PDA

View Full Version : Na veel "verzoek": een voorsteltopic



Terminus
30 december 2009, 22:05
Aangezien het hier blijkbaar not-done is om 2 regels text te posten in de Off-topic (ach ja, kan het me toch een beetje voorstellen) ben ik hier dan.

Ik spel al een jaar of zes gitaar (5,5 geloof ik). Ik ben een lefty en speel dan ook linkshandig. Ik lees dit forum al een lange tijd maar ik heb laatst pas de moeite bijelkaar geraapt om een account te maken.

Ik speel vooral rock/metal en af en toe doe ik ook alsof ik blues kan spelen.

Jordii
30 december 2009, 22:23
Ach, je bent nieuw, he :) Welkom op het forum!

Wiellem
30 december 2009, 22:26
Welkom :)

Je eerste welkomsberichten in het chat topic waren niet echt hartelijk nee :P

kenx
30 december 2009, 23:11
Welkom!


blablablablabla...

Chocola
30 december 2009, 23:46
Hoe DURF je alle onze informatie te leechen zonder zelf te seeden? Ik zal je gebruikersnaam onthouden en als je niet kijkt... THEN I WILL STRIKE! :D

Grapje hoor, welkom :). Overigens, nog net voor het nieuwe jaar :-).

DeiDRagonas
31 december 2009, 00:18
NØKEN??

:hippie:

Rinze
31 december 2009, 09:03
NØKEN??

:hippie:
Het is een jongen deze keer. Weet niet of dat jou iets uitmaakt trouwens.. :makeup:

Welkom Terminus, dat gedoe in OT was nog niks hoor, al sloeg het nergens op. En wees maar blij dat je geen meisje bent (tenzij je een erg wanhopig meisje zou zijn) ;)

beruk
31 december 2009, 09:11
Welkom! Altijd goed een lefty erbij.
We gaan een keer de macht grijpen en een subforum krijgen! :soinnocent::soinnocent:

Omdat ie nog niet is gesteld:
Foto's van je gear? Vinden we erg leuk hier! :mmmm:

Terminus
31 december 2009, 09:24
Welkom! Altijd goed een lefty erbij.
We gaan een keer de macht grijpen en een subforum krijgen! :soinnocent::soinnocent:

Omdat ie nog niet is gesteld:
Foto's van je gear? Vinden we erg leuk hier! :mmmm:

Foto's van m'n gear? Sorry, ben idd geen meisje :seriousf:

Nee m'n gear dat is niet zo interessant. Een Vantage 112T (begin jaren negentig Koreaanse Superstrat met drie singlecoils) en sinds kort een Line 6 POD Studio. Dat Kustom oefenversterkertje doet er niet echt toe.

beruk
31 december 2009, 09:27
Geen matsumatsumuto Vantage??? :seriousf::seriousf:

Kijk het begint al! Gear miepen!!!:blast:

Ukeloeder
31 december 2009, 10:17
Terminus; welkom van een andere lefty. Gewoon gear posten! Ben juist benieuwd naar je spullen.

macwilliams
31 december 2009, 10:17
Welkom:ok:

Terminus
31 december 2009, 10:25
Nee inderdaad, geen Japanse Vantage en dus ook geen hol waard op de 2e hands markt. Des te beter, want er zitten op de body en headstock behoorlijk veel deukjes. Ook zijn de pots versleten en zit er een kras in de lak aan de onderkant. Het hele ding moet sowieso eens helemaal afgesteld worden, actie en halsbolling klopt op dit moment niet helemaal.

Één vraagje: weet iemand wat het zou kosten om in een gemiddelde muziekwinkel de actie, intonatie, truss rod en zo te laten afstellen en de pots te vervangen? (eventueel omsolderen naar één master tone en één master volume en de middelste pot voor de sier te laten zitten)
Ook moet de tremolo vast gezet worden? Het is nu min of meer een floatende Strat trem omdat er niet genoeg veren op staan, daar heb je echt niks aan, ontstemt meer dan dat het daadwerkelijk voor nuttige effecten zorgt.

beruk
31 december 2009, 13:31
Voor afstellen heb ik vorig jaar €25, betaald. Hoeveel veren zitten er nu op? Vervangen wil ook nog wel eens helpen. Ik Heb er dikkere op laten zetten, nergens last meer van.

Terminus
31 december 2009, 14:17
Ja er zitten nu 2 veren op. Eerst zaten er 3 op en toen ging het tremolowerk niet echt soepel. Maar toen had ik net iets te veel Steve Vai-ambities en duwde ik het tremoloblok kapot, waardoor er op 1 plek (tussen de E en A in het blok) geen veer meer in kon. Bij de muziekwinkel zeiden ze dat ik hem gewoon moest blokkeren met een stuk hout, maar daar ben ik nooit aan toegekomen. Ik ben ook niet zo vreselijk handig met een zaag (understatement) dus misschien kan ik beter een ander vragen het blokje hout te zagen.

Even tussendoor een TGP/Eric Johnson-style mierenneuker hersenspinsel, zou een blokje hout om je trem te blokkeren van een 'betere' houtsoort niet een minuscuul geluidsverschil opleveren? Niet dat ik dat van plan was, maar het leek me wel wat voor het 'tonechambers in je topkam' kamp.