PDA

View Full Version : Groepsinkoop Flamed Maple



Mattia
29 december 2009, 19:37
Ik ga binnenkort (lees: over een week ofzo) wat hoge kwaliteit flame maple uit Canada bestellen, blokken om te herzagen, zal ongeveer uitkomen op een euro of 90 a 120 (beetje afhankelijk van verzendkosten, koers, en douanedingen) omdat ik redelijk wat afneem. Iemand interesse om mee te liften/een top te kopen? Ik kan hier zonder problemen herzagen als je zelf geen lintzaag ter beschikking hebt.

PM of mail me maar als je een of meer blokken wil.

Hedge
29 december 2009, 21:17
Kun je iets contreter zijn over de maten van de blokken?

superfly
29 december 2009, 22:08
Wat Hedge zegt, Een mooie carve top vind ik wel interessant om op de plank te hebben.

Demoi-crazy
29 december 2009, 22:17
Als de tops inderdaad groot genoeg zijn voor een lp en dik genoeg voor een mooie carve, dan heb ik zeker interesse:crazyhappy:

Flipkoos
29 december 2009, 22:32
Mooi spul, Canadees Flamed Maple!....
Helaas ben ik niet zo'n bouwer...
Kijk wat Godin ermee doet met mijn gitaar:
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/PC291243.jpg

Mattia
30 december 2009, 00:33
Gewoon vrij standaard; blok van ongeveer 2" dik (iets meer, iets minder), 7.5-8" breed, zo'n 20" lang. Passen zowat alle electrische gitaren in, met uitzonderingen van een full sized archtop of ES335 achtige. Sommige blokken zijn daar misschien net groot genoeg voor, maar reken maar op electrisch gitaar formaat. Les Paul's zijn minder dan 13" breed, mijn eigen gitaren wat groter, maar allen onder de 14".

Voor een Les Paul is 5/8" (16mm) per helft ruim voldoende, 13" breed (dus twee stukken van 6.5" zijn i.p genoeg als je goed kan voegen) ook ruim, en is maar 17.25" lang in totaal. PRS iets groter, maar makkelijk binnen die 19-20" lengte.

oknarb180
30 december 2009, 01:49
Hey Mattia,

Ik weet dat je altijd een goede keuze van hout hebt (zie het hout en de top van m'n PRS), dus ik kan het iedereen aanraden om mee te liften. Echter, ik lift niet mee want zelf heb ik nog 3 tops liggen (die heb ik van Fred Dons verkregen uit een ruil maar komen bij jou vandaan) mijn bouwsnelheid heb ik daar zeker genoeg aan voor de komende 3 jaar. Die tops zijn echt mooi!!! Eén moet er nog gezaagd worden, dus ik zal je binnekort PM-en om een zaag afspraak te maken!

vr.gr.

Branko

fred dons
30 december 2009, 08:49
ze kwamen niet allemaal van Mattia vandaan hoor, er zat ook een blok bij en dat had ik zelf in Canada gekocht :D
maar ik ben het met je eens over de goede smaak van Mattia tav hout

oknarb180
30 december 2009, 11:17
ze kwamen niet allemaal van Mattia vandaan hoor, er zat ook een blok bij en dat had ik zelf in Canada gekocht :D
maar ik ben het met je eens over de goede smaak van Mattia tav hout


Hey fred,

Dat is dan het blok die ik nog gebookmatched wil hebben. Ooit plannnen voor een LP.

vr.gr.

Branko

Mattia
30 december 2009, 18:21
Even ter info: ik wil uiterlijk vrijdag 1/1 mijn 'definitief' berichtje richting verkoper sturen, dus als er nog mensen zijn die wat willen hoor ik het graag. Geldzaken regelen we daarna wel.

ziekdier
30 december 2009, 20:19
Hoi Mattia

ik zou liever een quilted maple topje kopen, wil je je daar aan wagen?

of beperk je je liever tot flamed maple deze keer?

kan ik me iets bij voorstellen...

hoor/lees het wel

gr
@je

Mattia
30 december 2009, 20:24
Hoi Mattia

ik zou liever een quilted maple topje kopen, wil je je daar aan wagen?

of beperk je je liever tot flamed maple deze keer?

kan ik me iets bij voorstellen...

hoor/lees het wel

gr
@je


Deze verkoper heeft weinig tot geen quilt in stock op moment, en geen topkwaliteit, dus helaas! Zelf heb ik ruim voldoende quilt, maar absoluut geen flame (wat ik vaak nog mooier vind dan quilt) ergo: flame time.

ziekdier
30 december 2009, 20:56
ok thanks enniewee!

gr @je

Mattia
31 december 2009, 09:04
Nog een korte update: kan zijn dat enkele stukken niet als blok, maar als voorgezaagde set worden geleverd, dikte van ieder stuk minimaal 1" (25mm). Dat men het even weet.

Ik ga morgen bestellen.

Cocobolo
31 december 2009, 10:17
Ik ga morgen bestellen.

op nieuwjaarsdag? ;)

Mattia
31 december 2009, 10:28
op nieuwjaarsdag? ;)

Toepasselijk, toch?

Mag ook zaterdag zijn, hoor :-p

Enra
31 december 2009, 13:09
Hé Mattia,

Kan je ook Flamed Maple krijgen in afmetingen voor akoestische gitaar, al dan niet als blokwaar?

Groet,

Enra.

Mattia
31 december 2009, 13:56
Hé Mattia,

Kan je ook Flamed Maple krijgen in afmetingen voor akoestische gitaar, al dan niet als blokwaar?

Groet,

Enra.

Hij verkoopt setjes voor akoestisch voor 82 dollar nogwat, geen resaw blokken.

Enra
31 december 2009, 14:38
Hij verkoopt setjes voor akoestisch voor 82 dollar nogwat, geen resaw blokken.

Kan je een indicatie geven wat dat mij gaat kosten?

Groet,

Enra.

Mattia
31 december 2009, 14:44
100% zeker weet ik het niet, maar ik ga meestal uit van ongeveer het bedrag in dollar in euros, plus een marge van 5 procent. Als je als 'bedrijf' inkoopt en dus geen BTW hoeft te betalen is het misschien voordeliger om direct te bestellen.

Mattia
3 januari 2010, 16:13
Laatste kans...als ik thuiskom na de avonddienst gaat de bestelling de deur uit.

Mattia

G.G.
3 januari 2010, 17:13
Mod:

Topic moet eigenlijk op slot.

Reden hiervoor is de vetgedrukte zin hieronder:


Even ter info: ik wil uiterlijk vrijdag 1/1 mijn 'definitief' berichtje richting verkoper sturen, dus als er nog mensen zijn die wat willen hoor ik het graag. Geldzaken regelen we daarna wel.

In het verleden is iemand al eens bijna in de shit terecht gekomen door een partij inkoop van gitaren. Alles zal dus in het vervolg via PM of email moeten geschieden. (denk aan een container vol spul en het gaat fout met de zending, of "geldzaken regelen we daarna wel" en je afnemers laten niets meer van zich horen etc....) Nou kan Mattia nooit teveel hout hebben, maar toch.... 1 lijn voor iedereen.

Er is 1 reden waarom ik hem open houdt tot tegenbericht van Mattia:

Ik weet niet hoe vol zijn PMbox is en of hij zijn notificatie aan heeft staan. Ik wil niet dan Mattia onnodig berichten mist waardoor een bestelling fout kan gaan.

Ik laat het topic tijdelijk open en achter de schermen wordt dit besproken, hoe in het vervolg te handelen.

Ike57
3 januari 2010, 17:37
Is dit ook weer onderdeel van één of ander grijs gebied of zo? Zo ja, waar bevindt zich dat dan zo'n beetje?

G.G.
3 januari 2010, 19:48
Is dit ook weer onderdeel van één of ander grijs gebied of zo? Zo ja, waar bevindt zich dat dan zo'n beetje?

Waar het precies staat kan ik zo snel niet terugvinden. Maar de leden die hier wat langer zitten kennen het verhaal van de shitload aan chinese troep die in 1x zou worden ingekocht.

Denk ook aan de loterij van een tijdje geleden (wie ziet Glacius hier nog na dit fiasco?)

Toen is besloten dat aankondigen mag, maar alles dient per PM of email buiten het forum om te gebeuren.

Mattia
4 januari 2010, 00:04
Is prima. Ik heb van iedereen die wilde bestellen ook gewoon PM's, ik bedoelde die laatste zin meer van 'je kan me nu nog PM'en, maar hoeft niet a la minuut geld over te maken'-achtig. Doe er maar een slotje op als je wil.

G.G.
4 januari 2010, 16:55
Thanx Mattia (en ik vind het wel een geweldig initiatief, omdat voor velen zelf bestellen in het buitenland een te grote stap is).