PDA

View Full Version : Averatec A1 i.c.m. Ableton Live?



Bruvtilov
30 december 2009, 00:38
Hallo allemaal,

Ik denk erover om deze all-in-one-pc aan te schaffen:

http://www.trigem.com/de/product/product_overview.asp?category=1&seq=80&tabgbn=spec

en er met Ableton Live muziek mee te gaan opnemen.

Denken jullie dat de specificaties van deze computer voldoende zijn om dat mee te gaan doen o is hij aan de lichte kant?

Bedankt voor jullie input,

Robert

harrie-beton
30 december 2009, 08:57
Drie keer een NEE.

1. Processor is te langzaam. Je moet minimaal 2,6 ghz hebben voor audio en serieus werken.
2. Front Side bus is 533 mhz, dat is een standaard uit 2006. Beter is een FSB (de snelheid van communicatie in de pc zelf) 800 of liever 1333.
3. Harde schijf is een laptop schijf, hij is maar 5400 toeren. Dat zou ik niet doen.

Ik heb eerder een snelle audio pc gepost hier voor 319 euro van 2,8 ghz. Dat is zonder scherm.

Erik70
30 december 2009, 19:52
En toch worden er al jaren, ook vóór 2006 al opnames gemaakt met pc en zelfs laptops.
Ik denk dat als je je beperkt tot maken van opnames en niet al te gek veel plugins tegelijk wilt laten werken, je toch een heel eind kan komen hiermee.

Je eisen/wensenpakket zal dus mede bepalen of deze computer daarvoor geschikt is.

harrie-beton
30 december 2009, 23:48
Er werden inderdaad in 2006 ook opnames gemaakt. Maar je punt gaat niet helemaal op. Dat was ook met software uit 2006. De huidige generatie Ableton software heeft hogere systeemeisen.

http://www.ableton.com/pages/faq/general_questions

Deze pc is echt het minimum en ik denk dat je behalve het leuke uiterlijk je er geen plezier van zou hebben. En voor de prijs / kwaliteit zou ik deze pc voorbij lopen. Als je goed leest dan zit hier hardware in die je in een netbook aantreft.

Erik70
1 januari 2010, 12:36
[QUOTE=harrie-beton;2244007]Er werden inderdaad in 2006 ook opnames gemaakt. Maar je punt gaat niet helemaal op. Dat was ook met software uit 2006. De huidige generatie Ableton software heeft hogere systeemeisen.....QUOTE]


Daar heb je wel een punt, daar had in idd niet aan gedacht.