie voor dat dubbeltje niet op de eerste rang gaat zitten.
Laat de topic starter dat lekker zelf bepalen.

Ukeloeder
1 januari 2010, 15:45
Laat de topic starter dat lekker zelf bepalen.

Heeft ie toch al gedaan? Slecht geslapen? Of was het de emoticon die je in het verkeerde keelgat schoot? :makeup:










:seriousf:

Chocola
1 januari 2010, 15:47
:stop: Ik denk dat TS heel goed weet dat ie voor dat dubbeltje niet op de eerste rang gaat zitten.

Oh? Ik verwacht echte Fender Customshop kwaliteit hoor... Is dat dan niet meer dan redelijk voor 250 euro inclusief verzendkosten? :cheerup:

Mitch
1 januari 2010, 15:53
Of was het de emoticon die je in het verkeerde keelgat schoot?
Dat ja. 't Is ook een beetje een onsympathiek ding eigenlijk, die stop smiley.
Carry on...

Chocola
1 januari 2010, 15:57
Dat ja. 't Is ook een beetje een onsympathiek ding eigenlijk, die stop smiley.
Carry on...

Als ik jou was zou ik hem verwijderen uit de database of uit de emoticoonlijst :P.

Mitch
1 januari 2010, 15:58
Mod powers worden schromelijk overschat ;)

Chocola
1 januari 2010, 15:58
Mod powers worden schromelijk overschat ;)

Daar was ik al bang voor. Jullie hebben alleen rechten in de fora zelf en een minimale ACP rechten om users te bannen zeker?

Mitch
1 januari 2010, 16:05
Posts bewerken, verwijderen, gebruikers tijdelijk of permanent bannen, handtekeningen wijzigen, IP adressen controleren en dat was 't wel...
Een Gitaarnet kerstpakket hoort er eigenlijk wel bij, maar helaas :seriousf:

Chocola
1 januari 2010, 16:09
Posts bewerken, verwijderen, gebruikers tijdelijk of permanent bannen, handtekeningen wijzigen, IP adressen controleren en dat was 't wel...
Een Gitaarnet kerstpakket hoort er eigenlijk wel bij, maar helaas :seriousf:

Hmm, en dat allemaal voor niets? Behalve wellicht het plezier ofzo. Ik was vroeger ook moderator op een forum, maar ben er gestopt omdat het gewoon niets opleverde en alleen maar tijd koste (dat forum was trouwens tikkeltje groter dan dit forum). Na een tijdje werd ik daar super moderator en had ik halve adminpowers, en achteraf heeft elke mod die eigenlijk nodig ;). Ga ze anders eens vragen bij GitaarNet ofzo (of wie ook degene is hier die dat kan) want jullie kunnen niet eens namen wijzigen :(. Jullie verdienen beter :cheerup:

Mitch
1 januari 2010, 16:13
Super mods zijn er al vier van incl. ondergetekende maar dat houdt alleen in dat je in alle fora kunt ingrijpen. Halve admin-powers, nee helaas. Al was het alleen maar voor nickname veranderingen, wat je zegt.
Afijn, sorry voor de off topic!

geert1976
1 januari 2010, 16:15
Ik ben wel benieuwd wat Resonare uit de hoed gaat toveren en hij neemt een gok, waarbij hij of wint, of verliest.

De tijd zal het leren denk ik, afwachten dus:ok:

mrweird
1 januari 2010, 16:29
Het bedrijf heet Hiha Music.


Na even google'en vond ik dit, en onderstaande aanbieding vind ik echt een giller!
De Gibson robot gitaar, met een gok ik een nutteloos schakelaartje en standaard mechanieken.. :)

http://www.hiha4music.com/product.asp?id=307

BamBuFan1
1 januari 2010, 16:32
Na even google'en vond ik dit, en onderstaande aanbieding vind ik echt een giller!
De Gibson robot gitaar, met een gok ik een nutteloos schakelaartje en standaard mechanieken.. :)

http://www.hiha4music.com/product.asp?id=307

Die Chinezen weten die elektromotortjes in ieder geval wel subtiel weg te werken!

Ukeloeder
1 januari 2010, 16:35
Na even google'en vond ik dit, en onderstaande aanbieding vind ik echt een giller!
De Gibson robot gitaar, met een gok ik een nutteloos schakelaartje en standaard mechanieken.. :)

http://www.hiha4music.com/product.asp?id=307

Ze heten niet voor niets Hihihaha. Op het plaatje idd geen Robot.

DeiDRagonas
1 januari 2010, 16:36
Mensen die dergelijke gitaren in elkaar prakken moeten toch dood??

:stop:

geert1976
1 januari 2010, 16:36
Na even google'en vond ik dit, en onderstaande aanbieding vind ik echt een giller!
De Gibson robot gitaar, met een gok ik een nutteloos schakelaartje en standaard mechanieken.. :)

http://www.hiha4music.com/product.asp?id=307

Deze gitaar doet mij erg denken aan de "Gibsun" die ik heb gezien en bekeken bij forummer Superken en die was niet best kan ik je vertellen, kwaliteit was slechter dan een Epi.

