PDA

View Full Version : HNGD! Cort



Ibanez666
30 december 2009, 20:09
Ok, vandaag binnengekomen, een Cort M200. Prima gitaartje, op de elementen na dan. Deze klinken iel en wollig en zijn eigenlijk alleen clean te pruimen. Ik had nog een Tonerider Rocksong liggen en die zit nu op de brug positie en dat is echt minstens 4 keer zo goed dan de originele. Nu nog even op zoek naar een hals pickup en deze kan zo mee naar een optreden. Lage actie en slechts 2 dooie puntjes in de hoogste regionen (1 fret ligt iets hoger). Ze waren nieuw 350 euro en gaan nu voor 250 of zo. Ik klaag niet voor 50 euro :)

http://img148.imageshack.us/img148/1875/dsci6341.jpg

http://img710.imageshack.us/img710/405/dsci6342.jpg

Rinze
30 december 2009, 20:24
Ik snap niet waar je het allemaal vandaan haalt.

Toch een vraagje: denk je soms niet dat je beter dat geld voor al die goedkope spullen bij elkaar had kunnen leggen voor een echt goeie gitaar/versterker? Ben daar zelf heel hard over aan het nadenken, heb ook een verzameling best aardige gitaren voor niet veel, maar met de tweedehands prijzen voor PRS-sen en Gibbies op het moment lijkt me een Singlecut of LP ook wel wat.

Ibanez666
30 december 2009, 20:38
Ik snap niet waar je het allemaal vandaan haalt.

Toch een vraagje: denk je soms niet dat je beter dat geld voor al die goedkope spullen bij elkaar had kunnen leggen voor een echt goeie gitaar/versterker? Ben daar zelf heel hard over aan het nadenken, heb ook een verzameling best aardige gitaren voor niet veel, maar met de tweedehands prijzen voor PRS-sen en Gibbies op het moment lijkt me een Singlecut of LP ook wel wat.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb nog geen dure gitaar in mn handen gehad waarvan ik zei "dat is nou echt stukken beter dan wat ik heb". Ik vind het gewoon ook leuk om elke dag/week/uur weer een ander gitaartje te kunnen pakken. Ik heb trouwens nu 3 buizenversterkers (samen voor 825 gekocht) waar ik meer dan tevreden over ben en zolang ik nog elke week sta te kicken op mn sound en speelgenot van mn gear wil ik dat niet verruilen voor 1 of 2 dure dingen. Vergeet trouwens niet dat mn Zebra Tele ook een dure jongen is. En dat is wel te merken, maar deze heeft ook niet alles en mn andere goedkopere Tele van CMI vult dat weer prima aan. Elke gitaar is net weer even anders en dan blijft het ook leuk. Zolang ik dus thuis, tijdens repeteren en optredens het gevoel niet heb "iets" te missen, hoef ik niet zonodig duurder. Wat wel het gevolg is van het kopen en verkopen met winst dat ik doe, is dat ik steeds iets duurdere instrumenten terug kan kopen. Ik vind ze nu echter allemaal zo goed dat ik ze dus niet meer verkoop en nu eigenlijk weer overnieuw begin, want mn winst is dus in die versterkers, cabinets en speakers gaan zitten.

Rinze
30 december 2009, 20:58
OK, duidelijk :ok:

JeroenSchaaf
30 december 2009, 21:03
Gefeliciteerd! Kunnen we niet beter een feliciteer topic maken voor je :D

;)

macwilliams
30 december 2009, 21:06
Ibanezdriemaalzes,
Je hebt helemaal gelijk, als je tevreden bent niet meer aan doen!!
Wat voor hals pu zoek je?

Ibanez666
30 december 2009, 21:10
Ibanezdriemaalzes,
Je hebt helemaal gelijk, als je tevreden bent niet meer aan doen!!
Wat voor hals pu zoek je?

:)
Ik zoek wat met iets met een beetje dezlefde output als de rocksong, dus vintage met een klein beetje meer.


OK, duidelijk :ok:

Da's mooi! :)


Gefeliciteerd! Kunnen we niet beter een feliciteer topic maken voor je :D

;)

Nah, al je net zien dat de koopjes dan op zijn :)

macwilliams
30 december 2009, 22:39
Ik ken de "rocksong" niet. Wat is dat voor iets ?

JeroenSchaaf
30 december 2009, 22:42
Hahah das ook weer zo!

Hoeveel gitaren heb je nu staan?

Ibanez666
30 december 2009, 22:47
Hahah das ook weer zo!

Hoeveel gitaren heb je nu staan?

Heb mn sig aangepast :)

JeroenSchaaf
30 december 2009, 22:54
Poeiwhh oke dan!

Wist niet dat jij een gibsun had jo?

Ibanez666
30 december 2009, 23:09
Poeiwhh oke dan!

Wist niet dat jij een gibsun had jo?

Gibsun, ziet er meer uit als een echt Gibson logo, maar tis wel een echte nepperd, op wat originele Gibson onderdelen na dan :)

Ibanez666
30 december 2009, 23:10
Heb voor de nek maar even een "Vintage 59" Classic Alnico V Zebra Humbucker van GFS besteld :)

munkie
31 december 2009, 10:55
Ik heb afgelopen zomer in een muziekwinkel een ampje getest met een Cort G serie waar ik zeer van onder de indruk was. Wilkinson tremolo, Seymour Duncan HSS elementen, Sperzel locking mechanieken. Hij was al afgeprijsd van 500 naar 450 en dan verzuchtte de verkoper nog dat ie hem de winkel niet uit kon kijken. Kortom Cort Korea kan best goed zijn.

Madcow
31 december 2009, 11:07
de M serie is geweldig!! Ik heb de cort M600 en ik durf te zeggen dat het de beste gitaar is in zijn prijsklasse. Ik vind hem persoonlijk beter dan de tokai's van 500 euro.

Ibanez666
31 december 2009, 12:29
eerlijkheid gebied te zeggen dat deze uit Indonesie is. Toen ik dat zag achterop had ik wel ff van hmm, maar ik heb hem afgesteld en met dat nieuwe element erin is het gewoon een leuk gitaartje waar ik wel het podium mee op durf. Ik heb ook zeer kort een Samick uit Indonesie gehad, maar dat was echt een crap gitaartje in tegenstelling tot deze.