PDA

View Full Version : V-amp2 Presets



Riesje77
31 december 2009, 08:08
Hallo luitjes,

Na lang google-en vraag ik toch maar naar jullie kennis.....
Ik ben op zoek naar het volgende....

Heb een V-amp 2 gekregen en nu heb ik er al via internet een lading presets op gezet, maar meestal is dat echt oude meuk, bijvoorbeeld een preset van The White Stripes of Linkin park ofzo kan ik gewoon niet vinden....

Nu ben ik al aan het kijken geweest of ik een Preset van bijv een Line6 kan gebruiken, maar dat is nogal gecompliceerd...

Eigenlijk wil ik gewoon een manier/site vinden waar bijv staat:

White stripes: Blackface Amp, 1x12 tweed, Gain 6, Bass 3.....

Iemand enig idee ???????

Terminus
31 december 2009, 10:05
Hallo luitjes,

Na lang google-en vraag ik toch maar naar jullie kennis.....
Ik ben op zoek naar het volgende....

Heb een V-amp 2 gekregen en nu heb ik er al via internet een lading presets op gezet, maar meestal is dat echt oude meuk, bijvoorbeeld een preset van The White Stripes of Linkin park ofzo kan ik gewoon niet vinden....

Nu ben ik al aan het kijken geweest of ik een Preset van bijv een Line6 kan gebruiken, maar dat is nogal gecompliceerd...

Eigenlijk wil ik gewoon een manier/site vinden waar bijv staat:

White stripes: Blackface Amp, 1x12 tweed, Gain 6, Bass 3.....

Iemand enig idee ???????

Je kan idd een programmaatje downloaden waarmee je Line 6 POD 2.0 presets kan omzetten in V-Amp presets. Om die presets vervolgens op je V-Amp te zetten kan je geen USB gebruiken maar heb je een MIDI-kabel nodig. Waarschijnlijk heb je op dit moment geen geluidskaart met een MIDI-aansluiting dus zou je een MIDI-to-USB kabel nodig hebben, zoals deze. (http://www.thomann.de/nl/swissonic_midiusb_1x1.htm) Die hoef je niet bij Thomann te kopen, bijna elke muziekwinkel heeft er wel een liggen. (al dan niet in een duurdere uitvoering)

Als je daar niet aan wil beginnen zou ik als ik jou was kijken of je Line 6 POD Farm of Gearbox kan downloaden (van de Line 6 website) en die ook kan gebruiken zonder Line 6 hardware, gewoon om de presets (van de POD, dat wel) te openen. Of dit kan weet ik zelf ook niet.

De opties 'geen presets gebruiken' en 'V-Amp wegdoen, POD kopen' zullen in dit topic ook wel aan bod komen.

Riesje77
31 december 2009, 10:09
Die Midi kabel is al in huis, daar heb ik de presets mee op de V-amp gezet.
alleen de presets die te vinden zijn voor de V-amp zijn nogal oud....

Hmm dat is natuurlijk een goed idee om gewoon de presets van de POD te downloaden en deze om te zetten naar V-amp......