Chocola
1 januari 2010, 16:40
Die Chinezen weten die elektromotortjes in ieder geval wel subtiel weg te werken!

lol, dat is ze inderdaad beter gelukt dan de Amerikanen :p. Dit is pure nanotechnologie joh! Hier kan Gibson met hun robottuners niet tegenop, das allemaal troep uit het jaar 2009, die Chinese zijn the new state of the art nanotechnology gibson robottuners with the new classic and original look uit 2010!

macwilliams
1 januari 2010, 18:02
mensen die dergelijke gitaren in elkaar prakken moeten toch dood??

:stop:


+11







.

Chocola
1 januari 2010, 18:18
Laten we deze discussie nou eens niet laten uitlopen op een "Kijk mij tegen Chinese copy's zijn"-topic ;).

macwilliams
1 januari 2010, 18:29
Laten we deze discussie nou eens niet laten uitlopen op een "Kijk mij tegen Chinese copy's zijn"-topic ;).

Sprak de man die vintage boven epi verkoos....

Hendriks
1 januari 2010, 18:41
Sprak de man die vintage boven epi verkoos....

En dat was mischien wel een hele goede keus.

macwilliams
1 januari 2010, 18:51
En dat was mischien wel een hele goede keus.Misschien wel....

Chocola
1 januari 2010, 18:59
Sprak de man die vintage boven epi verkoos....

Ben ik dan tegen Chinese copy's? Kijk eens waar Vintage wordt gemaakt, en kijk dan eens waar Epiphone wordt gemaakt. Mijn argumenten waren allemaal over producteigenschappen, niet over de fabriek die ze maakt.

En dan nog: omdat ik Vintage boven Epiphone verkies, ben ik anti-China?

Even een update:
Gitaar is betaalt via Paypal (ook niet echt een veilige vorm van betaling, maar veilig genoeg voor minder dan 250 euro). Het wordt denk ik vanavond van mijn rekening geschreven en staat nu al op de rekening van Tradetang, die bij levering van de gitaar het geld weer doorstuurt (-commissie e.d.) naar dat Hiha Music. Hij zal denk ik in een der dezen dagen verzonden gaan worden :).

Pucks
1 januari 2010, 19:01
Laten we deze discussie nou eens niet laten uitlopen op een "Kijk mij tegen Chinese copy's zijn"-topic ;).

Ik heb er (nog) niet echt een mening over maar het genereert bij mij wel een beetje hetzelfde gevoel wat ik krijg van afzichtelijke mannetjes die een 'vriendin' uit Roemenië/Kaukasus/Philipijnen laten thuis bezorgen. ("normaal komen ze alleen naar Europa voor het geld maar zij is echt helemaal verliefd op me") ;)

Maar goed, ieder zijn plezier... Uiteindelijk geldt de universele wet "you get what you pay for" altijd.

toneblo
1 januari 2010, 19:04
Maar goed, ieder zijn plezier... Uiteindelijk geldt de universele wet "you get what you pay for" altijd.

oja?!
Zit jij dan niet iets te eenvoudig in elkaar voor deze wereld?

Ik bedoel: er zijn er zat die jou toch bedonderen zonder dat je het door hebt hoor!!:sssh:

Chocola
1 januari 2010, 19:05
Ik heb er (nog) niet echt een mening over maar het genereert bij mij wel een beetje hetzelfde gevoel wat ik krijg van afzichtelijke mannetjes die een 'vriendin' uit Roemenië/Kaukasus/Philipijnen laten thuis bezorgen. ("normaal komen ze alleen naar Europa voor het geld maar zij is echt helemaal verliefd op me")

Maar goed, ieder zijn plezier... Uiteindelijk geldt de universele wet "you get what you pay for" altijd.

Hahaha, die vind ik wel grappig eigenlijk ;). Een gitaar is eigenlijk ook een soort van vriendin he... Je treed samen op, je draait wat aan de juiste knoppen, bespeeld de juiste snaren en hebt er plezier en lol mee :P. Ook een vriendin moet je soms stemmen als je mot hebt XD, soms zijn ze aardig ontstemt namelijk :P.

Ik ben het overigens niet eens met die "universele" wet. Globaal gezien zal het ongetwijfeld kloppen, maar er zijn altijd uitzonderingen. Soms heb je gewoon enorm veel mazzel ;). En soms ook enorm veel pech, als je gepwned wordt ;). Vergeet niet dat als ik bij iemand een gitaar met een marktwaarde van 600 euro koop voor 40 euro, hij hard genaaid wordt, en vice versa. Overigens, als jij benzine koopt tegen de huidige prijzen, heb je dan ook het gevoel dat je krijgt waar je voor betaalt? Of als je NAND geheugen koopt? Of denk je dat als jij 3 euro teveel betaalt voor een blok kaas dat exact hetzelfde is bij een andere supermarkt die goedkoper is ook eerlijk is? Zo zijn er denk ik erg veel voorbeelden van zaken waar consumenten in worden gepwned.

