PDA

View Full Version : Nieuwe Tele's in het Fender- en Squier kamp!



Luke-wannabe
30 december 2009, 13:24
Nieuwe classic vibes. Precies zoals ik ze hebben wil :D

http://images6.thomann.de/pics/bdb/241197/2190106_800.jpghttp://images6.thomann.de/pics/bdb/241196/2190091_800.jpg

Een 60's Tele Custom en een '69 Thinline!

Links:
http://www.thomann.de/nl/fender_squier_classic_vibe_tele_thin.htm
http://www.thomann.de/nl/fender_squier_classic_vibe_telecustom.htm





En in het Road Worn kamp komen er een 70's Tele Custom en een 70's Tele Deluxe (met de Wide Range humbuckers) aan. Die vind ik zelf heel interessant.
Zijn jammer genoeg nog geen foto's van, maar wel al Thomann advertenties:


http://www.thomann.de/nl/fender_road_worn_72_telecaster_dlx_ow.htm
http://www.thomann.de/nl/fender_road_worn_72_telecaster_cst_3t.htm




Classic Vibes vind ik gaaf en ik ben heeel benieuwd naar de RW's!

blademan
30 december 2009, 13:27
lijken me weer toppertjes, leuk hoor die Squiers!!

kenx
30 december 2009, 13:29
Inderdaad, zien er leuke dingen uit die squiertjes, maar ik blijf bij mijn standpunt, die road worn vind ik maar niets... :stop:

Orbis
30 december 2009, 14:01
Oeh, Tele Deluxes! Schitterende dingen zijn dat, zou er graag nog één hebben. Maar goed, ik zou nog wel meer gitaren willen :seriousf: .

Maar iedere extra Deluxe in omloop kan ik alleen maar toejuichen. Nu nog een Amerikaanse Deluxe?

rufus
30 december 2009, 15:07
Die hals van die thinline is precies niet gelakt zoals de cv's die nu op de markt zijn.

richwoodplayer
30 december 2009, 15:16
telecaster's zijn gaaf:cooler:

hendrix2
30 december 2009, 15:28
Ik ben erg benieuwd naar die Deluxe. Dat wordt weer een GASvol 2010... :)

caliban
30 december 2009, 15:34
Een tele, moet ik ook ooit eens hebben... Die recthse is echt heel mooi. Hoe zijn de tegenwoordige squiers naar qualiteit gezien?

kenx
30 december 2009, 16:01
Een tele, moet ik ook ooit eens hebben... Die recthse is echt heel mooi. Hoe zijn de tegenwoordige squiers naar qualiteit gezien?

Ik denk dat ze tegenwoordig redelijk goed zijn que prijs/kwaliteit...

caliban
30 december 2009, 16:08
Tele's zien er echt veel te cool uit.

Exi
30 december 2009, 16:12
Oei die '69 Thinline!
Ik heb persoonlijk eigenlijk niet veel met Tele's, maar voor een schappelijk prijsje is het misschien wel een leuke gitaar voor erbij.
edit: hmm 395,- toch meer dan ik dacht, maar alsnog geen slechte prijs.

Mr.Fingers
30 december 2009, 16:37
Fapfapfap! Leon, zijn er ook nieuwe bassen in de squier/fender-stal? (op de fender-site staat nog niets, ook niet van de roadworns)

Luke-wannabe
30 december 2009, 16:51
Weet niet, heb dit van de TDPRI af. Staat ook nog niks over die Road Worns op fender.com

Mikos
30 december 2009, 17:18
Oe, die thinline zal nog ooit mijn beginnende collectie versterken!

Frustastic
30 december 2009, 21:02
Oh Shit.... Ik heb al een een 60's Classic Vibe strat, maar god die Thinline en die 60's Tele met binding...



KWIJL, KWIJL, KWIJL:dontgeti:

guitarkid
4 januari 2010, 15:19
Oh Shit.... Ik heb al een een 60's Classic Vibe strat, maar god die Thinline en die 60's Tele met binding...
KWIJL, KWIJL, KWIJL:dontgeti:

Maar waar staat dan dat je maar één Classic Vibe mag hebben...? ;)
Ik vind die thinline ook wel mooi, maar jammer van die lichte kleur van hals en iets ander kleur headstock.
Zo bleek......

