PDA

View Full Version : Japanse strat



ravi1
29 december 2009, 16:51
Hallo, ik heb hier een oude hohner strat, volgens mij in korea gemaakt.
Hier wou ik nieuwe potmeters opzetten, en heb toen online de japanse 250K potmeters gekocht, omdat deze door de gaten passen en op de knoppen.
Nu kom ik erachter dat ik ze niet kan monteren omdat bv de tone knop dan bijna 1 cm boven de slagplaat uitkomt... Wat te doen??
Mini potmeters passen wel, maar dat wil ik liever niet ivm met kwaliteit.

Ik kan een foto mailen , maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel.
Hier de link van de potmeter https://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_158_90&products_id=1670

Gr, Ravi

geert1976
29 december 2009, 16:55
bedoel je nu, dat de schacht erg boven de slagplaat uitkomt?

heb je soms Pots voor een LP besteld?

ravi1
29 december 2009, 17:00
Ik heb geen idee, het zijn 8mm 250K pots uit japan.
Ook heb ik e orginele fender cts pots liggen, maar die maten zijn anders dus passen niet op de knoppen en niet door de slagplaat, maar ook die lijken te lang.. die zijn wel iets korter dan de japanse dat wel.

Ik begin haast te denken dat er hier niks anders oppast dan die verdomde mini pots..

Spitfire
29 december 2009, 17:02
Upload even een foto want ik begrijp niet precies wat je bedoeld, is de schacht zelf langer of zit de hele potmeter nogal 'hoog'? In het eerste geval kan je de schacht afzagen en in het tweede geval moet je het stelmoertje wat naar beneden draaien.

ravi1
29 december 2009, 19:30
Het is inderdaad een lange schacht, ik zou de heele pot natuurlijk dieper in de body kunnen laten, weet alleen niet of dat de bedoeling is, maar inieder geval bedankt voor de reacties