Overigens ga ik er niet vanuit dat ik mazzel zal hebben met deze gitaar uit China, dit is gewoon een probeersel, maar als het lukt bespaard het me wel erg veel geld :).

macwilliams
1 januari 2010, 19:12
Ben ik dan tegen Chinese copy's? Kijk eens waar Vintage wordt gemaakt, en kijk dan eens waar Epiphone wordt gemaakt. Mijn argumenten waren allemaal over producteigenschappen, niet over de fabriek die ze maakt.

En dan nog: omdat ik Vintage boven Epiphone verkies, ben ik anti-China?

Even een update:
Gitaar is betaalt via Paypal (ook niet echt een veilige vorm van betaling, maar veilig genoeg voor minder dan 250 euro). Het wordt denk ik vanavond van mijn rekening geschreven en staat nu al op de rekening van Tradetang, die bij levering van de gitaar het geld weer doorstuurt (-commissie e.d.) naar dat Hiha Music. Hij zal denk ik in een der dezen dagen verzonden gaan worden :).

ghehehe,;)


Ik ben tegen nep alsof echt verkopen.
Merkvervalsing is NOT DONE ! !

Maar ik gun jou het beste voor je geld hoor! Als jij net als vele anderein deze gitaren jou allerallerbeste tegenkomt is dat mooi natuurlijk. Ik hoop dat je pakketje goed aankomt. Ik heb wat dat betrefd wel vertrouwen in de Chinezen.

Ik heb laatst een mail gehad van een Chinese fabriek of ik niet direkt bij hun kon bestellen. Dat scheelt wat in de kosten.

Chocola
1 januari 2010, 19:18
ghehehe,;)


Ik ben tegen nep alsof echt verkopen.
Merkvervalsing is NOT DONE ! !

Maar ik gun jou het beste voor je geld hoor! Als jij net als vele anderein deze gitaren jou allerallerbeste tegenkomt is dat mooi natuurlijk. Ik hoop dat je pakketje goed aankomt. Ik heb wat dat betrefd wel vertrouwen in de Chinezen.

Ik heb laatst een mail gehad van een Chinese fabriek of ik niet direkt bij hun kon bestellen. Dat scheelt wat in de kosten.

Merkvervalsing is idd not done, maar als het eerlijk wordt verkocht als "nep" boeit het me niet zo om eerlijk te zijn, helaas gebeurd dit zelden XD. Chinezen zijn een bezig volkje, waar ik wel vertrouwen in heb. Ook in Epiphone trouwens, ik heb er inmiddels al 3 gehad en ben er nog steeds positief over ;).

Hellsbellsnl
1 januari 2010, 19:34
http://www.hiha4music.com/product.asp?id=307
Dit is wel een hele slechte kopie.
trussrodcover is bij Gibson ALTIJD met 2 schroeven.
En een les paul standard heeft er alleen maar STANDARD op staan.
Gibson heeft nooit geen stickers op de elementen.
Oja, de koffer en de accesoires zitten er niet bij.
De gitaar wordt gelevert in een tempex verpakking.
(niets mis mee) maar je krijgt dus niet wat er op het plaatje staat.
Ik heb er zelf ook een uit china (andere handelaar) en deze kwam beter uit zijn tempex verpakking dan de huidige gibsons.(lees: Peavey)

Chocola
1 januari 2010, 19:40
Dit is wel een hele slechte kopie.
trussrodcover is bij Gibson ALTIJD met 2 schroeven.
En een les paul standard heeft er alleen maar STANDARD op staan.
Gibson heeft nooit geen stickers op de elementen.
Oja, de koffer en de accesoires zitten er niet bij.
De gitaar wordt gelevert in een tempex verpakking.
(niets mis mee) maar je krijgt dus niet wat er op het plaatje staat.
Ik heb er zelf ook een uit china (andere handelaar) en deze kwam beter uit zijn tempex verpakking dan de huidige gibsons.(lees: Peavey)

Ze hebben het nog niet helemaal door inderdaad. De pots zitten ook in 9/10 gevallen scheef (moeten recht staan zoals bij Gibson) en het logo is vaak wat schever. Op Tradetang kan je overigens wel kiezen of je de koffer er wel of niet bij wil hebben.

Chocola
3 januari 2010, 15:15
Update:

Inmiddels heeft de verkopen bij Tradetang bevestigd dat de gitaar verzonden gaat worden. Zodra hij in het busje van China Post verdwijnt krijg ik weer een update, als het goed is met een T&T nummer.

