PDA

View Full Version : Fender of Squier



veelen
30 december 2009, 00:05
Welke strat heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding; Een goedkope Fender of een duurdere Squier?

geert1976
30 december 2009, 00:41
Ik ga voor de Fender.

kwaliteit van een Mexicaanse Fender is prima en het zijn prima sleutelgitaren om te upgraden.
Verder blijft de restwaarde en de verhandelbaarheid van een Fender veel beter dan die van een Squier:ok:

Mr_Moustache
30 december 2009, 01:26
Tsja... de optie wordt niet gegeven, maar ik zou voor een tweedehands classic player gaan ;)

On topic; ik heb teveel goede verhalen gehoord over de classic vibe squiers om die niet te kiezen :)

RS-Rik
30 december 2009, 02:39
Met Squier heb ik hele goeie ervaringen!

Midwolda
30 december 2009, 08:23
Ik ga ook voor de Squiers. Squiers zijn lievv. :lovelove:
Je moet er naar zoeken, en weten wat je zoekt, maar er zijn heel wat fraaie Squiers gemaakt
die qua materialen en constructie zeker vergelijkbaar zijn met heel veel Fenders.
Squiers hebben af fabriek elektronica die wat minder is, dus daar valt de eerste winst te behalen.
Ben nu bezig met een setje PU's en pot's voor m'n '94er MIK Stratje en als ik daar mee klaar ben
durf ik 'm overal mee naar toe te nemen zonder me er voor te moeten schamen.
Zeker weten dat-ie dan vele malen beter is dan een stock low-end Fender voor dezelfde prijs.
En m'n '93er MIJ Silver Series laat in de standaard uitvoering al menig Fje alle hoeken van de oefenruimte zien.

ibanez260
30 december 2009, 12:43
met het geld dat je uitspaart om voor squier te gaan, kan je met dat geld een tof pedaaltje kopen of opsparen voor een versterker ofzo, die je sound veel harder gaan veranderen.

Ik zou kijken welke het lekkerst speelt, en ik denk niet dat daar veel verschil in gaat zijn. Dus zou ik daarna voor het goedkoopste kiezen.

daarom dus squier

Thundermane
30 december 2009, 14:18
Altijd het beste... Gewoon langer sparen, om een GOEDE fender te kopen. :P

Hendriks
30 december 2009, 14:39
De mex standaard zou ik laten staan , de classics zijn wel goed . De duurdere Squire's zijn zeker niet minder dan de standaard mex.

The Crash Cowboy
30 december 2009, 15:44
Fender. What else ?

Exi
30 december 2009, 15:59
Als ik een Squier Classic Vibe vergelijk met een Fender MIM, moet ik zeggen dat ik voor de Squier ga. (en dat heb ik ook gedaan)

Dus ik zeg dat puur op prijs/kwaliteit Squiers beter zijn.
Alhoewel...een tweedehands fender is ook niet mis.

rufus
30 december 2009, 17:43
Ik heb beide, en moet toegeven hoe langer ik de squier(cv) heb hoe beter ik hem begin te vinden dan m'n classic player.
Toch ben ik ervan overtuigd dat je geen rechte lijn kan trekken in deze vraag.
Elke gitaar is anders...testen dus.

kuk
30 december 2009, 19:21
Ik heb een Affinity BSB Telecaster en een CV vibe Tele.
3 maanden terug had ik een Am Std Tele(3T Sunburst laatste nieuw model met en nieuwe brug en gelakte arm) gekocht en vorige maand terug verkocht.Jammer want hij kon echt niet tippen aan mijn CV!!!
Zo zie je maar; made in USA versus made in China...

Willi@m
31 december 2009, 11:47
Ik zat te twijfelen tussen een 2e handse mim fender of een nieuwe cv. Het is de cv geworden en ik ben er echt blij mee. Ik heb een keer een mim in mijn handen gehad en die vond ik nix. Maar je moet ook idd geluk hebben want in elke soort zitten goeie en slechte. Er stond laatst een 2e handse op gitaarmarkt :strat:

Sinner1980
31 december 2009, 11:50
Fender...toch?:strat:

widicist
4 januari 2010, 20:29
Ondanks dat ik momenteel op zoek ben naar een andere gitaar, vanwege het zoeken naar een ander geluid, speel ik nu al bijna tien jaar op dezelfde Squire, die fantastisch speelt, goed klinkt, zelden hoeft te worden gestemd en last but not least, destijds ongeveer tweehonderd euro heeft gekost.
Daar kan ik geen nieuwe Fender voor kopen.

veelen
5 januari 2010, 22:28
Ondanks dat ik momenteel op zoek ben naar een andere gitaar, vanwege het zoeken naar een ander geluid, speel ik nu al bijna tien jaar op dezelfde Squire, die fantastisch speelt, goed klinkt, zelden hoeft te worden gestemd en last but not least, destijds ongeveer tweehonderd euro heeft gekost.
Daar kan ik geen nieuwe Fender voor kopen.

Dus je verkoopt je squier?

