PDA

View Full Version : Treesjuh



AntY
11 april 2003, 23:23
ok hier t nieuwe topic

t is een trace elliot 130W (of was t nou toch 150?) combo

type: GP7SM

7 bands met aan uit en level, 130W RMS solid state, en daarnaast een bas/treble knop, en 2 shape settings, 1x15".

in gebruikte toestand en dat is te zien, maar niet te horen. gebruikt voor 2 optredens en wat band repetities.

het geluid was naar mijn smaak erg goed, kwam HEEL erg veel laag uit, meer dan de BX1200 die ik woensdag heb getest.

het nadeel was het gewicht (zwaar!) en vooral de heel hard lopende koelmotor.

ik heb tot en met morgenavond om te beslissen. hij kost 300 euro.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2003-04-11 23:26 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2003-04-11 23:34 ]</font>

skabouter
11 april 2003, 23:41
kerel, dat klinkt als niet minder dan goed. zeker als je wel 300 hebt. trace is natuurlijk goed, en als die amp leuk is, waarom nie dan ! maar je zou um vandaag toch al kopen ?

basswasp
12 april 2003, 00:34
Naar 't laag hoef je eigenlijk niet te kijken, alle basversterkers uit deze prijsklasse en hoger hebben dat wel. Je kan beter even luisteren of de midden en hoge tonen goed klinken.

Zelf zou ik 'm niet gekocht hebben, maar eigenlijk alleen omdat ik geen fan ben van Trace Elliot en 15" speakers, maar als jij 'm goed vind klinken, zie ik geen reden om hem niet te kopen.

Het enige waar ik nog niets over weet is of Trace Elliot-versterkers waardevast zijn... dat zou wel handig zijn, stel dat je 'm een keer weer wilt verkopen. Trace heeft de agelopen jaren een puinhoop gemaakt van hun marketing waarbij vrijwel alle produkten voor erg lage prijzen werden verkocht. Voor hoever dit ook doorwerkt voor combo's weet ik dus niet...

Laus
12 april 2003, 00:39
Trace is onderdeel van Gibson maar voor zover ik weet inmiddels wel falliet.

ze worden dus niet meer gemaakt. het is nog ff afwachten wat dat voor de waarde betekend. Het geluid gaat iig verloren. Als je dus nog een nieuwe heb...

skabouter
12 april 2003, 10:21
als het niet meer gemaakt wordt is het toch juist waardevast ?

bassopotmus
12 april 2003, 10:30
UUh denk ff na. Je koopt een amp die niet meer worden gemaakt, info is schaars en reserve onderdelen al helemaal, al zijn fabr. verplicht 3 jaar nar stopzetting reserve onderdelen te leveren.

Dit maakt ze niet duurder, zal slechts de prijs om laag drijven.

Kijk als we het over vintage bassen hebben, dan zijn die wel in waarde gestegen, de bassen gan nooit stuk, en als ze stukgaan vervang je gewoon ff een potmetertje, of je moet Nirvana stijl gaan gooien, maar dat laat ik ff buiten beschouwing

basswasp
12 april 2003, 11:00
Hoe waardevast ze zijn hangt af van of die versterkers gerespecteerd blijven worden. Je zal in ieder geval, zoals bassopotmus al zei, moeite moeten doen om 'm te onderhouden.
In het geval van Trace is de reputatie supersnel ontstaan omdat Mark King ze gebruikte, en die speelt nu op Ashdown... Wat de versterker zelf nu waard is, zal nu wel duidelijk worden...

AntY
12 april 2003, 11:02
ik heb gehoord dat trace nu bij ashdown en gibson zit, vandaar dat mark king ook is overgestapt.

toch zijn er op inet toch een hoop mensen die nog zweren op trace elliot!

AntY
12 april 2003, 11:15
ok so i have 12 more hours to decide to buy it or not.

i dont care about sound or volume anymore, i think thats well ok. the weight will be a problem ill just have to get over with.

so my main reasons are:
-the noise the fan makes. it has no slightly lower or helicopter setting on it. can i do anything to make the cooling run slower at lower volumes?
-TE does not exist anymore.. is this true? according to http://www.traceelliot.com they still produce amps under the gibson flag.. i can have warranty thru gibson than?

TE rep is theyre built like tanks, so i dont think the amp will fail on me soon, is this correct?

Easy Rider
12 april 2003, 11:43
Trace Elliot failliet? Waar heb je dat vandaan?? Dat zou wel jammer zijn zeg! :sad:

Mark King speelt toch ook gewoon nog door Trace Elliot?
Of dan is ie wel heel recent geswitched.