Hellsbellsnl
3 januari 2010, 15:17
Update:

Inmiddels heeft de verkopen bij Tradetang bevestigd dat de gitaar verzonden gaat worden. Zodra hij in het busje van China Post verdwijnt krijg ik weer een update als het goed met een T&T nummer.
:seriousf:Ja, alleen dat wordt een beetje moeilijk lezen want da's in het chinees.:seriousf:
(tenminste, dat geluk had ik)

Chocola
3 januari 2010, 15:30
:seriousf:Ja, alleen dat wordt een beetje moeilijk lezen want da's in het chinees.:seriousf:
(tenminste, dat geluk had ik)

Dat zou nog best wel eens kunnen. Maar ik heb wel eens wat bestelt uit Hong Kong (geen gitaar maar wat elektronica voor wat hifi zooi) en daar stond het ook in het Engels erbij. Veel Chinezen spreken prima Engels hoor ;). En anders heb ik nog een stel Chinese vrienden die me dan kunnen uitlachen en het voor me kunnen vertalen :cheerup:.

mrweird
3 januari 2010, 21:49
Ik heb er zelf ook een uit china (andere handelaar) en deze kwam beter uit zijn tempex verpakking dan de huidige gibsons.(lees: Peavey)


De Nepson uit het "show your les paul" topic? Is 't wat kwalitatief gezien?

Ukeloeder
4 januari 2010, 08:42
Update:

Inmiddels heeft de verkopen bij Tradetang bevestigd dat de gitaar verzonden gaat worden. Zodra hij in het busje van China Post verdwijnt krijg ik weer een update, als het goed is met een T&T nummer.


:seriousf:Ja, alleen dat wordt een beetje moeilijk lezen want da's in het chinees.:seriousf:
(tenminste, dat geluk had ik)

Dat kun je wellicht hier (http://translate.google.com/#zh-CN|nl|)laten vertalen?

macwilliams
4 januari 2010, 08:52
Dat kun je wellicht hier (http://translate.google.com/#zh-CN|nl|)laten vertalen?
仙发故障距离


Nou wat staat hier dan? Moet Chinees zijn!

Ukeloeder
4 januari 2010, 11:37
Viezerik! Ik ben niet gauw geschokt, maar wat JIJ hier even post....
Je zou geband moeten worden!













;)

Mr_Moustache
4 januari 2010, 11:44
仙发故障距离


Nou wat staat hier dan? Moet Chinees zijn!


Mandarijn.

macwilliams
4 januari 2010, 13:00
Heel gek, toen ik het weer terug vertaalde stond er ineens heel wat anders.
Niet echt betrouwbaar dus. :dontgeti:

Chocola
4 januari 2010, 13:04
Heel gek, toen ik het weer terug vertaalde stond er ineens heel wat anders.
Niet echt betrouwbaar dus. :dontgeti:

Wat schreef je dan? :p.

macwilliams
4 januari 2010, 13:09
Vette pech centen weg.

Chocola
5 januari 2010, 07:32
Vette pech centen weg.

Tsssss al dat negatieve gedoe :P.

Ik kwam uit op een Chinees gezegde, dat in mijn ogen niets zei XD. Maar Chinees is niet gemaakt om eenzijdige vertalingen te bieden ;).

Even een update:
Gitaar is shipped sinds vandaag. Na 3-15 dagen o.i.d. is hij in Nederland, daar zit ben ik bang de bottleneck nog qua vertraging enzo.

Groetjes,

lindstrom
5 januari 2010, 09:15
wel foto's posten he? :makeup:

benwave
5 januari 2010, 10:14
Even een update:
Gitaar is shipped sinds vandaag. Na 3-15 dagen o.i.d. is hij in Nederland, daar zit ben ik bang de bottleneck nog qua vertraging enzo.

Groetjes,

Meestal is het met een dag of drie in Nederland.
Maar tegenwoordig mag de douane er 30 dagen over doen om het in te klaren.
En als ambtenaren ergens 30 dagen over mogen doen , dan weet je het wel.
Ik zit zelf op een paar telefoontjes te wachten.

Tip voor de volgende keer : Laat het via Fedex komen, gewoon bedingen bij die chinezen.
De kans dat het dan aankomt is ook veel groter, iig vele malen sneller, dan worden de douane handelingen achteraf gedaan

Chocola
5 januari 2010, 11:35
wel foto's posten he? :makeup:

Uiteraard :D

lindstrom
5 januari 2010, 11:36
Uiteraard :D

:ok: helemaal goed! :ok:

Chocola
5 januari 2010, 11:37
Meestal is het met een dag of drie in Nederland.
Maar tegenwoordig mag de douane er 30 dagen over doen om het in te klaren.
En als ambtenaren ergens 30 dagen over mogen doen , dan weet je het wel.
Ik zit zelf op een paar telefoontjes te wachten.

Tip voor de volgende keer : Laat het via Fedex komen, gewoon bedingen bij die chinezen.
De kans dat het dan aankomt is ook veel groter, iig vele malen sneller, dan worden de douane handelingen achteraf gedaan

Het is China Post, minimaal 5, maximaal 14 dagen dus :). Fed Ex, EMS enzo kan niet :p.

benwave
5 januari 2010, 11:56
Het is China Post, minimaal 5, maximaal 14 dagen dus :). Fed Ex, EMS enzo kan niet :p.

Die 5 tot 15 dagen is om in Nederland te komen. Vanaf dat moment kan het dus nog maximaal 30 dagen duren.

