PDA

View Full Version : SM Pro Audio IN5



Hans001
29 december 2009, 10:40
Gitaarnetters,


Ik ben zo stilletjes aan op zoek naar een interface om mijn gitaarspel op te nemen op de pc. Eigenlijk wil ik 2 dingen doen:
- allereerst wil ik mijn electrische gitaar gewoon inpluggen in de "pc" en de amp simulaties e.d. op de pc verwerken

- in een latere fase zou ik ook willen opnemen met een micro voor de amp of akoestisch

Het kan in de toekomst ook wel eens de bedoeling zijn om 2 bronnen tegelijk op te nemen.

Verder heb ik momenteel al wat rack-gear en dan lijkt het me ook interessanter om daar een unit bij in te bouwen ipv een klein toestel dat toch weer in de weg ligt op het bureau (nu weegt dit argument me niet zo zwaar).


Daarbij kwam ik uit bij de SM Pro Audio IN5.


Maar omdat er zoveel verschil zit in de interface's en 'k er eigenlijk helemaal niets van ken zou 'k graag beroep doen op jullie. 'k heb niet echt hoge verwachtingen van de interface, maar waar moet ik vooral op letten? En heeft er reeds iemand ervaring met SM Pro Audio IN5?


Alvast bedankt,
Hans

fivelastwords
29 december 2009, 11:22
Hey Hans,

ondanks dat ik over het algemeen tevreden ben met SM Pro, zou ik niet deze geluidskaart als je front end kaart kiezen. Qua opties is hij minder uitgebreid dan bijvoorbeeld de hier veelbesproken Tascam US1641 (http://www.thomann.de/nl/tascam_us1641.htm). Over die kaart hoor je hier bijna niets dan goeds, dus misschien ook daar even naar kijken. Voor de rest even zoeken op "interface" in dit subforum, staat erg veel over geschreven.

Succes!

Hans001
29 december 2009, 11:42
Nuja,

Alvast bedankt voor de tip. Het is echter dat de Tascam wel 4X zo duur is. 'k weet niet of dat voor mij z'n prijs waard is...

fivelastwords
29 december 2009, 11:59
4x zo duur? Oh, dat had ik even niet door, had een linkje (http://www.orbit-proaudio.com/nl/produkten/9131/sm-pro-audio-in-5.html) gevonden dat de SM Pro 289 euro was. Als je die prijs in overweging neemt kan je bijna geen bult vallen denk ik.

Hans001
30 december 2009, 13:07
Aha,

Blijkbaar heb 'k verkeerd gekeken en is er een goedkopere uitvoering van de interface waarbij geen digitale omzetting gebeurd.


Zal nog wel even wachten met een interface dan :)


Mss wordt 't dan ook wel de Tascam.

Alvast bedankt,
Hans

bert k
30 december 2009, 19:56
Je geeft aan dat je alleen een gitaar en in de toekomst nog een tweede instrument wil opnemen. Waarom dan kijken naar een interface met zoveel ingangen? Aan twee of vier heb je genoeg. Veel ingangen is alleen nuttig als je veel instrumenten tegelijkertijd wil opnemen, zoals een complete band. Als je meerdere instrumenten na elkaar doet heb je maar twee inputs nodig. Zoals bijvoorbeeld de Tascam US-122 (http://www.tascam.com/details;8,15,69.html).

Hans001
1 januari 2010, 22:08
Je hebt helemaal gelijk hoor.

Enige reden om voor het grotere soort interfaces te gaan was 't gemak om hem in te bouwen.

Achja, 'k ga toch nog even wachten met het aan te schaffen. Misschien dat in de toekomst ook 't doel een beetje wijzigd.

Toch reeds bedankt,
Hans