PDA

View Full Version : Ibanez 270 SOL



geert1976
29 december 2009, 14:19
Iemand bekend met de Ibanez 270 SOL?

En wat kan ik van deze gitaar verwachten, ik heb een ruilvoorstel gekregen om mijn Koreaanse Tokai hier tegen te ruilen, doe ik daar goed aan?

Edit: staat ook bekend als Ibanez S 270

Bram+
29 december 2009, 14:48
Het is dus een Ibanez S270 SOL, een '270 SOL' is niks :D De S270 is min of meer de goedkoopste Saber ooit gemaakt, met een niet erg fantastische 'single locking tremolo' (dus niet ideaal voor flink zwengelen) en Powersound pickups. Voor de rest volgens de bouwstandaard van Cort/Korea voor Ibanez, dus niet slecht, maar wat betreft specificaties is er veel beter te krijgen voor weinig.

Ik weet niet wat die Tokai echt zou kunnen opbrengen, maar ik denk eerlijk gezegd dat die S270 niet echt de moeite waard is, ook niet als handelswaar. Ik denk niet dat die S270 350 EUR waard is, voor dat geld kun je bijna een oude Japanse Saber scoren met een toptremolo en Amerikaanse elementen (edit: of een nieuwe Indonees met een veel betere tremolo).

Zamalan
29 december 2009, 15:08
Het is dus een Ibanez S270 SOL, een '270 SOL' is niks :D De S270 is min of meer de goedkoopste Saber ooit gemaakt, met een niet erg fantastische 'single locking tremolo' (dus niet ideaal voor flink zwengelen) en Powersound pickups. Voor de rest volgens de bouwstandaard van Cort/Korea voor Ibanez, dus niet slecht, maar wat betreft specificaties is er veel beter te krijgen voor weinig.

Ik weet niet wat die Tokai echt zou kunnen opbrengen, maar ik denk eerlijk gezegd dat die S270 niet echt de moeite waard is, ook niet als handelswaar. Ik denk niet dat die S270 350 EUR waard is, voor dat geld kun je bijna een oude Japanse Saber scoren met een toptremolo en Amerikaanse elementen (edit: of een nieuwe Indonees met een veel betere tremolo).

Sxxx zijn altijd double locking. SZ en SA's niet.

het gaat waarschijnlijk over deze: http://www.zoekertjes.net/allerlei/131315/ibanez-s270-kist.html

Bram+
29 december 2009, 15:16
Sxxx zijn altijd double locking. SZ en SA's niet.
Gelul, want de S270 heeft gewoon een single locking tremolo (dat is dus iets anders dan een 'synchronized tremolo'/vintage tremolo). Wel eentje die op een double locking tremolo lijkt, maar de snaren zitten dus niet echt vast bij de brug (edit: en zo kan ik nog wel een paar uitzonderingen verzinnen, maar dat wat niet de strekking van dit onderwerp). De foto's op die advertentie zijn niet echt toereikend, maar als dat inderdaad een S270 met een Lo-TRS is, dan is die óf gemodificeerd, óf de adverteerder heeft ongelijk.

geert1976
29 december 2009, 15:24
http://link.marktplaats.nl/307169190

het gaat over deze.

De verkoper heb ik gisteren gesproken over de telefoon en hij heeft naar zijn zeggen er een USA Floyd op gezet, omdat de originele brug niet deugde.

De gitaar betreft volgens hem een koreaan en het serienummer is
C9021347 dus Cort fabrieken zal wel kloppen:ok:

Bram+
29 december 2009, 15:32
Met vervangende tremolo kan het wel een betere gitaar worden. Ik neem aan dat die S270 ook weer voor de handel is: je zult er misschien wel weer 300/350 EUR voor kunnen krijgen, maar het is dus geen gouden deal voor jou dat je die gitaar makkelijk voor het dubbele kan doorverkopen. Wel een erg leuk ding, maar ik zou het er niet voor geven.

geert1976
29 december 2009, 15:37
Met vervangende tremolo kan het wel een betere gitaar worden. Ik neem aan dat die S270 ook weer voor de handel is: je zult er misschien wel weer 300/350 EUR voor kunnen krijgen, maar het is dus geen gouden deal voor jou dat je die gitaar makkelijk voor het dubbele kan doorverkopen. Wel een erg leuk ding, maar ik zou het er niet voor geven.

Tja ik denk het wel, ik kan niet goed overweg met die dunne nekjes.
Ik moet wel erkennen dat Ibby's altijd wel van een redelijke kwaliteit zijn.

Ach ik zal het een overdenken, de Tokai speelt prima dus het zit me niet heet in de kont, om hem door te verkopen.

Mijn dag is alweer goed, want ik ga weer een lekker oud Japannertje ophalen zo:cheerup:

LesPaul1612
6 februari 2011, 12:57
BUMP!!!

Oké, deze gitaar is nu dus in mijn bezit. Het gaat om precies dezelfde, want deze verkoper had het ook over een S270 SOL, met USA floyd(tis dan wel een licensed, helaasch). Ik heb hem geruild tegen mijn zwarte Epiphone Les Paul Standard. Er zat ook een koffer bij, maar die ligt al een paar weekjes in de vuilnisbak, zie ook mijn Stinkkoffer topic;D. Het ding speelt fijn, ontstemt ook bij divebombs nauwelijks en het geluid is best oké. veel helderder dan mijn Epiphone, en ook wat warmer. In elk geval een grote sprong vooruit, maar ik ga waarschijnlijk de brugpup nog wel vervangen door een gfs crunchy rail.

Voor die Tokai had ik het trouwens niet gedaan.:crazyhappy: