PDA

View Full Version : Ongeveer het zelfde geluid



jasper1337
29 december 2009, 18:36
Heya mensen ik zat een filmpje te kijken over power chrods en hij zei dat je de overdrive goed moet instellen ofzo. Dit heb ik geprobeerd maar het lijkt der niet echt op:( Kan iemand mij misschien een tip geven hoe ik dit ongeveer het zelfde kan laten klinken.

Dit is mijn versterker.
http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b3a40c2a6387/4b3a40c2a5bba-IMG_0062.thumb.jpg (http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b3a40c2a6387/4b3a40c2a5bba-IMG_0062.JPG)

En dit zijn de opties.
1 Overdrive - Gain Control
2 Distortion On/off siwtch
3 TEBREL Control
4 BASS Control

Dit is me gitaar
http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/dj-party-muziek/muziekinstrumenten/phoenix-elektrische-gitaarset/C12_O04_O42_705082/

Ik weet dat het een goedkope versterker is maar der is toch wel een manier dat ik heb ongeveer het zelfde kan laten klinken?
Alvast bedankt.

macwilliams
29 december 2009, 18:42
Ik wil niet lullig overkomen maar dat ga je niet redden met dit versterkertje.

Koeloe
29 december 2009, 18:42
Op dat knopje drukken naast de linker draaiknop

kenx
29 december 2009, 18:48
En als dat niet lukt, dan vrees ik dat je een andere (beter) versterker zal moeten aanschaffen... Sorry voor de teleurstelling maar hier red je het niet mee ...

jasper1337
29 december 2009, 19:06
Dat had ik al verwacht. Hoeveel kost een een versterker die dit wel aan kan?

Psychomantis
29 december 2009, 19:57
Dat had ik al verwacht. Hoeveel kost een een versterker die dit wel aan kan?

genoeg, het hangt ervan af wat je verwacht.
Als je al een beetje meer uitgeeft dan voor deze amp dan geraak je al heel wat dichter in de buurt.
Wat is je budget?

RoelTM
29 december 2009, 20:00
Komop jongens, zelfs met die versterker moet je toch wel een overdrive-achtige sound kunnen krijgen?

Draai de eerste knop eens helemaal naar rechts, en zet de distortion switch op 'on'.

ErikE
29 december 2009, 20:07
En op je gitaar alle knoppen open en elementschakelaar op het onderste standje. Wel goed stemmen, anders wordt het met distortion erg lelijk...

RazorBlade
29 december 2009, 20:12
makkelijkste manier is zo'n los overdrive/distortion pedaaltje te kopen.. en die tussen je gitaar en versterker te zettten..

iWishmaster
29 december 2009, 20:14
Welk filmpje? Welk geluid?

jasper1337
29 december 2009, 23:18
Bedankt voor de tips jongens het klinkt al een stuk beter :D

Chocola
29 december 2009, 23:41
Bedankt voor de tips jongens het klinkt al een stuk beter :D

Let erop dat je de gain + dist. niet SUPER hoog doet, het klinkt natuurlijk wel leuk enzo maar je zult merken dat iets minder toch nét iets mooier is ;). Veel mensen doen gain en dist op max terwijl er vrijwel niets lelijks is dan dat, naar mijn mening althans.

Als ik dat versterkertje goed begrijp dan kan clean + de distortionknop ook nog wel een leuk geluidje teweegbrengen. Probeer gewoon alle combi's tot je de meest geschikte hebt gevonden :D.

Speelze!

jasper1337
29 december 2009, 23:55
Let erop dat je de gain + dist. niet SUPER hoog doet, het klinkt natuurlijk wel leuk enzo maar je zult merken dat iets minder toch nét iets mooier is ;). Veel mensen doen gain en dist op max terwijl er vrijwel niets lelijks is dan dat, naar mijn mening althans.

Als ik dat versterkertje goed begrijp dan kan clean + de distortionknop ook nog wel een leuk geluidje teweegbrengen. Probeer gewoon alle combi's tot je de meest geschikte hebt gevonden :D.

Speelze!

Bedankt voor de tip ga het morgen proberen! Ik mag nu niet meer slapen anders maak ik me familie wakker XD

ExRxIxC
30 december 2009, 17:21
Welk filmpje? Welk geluid?

