PDA

View Full Version : Dichtbij mijn ideale Stratgeluid



Stratman70
29 december 2009, 12:58
Dit is een toevalstreffer. Ik kreeg bepaalde instellingen niet goed (de gitaar gierde te hard door de mic ingang van mijn laptoppie, zelfs met gitaarvolume op 2,5!)

Dat leverde dit geluid op, waar ik toch erg blij mee ben. Komt erg dicht bij het Blackmore - Stormbringer geluid, al clipt het dus soms wat.
Deze keer geen POD 2.0, maar de Roland cube 30 gebruikt.
het is een stukje gespeeld over het nummer I Can't make You Love Me van Bonnie Raitt, waarin ik tussen het pianogeweld van Bruce Hornsby wat nootjes speel.

Wat vinden jullie van het gitaargeluid?

I Can't make You Love Me - solo (http://soundclick.com/share?songid=8535380)

ateng
29 december 2009, 16:00
Ik hoor weinig solo... in ieder geval gebeurt er niet zo veel bijzonder ofzo. En wat ik hoor vind ik niet zo'n natuurlijk overkomende gitaarsound. Misschien toch maar de POD gebruiken.

HvV
29 december 2009, 18:58
Blend er mooi in, bijna onopvallend. ;) Ik hoor de link met Blackmore inderdaad ook wel terug, beetje (ik noem het maar) houten sound. Kan niet wachten op je Stormbringer cover.

Harald
29 december 2009, 19:19
Voor zover ik het op dee speakers kan beoordelen (wilde al bijna zeggen dat ik de piano de eerste paar maten niet zo mooi vond klinken :chicken: :seriousf:) ligt die gitaar zo mooi in de mix, clean, niet opdringerig maar toch warm en vol... Zeker live een lastige sound, omdat je eigenlijk redelijk achter in de mix moet liggen, maar je tegelijk toch beter zelf wilt kunnen horen.

covermark
29 december 2009, 20:26
HvV omschrijft het naar mijn smaak mooi. Je blend heel mooi. Ik vind het soundje wel ok. Mooi nummer trouwens!!

Stratman70
29 december 2009, 21:55
Ik hoor weinig solo... in ieder geval gebeurt er niet zo veel bijzonder ofzo. En wat ik hoor vind ik niet zo'n natuurlijk overkomende gitaarsound. Misschien toch maar de POD gebruiken.Bedankt voor het luisteren en je feedback. Inderdaad heeft de solo op zich niet echt veel om het lijf, maar ik wilde de subtiliteit er ook in houden. Wat de sound betreft: smaken verschillen.


Blend er mooi in, bijna onopvallend. ;) Ik hoor de link met Blackmore inderdaad ook wel terug, beetje (ik noem het maar) houten sound. Kan niet wachten op je Stormbringer cover.Houten sound... ik begrijp precies wat je bedoelt en ik vat dit op als een groot compliment, zeker van jou, een gitarist die zijn geluid erg goed voor mekaar heeft. Top! Bedankt!
Stormbringer cover... Nog niet in me opgekomen (dacht zelf meer aan de rustigere nummers van dat album om eens te doen), mooie uitdaging die ik van je aan ga nemen. Wordt vervolgd!


Voor zover ik het op dee speakers kan beoordelen (wilde al bijna zeggen dat ik de piano de eerste paar maten niet zo mooi vond klinken :chicken: :seriousf:) ligt die gitaar zo mooi in de mix, clean, niet opdringerig maar toch warm en vol... Zeker live een lastige sound, omdat je eigenlijk redelijk achter in de mix moet liggen, maar je tegelijk toch beter zelf wilt kunnen horen.Precies! Dat was inderdaad de uitdaging. Thanks!!!!


HvV omschrijft het naar mijn smaak mooi. Je blend heel mooi. Ik vind het soundje wel ok. Mooi nummer trouwens!!Thanks! Echt tof om deze reacties te lezen.

