PDA

View Full Version : Roland Cube met Boss DS-2 Turbo Distortion, hoge piepgeluiden



TDZH
29 december 2009, 20:13
Heej allemaal,

Ik was vandaag in feedback, daar heb ik een Boss DS-2 Turbo Distortion pedaal getest. Vond het een supervet ding, alleen als ik de distortion verder dan 12 uur (recht omhoog) zette begonnen er heel luid allemaal hoge piepgeluiden uit de versterker (Roland Cube 30x) te komen.
Hoe heet dit en wat doe je eraan? Ik wil dit pedaal namelijk kopen ;-)

Als gitaar gebruikte ik trouwens een Strat met een brughumbucker

Tankman
29 december 2009, 20:51
Dat hoge piepgeluid is tevens de naam van de winkel waar je bent geweest...feedback. Wat doe je eraan?

1. Niet met je gitaar echt voor je versterker gaan zitten.

2. Een Noise Surpressor kopen, zoals een Boss NS-2 en de DS-2 in de loop van de NS-2 zetten. Dan horen je problemen redelijk opgelost te zijn,

Swan
30 december 2009, 10:52
waarsch zat je in zo'n klein feedbackhokje op hoog volume te spelen, ja dan gaat het feedbacken...
niet iedere halve zool moet direct een noise supressor kopen, wat een bullshit! :stop:

Tankman
30 december 2009, 23:01
waarsch zat je in zo'n klein feedbackhokje op hoog volume te spelen, ja dan gaat het feedbacken...
niet iedere halve zool moet direct een noise supressor kopen, wat een bullshit! :stop:

Dude....als hij bij zo weinig gain al begint te gillen, zet er gewoon een NS-2tje bij. Simpele en effectieve oplossing. Zo'n ding moet gewoon op iedere effectenplank staan. Feedback is 9 van de 10 keer gewoon kut naar mijn mening. Weg ermee!

TDZH
30 december 2009, 23:37
De winkel Feedback of het geluid?
en wat is trouwens een ns-2? (en is dat duur? -.- )

JvD.
30 december 2009, 23:50
Zo'n ding moet gewoon op iedere effectenplank staan. Feedback is 9 van de 10 keer gewoon kut naar mijn mening. Weg ermee!
Waarom in godsnaam! twee kut beweringen!

Tankman
31 december 2009, 09:11
Waarom in godsnaam! twee kut beweringen!

Nee...2 eigen meningen.

@TDZH een NS-2 is een Boss Noise Surpressor. Kost 89 euro. Als je hem goed instelt heb je minder last van feedback.

Terminus
31 december 2009, 10:10
Volgens mij is inderdaad feedback hier het probleem. De Cube heeft (wat ik leek te merken) een ingebouwde noise gate (in ieder geval op de distortion kanalen). Als je vervolgens al je distortion al voor de ingang van de Cube verkrijgt heb je de ruis en feedback al versterkt, daar kan die Cube noise gate niks aan doen.
Een Noise Surpressor zou inderdaad de oplossing kunnen zijn. Nadeel is dat de NS-2 meer kost dan jouw DS-2. Ook is de NS-2 volgens velen niet de beste noise gate.(gebruik de zoekfunctie maar)

Ik zou eerst, zoals al eerder aangeraden, ervoor zorgen dat je feedback vooral voorkomt. Niet recht tegenover je versterker zitten, niet te veel distortion gebruiken en niet te veel galm gebruiken.

JvD.
31 december 2009, 12:00
Volgens mij is inderdaad feedback hier het probleem. De Cube heeft (wat ik leek te merken) een ingebouwde noise gate (in ieder geval op de distortion kanalen). Als je vervolgens al je distortion al voor de ingang van de Cube verkrijgt heb je de ruis en feedback al versterkt, daar kan die Cube noise gate niks aan doen.
Een Noise Surpressor zou inderdaad de oplossing kunnen zijn. Nadeel is dat de NS-2 meer kost dan jouw DS-2. Ook is de NS-2 volgens velen niet de beste noise gate.(gebruik de zoekfunctie maar)

Ik zou eerst, zoals al eerder aangeraden, ervoor zorgen dat je feedback vooral voorkomt. Niet recht tegenover je versterker zitten, niet te veel distortion gebruiken en niet te veel galm gebruiken.
natuurlijk! ik gebruik feedback zo vaak. het is zo fijn als je een solo speelt en je een zingende noot een beetje kunt laten feedbacken!
ik bedoel, luister tool. de gitarist van die band gebruikt zo vaak zijn feedback. echt raar om een apparaat je spel te laten corrigeren =S

Tankman
31 december 2009, 16:51
natuurlijk! ik gebruik feedback zo vaak. het is zo fijn als je een solo speelt en je een zingende noot een beetje kunt laten feedbacken!
ik bedoel, luister tool. de gitarist van die band gebruikt zo vaak zijn feedback. echt raar om een apparaat je spel te laten corrigeren =S

Hij corrigeert je spel niet. Hij vermindert de feedback. Maar als je pal voor je versterker gaat zitten, zal je alsnog feedback krijgen, of die NS-2 nou aan is of niet.

Je moet hem dus ook zodanig instellen dat hij alleen de feedback surpressed als je niet speelt. Terwijl je speelt kun je nog volop genieten van feedback, mits je de NS-2 goed ingesteld hebt.

TimS
31 december 2009, 17:52
De NS-2 is zooi, je kunt hem niet zo instellen zodat je geen ruis hebt als je niet speelt en je toch alles hoort wat je speelt, zelfs niet als je al weinig gain gebruikt. Hij snoept gewoon het begin van je aanslag weg.

Noise surpressor is helemaal niet altijd nodig, als ik mn booster, overdrive en distortion tegelijk aan zet krijg ik maar een zachte brom. Ligt misschien aan de spullen die je hebt / muziekstijl die je speelt.

Tankman
31 december 2009, 18:21
Ik snap de NS-2 is zooi uitspraken nou nooit. In mijn band hebben zowel ik als de andere gitarist zo'n ding op de plank staan en ik heb helemaal nergens last van en al helemaal niet van hetgeen wat TimS noemt. Het toch echt een kwestie van goed instellen.

TimS
31 december 2009, 21:09
Ik snap de NS-2 is zooi uitspraken nou nooit. In mijn band hebben zowel ik als de andere gitarist zo'n ding op de plank staan en ik heb helemaal nergens last van en al helemaal niet van hetgeen wat TimS noemt. Het toch echt een kwestie van goed instellen.

Ik denk dat dat zoals ik al zei komt omdat je andere spullen hebt die er minder gevoelig voor zijn. Als je bijvoorbeeld met een strat een crunch geluid wilt hebben, merk je het echt wel. Mijn uitspraak was misschien ook wat extreem, ik bedoelde: de NS-2 werk in veel settings niet goed.

j-op
31 december 2009, 21:34
Ik moet zeggen dat ik hetzelfde merkte als TimS. Ook viel het allerlaatste stukje van de noot weg. Op een Jazzmaster die van zichzelf al weinig sustain heeft wordt het dan wel erg magertjes, vind ik.

Ik heb gewoon bij het oefenen niet zo veel last van feedback, soms wel als het op hoog volume moet allemaal. Dan doe ik gewoon mijn Pitchblack aan als ik niet speel. En met dat ding kun je nog zien of je goed gestemd bent ook!
:crazyhappy:

Steven Otto
31 december 2009, 21:39
Stond de cube niet toevallig op het 'lead' kanaal met distortion? Hij vindt het niet prettig als je er dan ook nog eens een distortion/overdrive voor zet.

TDZH
31 december 2009, 21:59
Het lead kanaal met distortion? Bedoel je dat de distortion op de cube ook aanstond?

j-op
31 december 2009, 22:08
Dat kan inderdaad. Dan heb wel héél veel gain meteen. ;)

Terminus
1 januari 2010, 13:06
Ik kan me niet voorstellen dat je meer distortion nodig zou hebben dan wat de DS-2 je geeft (of de Cube op standje metal) dus inderdaad, zorg ervoor dat je de Cube op clean hebt staan.