PDA

View Full Version : Van ruilen komt.....een andere gitaar :)



Jay75
29 december 2009, 18:47
Ondanks dat het een hele gave gitaar was, pakte ik toch vaker en liever mijn andere SG ( die bruine uit 1971 ), dus mijn Standard uit 1968 mocht weg. Ondanks dat ik het de vetste vind qua looks. Maarja, het draait ook om het spelen he!

Deze dus rechtsboven, kon zo snel geen andere foto vinden.

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/101220092579.jpg


Omdat er flink aan gesleuteld was kreeg ik 'm niet verkocht voor wat ik ervoor wilde hebben, maar kreeg wel een tof ruil aanbod waar ik op in ben gegaan.

En dat is deze geworden, een Gibson SG Special, wel origineel, op de brug en tuners na. Ook ontbreekt de trem, maar is verder in goede conditie en originele P90s. Kreeg er ook nog wat cash bij dus het was een leuke ruil.

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/291220092613.jpg

Maar damn, deze klinkt en speelt zo vet, dat mijn andere net nieuwe witte Tokai P90 SG JR aan de muur blijft hangen denk ik haha.....iemand interesse??


Vanavond even repeteren over de AC30 dus ik ben benieuwd, op dat orange transistording klinkt de gitaar al goed, dus dat belooft echt veel goeds!

macwilliams
29 december 2009, 18:49
Leuk ding gefeliciteerd. De tokai al op MP gezet?

SRV2000
29 december 2009, 19:08
Leuk ding gefeliciteerd. De tokai al op MP gezet?


mmmm Ik ben een echte stratocaster fan maar owww die duivel oortjes zijn wel erg aantrekkelijk....Mischien moet ik toch maar eens van mijn geloof afstappen en gewoon een keer een SG gaan pakken :D

Erg mooi gitaartje ziet er super uit Gefeliciteerd

euroboy
29 december 2009, 19:09
Nice! Wat een vete gitaar! Een SG met P90's zou mij ook wel kunnen bekoren denk ik!




Laat je iets weten wanneer deze te ruil is? ;)

Trouwens hoeveel vraag je voor die tokai? Mag via PM

soup
29 december 2009, 20:11
SG's zijn echt super gitaren, lekker dunne hals en weegt niks. :lovelove::lovelove::lovelove:

Luke-wannabe
29 december 2009, 23:54
Wow die is sexy! Welk jaar?

E-J
30 december 2009, 00:04
Jaaaaa, dat is het echte werk!

Doe eens een beetje oversturing op die Vox en sla een A of E akkoord aan... dan weet je waarom P90 pickups in een SG zo geweldig klinken... ik mis zo nu en dan de SG Classic die ik had wel een beetje.

Hoe is de hals? Lekker slank/dun? Gefeliciteerd!

Jay75
30 december 2009, 01:30
Leuk ding gefeliciteerd. De tokai al op MP gezet?

Nog niet maar dat gaat wel gebeuren denk ik haha ( was ik niet van plan trouwens, maar 2 P90 gitaren vind ik dan ook weer overdreven, heb dan liever iets anders )

geert1976
30 december 2009, 01:32
Nog niet maar dat gaat wel gebeuren denk ik haha ( was ik niet van plan trouwens, maar 2 P90 gitaren vind ik dan ook weer overdreven, heb dan liever iets anders )

Mot er nog effe een trem op:ok:

PM mij maar als je de Tokai de deur uitschopt, lijkt me een leuk knutselprojectje:)

Jay75
30 december 2009, 01:34
Jaaaaa, dat is het echte werk!

Doe eens een beetje oversturing op die Vox en sla een A of E akkoord aan... dan weet je waarom P90 pickups in een SG zo geweldig klinken... ik mis zo nu en dan de SG Classic die ik had wel een beetje.

Hoe is de hals? Lekker slank/dun? Gefeliciteerd!

Ja inderdaad, hals is heerlijk slank/dun en DAMN, wat een sound, ik heb ooit elementen uit een SG Classic ingebouwd in een jaren zestig Epihone Olympic, maar deze klinken toch echt wel stukken (!!!) beter dan die reissue elementen. Op de VOX AC30 klinkt het echt super, alle standen trouwens, dus morgen eens repeteren met de Marshall, kijken wat 'ie dan doet, al neig ik de laatste tijd toch meer naar VOX dan naar de Marshall.

Ennuh, Leon, hij is ook uit 1968 toevallig, net als die Standard :)

Jay75
30 december 2009, 01:38
Mot er nog effe een trem op:ok:

PM mij maar als je de Tokai de deur uitschopt, lijkt me een leuk knutselprojectje:)

Huh daar valt toch niks aan te knutselen :) Die gitaar is echt NET NIEUW.

Tsja, als iemand er 650 voor geeft dan issie weg, krijg je een gigbag erbij, heb 'm zoals jullie weten NET nieuw gekocht en kostte 722 euro inclusief verzenden, maar is net zo weinig op gespeeld als op een winkelexemplaar dat ter test hangt. Dus stuur maar een PM als iemand 'm wil overnemen haha....hoewel, is wel een vet ding, morgen toch misschien ook maar even checken in de rokkenrolbent.