En Fedex kan wel, zelf gedaan namelijk. In 4 dagen thuis vanaf dat ze het opgestuurd hadden.
Totale tijd 7 dagen

zjanke
5 januari 2010, 12:06
Die 5 tot 15 dagen is om in Nederland te komen. Vanaf dat moment kan het dus nog maximaal 30 dagen duren.
Nee hoor, dat kan veel langer duren. Hangt namelijk af van de afspraken die de vervoerder heeft met de douane. Ze moeten de aangifte binnen een bepaalde tijd behandelen en als de aangifte niet correct is dan gaat het echt wel langer duren, maar dat is voor een bedrijf wat op deze manier handel drijft niet echt waarschijnlijk. :)


En Fedex kan wel, zelf gedaan namelijk. In 4 dagen thuis vanaf dat ze het opgestuurd hadden.
Totale tijd 7 dagen
Als de verkoper niet met Fedex wil versturen dan kan het niet...

Chocola
5 januari 2010, 13:44
Die 5 tot 15 dagen is om in Nederland te komen. Vanaf dat moment kan het dus nog maximaal 30 dagen duren.

En Fedex kan wel, zelf gedaan namelijk. In 4 dagen thuis vanaf dat ze het opgestuurd hadden.
Totale tijd 7 dagen

Wellicht dat 5% van alle Chinese bedrijven met Fed Ex versturen, en die van mij daar niet tussen zit ;). EMS komt wat vaker voor maar kan niet naar NL wegens een kut duanergeling met dat deel van China.

Ook duanetijden verschillen erg heb ik gehoord. Overigens is dit opgestuurd als gift, mocht dat nog iets uitmaken :).

zjanke
5 januari 2010, 13:48
Ook duanetijden verschillen erg heb ik gehoord. Overigens is dit opgestuurd als gift, mocht dat nog iets uitmaken :).

nope (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130288) dat maakt niets uit :crazyhappy:

Chocola
5 januari 2010, 14:22
nope (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130288) dat maakt niets uit :crazyhappy:

Ah bedankt voor de duidelijke omschrijving! Die is duidelijk en handig :). Ik zit alleen een beetje met die waarde enzo. Ik heb hem in China gekocht waar de prijzen veel lager zijn dan in bijv. Europa of Amerika. Like wat hier paar 100 euro kost is daar veel goedkoper. Hopen dus dat ze dat eerlijk doen... ik ben altijd wat wantrouwig als ze zeggen dat het specialisten zijn ;). Sowieso ben ik wat wantrouwig omtrent dit soort zaken en overheden :sssh:.

We zullen zien hoe het gaat met die China Post. Ik ben zeer benieuwd :p.

zjanke
5 januari 2010, 14:38
De prijs die jij betaalt is gewoon de waarde die ze hanteren bij invoer. Dat alles daar goedkoper is is geen probleem.


Namaak kan wel een probleem zijn, maar daar was niet echt sprake van begreep ik...

Chocola
5 januari 2010, 15:08
De prijs die jij betaalt is gewoon de waarde die ze hanteren bij invoer. Dat alles daar goedkoper is is geen probleem.


Namaak kan wel een probleem zijn, maar daar was niet echt sprake van begreep ik...

Nja, op de gitaar zelf staat geen Fender enzo, is gewoon clean als het goed is, alleen ik verdenk die Chinezen ervan dat ze het wel op de factuur zetten ofzo omdat ze echt geilen op die naam ofzo. Dus dan staat er Fender of iets dergelijks terwijl er gewoon een goedkope strat inzit.

Hoe gaat dat trouwens met gitaren die gebouwd zijn met oude onderdelen? Like er zijn wel eens van die bouwprojectjes uit Amerika van bijv. oude Fender onderdelen, halzen enzo... Als ik een knalpaarse body doe met die neck, is het een nep-Fender, maar wordt dat dan ook zo gezien?

Als het gaat om wat er op de factuur staat moet ik toch enigszins angstig worden ben ik bang :(. Maar ik hou de goede moed erin.

zjanke
5 januari 2010, 15:33
Hoe gaat dat trouwens met gitaren die gebouwd zijn met oude onderdelen? Like er zijn wel eens van die bouwprojectjes uit Amerika van bijv. oude Fender onderdelen, halzen enzo... Als ik een knalpaarse body doe met die neck, is het een nep-Fender, maar wordt dat dan ook zo gezien?

Er is altijd een waarde te bepalen; Eigenlijk moet je uitgaan van de vervangingswaarde voor het object in de staat waarin het zich bevindt. Dat kan een cataloguswaarde zijn, de waarde van alle losse onderdelen of een deel mojo wat niet objectief vast te stellen is maar hiervoor wordt bijvoorbeeld de verkoopwaarde (wat de gek er voor geeft) aangehouden. Relic is altijd een leuk onderwerp van discussie, wat voor de een zwaar beschadigd en waardeloos is, is voor iemand anders juist goud waard want daar heeft die en die nog met zijn vingers aangezeten.

