PDA

View Full Version : ++opgelet++



henri eindhoven
31 december 2009, 11:56
http://link.marktplaats.nl/308228447
Met de meneer die deze Fender aanbiedt zou ik voorzichtig zijn. Hij probeert met je af te spreken op een plaats zonder publiek. Kans is groot dat je beroofd wordt. U bent gewaarschuwd. Redactie marktplaats ikg.
Bij mij was het bijna gelukt.

macwilliams
1 januari 2010, 16:22
Henri bedankt:ok:

Jan Buurman
1 januari 2010, 17:27
Heb je aangifte bij de politie gedaan?

HUESSEN
2 januari 2010, 20:30
Heb mijn V op Markplaats te koop staan en kreeg zojuist deze reacte erop.Moest gelijk aan deze post denken.Je gaat zoiets toch niet op een NS station afhandelen?En anders samen met een paar uit de kluiten gewassen kamereden?Ben trouwens ook helemaal niet geinterresseerd in de deal!
Is dit ook zo'n geval?


Dear Ronald,
I have a guitar for trade: Its a 2002 Carvin Dc custom shop, with EMG
81/85 pickups, original floyd rose tremolo,
neckthru construction, ebony fretboard, sperzel locking tuners and an original carvin hardcase. Serial number and pics are available if you want! An amazing guitar meant for some serious virtuoso playing! Bought for 2600$ in 2002.
Would you be interested in trading for the Gibson? If you re interested i can come to your closest NS station, at my own cost, when we meet, so no one will have to post anything. I m available anytime.
I await a reply from you!
Kind regards,
George


Deze reactie is afkomstig van;
Naam: George

the sure thing
2 januari 2010, 21:37
Heb mijn V op Markplaats te koop staan en kreeg zojuist deze reacte erop.Moest gelijk aan deze post denken.Je gaat zoiets toch niet op een NS station afhandelen?En anders samen met een paar uit de kluiten gewassen kamereden?Ben trouwens ook helemaal niet geinterresseerd in de deal!
Is dit ook zo'n geval?


Dear Ronald,
I have a guitar for trade: Its a 2002 Carvin Dc custom shop, with EMG
81/85 pickups, original floyd rose tremolo,
neckthru construction, ebony fretboard, sperzel locking tuners and an original carvin hardcase. Serial number and pics are available if you want! An amazing guitar meant for some serious virtuoso playing! Bought for 2600$ in 2002.
Would you be interested in trading for the Gibson? If you re interested i can come to your closest NS station, at my own cost, when we meet, so no one will have to post anything. I m available anytime.
I await a reply from you!
Kind regards,
George


Deze reactie is afkomstig van;
Naam: George 't HOEFT niet verkeerd te zijn. Ik heb ooit eens een TS-9dx verkocht op het NS-station. Het bleek een Engels sprekende Afrikaan te zijn die in NL op het conservatorium zat. Uit onze korte chit-chat wist hij precies dingen te noemen die alleen goede gitaristen weten. Hij had geen rijbewijs, maar wel een OV-kaart.

En elke station heeft een restauratie: ik zou voorstellen daar te gaan zitten. Niet anoniem. En anders gewoon een vriendje meenemen :)

J-P
2 januari 2010, 21:39
Och, ik heb mijn auto gekocht op het station van Leeuwarden, hadden we ook al de centjes cash bij, proefrit, afdingen, klaar. Ik zou niet gauw achterdochtig worden. Voordeel van een station: veel veiligheidscameras, drukte... dus je bent nooit alleen.

AART
3 januari 2010, 20:26
Veel amerikanen op HCAF gruwen van het idee dat iemand bij je thuis langskomt, die hebben het dan gelijk over welk kaliber wapen je het beste bij de deur kon zetten...

wietse
5 januari 2010, 23:08
Veel amerikanen op HCAF gruwen van het idee dat iemand bij je thuis langskomt, die hebben het dan gelijk over welk kaliber wapen je het beste bij de deur kon zetten...

is toch een toonbeeld voor de zieke maatschappij daar, dat je niemand meer durft te vertrouwen.

lindstrom
6 januari 2010, 10:21
En elke station heeft een restauratie: ik zou voorstellen daar te gaan zitten. Niet anoniem. En anders gewoon een vriendje meenemen :)

je vrienden aan een andere tafel laten zitten is dan heel geschikt..

Chocola
7 januari 2010, 00:22
Ik heb eens een El Maya gekocht bij een station in Zeeland tegen de Belgische grens (5 uur heenreizen :p) en dat ging ook prima. Zegt niets voor de toekomst of course :).

Bedankt voor de tip!

zeppo
13 januari 2010, 16:15
Ook hier geen vervelende ervaringen met een NS Station ....

was best gezellig eigenlijk. Maar zorg inderdaad dat je afspreekt op een plek waar meer mensen zijn wanneer je het niet vertrouwt.

speedmusic
13 januari 2010, 16:33
Ook hier een positieve ervaring, iemand die een draaitafel van mij heeft overgenomen. En in een ver verleden een externe CD-recorder (toen die dingen nog 5 of 600 gulden kosten.

TimS
13 januari 2010, 18:38
Ik vind het niet zo raar, het is vooral voor studenten erg makkelijk om op een station af te spreken. Ik heb zelf een keer een DS-2 van iemand gekocht op het station, weer lekker snel thuis met de trein daarna.

Fenderfan
19 januari 2010, 15:29
Ik ken mensen die bij de Mac donalds hun zaken doen.
Met versterker erheen, binnen is blijkbaar altijd stroom, en testen maar.
Hamburgertje erbij . Personeel doet ook niet lastig, mits je het rustig houdt.

caliban
19 januari 2010, 16:58
Als je het nog niet betrouwt, gewoon een paar brede jongens mee (zitten normaal altijd wel in je vriendenkringen :D). Alleen wapens kan je nooit tegenop in geval van diefstal. Tenzij je het the American way doet zoals Lennaart zei.

Jilles
19 januari 2010, 18:44
Ik heb ook weleens elementen bij een treinstation opgehaald, ging allemaal goed. Je moet natuurlijk altijd goed op blijven letten, zeker bij een grote aankoop als een gitaar. Maar als je denkt dat er echt iets niet pluis is, kun je de persoon altijd nog straal voorbij lopen.

SRV2000
19 januari 2010, 19:17
Sorry maar als ik ergens belang bij heb en ik stuur die persoon een mailtje om zijn product te komen bekijken en hij stuurt en mailtje dat we ergens in een steegje of bushokje of treinstation af wil spreken......dan zoek hij het maar lekker uit. hoe wil je je Gibson testen bij het trein station ach weet laat ik m`n stack ook maar gelijk mee nemen. En dan zeggen ze wel je moet wat vertrouwen in een mens hebben maar als ik een Gibson van 1000 euro koop op een trein station en ik eenmaal thuis gekomen en hij doet het niet. op wie wil je dan verhaal halen. je weet immers niet waar die woont.
Als ik mijn product verkoop is dat thuis lekker bij de kachel de betrefende persoon kan een kopje koffie of een pilsje krijgen, en mag hem dan uitgebreid gaan testen. want als ik iets verkoop dan is het goed en dan mag die gene wel weten waar ik woon.

JohnLord
19 januari 2010, 22:53
Precies, wie dat er bij een grote aankoop niet voor over heeft, zoekt maar lekker dichter bij huis.

the sure thing
19 januari 2010, 23:11
Ik ken mensen die bij de Mac donalds hun zaken doen.
Met versterker erheen, binnen is blijkbaar altijd stroom, en testen maar.
Hamburgertje erbij . Personeel doet ook niet lastig, mits je het rustig houdt.GEWELDIG! Ik zie het al helemaal voor me :)

Jay75
25 januari 2010, 12:09
Maar die vette vingers dan op je gitaar???
hehe

Ik heb ook weleens een Jazzmastertje verkocht op het station in Eindhoven. Niks aan de hand, zo de auto uit, gitaar laten zien en weer naar huis haha. Ik zou het nooit doen, maar na wat op en neer ge-emailed te hebben vond die jongen dat fijner.

Daarna wel snel weg gereden met die 500 euro hehe...

