PDA

View Full Version : Line6 POD X3 harmonizer?



Misery Signals
31 december 2009, 02:47
Iemand mee vertrouwd met deze bak? Heeft ie een harmonizer zoals bv in een Line6 M9 zit? En met wel van beide units kan je het gemakkelijkst de master volume regelen van dat apparaat zelf?

Ik zoek één van beide te kopen en in mijn pedalboard te integreren voor extra sounds.
Send naar input naar EQ en dan naar de Lehle. Van de Lehle D. Loop naar de Rocktron en één van beide Line6 apparaten. Dan terug naar return.

MS

RazorBlade
31 december 2009, 07:59
x3 live heeft geen harmonizer *snifff*.. dat is het enige wat echt ontbreekt op dat ding !

hoe ik het oplos is met een octaver met 1 tone aan op het 2e geluid (dualtone) en op het 1e geluid de Bender op 100/24/7/27, dan hep je wel een flink vet geluid ala lukather die een hold the line doet.. die trap ik er soms bij solos al bij..

en je moet flink an de knoppe draaie om die amerikaanse zaag eruit te krijgen bij de sounds,, maar als dat gelukt is :rockon: ,, master volume werkt perfect op deze !

Misery Signals
31 december 2009, 08:12
Ik ben toch sterk aan het twijfelen of het deze wordt... Ik heb eigenlijk alleen effecten nodig want hij komt in een pedalenbak in de fx loop van mijn amps te zitten. Een mastervolume hoeft eigenlijk niet want die regel ik wel op mijn Rocktron Multivalve processor in de bak.
Ik denk, met zijn harmonizer, zijn swell en reverse delays (die moet ik echt hebben), zijn looper functie en de true bypass, dat het de Line6 M9 gaat worden die ik straks bij Feedback ga halen. Behoudt die M9 het volume wat of durft die, net als bij de modeler bakken, wel eens wat inzakken?

MS

Terminus
31 december 2009, 10:15
http://line6.com/podx3/effects.html

83. L6 Synth Harmony

Is dat hem niet?

Misery Signals
31 december 2009, 10:37
Daar zit een synth effect bij op, niet?

MS

RazorBlade
31 december 2009, 11:43
http://line6.com/podx3/effects.html

83. L6 Synth Harmony

Is dat hem niet?

volkomen nutteloze feature.. mijn oplossing hierboven is vele malen beter hoorbaar..

Misery Signals
31 december 2009, 11:55
Dan heb je per noot een vaste bend, die geen toonladders mee volgt... niet? Dat doet een Harmonist nu net wel.

MS

Terminus
31 december 2009, 12:42
Dan heb je per noot een vaste bend, die geen toonladders mee volgt... niet? Dat doet een Harmonist nu net wel.

MS

Inderdaad.

Ik vind jouw oplossing goed bedacht (zelf niet over nagedacht) maar je hebt er alleen wat aan als je alleen octaven en reine kwinten wilt harmonizen.

RazorBlade
31 december 2009, 22:04
Dan heb je per noot een vaste bend, die geen toonladders mee volgt... niet? Dat doet een Harmonist nu net wel.



x3 live heeft geen harmonizer *snifff*.. dat is het enige wat echt ontbreekt op dat ding !


zoals ik zei,, geen harmonizer aan board, maar wel een mogelijkheid om in vaste volgorde een toon hoger en lager zoals de spx50/90 vroegah al dee..


Ik vind jouw oplossing goed bedacht (zelf niet over nagedacht) maar je hebt er alleen wat aan als je alleen octaven en reine kwinten wilt harmonizen.

thnx, maar idd ! maar het werkt wel bevredigend bij stukjes solo ;)