Heibel
6 januari 2010, 08:56
Dan ga ik voor de Squier uit het hogere segment..Heb laatst op 'n customshop strat mogen spelen van $2500 prachtige gitaar, maar in vergelijking met mijn eigen €250 waard zijnde Squiers, vind ik die prijs maar moeilijk te rechtvaardigen. Dus zeker t.o.v. een Fender uit het lagere segment denk ik dat een goede kwaliteit Squier het wint..(met name dan MIJ, Pro-tone, classic vibe, etc.)

kuk
6 januari 2010, 10:25
Na een teleurgestelde aankoop van een Am St Tele(die ik terug verkocht heb),schaf ik me terug een Classic Vibe aan,deze keer een strat.Ik twijfel enkel tss een 50 of 60,ik speel voornamelijk jazz & blues...
Kurt

DaChosen1
6 januari 2010, 11:23
Na een teleurgestelde aankoop van een Am St Tele(die ik terug verkocht heb),schaf ik me terug een Classic Vibe aan,deze keer een strat.Ik twijfel enkel tss een 50 of 60,ik speel voornamelijk jazz & blues...
Kurt

ik ben superblij met de maple neck van mijn CV 50's...
Heb geen ervaring met duurdere Fenders , wel een goedkopere Aria strat, maar vind die maple halzen op de een of andere manier fijner spelen dan de rosewood toets. Maar dat kan ook gewoon verbeelding zijn..

lindstrom
6 januari 2010, 11:35
Ik mis de optie:

"toch maar een gibson"

:seriousf::soinnocent:

Di Stefano
6 januari 2010, 11:43
Enkel jammer dat Gibson geen gitaren maakt in het <500EUR segment?

lindstrom
6 januari 2010, 11:45
Enkel jammer dat Gibson geen gitaren maakt in het <500EUR segment?

dan zou iedereen zo verstandig zijn een gibson te kopen toch? ;)

Di Stefano
6 januari 2010, 11:57
Ik weet niet, ik associeer Gibson niet meteen met kwaliteit.

on topic: Ik ben ooit eens alle modellen uit de Squierreeks gaan testen en ik vond het allemaal niets. De Fender Standard vind ik ook niet echt beter, als deze dat al is, maar levert bij doorverkoop wel meer op. Als het prijsverschil tussen de beide modellen dus niet te groot is zou ik voor de Fender gaan.

RS-Rik
6 januari 2010, 12:24
Na een teleurgestelde aankoop van een Am St Tele(die ik terug verkocht heb),schaf ik me terug een Classic Vibe aan,deze keer een strat.Ik twijfel enkel tss een 50 of 60,ik speel voornamelijk jazz & blues...
Kurt


explain.. wat was er "slecht" aan die std?

By the way, ik heb echt hele goeie ervaring met Skwaier.. Ooit heb ik een Tele Custom '72 gehad (die met HBtjes) en dat ding ging echt als een trein.

En even over Gibson, wat is het daarmee met de kwaliteit eigenlijk? Laatst stond er iets in offtopic over de vermoedelijke ondergang van dat bedrijf dit jaar, en de onderliggende redenen. Die gelijk de redenen zijn voor de inconsistente kwaliteit van Gibsons.

Niet dat ik veel ervaring heb met Gibsons, maar ik ben van plan ergens deze lente een "kwaliteitsgitaar" te halen (w/s Les Paul) en ik wil geen 1500 uitgeven aan iets wat "beter" had kunnen zijn. En ze hebben niet bij iedere winkel alle gitaren die ik wil langs mekaar. Zeker niet boven de 1000 euro.

kuk
6 januari 2010, 13:19
De gitaar heb ik nieuw direct laten afstellen bij een gitaarbouwer.(doe ik met al mijn gitaren)
Stemmen blijft moeilijk(D snaar),fretafwerking minder dan mijn CV Squier,maple toets duidelijk mindere kwaliteit dan mijn CV.Toch een betere sound uit mijn CV Squier.
De prijs 1250 euro(3T Sunburst) is het zeker NIET waard tov een CV Squier die 4 keer goedkoper is.
Dit zijn mijn ervaringen,misschien had ik een "maandagse"?

:(

Willi@m
6 januari 2010, 13:29
Na een teleurgestelde aankoop van een Am St Tele(die ik terug verkocht heb),schaf ik me terug een Classic Vibe aan,deze keer een strat.Ik twijfel enkel tss een 50 of 60,ik speel voornamelijk jazz & blues...
Kurt

Op youtube staat een filmpje waarin een dude allebei de gitaren "test" en ze ook allebei vrij uitgebreid laat klinken. Ik vind er niet zo'n groot verschil in zitten, misschien iemand anders wel. Volgens mij is de 60's niet met gelakte maple hals verkrijgbaar. Volgens de omschrijving op het net zitten er andere pick-ups in. Ik zou gewoon voor de 50's gaan :seriousf:

blademan
6 januari 2010, 13:37
Enkel jammer dat Gibson geen gitaren maakt in het <500EUR segment?

daarom hebben ze toch Epiphone ooit overgenomen? Dat kun je toch zien als de goedkope Gibsons