PDA

View Full Version : Rock Rider met GT10 ingespeeld preset P11-3



covermark
29 december 2009, 19:33
Rocky backing ingespeeld met de GT10. Gewoon met fabriekspreset P11-3 "White Friday". Ik ben zelf wel tevreden met het geluid.

http://www.soundclick.com/covermark

2e van boven "Rider"

Ben benieuwd wat jullie er van vinden !

Stratman70
29 december 2009, 22:08
Ik vind het helemaal te gek gespeeld (het is interessant wat je speelt en er zit vaart in het nummer), al is je vibrato soms wat aan de snelle kant, meen ik te horen.
Geluid is qua oversturing en dikte helemaal in orde, maar de EQ is niet helemaal mijn smaak, maar dat is persoonlijk.
Maar erg gaaf gespeeld!

covermark
30 december 2009, 17:24
Bedankt voor het luisteren Stratman.

Dat met die vibrato snap ik niet helemaal. Wat betreft eq bedoel je het totaalplaatje ?

Naar mijn idee staat de gitaar trouwens iets te hard in de mix, is dat bij jou ook zo ?

HvV
30 december 2009, 17:42
Mooie covers heb jij altijd en wederom erg fraai gespeeld. Als (ex) GT-10 bezitter vindt ik de sound best goed, misschien wat weinig warmte naar mijn smaak, maar voor een preset klinkt het niet gek. Is dit met een pre-amp van de GT-10 of van je amp? En de gitaar ligt er misschien iets te bovenop in de mix (tenminste bij mijn setje klinkt het zo) maar dat vond je zelf ook al. Wat ik ook wel eens doe bij backingtracks is ze met een 3-bands EQ afspelen waardoor je het geheel misschien wat meer in lijn krijgt met je gitaar-sound.

covermark
30 december 2009, 17:54
Bedankt voor je compliment !!

Is dit met een pre-amp van de GT-10 of van je amp?
Gitaar -> GT10 -> Micro BR. oftewel alles uit de GT10

Wat ik ook wel eens doe bij backingtracks is ze met een 3-bands EQ afspelen waardoor je het geheel misschien wat meer in lijn krijgt met je gitaar-sound
Bedankt, zal ik eens proberen !!

deefke666
1 januari 2010, 08:54
mijn complimenten hoor mark,

klinkt geweldig vind ik, goeie sound, zeer goede notenkeuze,
in je andere soundclick liedjes trouwens ook...

ik heb al verschillende dingen van jou beluisterd en ik kom elke keer tot dezelfde conclusie....

als ik dat zo hoor krijg ik bijna spijt dat ik mijn gt10 heb weggedaan haha

respect man :ok:

grtz D

budje
1 januari 2010, 10:13
Klinkt gewoon hardstikke lekker :ok:

Stratman70
1 januari 2010, 15:53
Bedankt voor het luisteren Stratman.

Dat met die vibrato snap ik niet helemaal. Wat betreft eq bedoel je het totaalplaatje ?

Naar mijn idee staat de gitaar trouwens iets te hard in de mix, is dat bij jou ook zo ?
Hey covermark,
Wat betreft de vibrato, doelde ik op je vibrato op 0.17 en 0.19 sec, maar nu ik het zo weer terugluister, zit ik wat te muggenziften hoor, dus forget it.
Wat betreft de EQ, bedoel ik alleen de gitaarsound. De overallsound is goed hoor, maar ik hoor zo'n '30 millisec' delay geluid ofzo (midhoog?), weet het niet anders uit te leggen, wat ik dus iets minder mooi vind. Niet storend, het is puur smaak. Misschien zou je gitaar inderdaad ietsje dieper in de mix mogen.

Maar nogmaals: mooi gespeeld, goede compositie, het klinkt gewoon goed, het zijn maar hele kleine details waar ik het over heb.

Keep up ze good work!

Rom
1 januari 2010, 23:12
Helemaal top. Maar dat had ik je ergens al gezegd.
Durf alleen niks meer over de mix te zeggen ;-).

Verheug me op de volgende inzending!

glennshred
2 januari 2010, 11:31
Knap gespeeld maar dit nummer vind ik wat minder interessant.

Doch in het geheel niet slecht ;)

benwave
2 januari 2010, 17:48
Zeer lekker gespeeld Mark...
Goeie toon lekker fel en toch zwoel mooi hoor.... Jij bent ook iemand die overal een goeie toon uithaald volgens mij.
Of dat nou een GT-10 is of een lullig klein versterkertje het klinkt altijd bij jou


African Heritage dat vind echt een super topper.. zeer knap

covermark
3 januari 2010, 11:58
@Deefke : Bedankt voor je compliment. Het merendeel speel ik in met de Boss Micro BR. Toevallig deze laatste met de GT10.

@Budje, Rom en Glennshred : Bedankt voor het compliment.

@Sratman : bedankt voor je advies. Ik zal het eens proberen.

@Ben : Bedankt. Da's een mooi compliment. Zo zie je trouwens maar weer hoe subjectief een goed geluid is.

African Heritage en Groove Funk vind ik zelf ook wel mooi. Liggen ook het dichtst bij wat ik graag speel.

meul
4 januari 2010, 12:36
Persoonlijk vind ik de sound van de lead iets te neuzig in dit nummer. maar jah dit is altijd zo persoonlijk dat het bijna geen zin heeft hier een waardeoordeel aan te hangen.