PDA

View Full Version : Vox v848 Clyde; betere sweep/bass voor hollowbody (hals-pu) dan Crybaby?



Nitefly7
31 december 2009, 00:09
Korte vraag/lang topic;
zou een Vox V848 (Clyde McCoy) een betere match met mijn Ibanez (Artcore) PM-35 zijn dan m'n GCB-95?

ik had de crybaby gepakt als 'goedkope/occasional' wah, maar bij een stuk als On Broadway (whackka!) of andere rhythm/lead-patronen vind ik dat m'n Custom58 (Ibanez) halshumbucker niet goed 'matcht' met de Crybaby..
helemaal omlaag is ie te schel, en de sweep vind ik ook maar niks, lijkt pas laatst 30% te wah'en...

met m'n Suhr is 't beter (S-S-H), maar ook niet geweldig qua sweep..

met m'n Godin (Duncan JazzII in hals) vind ik de crybaby dan weer super; goede sweep/goede sound..

de v848 zou 'n betere sweep en meer bas hebben; maar ook schel in 't hoog zijn.. ?
ik heb 'n 535q die ik wel fijn vind, maar ik ben erg gecharmeerd van de Vox-sound..
en er zijn wat 848's 2ehands te vinden (heb nog nooit 'n Vox wah gekocht/gehad..wel vaak gespeeld, maar was toen nog meer Dunlop'y 535)

als ik de keus had, zou ik meteen de RMC Picture wah (terug)kopen, maar die vind ik op dit moment een tikje te duur.... dat ding deed echt alles voor me (qua wah..)

wie helpt?