Owja, trem ga ik er denk ik wel opzetten, alleen moet er dan ook een andere brug op want die badass schiet los dan denk ik.

geert1976
30 december 2009, 01:42
Huh daar valt toch niks aan te knutselen :) Die gitaar is echt NET NIEUW.

Tsja, als iemand er 650 voor geeft dan issie weg, krijg je een gigbag erbij, heb 'm zoals jullie weten NET nieuw gekocht en kostte 722 euro inclusief verzenden, maar is net zo weinig op gespeeld als op een winkelexemplaar dat ter test hangt. Dus stuur maar een PM als iemand 'm wil overnemen haha....hoewel, is wel een vet ding, morgen toch misschien ook maar even checken in de rokkenrolbent.

Owja, trem ga ik er denk ik wel opzetten, alleen moet er dan ook een andere brug op want die badass schiet los dan denk ik.

oh jawel hoor, op mijn SG Special komt een Maestro.
Zou ik bij de jouwe ook doen, durf je het niet?, kom maar langs, doe ik het wel:ok:

die badass schiet trouwens niet los hoor.
.

Jay75
30 december 2009, 01:48
oh jawel hoor, op mijn SG Special komt een Maestro.
Zou ik bij de jouwe ook doen, durf je het niet?, kom maar langs, doe ik het wel:ok:

die badass schiet trouwens niet los hoor.
.

Niet denk je? En schuren de snaren er dan niet te veel over?
Ik had 'm straks even schoongemaakt, effe gelemonoild ;) en prut van de hals verwijderd en die badass zit idd wel geklemd, maar niet vast, vandaar.

En de 3 schroefgaatjes waar de tremelo zat, die zitten er nog, twijfel alleen of ik een lange of een korte vibrola erop wil. Historisch correct denk ik en dat is dus een korte.

kiek maor:

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/DSC_0409.jpg

geert1976
30 december 2009, 01:52
Niet denk je? En schuren de snaren er dan niet te veel over?
Ik had 'm straks even schoongemaakt, effe gelemonoild ;) en prut van de hals verwijderd en die badass zit idd wel geklemd, maar niet vast, vandaar.

En de 3 schroefgaatjes waar de tremelo zat, die zitten er nog, twijfel alleen of ik een lange of een korte vibrola erop wil. Historisch correct denk ik en dat is dus een korte.

nee de snaren schuren er niet over, zorg gewoon dat de zadels goed glad zijn, als de badass geen speling heeft in de studs, blijft die gewoon stabiel.

drie schroefjes is inderdaad een korte, kun je gewoon via Guitarparts bestellen:

http://www.guitar-parts.nl/index.php?p=product&id=195&parent=10

Jay75
30 december 2009, 02:04
Hier goedkoper ;)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380153957500&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

vulvasonic
30 december 2009, 03:53
Bij het lezen van de eerste regels uit jouw openingspost sloeg mijn hart over van schrik, brak het zweet me aan alle kanten uit en kreeg ik spontaan last van stuiptrekkingen over mijn hele lichaam.

Toen mijn lichaam na enkele minuten langzaam tot bedaren kwam, sloeg de schrik ijlings om in een koud gevoel van machteloosheid en woede.
Doch JUIST op het moment dat ik de eerste naald in het jou representerende voodoopoppetje wilde steken, ving ik vanuit mijn ooghoeken en glimp op van je nieuwe aanwinst.

Vergeef me. Ik had meer vertrouwen in moeten hebben.
Wat een PRACHTIGE SG is dat zeg!

Veel plezier met deze schitterende aanwinst!!!
:cheerup:

DaveItUp
30 december 2009, 08:27
Prachtige gitaar, helaas niet genoeg $$, maar je had m waarschijnlijk toch zelf gehouden na bespelen :)

Geef me een seintje als je er ooit vanaf wil!

Oja en zeg me niet dat die hals hetzelfde is als die Olympic, zijn wel broers natuurlijk, dan word ik gek :D

Jay75
30 december 2009, 11:28
Neej, de hals is anders dan de Epiphone Olympic......( Nog fijner haha )

Bolder
30 december 2009, 12:36
Heeeerlijk!!!!!

Luke-wannabe
30 december 2009, 13:26
Vet man! Lijkt me cool om ooit een keer een echte vintage gitaar te hebben.

Jay75
30 december 2009, 17:40
Ja is wel echt een heel vet ding! Ik heb alweer zin in de repetitie zometeen :)
Neem ik mijn VOX mee en de JCM800 staat er ook, kan ik eens vergelijken!

Als je goed zoekt op ebay en marktplaats in de gaten houdt, dan kan je echt wel eens geluk hebben hoor, ik heb ooit eens een ES-335 uit de 70s gekocht voor 1000 euro :)