PDA

View Full Version : Help mijn hand(en) wil(len) opeens niet meer ?



cioola
28 december 2009, 19:50
Hoi ..

Misschien hele rare vraag?

Ik speel nu al een jaartje of 20 gitaar, waarvan 15 nu akkoordjes denk ik ..

Gister ochtend , zou ik in de kerk,alleen de kids begeleiden met mijn gitaar..
Liedjes die ik ik al 100 keer gespeeld heb, nooit problemen mee heb !
Nummers, speel ik uit mijn hoofd, zonder er bij te hoeven denken, normaal !

Eerste nummer stond gewoon in A E B akkoorden, niets aan probs normaal !
Maar gister kreeg ik links mijn vingers niet in beweging !
Ik moest spelen, moest nummers zingen voor een club met kids, maar kreeg geen akkoord uit mijn gitaar ! Het leek of er lood aan mijn vingertoppen zat, ik weet het niet !
na een paar keer proberen, gitaar maar weg gezet , helemaal raar van ..
het lukt me niet ?
Speel ( zeker laatste maanden) HEEL veel gitaar, alleen daar, of thuis, of in de band !


Aantal pogingen gedaan , bij volgende nummers ! Maar niks !
In de kerk nog boos even op mezelf, hoe kun je nou zo dom zijn, dat je niet eens geluid uit die gitaar krijgt ! Doodsimpele nummers, al zo vaak gespeeld ?
Was voor de kids geen ramp, zingen lukt ook zonder gitaar ..
Maar voelde me behoorlijk kl*te , omdat ik opeens niks kon met mijn handen !
Leek echt , en voelde ook even zo alsof ik voor het eerst een gitaar vast had !

Later thuis, na een bak koffie, gitaar uit zijn koffer getrommelt..
Op bed gaan zitten.. weer een poging ..
Nog mijn oude gitaar erbij gepakt, die heeft een smallere hals, dacht misschien ?? ( was even ten einde raad, dus alles proberen )
Maar niks !

Gewoon akkoordjes als G C D Em Am, niks raars , normaal geen moeite mee
vlieg niet met 120 km per uur over mijn hals normaal, maar toch wel redelijk vlot ! zeker met overpakken van die akkoorden van hier boven , dat lukte al een aardig tijdje zonder problemen ..

Gister tot laat geprobeerd , dacht van nou misschien ben ik wel "gewoon" moe
nacht amper geslapen , alleen maar bezig met gitaar !!
Vanmorgen half6 mijn wekker, meteen gitaar gepakt alleen maar om te kijken of ik links weer gewoon iets kon , maar nee !!
Moet gewoon bijna met mijn rechterhand links vingers op de juiste toets/vak/fret zetten ??

Kracht is uit die hand, klinkt als ik nu bijv een G akkoord pak, alsof ik het voor het eerst doe, die doffe geluiden,dat geklapper ..
In mijn hoofd doe ik het wel ,pak ik wel die loopjes en overgangen ...
En wissel ik wel die akkoorden, en het is ook gewoon raar, dat mijn hoofd wel bijvoorbeeld
van een G naar een C gaat , maar mijn handen niet. Die blijven wiebelig in die G ??

Herkend iemand dit ?
soort blackout ofzo ?

Heb wel eens vaker mijn dag niet, en dat ik dan bijvoorbeeld een bepaald ritme gewoon even niet (meteen )wil pakken , of dat ik even niet oplet en iets in baree even niet helemaal zuiver is, enkele keer !!

maar dit ???

begrijp er niks van al ruim een dag helemaal niks meer kunnen met mijn handen ? Zaterdag , nog een par uur gespeeld, niks vreemds gemerkt, ging allemaal prima ..

maak me zorgen ...
Gitaar spelen, is voor mij de laatste tijd , een soort van overleven !
Ik speel, ik schrijf, kan er ff echt niet buiten !
laat hem normaal geen dag zomaar stil staan !
Mis hem ..

sorry Ciooltje

kenx
28 december 2009, 19:59
Wow, helemaal geen idee hoe dit kan komen... Da's wel héél eigenaardig, en dat na maar liefst 20 jaar gitaar... :dontgeti:

ErikE
28 december 2009, 20:30
Merk je verder iets aan je linkerhand/-arm, of is het alleen met gitaar spelen? (Kun je andere voorwerpen wel stevig vastknijpen?)