Mensen allemaal hartelijk bedankt!

beruk
29 december 2009, 22:02
Startman70: :mmmm: Eindelijk iemand die niet zijn strat hemeltergend overstuurt, enzovoorts. Voor mij hét bewijs dat single coil warm kan en dat een strat naturel mooi klinkt. Zeer smaakvolle invul solo overigens, precies in de sfeer van het liedje.

meul
29 december 2009, 22:15
hey strat, tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik nog dit nummer nog blackmore eigenlijk niet zo veel beluisterd heb dus vergelijken kan ik niet. is het ook goed als ik zeg dat het me totaal niet zou zijn opgevallen dat jij hier op meespeelt als ik het voor het eerst zou horen?! en das eigenlijk een compliment want ik vind het een mooi stukje muziek. alsof het er gewoon in hoort ;-)

Stratman70
31 december 2009, 11:17
Startman70: :mmmm: Eindelijk iemand die niet zijn strat hemeltergend overstuurt, enzovoorts. Voor mij hét bewijs dat single coil warm kan en dat een strat naturel mooi klinkt. Zeer smaakvolle invul solo overigens, precies in de sfeer van het liedje.Hey Beruk, hartstikke bedankt voor je mooie woorden!
En dan te bedenken dat de elementen Fender Lace Sensors zijn, elementen die bekend staan om hun 'karakterloos geluid'. Ik snap ook niet zo goed hoe mensen daar bij komen. Ik vind ze waanzinnig klinken.


hey strat, tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik nog dit nummer nog blackmore eigenlijk niet zo veel beluisterd heb dus vergelijken kan ik niet. is het ook goed als ik zeg dat het me totaal niet zou zijn opgevallen dat jij hier op meespeelt als ik het voor het eerst zou horen?! en das eigenlijk een compliment want ik vind het een mooi stukje muziek. alsof het er gewoon in hoort ;-)Hey meul, hartstikke bedankt voor het luisteren en je reactie. Altijd tof om een reactie (en zeker een compliment) te krijgen van één van de GN-forum meestergitaristen, waar jij er zeker 1 van bent!
Maaruh...
Shame on you hè! Dus ik begrijp dat je nu ter kennismaking even de nummers Gates Of Babylon van Rainbow (om gewoon even Blackmore te leren kennen) en Soldiers Of Fortune van Deep Purple (voor het gitaargeluid waar ik naar refereer) gaat downloaden? ;)
Hoe dan ook: een muzikale kennismaking met Blackmore kan nooit een verarming zijn imo.
Integendeel!

highflyers
1 januari 2010, 07:11
ik ben dat een herstarter maar dit soort muziek is gewoon soul full man de gitaar hoort er gewoon zo in subtiel en toch aanwezig.
je kunt gewoon horen dat jij je hart en ziel in dit stukje muziek hebt gestopt.
so i like big time.

Pucks
1 januari 2010, 14:15
Wat jij hier met je Strat doet is muzikaal veel mooier dan dat onrustige en ongevoelige hakkegetak op de piano.

Je sound is inderdaad mooi rond met een fijn glazig attackje. Fijn stukje muziek. Ben benieuwd naar de rest van de song.

Stratman70
2 januari 2010, 18:11
ik ben dat een herstarter maar dit soort muziek is gewoon soul full man de gitaar hoort er gewoon zo in subtiel en toch aanwezig.
je kunt gewoon horen dat jij je hart en ziel in dit stukje muziek hebt gestopt.
so i like big time.Dank je wel! Erg tof om te lezen.


Wat jij hier met je Strat doet is muzikaal veel mooier dan dat onrustige en ongevoelige hakkegetak op de piano.

Je sound is inderdaad mooi rond met een fijn glazig attackje. Fijn stukje muziek. Ben benieuwd naar de rest van de song.De rest van de song is zonder mijn gitaarinvulling en kun je vinden op http://www.youtube.com/watch?v=KTLR3zHxnr8.
Ook jij bedankt voor het luisteren en je reactie!

benwave
2 januari 2010, 19:39
Ja als je het niet zou weten, zou het er altijd ingezeten kunnen hebben.
Goed geluid hoor voor dit stukje

Stratman70
5 januari 2010, 11:18
Ja als je het niet zou weten, zou het er altijd ingezeten kunnen hebben.
Goed geluid hoor voor dit stukjeHey Ben, dank je wel!