De nieuwere Trace Elliots hebben thrermostaten op de fans zitten. Als ze dat al lang doen is ie misschien is die bij deze stuk. Ook kan het lager van de fan versleten zijn en moet er een nieuwe fan in. Zou bij god niet weten of dat duur of goedkoop is.
Ik ken dat Combotje wel, geloof ik. Heel klein ding met een 15". Komt nog best een puist geluid uit!
Maar in een grotere ruimte dan een oefenhok o.i.d verdrinkt ie dan niet in de band? (Vooral het laag dan)
Nogmaals: hoeveel watt heeft/hebben de gitarist(en)?

EZ

AntY
12 april 2003, 12:07
ik speel (nog) niet in een band :sad:

Ruud
12 april 2003, 16:29
Ik heb destijds een Laney 120 watt solid state combo gehad, met een 15 inch.. heb ik enkele optredens mee gedaan.. in een cafe kun je der goed mee uit de voeten hoor.. en bij grotere optredens wordt alles toch doorversterkt

AntY
12 april 2003, 16:35
weet iemand of ik iets kan doen om de koeler wat minder lawaai te laten maken?

koen_V
12 april 2003, 16:37
Ik heb nu een laney linebacker van 120W en in de oefenruimte haalt die het wel.
Maar in een cafétje hoor je het ding nog niet eens..
het is ook een 15"

Ruud
12 april 2003, 16:42
Koeler?, kijk eens of ie wel soepel draait.. misschien loopt ie aan ofzo...

bassopotmus
12 april 2003, 17:07
die fan, das rete simpel, zet gewoon ff een schuif relais tussen de voeding en de fan, dus draadje dat naar de fan loopt, kun je je snelheid traploos regelen.
Ik heb dit ooit eens geprobeert in mijn techniek les, maar aangezien dit alweer 4/5 jaar gelden was weet ik niet meer geheel zeker, maar volgens mij moet dat gewoon werken, of..je bouwt een on/of switch, maar dat raad ik ten strengste af..aangezien je dan oververhitting kan krijgen, kapoote onderdelen en dat wil je beslist niet

skabouter
12 april 2003, 18:49
make up that mind, dude !

bassopotmus
12 april 2003, 21:05
owkee..what ever...Volgens mij kreeg ik uit mn gesprekje met Anty net dat tie em heeft gekocht, dus weet niet zeker. Maar hij zal dit zelf spoedig bevestigen.

Mijn zegen heb je Anty! En don't hasitate to ask help! Hey kom eens langs kunnen we lekker gaan modden aan de trees! :wink:

Laus
13 april 2003, 12:09
gisteravond optreden gehad... mn TE klonk beter dan ooit... grof smerig warm met heel veel gain. goed!

altijd leuk als je copmlimenten krijgt over je spel en geluid.

bassopotmus
13 april 2003, 13:14
yo//Laus, ff op je site geken en je speelt best een vette trees, 4x10 right?

Was je amp wat je hebt? Want zie soms een zilver iets en soms een trees??

basswasp
13 april 2003, 13:19
Op 2003-04-12 11:43, schreef Easy Rider:
Trace Elliot failliet? Waar heb je dat vandaan?? Dat zou wel jammer zijn zeg! :sad:

Mark King speelt toch ook gewoon nog door Trace Elliot?
Of dan is ie wel heel recent geswitched.


Trace Elliot is zeker falliet, een paar jaar geleden al, dat bevestigen verschillende muziekwinkels (oa Bassmatters).

Mark King speelt misschien al wel langer niet meer op Trace's, hij is overgestapt naar Ashdown. Dit staat op http://www.ashdownamps.com en ik heb 't tijdens een Ahsdown demo ook van de bouwer zelf gehoord. Mark heeft zelfs z'n eigen versterker bij Ashdown: een 8x10 combo genaamd de 'King Combo'.

Verder heb ik ook nog eens gehoord dat hij nu op Fender Jazz bassen speelt, maar dit weet ik niet helemaal zeker.

AntY
13 april 2003, 14:08
ik heb m idd gekocht, dinsdag haal ik m op

wat van ik er van heb begrepen is het nu als volgt:

trace elliot is een paar jaar geleden failliet gegaan. toen hebben een paar ex-werknemers ashdown opgericht, mark king zal dus gewoon meegegaan zijn.

vervolgens is TE ingelijfd door gibson waar ze nu weer onder vallen en binnenkort weer zullen produceren

Ruud
13 april 2003, 15:04
Ik was gister op een tentfeest bij ons in de buurt, speelde een band, en die bassist speelde op een Trace Elliot basgitaar, vertelde hij..,gekregen om uit te proberen, nieuwprijs 2000 euro en een gigantisch lekker geluid.. maar ik wist helemaal niet dat ze ook basgitaren maakten/hebben gemaakt.. (stond toch echt trace elliot op). Mensen die hier meer van weten?