Als ineens de kracht of het gevoel uit een hand weg is zou ik toch rap een arts raadplegen denk ik! :dontgeti:

Jedeel
28 december 2009, 20:36
Maar gister kreeg ik links mijn vingers niet in beweging !
Ik moest spelen, moest nummers zingen voor een club met kids, maar kreeg geen akkoord uit mijn gitaar ! Het leek of er lood aan mijn vingertoppen zat, ik weet het niet !
na een paar keer proberen, gitaar maar weg gezet , helemaal raar van ..


Nou, ik herken dit (gelukkig) zelf niet!
Ik weet niet hoe oud je bent, maar tijdens het lezen kreeg ik iets van..... lijkt wel verlammingsverschijnselen.
Maar of dat zich kan beperken tot alleen maar 1 hand???
En of dit leeftijd gerelateerd is????

Ik zou toch de dokter bezoeken, want dit is toch héél vreemd.
Ik hoop voor je dat het écht heel tijdelijk is!!!

Succes ofwel beterschap!

cioola
28 december 2009, 21:14
Nou, ik herken dit (gelukkig) zelf niet!
Ik weet niet hoe oud je bent, maar tijdens het lezen kreeg ik iets van..... lijkt wel verlammingsverschijnselen.
Maar of dat zich kan beperken tot alleen maar 1 hand???
En of dit leeftijd gerelateerd is????

Ik zou toch de dokter bezoeken, want dit is toch héél vreemd.
Ik hoop voor je dat het écht heel tijdelijk is!!!

Succes ofwel beterschap!


ik ben 26 ..

weetje, ik was gisteren morgen gewoon even helemaal verbaasd ...
meest simpele , en dat ging niet begreep er niks van !
Werd boos op mezelf ! Dacht Kom op zeg !!!!
Denk je nog ff concentreren , hoewel ik weet, dat ik normaal dan niet na denk bij zo'n nummer ! Nog snel bladmuziek/akkoorden erbij gezocht !
maar helpt dan ook niet veel...


ik ben rechtshandig , en opzich doet rechts nog wel ietsl..
Heb ook even mijn snaren vanmiddag "kaal"aangeslagen, ik heb het idee dat die arm trager is, maar een op kale snaren tokkel ging niet zoals het hoort
maar die vinger bewegen nog, zoals ik het wil . gewoon simpel duim zeg maar op D en dan G B E .. B G tokkel iets , het gaat niet vlot, is niet zoals ik gewend met te doen !

heb met typen nu, ik er op let ook ..
net als gitaar spelen , typ ik normaal ook blindelings, en let dan niet op mijn handen .. maar nu ik kijk zie ik dat terwijl ik typ links mijn duim en wijsvinger het meeste doen en rechts hetzelfde maar dan ook middelvinger .. die pinken en ringvingers missen als ik zoals ooit geleerd heb , wil aan slaan de toetsen van mijn laptop !

Ik heb gevoel , als ik knijp dan voel ik het wel ..
Het voelt wel vreemd ..
als ik mijn vingers op mijn gitaar probeer te duwen voelt het alsog je net uit bad komt en je je zachte vingers op die snaren duwd ( er zit een laagje eelt !!)



Ik heb inmiddels een dokterpost gebeld ..
die wilde eigenlijk dat ik zou komen , maar heb afgesproken morgen ochtend mijn eigen huisarts te bellen !
Eerste instantie, begon die vrouw te giechelen aan de telefoon..
Ik zij alleen , mijn handen doen vreemd ( kon niet mijn zin afmaken) .. Ze zegt waar merkt u dat aan mevrouw ? Ik zeg nou , ik probeer al twee dagen gitaar te spelen, maar krijg geen geluid meer uit mijn gitaar ! Mevrouw aan de telefoon begon te lachen , en zij van u beld een dokterstelefoon, misschien kunt u beter op zoek gaan naar een muziekschool ?
werd bijna boos, dacht oké breng het misschien onhandig!
Dus zij ik speel al wat jaren gitaar, en sinds gister krijg ik mijn handen niet normaal in beweging !!
Toen pas drong hij door !!

Ze vroeg wel , heeft u misschien rare bewegingen gemaakt, gevallen ..
of ?? teveel gedaan , is het misschien overbelast ?
Ik wel eens als ik idd echt moe ben, dat het me wat kost , om te spelen !
Maar , dit is niet , "moe "zijn .. Nu ben ik het wel, maar gister zeker niet !