Gr. C.

DaChosen1
4 januari 2010, 15:44
da's toevallig, ik had ze afgelopen week ook al zien staan bij Thomann, maar ging googelen en kwam nergens iets tegen, ook niet op de site van Squier.

Ik was toevallig nog op zoek naar een Classic Vibe Tele omdat de Strat zo goed bevalt.., ik ga denk ik voor de Tele Thin.... echt mooi en ik vind de maple halzen zo fijn, zou deze mat zijn of ook afgelakt zoals bij de Strat?

humbucker
20 januari 2010, 19:11
Voila, "Les Strat"..

Ze stonden er nog niet in zei je? :soinnocent:

Chris Winsemius
20 januari 2010, 19:15
Vanmiddag even 'n RW '72 Telcaster Custom unplugged in m'n handen gehad: niet verkeerd!

Dweezman
20 januari 2010, 20:12
Zo, dit gaat Fender geen windeieren leggen, prachtig!

Sinner1980
20 januari 2010, 20:29
Ook nieuwe Roadworn tele's...van Fender wel te verstaan,dit vind ik de mooiste...

http://www.guitarguitar.co.uk/electric_guitars_detail.asp?stock=10011112065938

Jay75
20 januari 2010, 22:19
http://www.guitarguitar.co.uk/electric_guitars_detail.asp?stock=10010615130329

Liever in het wit!

Bolder
20 januari 2010, 22:27
Haha Jeroen
jij wilt ook echt alles in het wit


maar

ben het met je eens..

Jay75
20 januari 2010, 22:30
Haha, ik heb al een witte classic player Telecaster ( waar ik bijna nooit op speel haha )

vulvasonic
21 januari 2010, 00:47
Voor mij is zo'n zwarte, kunststof 'plug' achter de topkam, rond het gat om bij de stelpen te komen een dusdanig grote bron van ergernis, dat ik alleen om díe reden al af zou zien van de aanschaf van zo'n Squier.

Ja ja, ik weet het, ik ben een eikel in die dingen. :stop:
jammer, want voor de rest vind ik dat Squier de laatste jaren goed bezig is met tal van aantrekkelijke modellen die zich perfect lenen om als basis te dienen voor een gitaar dat zich makkelijk laat upgraden en customizen tot een kwalitatief goed instrument dat op maat gesneden is en aan al je persoonlijke wensen voldoet.
Perfect dus voor de beginnende gitarist die er een goede plank aan heeft dat ook nog eens de uitstraling heeft van een echte klassieker. Maar tevens de perfecte gitaar voor de wat meer gevorderde gitarist die op zoek is naar een instrument waar je lekker mee kunt kloten en aan kan knutselen, zonder daarvoor een perfect en duur instrument te moeten opofferen.

Dat laatste heb ik gedaan met een 2de hands Japanse strat, die ik helemaal heb aangepast aan mijn eigen wensen. Dat ding is voor mij van grote waarde en heeft alles wat ik zoek ik een strat. Die strat doe ik voor geen goud weg.
En o ironie, deze perfecte strat is nota bene voorzien van een kunststof plug..., waarmee ik de betrekkelijkheid van een sterk aanwezig, doch ongegrond gevoel van weerstand, ongewild, doch zeer beslist erkennen moet. :seriousf:


Voor wat betreft die Road Worn serie (en ik meen dat ik dat vrij recentelijk nog heb geschreven); toen ik enkele weken terug voor het eerst op een Road Worn Tele speelde, kon ik niets anders dan te moeten constateren dat het de fijnste Tele was waarop ik sinds vele jaren heb gespeeld, ondanks mijn lichte afkeer tegen het hele relic idee (zeker in het geval van de Road Worn serie, waar alle gitaren exact dezelfde slijtageplekken hebben). Ondanks dát was juist de kunstmatige 'feel' van een oud en ingespeelde gitaar, dat in grote mate bijdroeg aan mijn positieve ervaring.
Jammer dat deze serie, tot zover ik weet, nog geen 60er jaren Custom model in het huidige aanbod heeft.