Nep/namaak is iets wat de douane bepaalt, daar zijn regels als merkenrecht voor. Ik kan me overigens niet voorstellen dat ze een merknaam zullen gebruiken op een factuur, ze weten echt wel dat ze daar een hoop gezeik mee krijgen.

Gebruikt of nieuw maakt niets uit, je voert product X in en dat kost bedrag Y. gift, gebruikt, sample etc is allemaal niet van belang.

Chocola
5 januari 2010, 16:36
Daar zit wat in ja, dat ze zo dom niet zullen zijn. Ik ben benieuwd :). Ik hoop het heel erg want het is toch weer 250 euro... Toch best veel voor een student :P.

Bestel jij gewoon gek veel of werk je zelf bij de duane ofzo dat je alles zo precies weet? Of ben ik gewoon een van de weinigen hier die het niet weet? :D

zjanke
5 januari 2010, 19:08
Ik heb er voor mijn werk heel veel mee te maken gehad, ik werk bij een van de grote vervoerders en ben verantwoordelijk geweest voor een proces waar 2000+ pakketten per dag werden ingevoerd van buiten de EU. Het is op zich allemaal niet heel moeilijk als je een beetje logisch nadenkt, maar we willen graag allemaal voor een duppie op de eerste rang zitten. Als je BTW betaalt voor iets wat je zelf invoert dan schreeuwt iedereen moord en brand, als je hier iets koopt dan hoor je daar niemand over....:dontgeti:

Chocola
5 januari 2010, 19:44
Ik heb er voor mijn werk heel veel mee te maken gehad, ik werk bij een van de grote vervoerders en ben verantwoordelijk geweest voor een proces waar 2000+ pakketten per dag werden ingevoerd van buiten de EU. Het is op zich allemaal niet heel moeilijk als je een beetje logisch nadenkt, maar we willen graag allemaal voor een duppie op de eerste rang zitten. Als je BTW betaalt voor iets wat je zelf invoert dan schreeuwt iedereen moord en brand, als je hier iets koopt dan hoor je daar niemand over....:dontgeti:

Nja buiten de EU betaal je ook al belastingen e.d., dus zo vreemd is het eigenlijk wel dat het hier nog een keer moet. Ik weet dat het logisch is omdat China geen EU is, maar toch vind ik het een kromme gedachtegang.

Chocola
16 februari 2010, 14:47
Even een update (ja ja duurde een hele poos haha):

Ik kreeg 2.5 week geleden een brief van TNT post dat ze een pakket hebben liggen dat specificatie behoeft. Ik had het bedrag erop geschreven en een kopie van mijn bankafschrift erbij gedaan, tezamen met een eigengemaakte invoice (geven ze vrijwel niet daar in het Oosten).

Ik had de hoop al opgegeven want dat ding lag inmiddels al 1.5 maanden ofzo daar bij het sorteercentrum. Tot er vandaag de gebruikelijke postbode van de TNT Pakketdienst een groot pakket kwam langsbrengen, onder rembours helaas. Ik moest deze kosten nog betalen, wat op zich gewoon redelijk is, alleen jammer dat ze ervan uitgaan dat je het maar gewoon thuis hebt liggen enzo, wat niet het geval is in mijn geval.

Inmiddels heb ik de gitaar uitgepakt en getest. De elementen klinken eigenlijk niet eens zo heel erg kut (eigenlijk best wel goed) en de gitaar is eigenlijk best wel goed afgewerkt. De hals is erg mooi, zonder krasjes e.d. De tuners zijn wat aan de zwakke kant (Fender copy's) maar die worden vervangen voor lockingtuners. De body zelf is gewoon goed, mooi, perfect recht. De body is niet van hout maar van Plexiglas (de reden dat ik hem dus daar kocht want hier in EU is plexiglas gewoon niet te betalen, laat staan in gitaarvorm. Hij moet nog even afgesteld worden maar speelt nu al best wel lekker. Ik heb ook een plexiglas slagplaat gekocht inmiddels (op voorhand) zodat hij helemaal doorzichtig kan worden. Ik ben alleen nog op zoek (al een tijd) naar een plexiglas tremcover, anders laat ik die gewoon open. Het ding weegt 5.78 kilo, wat erg zwaar is haha, maar voelt wel lekker. Het geluid is anders dan hout, maar ik hou er wel van, een stuk directer lijkt het wel.

Maar het ging me om de body (en eventueel de hals) maar omdat de hals eigenlijk gewoon prima is laat ik die erop zitten. De tuners, pots, knoppen, pickguard, tremcover, switch, jack (eigenlijk alle hardware dus :p) wordt toch vervangen voor een stuk betere onderdelen, ik wil hier namelijk toch wel op gaan spelen ^^.

Al met al geslaagd, voor zo een 260 euro dus een prima gitaar erbij van plexiglas. Ik zal later foto's posten (moet ik nog maken).

Het valt me achteraf toch mee :D, ik was bang dat hij er niet doorheen zou komen maar dit blijkt erg mee te vallen :cheerup:. Er staat wel een Fender logo op (die overigens erg goed gelukt is :p) maar die schuur ik er denk ik vanaf.