Ik had me gister morgen wel verslapen, iets wat me nooit gebeurd..
En ik heb gewoon smorgens altijd een uurtje nodig om ff bij te komen , aangekleed enz op de bank, koppie koffie .. ff mail checken enz enz.
Maar gister was het, bed uit, kleren aan ,..gitaar in zijn koffer mikken en weg !
En in de kerk meteen met bak koffie erbij aan de slag !
En het feit al, dat ik me verslapen had, ondanks de wekker was raar ! Maar goed.. Maar tot gister middag wel heeeeeeeeeeeel moe geweest ..
Werd in de kerk boos met spelen, om mezelf, maar dacht later was gewoon moe ??? Terwijl ik dat nog steeds raar vond, die nummers zitten zo vast in mijn hoofd, normaal vertel ik de kids al terwijl ik een liedje speel iets ..
dus het gaat vanzelf..
Probeerde die aan de telefoon duidelijk te maken, dat gitaar spelen soms net zo vanzelf gaat , als lopen , dan denk je ook niet na hoe je je voeten neer zet .. dat doe je gewoon ff !!

Gister middag eenmaal thuis, kwam ik langzaam bij, en toen ik mijn gitaar pakte was ik niet echt super moe meer, helemaal fit was en ben ik nog steeds niet .. Maar niet super moe !!

maar misschien idd verstandig morgen even eigen dokter te bellen ?
Hoopte dat iemand hier zou zeggen, gebeurd mij ook wel eens..
duurd een dag en dan is het er weer..
maar helaas :(

thanks in elk geval

wietse
28 december 2009, 21:16
klinkt op de nasleep van een tia, oftewel een hele licht beroerte merk jezelf soms niks van tot je opeens zoals nu bij jou iets ontdekt wat opeens niet meer wil.
zou maar effe naar de dokter/ziekenhuis gaan.
mooi klote voor je, had er beter iets anders mee opgehouden zijn, zoals niet meer weten hoe je de afwas moet doen oid :D.

snaarplukker
28 december 2009, 21:48
Zit je voor je werk ook veel aan de PC? Dan kan het RSI zijn.

cioola
28 december 2009, 21:55
klinkt op de nasleep van een tia, oftewel een hele licht beroerte merk jezelf soms niks van tot je opeens zoals nu bij jou iets ontdekt wat opeens niet meer wil.
zou maar effe naar de dokter/ziekenhuis gaan.
mooi klote voor je, had er beter iets anders mee opgehouden zijn, zoals niet meer weten hoe je de afwas moet doen oid :D.


Nou ik dacht er vannacht eventjes aan .. denk nou, dan hadden mensen in de kerk het wel gemerkt.. Riepen wel, wat zie je er moe uit, zo voelde ik me ook !
Dacht echt , van heb mijn uurtje vanmorgen gewoon gemist !
De rest van de dag kan ik rond rennen , maar dat uurtje in de ochtend is me best kostbaar ;)
Heb ook gister en vandaag gewoon rond gelopen , en mijn dingen gedaan die moesten !
Dus zo erg kon het niet zijn dacht ik vannacht !

ik doe normaal huishoudelijk werk voor thuiszorg ..
maar idd , als ik terug denk, het is allemaal een beetje raar .. toch wel vandaag ! maar gitaar , tenminste dat met die vingers valt het meeste op
afwassen gaat nog wel !

chocorookie
28 december 2009, 23:18
Naar de dokter, morgen gelijk een afspraak maken.

Deze zal een aantal testjes met je doen qua reactie en prikkelingen van de hand - arm.

Weg ernaar toe zal zwaar zijn maar thuis ermee rondhobbelen in onwetenschap is nog erger.

Geen enge verhalen, zal wel meevallen, maar wel effe gaan.

Gr Choc

FruscianteFan
28 december 2009, 23:47
Als ik twee dingen heb geleerd van mijn blessure (overbelasting van mijn rechterpols), is het dat mijn lichaam niet onbreekbaar is en dat je bij dergelijke problemen zo snel mogelijk professionele hulp zoeken (fysio in mijn geval). Ik heb er namelijk nog een maand mee doorgespeeld, met het gevolg dat ik nu, na vier maanden, nog steeds niet hersteld ben.