Maar ach, zo blijft er altijd wel iets te wensen over. Ik hoop al jaren op een 60er Tele Custom RI, voorzien van een maple toets (dus geen skunkstripe). Het was een optie bij Fender, in de tijd dat al hun gitaren standaard werden voorzien van een rosewood toets, waar met name Telecaster gebruikers uit de Country & Western hoek, gebruik van maakten.

Helaas, een mens kan nu eenmaal niet alles hebben. En mocht Fender heel toevallig mijn droomtele voor de nieuwe lijn aan het begin van 2011 introduceren, zou ik waarschijnlijk alleen maar gefrustreerd moeten toezien hoe ze in de muziekzaak van achter het glas naar me staan te lonken, terwijl ik me sta te verbijten om het feit dat ik er tóch geen geld voor heb. Misschien dus maar goed ook dat ze niet worden gemaakt. :D

geert1976
21 januari 2010, 00:49
Voor mij is zo'n zwarte, kunststof 'plug' achter de topkam, rond het gat om bij de stelpen te komen een dusdanig grote bron van ergernis, dat ik alleen om díe reden al af zou zien van de aanschaf van zo'n Squier.

Ja ja, ik weet het, ik ben een eikel in die dingen. :stop:
jammer, want voor de rest vind ik dat Squier de laatste jaren goed bezig is met tal van aantrekkelijke modellen die zich perfect lenen om als basis te dienen voor een gitaar dat zich makkelijk laat upgraden en customizen tot een kwalitatief goed instrument dat op maat gesneden is en aan al je persoonlijke wensen voldoet.
Perfect dus voor de beginnende gitarist die er een goede plank aan heeft dat ook nog eens de uitstraling heeft van een echte klassieker. Maar tevens de perfecte gitaar voor de wat meer gevorderde gitarist die op zoek is naar een instrument waar je lekker mee kunt kloten en aan kan knutselen, zonder daarvoor een perfect en duur instrument te moeten opofferen.

Dat laatste heb ik gedaan met een 2de hands Japanse strat, die ik helemaal heb aangepast aan mijn eigen wensen. Dat ding is voor mij van grote waarde en heeft alles wat ik zoek ik een strat. Die strat doe ik voor geen goud weg.
En o ironie, deze perfecte strat is nota bene voorzien van een kunststof plug..., waarmee ik de betrekkelijkheid van een sterk aanwezig, doch ongegrond gevoel van weerstand, ongewild, doch zeer beslist erkennen moet. :seriousf:


Voor wat betreft die Road Worn serie (en ik meen dat ik dat vrij recentelijk nog heb geschreven); toen ik enkele weken terug voor het eerst op een Road Worn Tele speelde, kon ik niets anders dan te moeten constateren dat het de fijnste Tele was waarop ik sinds vele jaren heb gespeeld, ondanks mijn lichte afkeer tegen het hele relic idee (zeker in het geval van de Road Worn serie, waar alle gitaren exact dezelfde slijtageplekken hebben). Ondanks dát was juist de kunstmatige 'feel' van een oud en ingespeelde gitaar, dat in grote mate bijdroeg aan mijn positieve ervaring.
Jammer dat deze serie, tot zover ik weet, nog geen 60er jaren Custom model in het huidige aanbod heeft.

Maar ach, zo blijft er altijd wel iets te wensen over. Ik hoop al jaren op een 60er Tele Custom RI, voorzien van een maple toets (dus geen skunkstripe). Het was een optie bij Fender, in de tijd dat al hun gitaren standaard werden voorzien van een rosewood toets, waar met name Telecaster gebruikers uit de Country & Western hoek, gebruik van maakten.

Helaas, een mens kan nu eenmaal niet alles hebben. En mocht Fender heel toevallig mijn droomtele voor de nieuwe lijn aan het begin van 2011 introduceren, zou ik waarschijnlijk alleen maar gefrustreerd moeten toezien hoe ze in de muziekzaak van achter het glas naar me staan te lonken, terwijl ik me sta te verbijten om het feit dat ik er tóch geen geld voor heb. Misschien dus maar goed ook dat ze niet worden gemaakt. :D

Ze kunnen beter een re-issue maken van die geile Tele die jij zondag bij je had, dat ding ademde en straalde mojo uit man:lovelove:

vulvasonic
21 januari 2010, 01:12
Ze kunnen beter een re-issue maken van die geile Tele die jij zondag bij je had, dat ding ademde en straalde mojo uit man:lovelove:

Ik had helemaal geen gitaar meegenomen!
En ik kan me trouwens die hele Tele niet herinneren. Ik vocht meer tegen mezelf en mijn eigen onvermogen door toedoen van een te hoog alcoholpromillage, dan dat ik lette op mijn spel, de interactie met NellyRocks, variatie, dynamiek en al die zaken. Het is volledig aan me voorbij gegaan op welke gitaar en over welke versterker ik speelde. :seriousf:

Maar misschien kan jij me vertellen op welke gitaar ik strompelde en wat voor amp dat gestrompel voor iedereen hoorbaar maakte (tot mijn eigen schaamte)?

:D

geert1976
21 januari 2010, 01:15
Ik had helemaal geen gitaar meegenomen!
En ik kan me trouwens die hele Tele niet herinneren. Ik vocht meer tegen mezelf en mijn eigen onvermogen door toedoen van een te hoog alcoholpromillage, dan dat ik lette op mijn spel, de interactie met NellyRocks, variatie, dynamiek en al die zaken. Het is volledig aan me voorbij gegaan op welke gitaar en over welke versterker ik speelde. :seriousf:

Maar misschien kan jij me vertellen op welke gitaar ik strompelde en wat voor amp dat gestrompel voor iedereen hoorbaar maakte (tot mijn eigen schaamte)?

:D

Een zwaar geleefde Fender "The Squire", oude Tele met enkel een brugelement.
lichtbruin gelakt, veel playware en een vergeelde slagplaat:ok:

JeroenSchaaf
21 januari 2010, 01:16
Is dat die Squiert niet van Chris?

vulvasonic
21 januari 2010, 01:51
Oh die, nu weet ik over welke Esquire het gaat. Chris had 'r me eerder die middag al laten zien. Inderdaad een gitaar met een ziel. Kan ook niet anders, niet alleen heeft Chris er veel van z'n energie in gestopt, maar ook de vorige eigenaar (gitarist van 'Mooi Wark') heeft er zijn ziel en zaligheid en vele uren aan rauwe shuffle riffs in achter gelaten. Mojo gegarandeerd!

Nuchter als ik ben (normaal gesproken dan), geloof ik daarin. En nee, daar heb ik geen logische verklaring voor. Het zal wel weer suggestief zijn. :D

rijsberman
21 januari 2010, 02:01
Wat ben je in een breedsprakige, haast poëtische bui, vulv, verliefd? Dronken? Goed geneukt?

vulvasonic
21 januari 2010, 03:25
Wat ben je in een breedsprakige, haast poëtische bui, vulv, verliefd? Dronken? Goed geneukt?

Niets van dat alles. Het is wel iets van de laatste tijd. Ik heb een klein vermoeden dat het wel eens wat te maken zou kunnen hebben met het feit dat zowel mijn laptop als mijn pc de geest gegeven hebben en daardoor gedwongen ben te moeten internetten met mijn iPhone.

Op het moment dat ik op dat ding aan het schrijven sla, heb ik slechts zicht op maximaal vijf halve regels tekst. Het overzicht is dan al snel kwijt en na de eerste paar zinnen is het mij reeds volstrekt onduidelijk of mijn tot dan toe geschreven tekst kort en bondig is, of overbodig lang om mijn punt helder te maken.

Toen ik nog de beschikking had over de pc of de laptop, hield ik daar bewust rekening mee. Als ik zag dat ik teveel tekst nodig had om mijn verhaal, of
mijn reactie, of mijn vraag helder te verwoorden, greep ik in en paste ik mijn tekst aan. Nu ik dat overzicht niet meer heb is het lastig, zo niet onmogelijk, om mezelf op dat punt te corrigeren.

Het is opvallend om telkens weer te moeten constateren dat een beperking als deze, in mijn geval steevast resulteert in onnodig grote lappen tekst. Blijkbaar ben ik niet in staat om een eind te breien aan mijn verhaal.

