PDA

View Full Version : HNGD! S&P SC FM! (de wat?)



Flipkoos
29 december 2009, 21:26
The minute ik zag deze gitaar op marktplaats voor een belachelijke prijs besloot ik maar even contact op te nemen met de eigenaar. Stond "wegens gebrek aan talent" voor ongeveer een derde van de nieuwprijs te koop. Ze was deze zomer nieuw gekocht.
Vandaag opgehaald uit de mooie provindie Utrecht, dus nog een mooi endje rijden voor mij. Geen addertjes? Nee hoor helemaal niet, dit is echt een beauty! En natuurlijk eigenlijk een oude jeugdliefde... Ik heb toch wat met Canadezen... Mijn eerste serieuze gitaar was een Simon & Patrick SP6 en nadien heb ik nog een aantal gitaren uit Godin-stal gehad. Maar altijd op zoek gebleven naar nog mooier en mooie dealtjes en de Seagulls en de Art & Lutheries zijn de deur al weer uit. Deze is eigenlijk misschien nog wel mooier dan mijn Larrivee D03 (staat ook te koop trouwens en verkoop ik 'm niet dan hou ik 'm gewoon).

Het is een Simon and Patrick Showcase Flame Maple, uit de duurste en meest luxe uitgevoerde Simon & Patrick-serie. Eigenlijk gewoon splintertjenieuw, gitaarspelen bleek toch niet meneer zijn ding...
Prachtige gitaar om te zien. Erg heldere en duidelijke klank met veel nadruk op het mid voor een dreadnought. Eén van de weinige dreads met echte pick-potentie. Mooie volume, bakken sustain en lekker afgesteld. Iets minder grove hals dan de Seagulls (en ook dan mij Larrivee trouwens). Massief spruce top en massieve gevlamd esdoorn back & sides.

En dan nu: de plaatjes...en we beginnen maar ff met de achterkant in dit geval...

http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/PC291243.jpg
mooi driedelig gevlamd esdoorn

http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/PC291250.jpg
voor het sfeertje...

http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/PC291253.jpg

http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/PC291240.jpg
Hele mooi headstock vind ik...

http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/PC291247.jpg

hendrix2
29 december 2009, 21:58
Mijn liefde voor de Godin-stal is hier wss allombekend, maar het is dan ook terecht. Wat een prachtige gitaar is dit toch! Man, hier kan ik jaloers om worden!

Prachtige gitaar! Gefeliciteerd en veel plezier ermee (zal vast we lukken!)!

beruk
29 december 2009, 22:41
Zeeer zéér mooie gitaar! :cheerup:

--=HANS=--
29 december 2009, 23:10
Mazzelaar!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst hij ziet er prachtig uit! Waar zijn de knoppen van de stemmechanieken van gemaakt?

Flipkoos
30 december 2009, 00:08
Bedankt! Dat plezier gaat wel lukken. Er ligt momenteel nog 0.11 op, niet mijn ding, maar bijna alle gitaren gaan vind ik nog beter klinken met iets dikkere snaren...

@ Hans: geen flauw idee... Lijkt me gewoon iets kunststofachtigs denk ik? De site spreekt van cream...maja da's alleen de kleur.

Brewskie
30 december 2009, 00:23
Prachtige achterzijde ! Mooi op de foto gezet, ook.

Rinze
30 december 2009, 10:29
Mooie gitaar, erg mooie achterkant (daar heb je wat aan als je erop speelt ;)) en de producten van Goding/S&P/Seagull/whatever ze verder nog uitpoepen daar in Canada zijn idd erg ok.

Harald
30 december 2009, 10:31
Vooral die zij en achterkant :) Mooie inleg op de kop ook! Veel plezier met dit beestje!

stoppel
30 december 2009, 10:42
Ik zag hem inderdaad ook een tijdje geleden op marktplaats en heb toen heel lang getwijfeld. Ik was alleen niet helemaal op zoek naar maple en wilde het geld ff iets anders besteden.

Nu ik hem weer zo zie dan voel ik het ondanks toch knagen.

Gefeliciteerd met deze prachtige gitaar voor een zéér goed prijs.

Flipkoos
30 december 2009, 16:01
Hoi,

Ja je zou 'm voor de gein op 'n podium verkeerd om houden als je ff niks anders te doen hebt...
Ik vind de headstock ook prachtig stijlvol gedaan. Niet protserig of wat, maar mooi strak en elegant. Het ding klinkt nu ook een stuk beter met 0.12. 0.11 klinkt zo prieterig en nu heeft-ie iets meer smoel. Flame Maple heeft sowieso denk ik wat meer de neiging naar helderheid dan naar warmte te neigen, dus met dunnere snaren gaattie ook wat te dun klinken naar mijn smaak. Misschien nog es 0.13 zelf proberen, maar ik ben bang dat ik 'm dan opnieuw moet laten afstellen, en hij speelt erg prettig nu.

@stoppel: ik was ook niet op zoek naar maple, maar voor deze prijs kon ik de gitaar absoluut niet laten staan. Al was het maar voor de heb...

--=HANS=--
30 december 2009, 16:24
Bedankt! Dat plezier gaat wel lukken. Er ligt momenteel nog 0.11 op, niet mijn ding, maar bijna alle gitaren gaan vind ik nog beter klinken met iets dikkere snaren...

@ Hans: geen flauw idee... Lijkt me gewoon iets kunststofachtigs denk ik? De site spreekt van cream...maja da's alleen de kleur.

Het lijkt wel een beetje op dat Boltaron dat Martin gebruikt ter vervanging van ivoor alleen is dat wat witter. Ziet er in ieder geval tof uit!
Als ik zo onbeleefd mag zijn, wat heb je voor deze gitaar betaald?

Voor de koopjesjagers, Eltjo Haselhoff biedt weer eens een van z`n beauty`s aan. Een Collings OO2H, nog altijd niet goedkoop maar voor de mensen die net op zoek zijn naar zoiets een uitgelezen mogelijkheid! http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=118511

Flipkoos
30 december 2009, 17:04
Ik heb niet te veel voor betaald, laten we zeggen nog geen vierhonderd (dit gezegd hebbende realiseer ik me dat ik, wil ik de gitaar ooit weer doorverkopen, ik dit bericht zal moeten verwijderen)

freddy
30 december 2009, 18:32
Prachtige gitaar Flipkoos en voor een erg mooie prijs ,veel geluk ermee.

Flipkoos
31 december 2009, 00:57
Bedankt voor de reacties!
Inmiddels ligt mijn Ovation gestript uit elkaar. Alle lak eraf intussen...wat een werk. Er lag een polyesterlaklaag op van bijna een halve centimeter dik en die vertoonde nogal wat scheuren. Alles eraf en een nieuwe lak erop. De Ovation weet niet wat haar overkomt! Eindelijk kan het hout eens ademhalen...
Maar goed, zo lang die gitaar onbruikbaar is tjingel ik vrolijk voort op de Simon & Patrick. Heerlijk ding, qua bespeelbaarheid, intonatie, boventoonrijkheid en afwerking toch echt wel een trapje hoger dan de SP6 die ik eerder in bezit had.

Onmeunig Hans
31 december 2009, 11:52
Mooie gitaar Flipkoos, heel bijzonder.
Ik d8 dat ik in je ad van je Larrivee zag staan dat je juist iets kleiners wilde dan een dreadnought? Kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om een gitaar als deze s&p niet te kopen.

Hans

Flipkoos
31 december 2009, 12:04
Mooie gitaar Flipkoos, heel bijzonder.
Ik d8 dat ik in je ad van je Larrivee zag staan dat je juist iets kleiners wilde dan een dreadnought?
Hans

Haha ja klopt, maar ja kriebels heh...en de prijs was wel heel aantrekkelijk. En door die maple back en sides is-tie heel helder en direct en wat minder 'modderig' dan de meeste dreads.. Als ik geen leuk bod krijg voor de Larrivee blijft-ie gewoon hoor, het ding klinkt verder fantastisch maar ben idd meer een man van de kleinere modellen. Daarom is nu mijn Ovation parlour nu ook in de restauratie...die pakte ik sowieso al sneller dan de Larrivee (en klinkt versterkt 3x beter) maar was verder wel aan een lak- en afstelbeurtje toe... Dat blijft een lekker gitaartje ook qua model. Ben alleen nog niet aan de Collings van Eltjo toe (kwijl!). Dan moet ik eerst alles wat ik heb verkopen ben ik bang. Al gaat zoiets vast nog wel eens gebeuren...

Flipkoos
3 januari 2010, 18:08
Meer mensen hier in het bezit van/ ervaring met de pro- of showcase-serie?

Laser
3 januari 2010, 20:17
Schitterende aanwinst!
Dat bewijst dat de Godin stal meesterschap in huis heeft.
Deze stijgt wel boven de standaard productie uit - daar dient een showcase voor - qua materiaalgebruik en afwerking.
Zelf vind ik de standaard afwerking en afstelling van de Godin - producten soms niet helemaal dat. Potentieel zat, maar de afstelling laat af fabriek te wensen over. Wat van nog andere merken kan gezegd worden.

Je zal hieraan nog veel plezier beleven! Proficiat. :cheerup:

Flipkoos
5 januari 2010, 10:26
Toch nog maar even een klein familiefotootje. Broer en zus gitaar en broer en zus Joël en Elin...en trots dattie is op z'n ukelele! Net papa :P
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P1051257.jpg

Flipkoos
16 januari 2010, 01:54
Voor de liefhebber nog maar even een niet al te denderend reviewtje op youtube gezet... kun je de klank nog ff horen. Dit deuntje had ik ook al eens op mijn Art & Lutherie Ami ergens gepost, maar dat is al een mooi poosje terug. Er kwam even niet zo snel iets anders in mij op....http://www.youtube.com/watch?v=PMFhynYZ4ZA&feature=player_embedded

petertaylor
31 januari 2010, 19:12
Wat een geluksvogel, zo'n gitaar voor zo'n prijs.
Ik wil gelijk een positieve ervaring met je delen, ik zag n.l. dat je al met de snaren bezig bent geweest.
Ik gebruik n.l. Martin FX medium PB snaren op alle 3 mijn Taylors (GS5, 415 en GC4).
Geweldige sound en minder spanning (op gitaar en vingers).
Ik liep n.l. tegen een positieve discussie aan op het Tommy Emmanuel Forum, heb ze geprobeerd en ze spelen en klinken geweldig.
Ook zijn ze goed te betalen (gewoon goedkoop t.o.v. sommige gecoate snaren).