Jouw geval klinkt wel erger, dus eerlijk gezegd zou ik zo snel mogelijk naar de dokter gaan. Je hebt er namelijk veel meer aan als iemand ernaar kijkt die er verstand van heeft. Dan weet je ook veel eerder wat er aan de hand is, en of je nog kunt hopen dat je het weer op kunt pakken. Hiermee wil ik je trouwens niet laten schrikken, maar er is een kleine kans dat het echt goed mis is.

Overigens was ik zelf ontzettend bang dat het over en uit was, maar ik ben nu weer flink aan het spelen en dat gaat prima.

ellisvertellis
29 december 2009, 02:05
Het lijkt een beetje alsof je een epileptie-aanval hebt (gehad). Alsof je handen "niet helemaal van jezelf zijn", alsof je niet helemaal dezelfde motoriek- en zenuwsensatie hebt als vroeger...

Dat ligt niet aan RSI of andere kwetsuren, maar aan je brein dat zenuwimpulsen anders ervaart: je spieren werken nog steeds naar behoren, maar de commando's om ze te bedienen laten het even afweten, evenals de juiste interpretatie van de zenuwen waardoor alles vreemd aanvoelt.

Dat lijkt heel sterk op wat ik had/nog heb soms. Nu neem ik er medicatie voor. (Als ik bv. aardappelchips uit een zak nam, vielen ze gewoon van tussen mijn duim- en wijsvinger...)

Meer dan 50% van de mensen heeft ooit in zijn leven mee te maken met een epileptische aanval, maar er zijn er weinig die het wel degelijk merken of er last van ondervinden.

Het is de manier waarop je het beschrijft dat mij daaraan doet denken. Ik wil je niet in paniek brengen, want a) het is waarschijnlijk iets heel anders en b) moest het dat zijn: epileptie valt zeer goed te behandelen tegenwoordig, dus om zeker te zijn ga je idd naar de dokter.

Succes (en vooral niet panikeren)!





Edit: Btw. ik ben nu 6 jaar na de feiten en speel nog steeds gitaar hoor, dus dat zal wel in orde komen! ;)

Bijl
29 december 2009, 09:09
Misschien is je hand gewoon overbelast en moet je er even rustig aan mee doen. Als je gaat spelen, begin dan met een warming up en niet meteen vol ertegenaan.

Brewskie
29 december 2009, 09:21
klinkt op de nasleep van een tia, oftewel een hele licht beroerte merk jezelf soms niks van tot je opeens zoals nu bij jou iets ontdekt wat opeens niet meer wil.
zou maar effe naar de dokter/ziekenhuis gaan.
mooi klote voor je, had er beter iets anders mee opgehouden zijn, zoals niet meer weten hoe je de afwas moet doen oid :D.

Ik zat eigenlijk ook te denken aan een tia. Dat klinkt natuurlijk eng, maar zou best kunnen. Je omgeving zou daar niet 1-2-3 iets van merken. Het is geen zware beroerte waarvan je gezicht helemaal gaat hangen. Het kunnen hele kleine beschadigingen in je hersenen zijn, die je fijne motoriek hebben aangetast. Wat ik me wel afvraag...je hebt nogal veel getypt om alle tekst in deze thread te schrijven. Heb je het ook met typen ? ...of typ je niet 10-vingerig ? ...want met het twee-vinger-systeem valt het natuurlijk minder op. Succes.

FruscianteFan
29 december 2009, 09:29
Misschien is je hand gewoon overbelast en moet je er even rustig aan mee doen. Als je gaat spelen, begin dan met een warming up en niet meteen vol ertegenaan.
Met overbelasting heb ik zelf ervaring, en het is dan niet zo dat je van de ene op de andere dag je motoriek kwijt bent. In mijn geval voelde het gekneusd aan, en na een tijdje begon het dik te worden (wat de flexibiliteit enorm aantastte). Dat lijkt niet op het verschijnsel dat je opeens je vaardigheid kwijt lijkt te zijn.

Overigens, bij overbelasting moet je veel minder spelen. Vol ertegenaan moet ik sowieso ontzettend mee oppassen, en met een warming up verspil ik alleen maar speeltijd. Wel doe ik oefeningetjes zonder gitaar.

Maar nu maak ik me toch schuldig aan het voorspellen wat het allemaal kan zijn. Ik heb er echt geen verstand van!