Een ander punt (en daar is dit een goed voorbeeld van) is dat het typen op mijn mobieltje dermate meer tijd in beslag neemt en zoveel langzamer gaat dan de snelheid die ik haal op een gewoon toetsenbord, dat tijdens het schrijven voortdurend van alles door mijn kop schiet dat in relatie staat met hetgeen ik tracht duidelijk te maken, waarbij ik de neiging niet kan weerstaan ook dit standpunt, of die invalshoek, of dat idee toch nog even te benoemen.

Gelukkig lijkt er enige verbetering in te zitten. Steeds vaker dringt het tot me door dat de tijd die nodig was om tot het verhaal te komen, een duidelijke aanwijzing kan zijn dat ik wederom de grenzen aan het overschreiden ben. Helaas is het dan al te laat.
Ik voel het aan mijn water dat ook dit verhaal een verhaal zonder einde wordt. En ik wilde nog wel een kort en bondig antwoord geven, verdomme!

Overigens, een diepere betekenis is er doorgaans niet. Mijn verhaal over mojo en energie uit mijn vorige post, is geen flauwekul. Ik meen het serieus!

Ik hoop hiermee een bevredigend antwoord te hebben gegeven op jouw vraag.

:D

Thunders1988
21 januari 2010, 20:25
Dude! Dat meen je niet? Zo'n zinnen typen met je iPod? Ik wil dat ding al uit de raam gooien als ik er meer dan 2 zinnen mee moet maken... :makeup:

dutch.idiot
22 januari 2010, 01:41
Niets van dat alles. Het is wel iets van de laatste tijd. Ik heb een klein vermoeden dat het wel eens wat te maken zou kunnen hebben met het feit dat zowel mijn laptop als mijn pc de geest gegeven hebben en daardoor gedwongen ben te moeten internetten met mijn iPhone.

Op het moment dat ik op dat ding aan het schrijven sla, heb ik slechts zicht op maximaal vijf halve regels tekst. Het overzicht is dan al snel kwijt en na de eerste paar zinnen is het mij reeds volstrekt onduidelijk of mijn tot dan toe geschreven tekst kort en bondig is, of overbodig lang om mijn punt helder te maken.

Toen ik nog de beschikking had over de pc of de laptop, hield ik daar bewust rekening mee. Als ik zag dat ik teveel tekst nodig had om mijn verhaal, of
mijn reactie, of mijn vraag helder te verwoorden, greep ik in en paste ik mijn tekst aan. Nu ik dat overzicht niet meer heb is het lastig, zo niet onmogelijk, om mezelf op dat punt te corrigeren.

Het is opvallend om telkens weer te moeten constateren dat een beperking als deze, in mijn geval steevast resulteert in onnodig grote lappen tekst. Blijkbaar ben ik niet in staat om een eind te breien aan mijn verhaal.

Een ander punt (en daar is dit een goed voorbeeld van) is dat het typen op mijn mobieltje dermate meer tijd in beslag neemt en zoveel langzamer gaat dan de snelheid die ik haal op een gewoon toetsenbord, dat tijdens het schrijven voortdurend van alles door mijn kop schiet dat in relatie staat met hetgeen ik tracht duidelijk te maken, waarbij ik de neiging niet kan weerstaan ook dit standpunt, of die invalshoek, of dat idee toch nog even te benoemen.

Gelukkig lijkt er enige verbetering in te zitten. Steeds vaker dringt het tot me door dat de tijd die nodig was om tot het verhaal te komen, een duidelijke aanwijzing kan zijn dat ik wederom de grenzen aan het overschreiden ben. Helaas is het dan al te laat.
Ik voel het aan mijn water dat ook dit verhaal een verhaal zonder einde wordt. En ik wilde nog wel een kort en bondig antwoord geven, verdomme!

Overigens, een diepere betekenis is er doorgaans niet. Mijn verhaal over mojo en energie uit mijn vorige post, is geen flauwekul. Ik meen het serieus!

Ik hoop hiermee een bevredigend antwoord te hebben gegeven op jouw vraag.