BB
13 april 2003, 17:52
Op 2003-04-13 15:04, schreef Ruud:
Ik was gister op een tentfeest bij ons in de buurt, speelde een band, en die bassist speelde op een Trace Elliot basgitaar, vertelde hij..,gekregen om uit te proberen, nieuwprijs 2000 euro en een gigantisch lekker geluid.. maar ik wist helemaal niet dat ze ook basgitaren maakten/hebben gemaakt.. (stond toch echt trace elliot op). Mensen die hier meer van weten?


http://users.pandora.be/chaureau/bassen/Trace_Elliot_T-Bass.jpg
http://users.pandora.be/chaureau/bassen/Trace_elliot_T-Bass2.jpg

http://www.futureproducers.com/site/mode/reviews/p/user_listreviews/modelid/280
http://www.barryrudolph.com/newtoys/toys/tracetbass.html

basswasp
13 april 2003, 18:20
Op 2003-04-13 14:08, schreef AntY:
ik heb m idd gekocht, dinsdag haal ik m op

wat van ik er van heb begrepen is het nu als volgt:

trace elliot is een paar jaar geleden failliet gegaan. toen hebben een paar ex-werknemers ashdown opgericht, mark king zal dus gewoon meegegaan zijn.

vervolgens is TE ingelijfd door gibson waar ze nu weer onder vallen en binnenkort weer zullen produceren


Maar volgens mij gaan ze zich nu voornamelijk op versterkers voor akoustische instrumenten concentreren.

Easy Rider
13 april 2003, 20:46
Trace Elliot failliet, lekker is dat!
Gaat een legende... Het is dus duidelijk dat ik mijn gear nooit meer verkoop. Niet dat ik het van plan was, maar nu weet ik het 100% zeker. Tenzij ze toch weer gaan produceren natuurlijk, dan is de historische waarde weer wat minder.
Ashdown is ook wel vette gear trouwens, nou weet ik ook waarom :smile:

EZ

bassopotmus
13 april 2003, 20:49
Wisten we dit nog niet, d8 dat dit best wel bekent was onder ons bassisten. Het is wel zeker dat ze nog steds gemaakt worden hoor, wel onder de Gibson vlag, geen idee wat dit te betekenen heeft voor het aanbod ofzo

wannabefieldy
13 april 2003, 20:59
best wel nette bas die trace,
met zon mono brug,
ik wist niet eens dat ze bassen maakten :smile:
btw, die versterker vind ik wel uber!!!
jammer genoeg heb ik er geen een,
misschien als ik een keer geld heb :smile:

AntY
14 april 2003, 23:06
ik had dit weekend gibson gemaild over het lawaai, hier is het antwoord:

I'm glad to hear you are going to purchase a Trace Elliot amplifier,
I'm
sure you will love the sound!

If the fan is excessively noisy, perhaps it has become worn after hours
of usage and should be inspected by a qualified technician - a
replacement may be necessary to make it quiet again. As for as
modifications to the circuit, we do not have anything on file for that
request and we cannot suggest changes to the original build
specifications.

Best of luck with your new amp!

Shane Radtke

Laus
15 april 2003, 10:37
Op 2003-04-13 13:14, schreef bassopotmus:
yo//Laus, ff op je site geken en je speelt best een vette trees, 4x10 right?

Was je amp wat je hebt? Want zie soms een zilver iets en soms een trees??

huu, wat je met dat zilver bedoelt weet ik niet. ik heb er pas foto's van gemaakt. moet die nog krijgen. maar hijs niet zo vet als tie lijkt. helaas maar 200 watt.

zal als ik wat heb wel posten. ik verkoop hem wel zodra ik een nieuwe grotere amp heb. ding is uit 1983 dus ik vertrouw hem niet meer.

Laus
20 april 2003, 00:30
hier de picz.
http://home.concepts.nl/~ekoboz/gear01.jpg
http://home.concepts.nl/~ekoboz/gear02.jpg

wat zou ie waard zijn? :razz:

basswasp
20 april 2003, 09:10
Leeftijd maakt volgens mij weinig uit... of 't moet echt een onbetrouwbaar merk zijn, maar Trace is dat niet.

Ziet mijn oog daar trouwens een Boss Bass Overdrive? :grin:

Laus
20 april 2003, 15:45
verplicht ej.

bassopotmus
20 april 2003, 16:37
Yeah!! heb em ook....ow en dat spul ziet er wat oud uit, maar kan je best nog wel verkopen, reken op helft of net wat minder van de oorspronkelijke waarde