Het kan trouwens uitmaken welke dokter je hebt. Bij Fysiotherapie in elk geval wel, want de één heeft geen verstand van muzikanten, raad mij alleen maar aan om niet te spelen en doet me vooral heel veel pijn, de andere heeft wel verstand van muzikanten, wil met mij werken aan het heropbouwen van mijn speeluren en verzacht de pijn. Ja ik weet het, de fysio mag best pijn doen, maar niet tot anderhalve dag na de sessie.

highflyers
29 december 2009, 13:00
ik ga niet op medische dingen speculeren maar ik zeg je wel ga naar je huis arts. beter er mee verlegen dan er om verlegen.
bij mij is het zo dat ik me rechter arm zuinig moet behandelen omdat die anders totaal gevoel en gebruik loos kan worden.
me vader heeft pas geleden een bloedprop in de hersens gehad en heeft nu boter vingers en zo.
Dus er kan te veel zijn waar door het komt een arts kan veel beter dingen inschatten dan wij leken want ja alles wat wij vertellen is mogelijk maar het kan altijd mee vallen en dan hebben we je hier onnodig bang gemaakt. geloof me de stress die daar door komt is soms nog erger dan het echte mankement. maar dat kan alleen een arts vertellen

Braindead
29 december 2009, 15:55
Het lijkt mij ook beter om niet alle mogelijke aandoeningen hier op te sommen. Een dokter kan gericht kijken wat het is en aanvullend onderzoek doen. Daar heb je meer aan dan dat je je nu zorgen gaat maken over wat het misschien zou kunnen zijn. Volgens mij zijn er namelijk veel meer dingen die het "zouden kunnen" zijn dan hier genoemd dus laat het maar checken.

(edit) hmm, beetje zelfde post als hierboven zie ik nu ....

cioola
29 december 2009, 18:16
Thanks allemaal , voor her hardop mee denken !

Ik hoopte dus , met plaatsten van eerste berricht, op iets van gebeurd mij ook wel eens !

Maar vanmorgen toch bij huisarts geweest , en zijn vermoede is idd een lichte tia, hij wild eme meteen door sturen , maar morgen om een andere reden naar ziekenhuis, dus morgen dubbele date daar !
dus morgen meteen naar Neuroloog !

Opzich, hoef ik me geen zorgen te maken denkt hij..
Het kan gebeuren een tia, en veel mensen weten het niet eens !
Hij speelt zelf geen gitaar ofiets, maar kon zich wel voorstellen, dat juist
iets als gitaar besturen, net wat meer vraagt, van snelheid/motoriek van je hoofd naar handen !
dat er iets niet goed is is hij met me eens,..
Enkele keer gebeurd het , dat functies niet zomaar herstellen, maar vaak is er wel aan te werken ! Spannend en eng toch wel !
Zij nog tegen huisarts, ken je Tony Melendiz ? maar helaas !

Ik had ook vanmorgen ineens een probleem met aankleden enz..
En ook gister met typen, merkte ik het ineens op, ik typ normaal blind met 10 vingers, en sneller dan wat ik nu doe !
ook met typen, is voorral links minder, typ met 2 a drie vingers nu ..

het voel nu beter dat dan gisteravond..
maar gitaar spelen lukt me echt niet !
Ik kan wel meer kracht zetten in mijn hand, maar niet genoeg om gitaar te spelen ..
Heb net mijn (hele oude) nylon gitaar uit hoes gehaald dacht misschien lukt het daarop, maar die gitaar staat al zeker 4 jaar stil, dus die snaren gaan niet meer lukken !
Ook stemmen, blijkt even een hele klus te zijn, op deze manier !
Dus nieuw setje snaren , zelfs met snaar winder durf ik niet te proberen nu !

Even niet dan maar ... ook met Keyboard, wat sinds een maand of 6 probeer wil het niet ff ..

Dus even stil hier !! vannavond muziek oefening, ga gewoon met jeukende handjes kijken/luisteren ??

Ik geef het hoe dan ook niet zomaar op,..
Ik ga weer spelen ! desnoods weer van voor af aan , maar kan niet zonder gitaar ..

wordt vervlogt, denk ik !
Thanks nogmaals

budje
29 december 2009, 19:50
Damn... Succes met alles!

wietse
29 december 2009, 20:00
klote man, hopen dat alles weer terug komt.
trouwens als je weer met vragen zit aarzel dan niet om in off topic te komen, daar komen ook wat lui die hier veel meer van af weten maar hier eigenlijk nooit komen.
iets als dit hoort eigenlijk niet in gitaren diversen thuis.