:D

Ik herken het hele verhaal; de laatste tijd doe ik ook het grootste deel op m'n iPod touch. Ik zou willen dat ik eens wat meer zag :p.
Hoewel ik het meestal wel kort probeer te houden en dat lijkt te lukken.

Verder: die nieuwe tele's lijken me wel aardig. Ik ben zelf op zoek naar (waarschijnlijk) een fender Tele classic player baja, hoewel het ook nog een andere Tele of strat classic player 50 of 60 kan worden. Ik kom er maar niet uit :s .


Edit: kan korter, maar ja.

Dweezman
22 januari 2010, 11:25
Niets van dat alles. Het is wel iets van de laatste tijd. Ik heb een klein vermoeden dat het wel eens wat te maken zou kunnen hebben met het feit dat zowel mijn laptop als mijn pc de geest gegeven hebben en daardoor gedwongen ben te moeten internetten met mijn iPhone.

Op het moment dat ik op dat ding aan het schrijven sla, heb ik slechts zicht op maximaal vijf halve regels tekst. Het overzicht is dan al snel kwijt en na de eerste paar zinnen is het mij reeds volstrekt onduidelijk of mijn tot dan toe geschreven tekst kort en bondig is, of overbodig lang om mijn punt helder te maken.

Toen ik nog de beschikking had over de pc of de laptop, hield ik daar bewust rekening mee. Als ik zag dat ik teveel tekst nodig had om mijn verhaal, of
mijn reactie, of mijn vraag helder te verwoorden, greep ik in en paste ik mijn tekst aan. Nu ik dat overzicht niet meer heb is het lastig, zo niet onmogelijk, om mezelf op dat punt te corrigeren.

Het is opvallend om telkens weer te moeten constateren dat een beperking als deze, in mijn geval steevast resulteert in onnodig grote lappen tekst. Blijkbaar ben ik niet in staat om een eind te breien aan mijn verhaal.

Een ander punt (en daar is dit een goed voorbeeld van) is dat het typen op mijn mobieltje dermate meer tijd in beslag neemt en zoveel langzamer gaat dan de snelheid die ik haal op een gewoon toetsenbord, dat tijdens het schrijven voortdurend van alles door mijn kop schiet dat in relatie staat met hetgeen ik tracht duidelijk te maken, waarbij ik de neiging niet kan weerstaan ook dit standpunt, of die invalshoek, of dat idee toch nog even te benoemen.

Gelukkig lijkt er enige verbetering in te zitten. Steeds vaker dringt het tot me door dat de tijd die nodig was om tot het verhaal te komen, een duidelijke aanwijzing kan zijn dat ik wederom de grenzen aan het overschreiden ben. Helaas is het dan al te laat.
Ik voel het aan mijn water dat ook dit verhaal een verhaal zonder einde wordt. En ik wilde nog wel een kort en bondig antwoord geven, verdomme!

Overigens, een diepere betekenis is er doorgaans niet. Mijn verhaal over mojo en energie uit mijn vorige post, is geen flauwekul. Ik meen het serieus!

Ik hoop hiermee een bevredigend antwoord te hebben gegeven op jouw vraag.

:D

held

1234567890

rijsberman
22 januari 2010, 12:40
Ik hoop hiermee een bevredigend antwoord te hebben gegeven op jouw vraag.

:D

Zeker. Heb een Mac en meer zicht dan jij. Worden antwoorden idd bondiger van. ;)

berkayb
23 januari 2010, 09:03
.
Zijn jammer genoeg nog geen foto's van, maar wel al Thomann advertenties:


http://www.thomann.de/nl/fender_road_worn_72_telecaster_dlx_ow.htm
http://www.thomann.de/nl/fender_road_worn_72_telecaster_cst_3t.htm




Classic Vibes vind ik gaaf en ik ben heeel benieuwd naar de RW's!
Zijn nu wel foto's, van die twee tele's :ok:

J.G.
29 januari 2010, 00:12
En net nog twee filmpjes gezien (ze worden wel in het frans bespeeld :soinnocent: )

Ik heb al een CV tele, maar er komt er nog ééntje bij denk, die custom

Custom (http://www.youtube.com/watch?v=xGyt6K0UWC8)
Thinline (http://www.youtube.com/watch?v=4UEWlLHMisA&feature=related)