PDA

View Full Version : hout beschadigd



tomas2
29 december 2009, 14:45
Hallo,

nu ik mezelf een nieuwe gitaar aangeschaft heb, vond ik dat het tijd werd om mijn oude gitaar eens te verbouwen.
Het is een erg goedkope kopie van gibson, en ik zou er nooit meer op spelen omdat het geluid gewoon echt op niks trok (slechte pickups en dergelijke meer).

Nu heb ik alle elektronica van m'n gitaar gehaald en ben begonnen (na wat opzoekwerk) aan het afschuren van de lak en verf van mijn gitaar.
Nu heb ik een probleem want ik heb hier en daar ietwat te diep geschuurd waardoor er hier en daar dus 'groeven' zijn ontstaan. dit heb ik opgelost door verder te schuren doordat het oppervlak weer volledig egaal was, maar nu heb ik natuurlijk een stuk van het hout ook weggeschuurd.

Het is een goedkope gitaar dus het hout zal wel van minimale kwaliteit zijn, maar ik lees toch hier en daar dat houtsoort en dergelijke belangrijk zijn voor de kwaliteit van het geluid.
Mijn vraag is nu of ik hier problemen mee ga krijgen en het geluid vanm ijn gitaar op niks meer gaat trekken, of dat dit geen probleem zal vormen?

p.s.: op het hoogste niveau zal de houtsoort e.d. wel degelijk een rol spelen,maar mijn niveau is laag en ik speel voornamelijk harde rock en metal, nu ook weer niet het gitaarspel dat de allerzuiverste tonen nodig heeft :soinnocent:

hopelijk kunnen jullie me helpen

flappie
29 december 2009, 17:50
ik denk zomaar dat je er helmaal niks van gaat merken.
die paar gram hout hebben bijzonder weinig invloed op de klank!!

oknarb180
30 december 2009, 02:00
ik denk zomaar dat je er helmaal niks van gaat merken.
die paar gram hout hebben bijzonder weinig invloed op de klank!!

Inderdaad, daar zul je helemaal niets van merken.

vr.gr.

Branko