PDA

View Full Version : Peavey 6505+ combo 112



RedBuell
31 december 2009, 10:50
Omdat het Krank JR topic waarschijnlijk minder gelezen wordt en ik toch wat info over de 6505+ 112 wil dan maar een apart topic hierover.

Met toeval kwam ik de 6505+ combo met 1x 12" speaker tegen, ben al een tijdje aan het neuzen voor een kleinere amp met minder vermogen (zie Krank rev jr topic). Ik ben tevreden over de sound van mijn 5150II maar vind hem te groot op de 2x12 cab en met z'n 120w te veel van het goeie nu ik niet meer in een band speel.

Heeft iemand al ervaring met de 6505+ combo? Hij lijkt mij perfect, ben alleen benieuwd naar de speaker. Moet ook ff de afmetingen checken dan weet ik of hij op de plaats past die ik er voor in gedachte heb. De prijs is ook redelijk, zo'n €550 bij Thomann.de maar wil hem wel eerst ff ergens testen. Dat zal misschien nog best moeilijk worden omdat 6505's niet overal te koop of op voorraad liggen. Ben daarom op zoek naar wat gebruikers ervaringen.....

Negative K3 fan
31 december 2009, 15:12
6505+ voor 550 euro en nog een speaker erbij ook??

Bonecrushingbrutality
31 december 2009, 15:32
Je kan je 5150II ook laten modden zodat je kan schakelen tussen 60 en 120 watt! ;)

Tankman
31 december 2009, 16:56
6505+ voor 550 euro en nog een speaker erbij ook??

Het is een combo he. En hij is made in China.

Let wel op dat hij pas op 29 januari leverbaar wordt. Hij is namelijk nog niet uitgeleverd. Het is een nieuw model. Ik zit er ook al naar te kijken. Ook de 5 jaar garantie van Peavey is erg prettig.

Terminus
31 december 2009, 17:12
Ik vraag me wel af hoe dat klinkt, met zo'n Sheffield (huismerk?) speaker. Zou hij trouwens ook niet 'groter' klinken dan een 6505+ head met een 1x12 cabinet omdat de 'kast' groter is, dus net zoals bij een oversized cab?

Overigens worden normale 6505's toch ook gewoon in China gemaakt?

Tankman
31 december 2009, 17:19
Ik vraag me wel af hoe dat klinkt, met zo'n Sheffield (huismerk?) speaker. Zou hij trouwens ook niet 'groter' klinken dan een 6505+ head met een 1x12 cabinet omdat de 'kast' groter is, dus net zoals bij een oversized cab?

Overigens worden normale 6505's toch ook gewoon in China gemaakt?

De 6505 en 6505+ head en de 6505 combo worden in de USA gemaakt.

De 6505+ combo is de eerste uit de lijn die in China gemaakt wordt.

Terminus
31 december 2009, 18:37
Dus het is nog maar afwachten hoe de kwaliteit is, al zal het Peavey kennende niet kapot te krijgen zijn.

Kan me trouwens wel voorstellen dat ze ze in China maken, ze zullen wel willen voorkomen dat Bugera een te groot marktaandeel wegsnoept.

Tankman
31 december 2009, 18:45
IDD. Peavey is sowieso goeie bang for your buck. Ik heb nu al 8 jaar eentje, en die is een paar keer de Atlantische Oceaan over en weer geweest en doet het nog uitstekend. Verder is Peavey bij ons op het werk ook momenteel het best verkochte versterker (en basgitaar) merk. Dan gaat het voornamelijk om de Vypyr serie, met vaak ook Valvekings en Bandits. (Bij de bassen gaat het om Grindbass, 4 5 en 6 snarig. Heb inmiddels van iedere 1 verkocht in de laatste 2 weken)

Terminus
1 januari 2010, 13:10
Niet om je topic te kapen, maar hebben die Vypyrs nog steeds betrouwbaarheidsproblemen?

Tankman
1 januari 2010, 14:16
Bij ons ben ik het iig nooit tegen gekomen. De enige Peavey versterkers die weleens een issue hebben zijn de Valveking 112's. Tot 2 keer aan toe ben ik ze nu met een brakke buis tegen gekomen, maar dat is een snelle fix van 2 minuutjes door onze techneut en dan is het weer opgelost.

Met die Vypyr is zeker niks mis mee. Je moet gewoon van modelling houden, maar als je modelling wilt, is dit wel het beste beschikbaar op dit moment.

Niels Verkaik
24 maart 2010, 18:19
Ik hoorde in mijn buurt (oa van de plaatselijke gitaar shop) dat peavey niet echt betrouwbaar is...apart zeg, die uiteenlopende meningen

RoelSmoel
10 april 2010, 22:21
Ik hoorde in mijn buurt (oa van de plaatselijke gitaar shop) dat peavey niet echt betrouwbaar is...apart zeg, die uiteenlopende meningen

Hmm, ja, meningen zijn verdeeld..

Op verschillende fora hoor je dat het echt goede bang for the bucks is, terwijl iemand in de gitaarzaak mij vertelde dat het weer minder is, omdat goedkope componenten worden gebruikt, en deze te warm worden bij lang gebruik, of veel gebruik of op hoog volume, Marshall MA-serie schijnt hetzelfde gebrek te hebben..

Verder, ff nieuw topicje maken (alweer..)

CasB
10 april 2010, 23:40
Heb zelf (nog) geen problemen gehad met de Peavey Valveking, en die heb ik al een jaar of 3 ondertussen.

Bijl
21 april 2010, 12:36
Ik hoorde in mijn buurt (oa van de plaatselijke gitaar shop) dat peavey niet echt betrouwbaar is...apart zeg, die uiteenlopende meningen

Ik heb 3 jaar lang elke week opgetreden en geoefend met een 5150 top, nooit problemen gehad. Wel die chinese buizen uit de voorversterker vervangen voor JJ's of GrooveTubes :blast:

Als ik nu een combo moest kopen kocht ik meteen deze om 3 redenen:
1 Gesloten achterkant, daardoor meer en strakker laag.
2 Geen distortion pedaal nodig.
3 Kost de helft of nog minder dan vergelijkbare combo's van ENGL, Mesa, Marshall etc.

Toen ik naar een combo zocht bestond deze nog niet, dus kocht ik een tweedehands Mesa F50. Maar door die dichte achterkant van de 6505 blaas je hiermee iedere 1x12 Mesa helemaal weg, dat garandeer ik je.

@ RedBuell: Het verschil in decibellen tussen een 50/60 watt en een 100/120 watt versterker is te verwaarlozen als het gaat om een klasse A/B met 2x EL34 of 6L6 buizen, maar als je het aantal speakers terug brengt naar 1x12" zal je 'm wel verder open kunnen draaien of minder volume produceren, net wat je wil.

cazmodean
21 april 2010, 13:32
Ik speel nu denk ik al zo'n jaar of 5 op een omgebouwde peavey 5150 top (was vroeger een combo) en ik heb echt nog nooit problemen met dat ding gehad. Heel vroeger ook een Bandit combo gehad en het enige wat daar mis mee was, was de volumepot van het clean kanaal. Vervangen en nooit problemen gehad.