Hans007
3 februari 2010, 00:35
Die George en die manier van schrijven doet me denken aan een reactie die ik kreeg op een te koop staande gitaar. De prijs was geen probleem en ook de gitaar hoede hij vooraf niet te zien.... en hij zou het geld direct overmaken naar mijn bankrekeningnummer. Prima zou je zeggen maar ik ben er toch niet op in gegaan..... heb hem voorgesteld tegen cash te leveren met pick up bij mij thuis en toen nooit meer een reactie gekregen....

geert1976
4 februari 2010, 01:24
Die George en die manier van schrijven doet me denken aan een reactie die ik kreeg op een te koop staande gitaar. De prijs was geen probleem en ook de gitaar hoede hij vooraf niet te zien.... en hij zou het geld direct overmaken naar mijn bankrekeningnummer. Prima zou je zeggen maar ik ben er toch niet op in gegaan..... heb hem voorgesteld tegen cash te leveren met pick up bij mij thuis en toen nooit meer een reactie gekregen....

Deze George toevallig?, Ik ben er niet op in gegaan, vertrouw het voor geen meter

I have a guitar for trade: Its a 2002 Carvin Dc (superstrat shape) custom shop, with EMG 81/85 pickups, original floyd rose tremolo,
neckthru construction, ebony fretboard, sperzel locking tuners and an original carvin hardcase. Serial number and pics are available if you want! An amazing guitar meant for some serious virtuoso playing! Cost 2600$ to have made in 2002.
Would you be interested in trading for the Les paul? If you re interested i can come myself to your nearest station,and deliver/pick up the guitars. I study in Leiden so i also understand dutch, although its not very good !
Kind regards,
George

Deze reactie is afkomstig van;
Naam: George

E-mailadres:xxxxxxx187@hotmail.com

Fenderfan
4 februari 2010, 18:35
Ja die is het Geert! Begin van de post staat een identieke advert.

Maar draai het eens om. Misschien is hij wel eens bij iemand thuis aangevallen bij het handelen. En wil hij alleen nog maar publiekelijk zaken doen.
Zou ook kunnen toch ?

artnaz
4 februari 2010, 19:03
George weet ik niet, maar ik heb ook wel een keer een gitaar in een restaurant op het station verkocht. Niks mis mee, het is handig voor beide partijen, je bent er zo en je bent ook zo weer weg.

Bij een elektrische gitaar is het wel anders natuurlijk, want je moet hem wel versterkt testen (je zou wel een mini versterkertje mee kunnen nemen). En als iemand fel er tegen is om bij jou (of jij bij hem) langs te komen zonder fatsoenlijke argumenten is het ook verdacht.

Maar voor de rest, ik zie het probleem met een station niet.

harrie-beton
4 februari 2010, 19:27
Ik spreek vaak af bij onze oefenruimte. En als ik het niet vertrouw zorg ik dat ik niet alleen ben.

altheka
7 februari 2010, 11:57
Wat mij betreft ook geen probleem, regelmatig een student gehad voor het e.a. die daarom vroeg.
Van de week nog iets verkocht bij de mac, iemand moest van ver komen dus afgesproken ergens in het midden.

Paar jaar geleden is e.a. aangekocht waarbij het om enkele duizende euro's ging, op een industrie terrein.
Wel van te voren even googlemaps bekeken hoe e.a. er bij lag en de auto zo neer gezet dat ik direct weg kon.
Vooraf zo veel mogelijk (te controleren) gegevens van de persoon opgevraagd.

TimoSomers
14 februari 2010, 02:42
Hmm, ik krijg ook een mailtje van die George maar dan in het Nederlands.
Hij wil echter wel gewoon naar mij komen:

Geachte Timo Somers,
Zou je de Universe voor een 2002 Carvin Usa custom shop willen ruilen? De carvin is "one of a kind" met een original floyd rose, sperzel locking tuners, ebony toets, EMG 81/85 elementen.
Ik kom graag naar Drunen om te ruilen! Trein/bus kosten zijn van mij!
MVG,
George

caliban
14 februari 2010, 13:04
Kan je toch niet zo veel mee foutdoen?

