PDA

View Full Version : Even voorstellen



solar00
30 december 2009, 12:06
Hallo,

Even voorstellen wie ik ben.

Op gebied van gitaar(en muziek maken in het algemeen) ben ik absoluut een groentje.
Drie maanden geleden heb ik voor het eerst een electrische gitaar aangeschaft.(daarvoor nooit een muziekinstrument gespeeld)
Dit wilde ik altijd al maar het was er tot 3 maanden geleden nooit van gekomen (ik ben 37 maar beter laat dan nooit denk ik dan maar)
Ik wil graag pop/rock muziek leren spelen.
Via dit forum hoop ik in ieder geval nuttige tips/informatie te vinden.

Ik heb in de afgelopen 3 maanden wat online materiaal doorgenomen en heb de basis theorie in ieder geval wel onder de knie.
Ook lukt het nu om alle open Majeur, Mineur, 7th en power akkoorden op snaar 5 en 6 redelijk te spelen(60-80bpm) maar wel met hier en daar nog wat schoonheidsfoutjes.
Verder oefen ik bijna dagelijks de pentatonische mineur en blues toonladders, dat gaat overigens wel redelijk snel(maar alleen in 1 positie)

Sliding en bending gaat nog wel wat houterig en ook Barré akkoorden gaan nog niet snel genoeg om in een liedje te kunnen gebruiken, (met Barré grepen kom ik niet verder dan 30-40bpm zonder fouten te maken met name wisselingen tussen open en Barré akkoorden gaan nog erg traag)
Bijvoorbeeld van Am naar F kost ruim 1 seconde (Fm-Gm of Bm-Cm gaat wel weer goed omdat het patroon hetzelfde is)

Maar goed ik ben dan ook pas een week of 10 echt aan het oefenen en heb dus nog een hele lange weg te gaan.
Ik heb wel gemerkt dat het verslavend is en dat de tijd voorbij vliegt als je bezig bent vooral ook omdat ik merk dat het steeds beter gaat.
Om de oefeningen wat afwisselender te maken heb ik ook maar een effectenbak(boss gt-10) aangeschaft zodat ik bijvoorbeeld de gaten tussen de trage akkoord wisselingen kan opvullen met een delay effect of de sound van liedjes die ik probeer te spelen kan nabootsen.
Soms oefen ik wel eens met vrienden die in een band spelen maar die zijn natuurlijk vele malen beter omdat die al jaren gitaar spelen maar makkelijke liedjes meespelen gaat redelijk goed.


Groet

Pascal

Harry
30 december 2009, 13:33
hoi Pascal, welkom hier! En veel oefenen, dan komt het wel goed...

speulmenneke
30 december 2009, 16:29
Hallo Pascal,

Ik ben het helemaal met Harry eens. Goed oefenen is het halve werk, en de andere helft is... eeuhh... ook oefenen ;)
Ik lees dat je heel gestructureerd aan het werk bent gegaan, da's volgens mij ook goed. Veel succes verder en veel plezier op het forum.