Chocola
16 februari 2010, 15:03
Nog vergeten te vertellen.

Zat ook een prima strap bij en een wat mindere gitaarkabel (goedkoop rotding :p) van 3 meter ofzo. Daarnaast nog 2 inbussleutels voor tremolo en 1 inbussleutel voor de rod in de hals.

benwave
16 februari 2010, 15:05
Benieuwd naar de fotos...lamakome

Nino1110
16 februari 2010, 15:05
Foto´s! Tientekens

Chocola
16 februari 2010, 15:06
Ja vorige keer kon ik nog fototoestel stelen van zusje maar die heeft ze nu mee godverdomme :makeup:. Moet dus tot vanavond wachten ben ik bang :(.

Chocola
16 februari 2010, 15:07
Hij lijkt ongelooflijk veel hierop (van Google, al staat dit plaatje ook ergens op dit forum volgens mij):
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/vanalles/eagle1.jpg

Maar dat wit is zo fucking lelijk dat dat meteen veranderd gaat worden :D. Er komen EMG SA's in denk ik, zijn helaas zwart maarja dat moet dan maar :p.

flitslicht
16 februari 2010, 17:26
Doorzichtige slagplaat en dan deze jongens erin:

http://www.q-tuner.com/images/gs.jpg

:lovelove:

http://www.q-tuner.com/gs.shtml

Die worden gemaakt in Noord-Scharwoude.

Chocola
16 februari 2010, 18:53
Doorzichtige slagplaat en dan deze jongens erin:

http://www.q-tuner.com/images/gs.jpg

:lovelove:

http://www.q-tuner.com/gs.shtml

Die worden gemaakt in Noord-Scharwoude.

Ik ken ze maar die liggen helaas boven mijn budget :(. Deze wilde ik er in eerste instantie inhebben ;).

Chocola
16 februari 2010, 20:09
Picca's!

http://i814.photobucket.com/albums/zz63/sebasveeke/Gitaren/IMG_3228.jpg
http://i814.photobucket.com/albums/zz63/sebasveeke/Gitaren/IMG_3229.jpg
http://i814.photobucket.com/albums/zz63/sebasveeke/Gitaren/IMG_3231.jpg
http://i814.photobucket.com/albums/zz63/sebasveeke/Gitaren/IMG_3234.jpg
http://i814.photobucket.com/albums/zz63/sebasveeke/Gitaren/IMG_3235.jpg
http://i814.photobucket.com/albums/zz63/sebasveeke/Gitaren/IMG_3236.jpg

Topkam gaat iig veranderd worden, zit nu volgens mij wel een benen in maar ik zoek een van chroom :p. Elementen worden of Neovins of EMG's (tenzij Q-Tuner prijzen omlaag doet opeens :p).

Sinner1980
16 februari 2010, 20:27
Heftig man,heel apart!:ok:

Ukeloeder
17 februari 2010, 08:23
Nu staat er dus toch 7ender op... Rare jongens, die Chinezen.
Verslag! Verslag! Verslag! Soundfiletjes enzo.
Trouwens nice touch, die see through op een rode achtergrond...
Constratulations

RS-Rik
17 februari 2010, 08:58
Ik wil die Q tuners wel eens horen, helaas kan ik hier op mn werk de demo niet downloaden

Chocola
17 februari 2010, 10:12
Nu staat er dus toch 7ender op... Rare jongens, die Chinezen.
Verslag! Verslag! Verslag! Soundfiletjes enzo.
Trouwens nice touch, die see through op een rode achtergrond...
Constratulations

Ik zou wel willen maar mijn Cubase wilt sinds 2 weken ofzo mijn signaal van mijn externe geluidskaart niet meer oppakken :makeup:. Ik moet dus waarschijnlijk gewoon alles opnieuw installeren ofzo :p. Maar het zijn heel erg "vintage-wound" elementen. Brug is vet zwak, mid ook en neck ook. Klinkt op stand 2 en 4 wel ERG lekker als een strat (neck alleen trouwens ook) maar ik zoek voor de brug toch echt wat meer pit. Er komen dan ook Neovins in heb ik besloten (geen EMG SA's die ik nog heb liggen) met chromen kapjes, chromen knoppen etc. Eigenlijk zo dat de gitaar bestaat uit plexiglas, hout en chrome en niets anders (natuurlijk afgezien van het isolatierubber om de snoertjes heen en de interne wikkelingen van een pot enzo :D). Ik ben benieuwd hoe hij dan zal klinken. Ik zal proberen (maarja probeer ik al 1 week) Cubase weer aan de praat te krijgen. Anders zal ik Ableton software (kut programma's) moeten installeren.

Hoe stijf de body ook is (en dus hoe direct het geluid ook is), de strat klinkt als een strat. Je mist wat organisch gedoe in je geluid maar tegelijk klinkt het directe ook wel erg lekker ^__^. Maar met die Neovins zal het een stuk lekkerder klinken denk ik :). (Neovins trouwens om de simpele reden dat je plexiglas niet echt goed kan shielden van binnen als je het mooi wil houden en ik echt een godsgruwelijke pesthekel heb aan single coil elementen die brommen).

Ik zal hier de link wel posten mocht het lukken :soul:.

Ukeloeder
17 februari 2010, 10:16
Audacity is gratis en in enkele minuten te laden. Ben je heel even geholpen.

Chocola
17 februari 2010, 10:20
Audacity is gratis en in enkele minuten te laden. Ben je heel even geholpen.

Goed dat je het zegt, die kan ik ook nog gebruiken inderdaad. Ik zal het vanmiddag als ik thuiskom even downloaden. Nu eerst 3 sollicitaties! Hopen dat dat goed gaat :makeup:

Nicks
17 februari 2010, 11:07
Woohoo, mooi dingetje maarem bij Neovins moet je weldegelijk nog shielden. De pickups zijn wellicht noiseless maar omdat de output heel laag is kan je het beste een intern versterkertje erbij kopen.... En nu heb ik zelf dus ook noise vanwege de bedrading die nog storing oppakt :dontgeti: Zo'n versterkertje is overigens wel leuk, met een druk op de knop opeens heel wat decibel omhoog, lekker om in 1 keer naar een krachtig geluid te gaan.

Chocola
17 februari 2010, 17:15
Woohoo, mooi dingetje maarem bij Neovins moet je weldegelijk nog shielden. De pickups zijn wellicht noiseless maar omdat de output heel laag is kan je het beste een intern versterkertje erbij kopen.... En nu heb ik zelf dus ook noise vanwege de bedrading die nog storing oppakt :dontgeti: Zo'n versterkertje is overigens wel leuk, met een druk op de knop opeens heel wat decibel omhoog, lekker om in 1 keer naar een krachtig geluid te gaan.

Is die heetste Neovin ook low-output? Want ik had er eens op gespeeld en kwam ziek veel output uit :p.

Bedrading wordt denk ik geen probleem want de meeste snoeren die ik gebruik zijn zelf ook geshield als het ware. Zo een booster is idd een leuk idee, heb jij die ook bij GuitarFetish gekocht? Ik zat er nog serieus aan te twijfelen om een hardtail brug erin te stoppen (gebruik toch nooit tremolo op strat) en dan de springcavity te gebruiken voor een MODBoard of andere PCB.

Welke heb jij en hoe bevalt die? Ik neem aan dat je de Neovin active preamp hebt? Want ik denk dat ik die ook gewoon erbij bestel lol, helft van bedrading al gedaan, scheelt mij dus paar minuutjes solderen :p.

Nicks
17 februari 2010, 18:14
Is die heetste Neovin ook low-output? Want ik had er eens op gespeeld en kwam ziek veel output uit :p.

Bedrading wordt denk ik geen probleem want de meeste snoeren die ik gebruik zijn zelf ook geshield als het ware. Zo een booster is idd een leuk idee, heb jij die ook bij GuitarFetish gekocht? Ik zat er nog serieus aan te twijfelen om een hardtail brug erin te stoppen (gebruik toch nooit tremolo op strat) en dan de springcavity te gebruiken voor een MODBoard of andere PCB.

Welke heb jij en hoe bevalt die? Ik neem aan dat je de Neovin active preamp hebt? Want ik denk dat ik die ook gewoon erbij bestel lol, helft van bedrading al gedaan, scheelt mij dus paar minuutjes solderen :p.
Ik heb inderdaad die active preamp, leuk dingetje alleen zijn die max aantal decibel nogal overkill voor clean materiaal. bij de neovins had ik overigens de hard vintage gedaan, zonder versterker kunnen ze wel maar ze klinken gewoon veel zachter (en daardoor minder levendig/respons).

De booster heb ik geen ervaring mee maar volgens mij heb je daar ook liever een pedaaltje voor, heb je tenminste de mogelijkheid voor al je gitaren.

Chocola
17 februari 2010, 18:17
Ik heb inderdaad die active preamp, leuk dingetje alleen zijn die max aantal decibel nogal overkill voor clean materiaal. bij de neovins had ik overigens de hard vintage gedaan, zonder versterker kunnen ze wel maar ze klinken gewoon veel zachter (en daardoor minder levendig/respons).

De booster heb ik geen ervaring mee maar volgens mij heb je daar ook liever een pedaaltje voor, heb je tenminste de mogelijkheid voor al je gitaren.

Dat laatste ben ik met je eens inderdaad. Maar de versie ik neem heeft een 2 keer zo hete brug als die in die Vintage versie zit dus ik denk dat ik aan output genoeg zal hebben lol ^^. Ik heb trouwens besloten om er toch zo een preamp in te proppen. Misschien kan ik die batterij ook nog gebruiken voor andere dingen.

Nicks
17 februari 2010, 18:30
overigens al aan gedacht om gewoon shielding verf te nemen?

Chocola
17 februari 2010, 19:21
overigens al aan gedacht om gewoon shielding verf te nemen?

Is dat translucent?