HUESSEN
14 februari 2010, 13:17
Als je die Carvin(wel mooie gitaar trouwens) elke keer wilt ruilen voor een andere gitaar ,waarom zet hij dat ding dan niet een keer te koop?Heeft hij contant geld ,koopt andermans gitaar en hoef je ook niet elke keer te leuren met dat ding?Heeft het bij mij ook geprobeert voor mijn Gibson Flying V!Weet ook niet wat ik ervan moet denken.:zz:

cerpintaxt
14 februari 2010, 13:41
Ik spreek vaak af bij onze oefenruimte. En als ik het niet vertrouw zorg ik dat ik niet alleen ben.

Ja dat heb ik dus al eens mee gemaakt. Wij (bassist en ik) zijn een keer een cabinet gaan kopen. Met de verkoper afgesproken op het station. die kerel stapt zo bij ons de auto in. Dus hij wijst ons de weg naar een oefenruimte in the middel of nowhere. er was echt niks die oefen ruimte was echt op een verlaten plekje. Ik dacht zo jij durft als je verkeerde mensen treft dan kun heb je hier wel en groot probleem.

TimoSomers
15 februari 2010, 15:30
Die George klopt allemaal wel gewoon hoor volgesmij.
Kreeg netjes foto's gestuurd die ik had gevraagd en hij wil ook gewoon hierheen komen.

(In het vorige mailtje zei hij dat trein/bus kosten etc. volledig voor hem zijn, allicht heeft ie dus geen auto en wil hij daarom bij stations afspreken?
Anyway, er gaat een bus vanuit Den Bosch rechtstreeks naar m'n voordeur :D).

Ibanez666
15 februari 2010, 15:36
Ik heb twee maal een gitaar op ons NS station verkocht, ze hoefden hem niet eens versterkt te testen.

Chocola
15 februari 2010, 23:39
Ik heb even denken... inmiddels 4 gitaren op een station gekocht en zo een 6 stuks bij mensen thuis. Alleen Geert was zo gek om hier naar mijn huis te komen om een gitaar te verkopen :D.

Zegt natuurlijk niets over de toekomst... maar het ging allemaal vlekkeloos, zonder problemen, heel aardige mensen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik erg veel mailwisselingen en telefonisch contact heb gemiddeld per aankoop.

Ivis
8 maart 2010, 18:38
Die George klopt allemaal wel gewoon hoor volgesmij.
Kreeg netjes foto's gestuurd die ik had gevraagd en hij wil ook gewoon hierheen komen.

(In het vorige mailtje zei hij dat trein/bus kosten etc. volledig voor hem zijn, allicht heeft ie dus geen auto en wil hij daarom bij stations afspreken?
Anyway, er gaat een bus vanuit Den Bosch rechtstreeks naar m'n voordeur :D).
heeft die george een griekse achternaam?, ik denk dat we hier over dezelfde hebben, ik geloof dat ie uit zwolle moet komen, hij studeert daar,. heb wel eens wat spullen met en geruilt op amsterdam centraal, achteraf zat er wel een heel duister verhaal aan de jmp1 die ik van em kreeg(wazige mods door een vriendje maar hij vertelde me heel wat anders over de mail), maar goed: met 2dehands is het toch altijd opletten. voor de rest zal ie je niet verkrachten en beroven.

newbreed
13 maart 2010, 10:48
http://link.marktplaats.nl/308228447
Met de meneer die deze Fender aanbiedt zou ik voorzichtig zijn. Hij probeert met je af te spreken op een plaats zonder publiek. Kans is groot dat je beroofd wordt. U bent gewaarschuwd. Redactie marktplaats ikg.
Bij mij was het bijna gelukt.

ik heb wel eens een Laney klipp buizenamp op een parkeerplaats
verkocht.Iemand uit het zuiden van Belgie wilde m
graag hebben maar wilde liever niet helemaal
naar Rotterdam rijden. Dus ergens halverwege op een parkeerplaats
afgesproken. Heb zelf ook vaket spullen op een parkeerplaats gekocht.
Niet iedereen is meteen een potentiele serialkiller hoor. Als je t
niet vertrouwd neem je toch gewoon iemand mee
of maak je de verkoper duidelijk dat je
op de door hem voorgestelde plek geen zaken wilt doen