Ja inderdaad,

Wat is het verschil tussen een dood vogeltje?

kenx
30 december 2009, 17:24
Bedankt voor de tip ga het morgen proberen! Ik mag nu niet meer slapen anders maak ik me familie wakker XD

Mag je niet slapen? :dontgeti:

Fireburst
30 december 2009, 17:38
Waarschijnlijk snurkt hij heel luid of zo ? ;)

jasper1337
30 december 2009, 21:52
Mag je niet slapen? :dontgeti:
Hahahah nee ik bedoelde spelen op me gitaar XD

caliban
30 december 2009, 22:14
Ja inderdaad,

Wat is het verschil tussen een dood vogeltje?

Is het een grapje?

Ibanez666
30 december 2009, 22:18
Bedankt voor de tips jongens het klinkt al een stuk beter :D

Wel aandoenlijk hoe positief je over zon gitaar en versterkertje kan zijn :)

caliban
30 december 2009, 22:27
Wel aandoenlijk hoe positief je over zon gitaar en versterkertje kan zijn :)

Wij zijn een bende niet snel contente mensen :), amai

Ibanez666
30 december 2009, 22:28
Wij zijn een bende niet snel contente mensen :), amai

Precies :)



;)

vincedepooh
30 december 2009, 22:35
Hahahah nee ik bedoelde spelen op me gitaar XD


Spelen op mijn gitaar

caliban
30 december 2009, 22:41
Spelen op mijn gitaar

Dat zijn de details. Al ooit opgelet wat voor dt-fouten er voorbijkomen......

En ontopic ook nog: vorige week of de week ervoor thuis over mijn eerste versterkertje gespeeld, samick 15 watt ofzo. En de clean is best goed (spijtig van de vrij kleine speaker), maar manmanman die overdrive... niet meer aan gewend,

vincedepooh
30 december 2009, 22:44
Ja, ik kan mij er wel eens aan irriteren ook al weet ik dat ik zelf ook wel eens vouten maak...;)

DeiDRagonas
31 december 2009, 00:23
NØKEN dan maar?

Braindead
31 december 2009, 01:00
In tegenstelling tot sommige hier kan ik me zijn blijdschap best voorstellen. Ik weet nog goed toen ik voor het eerst op mijn amp de gain open wist te draaien, toen alles van de eq op tien en mijn eerste powerchords leerde spelen. Man dan voel je je de koning te rijk! Zelfs met een kutampje kun je dan heel wat plezierige dagen tegemoetzien. Ja, ok mijn eerste amp was dan wel een yamahaatje dus toch iets beter dan deze maar toch...

heinz3110
31 december 2009, 10:40
Je kan misschien meteen wel da shit kopen, maar de basisprincipes blijven hetzelfde hoor.



In tegenstelling tot sommige hier kan ik me zijn blijdschap best voorstellen. Ik weet nog goed toen ik voor het eerst op mijn amp de gain open wist te draaien, toen alles van de eq op tien en mijn eerste powerchords leerde spelen. Man dan voel je je de koning te rijk! Zelfs met een kutampje kun je dan heel wat plezierige dagen tegemoetzien. Ja, ok mijn eerste amp was dan wel een yamahaatje dus toch iets beter dan deze maar toch...

Ik ook. Mijn eerste novanexje scheurde gehéél niet. Doorgelust naar de oude buizenradio van mijn pa besefte ik eindelijk wat ze nou met "scheuren" bedoelden. Fantastisch vond ik het. Mijn pa niet . :)

Kleine overwinningen zijn dat, maar dat zijn juist vaak de leukste dingen.

jasper1337
31 december 2009, 22:27
Ja, ik kan mij er wel eens aan irriteren

Wat een vervelend leven zal je dan hebben :)

Psychomantis
1 januari 2010, 21:27
Wij zijn een bende niet snel contente mensen :), amai

Dat kun je wel zeggen, als de TS een jaar op gitaarnet zit heeft ie waarschijnlijk al 3 lampenversterkers en gibson lp custom, terwijl ie al tevreden is met deze amp :)

caliban
1 januari 2010, 21:37
3 lampenversterkers en gibson lp custom,

En een tele, niet nodig...? :dontgeti: En een retube met NOS-buizen!















:seriousf: