PDA

View Full Version : als iedereen het nu ineens toch over ES-335`s heeft....



skabouter
11 april 2003, 23:31
.........heb ik nog een paar algemene vragen:

-waardoor onstaat feedback bij zo`n ding, als je veel gain erop zet ? trilt het bovenblad dan ofzo ?

-op gitaarmarkt of iets anders (weet niet meer) zag ik eens een EPI ES-335 Gothic. van alles (SG, LP, EXP) is een wel een gothic versie, maar van een ES-335 is dat toch raar ?? is dit juist, dat die gitaar bestaat ?

Negative K3 fan
11 april 2003, 23:47
Zon klankkast versterkt het geluid omdat het hout enzo meetrilt, daardoor krijg je dus snel feedback.

En ik vind dat andere ook een rare combinatie, es335 gothic :S maar ze kunnen wel bestaan, ik heb er alleen nog nooit een gezien.

hoofd
11 april 2003, 23:49
Er bestaat wel een Playboy ES-335 :grin:

The Black
11 april 2003, 23:56
De gibson ES gothic's bestaan wel. Maar zijn heel gelimiteerd.
De gitaar waar ik het in mijn topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/viewtopic.php?topic=14415&forum=1&11) over heb is ook een Gibson ES-135 Gothic Limited Edition.

Hier zijn de twee links van de gibson site. Ze zijn allebei met productie in eind jaren 90 gestopt, en zijn zeer moeilijk te krijgen.

http://www.gibson.com/products/gibson/Limited/GothicES-135.html

http://www.gibson.com/products/gibson/Limited/GothicES-335.html

skabouter
12 april 2003, 00:12
hmmm. rare dingen zijn dat maar.

wat een freak, die Jason Miller
of Godhead . errrrrrrrr :-s

het past niet bij een es-335/175, die gothic versie. dat hoord gewoon niet. maargoed..........sommige mensen (Jason Miller) willen dus vernieuwend blijven, ook al is het absurd :smile:

ts666
12 april 2003, 01:29
Bah , komaan zo een ES in gothic versie , klopt toch helemaal niet meer .. een SG tot daar toe , die staat er cool mee .. of een Flying V .. maar voor een LesPaul of een ES vind ik dat een ware verkr*chting :smile:

ieme
12 april 2003, 08:44
Ik vind de gothics ook niet super. maar ja das mijn mening! wie nog een ES335 GOTHIC zoekt moet eens kijken bij Noordermuziekhuis in Groningen. Die eigenaar van die zaak is niet de meest vriendelijke maar toch staan dr wel vaak leuke Gibsons! Waaronder dus die ES335 Goth!

Prettig weekend,
ieme

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ieme op 2003-04-12 08:45 ]</font>

green_day
12 april 2003, 09:48
ik vind et echt voor geen flikker lijken man! ES'en zijn mooie gitaren die er classy moeten uitzien vind ik.. dus niet zo!
wat in hemelsnaam moet je hier dan mee spelen? ik vind het niet echt een mooie blues of jazz gitaar ofzo meer :S

skabouter
12 april 2003, 10:13
ach, een LP gothic is zo erg nog niet. das past juist wel. een LP is een echte rock/metal gitaar, duzzzzz....

maar inderdaad ES hoort niet goth. dan iessie ook niet voor blues/jazz. maar voor metal dus, maar dan met een apart gitaartje. maar het slaat werkelijk nergens op

Timmer
12 april 2003, 11:18
Een ES gothic? Wat een ding zeg! WAHAHAAHAA


Daar kan je vast een lekker potje death-blues op spelen.

JV
12 april 2003, 12:12
de feedback kwam toch juist dat de tonen die uit je versterker kwamen de ruimte in de gitaar weer lieten trillen en dat daardoor dan de pickups weer tonen op gaan pikken?

Negative K3 fan
12 april 2003, 12:51
lol die es135 :grin::D:D

daar moet je eens in een jazz kwartet mee gaan zitten :smile: