PDA

View Full Version : Ali's Shuffle (12 string)



Harald
29 december 2009, 19:10
Had eigenlijk nog nooit een stukje 12 snarig op youtube neergezet... handig als je bij een optreden niet alleen video laat meelopen, maar ook halfweg redelijke audio. Zelfde gig als Great dream from heaven en Look so good. Microfoonpositie dus puur op goed geluk, en er zal wel wat lekkage van het zaalgeluid zijn.

Eén van mijn favoriete 12 string nummers, ook om te spelen. Klinkt lastiger dan het is, en een echte crowdpleaser van mijn eerste akoestische invloed.

http://www.youtube.com/watch?v=aMS-wYz3DUI

covermark
29 december 2009, 20:28
Zo, jij kan d'r wat van.

Lekker soundje. Gitaar zit wel wat op de achtergrond.

Stratman70
29 december 2009, 22:03
Chappeau! Echt te gek dit! Strak+vol+onderhoudend=compleet!

meul
29 december 2009, 22:17
sja, dit is natuurlijk waanzinnig als je dit kan. knap hoor.

p.s. toen ik (vanmiddag al) dit luisterde had ik al het vermoeden dat dit zo'n ding zou kunnen zijn waarmee je ook de metal dude's op je hand krijgt. zoals je een niet gitarist als electrofiel nog voor je laat buigen wanneer je een tremolo dive doet :-)
ik sla het lezen vaak over en ga gewoon luisteren, dan lees ik achteraf nog even snel dat het jij het relatief makkelijk wegspeelt, maar dat interesseert mij als argeloze onkundige natuurlijk geen ene pepernoot. koel is koel!

LaurentB
29 december 2009, 22:17
Ja, mooi man! En dan ook nog op dezelfde 12-snarige als Sacksioni gebruikte, toch?

Harald
29 december 2009, 22:58
Bedankt! @ LaurentB, nope, Harry speelt op een model met cutaway en de zwaarste graad van versiering. Andere inlays, en vooral veel veel meer inlays nog dan deze. Bovendien is zijn gitaar van de hand van Bozo zelf. De gitaar die ik heb is in Japan in licentie gebouwd. Voor zover ik weet van de japanse gitaren bij de 12 strings de meest uitgewerkte. En van de hand van Yairi, zeker niet de minste bouwer op akoestisch gebied, en met heel mooi hout. Een kennis van me heeft in zijn jonge jaren de gitaar van Harry laten nabouwen door Bozo. Heb dat exemplaar wel eens bespeeld. Speelde iets beter dan de mijne, maar die van mij klonk beter. Maar dat is een lastige vergelijking, aangezien die gitaar nauwelijk nog uit zijn koffer kwam in die tijd. Harry's gitaar klinkt denk ik weer net iets beter onversterkt, maar hij heeft vooral een erg goede techniek op zijn 12 string. De oktaafsnaren komen er bij hem (ook onversterkt) erg goed uit. (geen idee wat hij voor snaarsamenstelling gebruikt, dat maakt bij zo'n 12 string best uit. Zeker de G snaar net iets dikker scheelt een hoop)

hendrix2
30 december 2009, 12:59
Wederom erg vet Harald!

Jedeel
30 december 2009, 17:50
Is ook een heel mooi nummer. Prachtig uitgevoerd!!!!

Harald
31 december 2009, 12:32
Thanks !

Einzeln
1 januari 2010, 16:48
Ik dacht dat die bozo van Harrie nu krom en onbespeelbaar is.

Harald
1 januari 2010, 17:00
:dontgeti: Geen idee, laatste keer dat ik hem heb zien spelen had hij hem nog in gebruik. maar dat is weer een jaar of 4 a 5 geleden geloof ik... Zou wel erg jammer zijn! Waar heb je dat vandaan?

Einzeln
2 januari 2010, 10:03
:dontgeti: Geen idee, laatste keer dat ik hem heb zien spelen had hij hem nog in gebruik. maar dat is weer een jaar of 4 a 5 geleden geloof ik... Zou wel erg jammer zijn! Waar heb je dat vandaan?

Ik heb niet helemaal gelijk:

http://www.harrysacksioni.nl/gitaren/bozo.html

Rinze
2 januari 2010, 10:17
Erg mooi gespeeld Harald. Je hebt ook wel een collectie gitaren om bij te kwijlen he :mmmm:

Jedeel
2 januari 2010, 12:07
Zelfde gig als Great dream from heaven en Look so good. Microfoonpositie dus puur op goed geluk, en er zal wel wat lekkage van het zaalgeluid zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=aMS-wYz3DUI
Waar was overigens dat concertje, Harald?
Ziet er in ieder geval wat besloten uit.
(Het is niet in jouw eigen oefen/opnameruimte toch?)

Harald
2 januari 2010, 21:39
Erg mooi gespeeld Harald. Je hebt ook wel een collectie gitaren om bij te kwijlen he :mmmm:
Bedankt! Yes, de akoestische hoek wordt steeds leuker :) Elektrisch is het wat meer standaard allemaal bij mij. Heb trouwens met een paar gitaren zoals die Bozo en de harpgitaar gewoon mazzel gehad. Bozo was niet extreem goedkoop maar wel een heerlijke gitaar, en die harpgitaar was een echt mazzeltje :)

Harald
2 januari 2010, 21:47
Waar was overigens dat concertje, Harald?
Ziet er in ieder geval wat besloten uit.
(Het is niet in jouw eigen oefen/opnameruimte toch?)

Nope, mijn oefen/opnameruimte is wel wat kleiner... Dit was bij ons in de buurt, is de werkplek van mijn vrouw. Was opzich wel openbaar, maar alleen lokaal bekendgemaakt. Zat ondanks de sneeuw goed vol. Sterker nog, als de sneeuwval niet wat mensen thuis had gehouden die kaartjes hadden gereserveerd hadden we mensen buiten moeten laten staan :)

Hoop trouwens dat mijn volgende cd ergens in de eerste helft van 2010 klaar is. Komen nu erg leuke nieuwe nummers aan! Planning is dat de CD presentatie in SamSam in Apeldoorn is.

En de opzet van dit concertje wil ik vaker zo gaan doen op verschillende plekken door het land. Wat ik zoek zijn lokaties waar je zo'n 50 tot zeg 80 man publiek kunt hebben, die niet al te duur zijn. Heb dan ook iemand nodig die ter plekke wat posters kan ophangen en iig. wat email-adressen van de lokale krantjes kan bezorgen voor de publiciteit. Het nadeel van kroegoptredens is dat mensen zich dan ook gedragen alsof het een kroeg is. Als je met een band speelt is dat niet zo'n probleem, maar voor dit soort werk werkt het niet.