282
29 december 2009, 20:23
Ik hoop echt voor jou dat het niet al te ernstig is en je zo snel mogelijk weer gitaar kan spelen

En hou ons op de hoogte he, succes!

bagheera
29 december 2009, 21:01
we duimen voor je !!! Ik hoop echt dat het niets is en gewoon wat vermoeid

highflyers
29 december 2009, 21:08
het beste wat je nu kan doen is even niet je zelf te veel pushen en testen eerst praten met de artsen en dan revalideren als het nodig is

ellisvertellis
29 december 2009, 21:49
Oei, da's ni leuk voor je. Die neurologen van tegenwoordig zijn wel wat waard hoor. Ze lappen jou vast zo weer op!

Succes!!

beruk
29 december 2009, 21:55
Veel succes morgen bij de neuroloog. Als ik het zo lees is het heel verstandig van je om naar de dokter te gaan.

Flipkoos
29 december 2009, 22:03
Wat een naar verhaal zeg! Ik hoop dat je er snel weer bovenop krabbelt. Want als je echt in de muziek zit is er niets ergers dan hulpeloos langs de zijkant zitten en kijken en luisteren naar dingen die je niet meer kunt. Maar goed ik hoop echt dat ze je goed kunnen helpen en dat je weer snel kunt spelen, en al die andere schijnbaar normale dingen die ineens niet meer gaan...

veelen
29 december 2009, 23:13
TIA's trekken over het algemeen wel weer bij. Toch; heel veel succes, ik hoop voor je dat het niets ernstigs is.

De nachtmerrie van iedere muzikant kun je wel zeggen.

cioola
29 december 2009, 23:27
Ik weet niet wat gebruikelijk is hier, meer een vraag aan de modjes misschien
Maar omdat ik hoopte dat het iets euhm, nou jah met spelen zelf te maken had, heb ik het hier gedropt ..

Wat mij betreft , mag dit berirricht, misschien met andere titel naam idd naar iets als off topic, heeft idd weinig met gitaar te maken ;)

Vanavond bij band oefening geweest , doet ff zeer..
als je op zo manier andere ziet en hoort, met en hoort over .. ...
zucht .. jah hoe het ook het ook is of gaat ..
Wat mij betreft ga ik weer spelen ! Desnoods, beginnen we weer opnieuw !
Geen wat in mijn hoofd zit, is niet weg ..
Alleen mijn handen , heb mee revalidatie's achter de rug ;)

Dit had ik niet helemaal verwacht, juist mijn handen !!

Zag laatst op tv een huilende Wibi , omdat zijn gehoor hem in de steek lijkt te laten .. Had op dat momend even een gedachte , van maar je kan toch meer dan piano spelen ? Voelde wel met hem mee ergens, maar poeh he , bij hem is het zijn brood, ...
Gaat diep zoiets, had het niet verwacht , dat ik het in twee dagen tijd al zo zou missen !!
Mis echt ff iets , staan 4 gitaren een mandoline een keyboward en kan er ff niks mee ...
maar goed ... we gaan terug vechten , hoe dan ook ;)
IK WIL SPELEN !!!

thanks allemaal :lovelove:....

liefs Cioola

FruscianteFan
30 december 2009, 11:18
Ik heb het ook wel even behoorlijk te kwaad gehad toen ik bang was dat ik helemaal niet meer zou kunnen spelen, gelukkig viel het bij mij uiteindelijk mee (al heb ik er nu al 4 maanden last van).

Wat ik wel merkte, tijdens repetities, is dat het heel leerzaam en mooi kan zijn om gewoon te luisteren naar wat je bandleden doen. Echter, in mijn geval is dat omdat ik even 'pauze' neem, wetende dat ik het eerstvolgende optreden gewoon kan spelen.

Verder kan ik aanraden om de tijd die je normaalgesproken zou steken in oefenen met gitaar, juist te besteden aan bijvoorbeeld een wandeling of een mooie film. Want het moeilijkste is wel om te zitten verlangen naar je gitaar.

En natuurlijk wens ik je heel veel sterkte met revalidatie!

marc_o
30 december 2009, 11:33
Ik heb het ook zo'n beetje meegemaakt.
Polyneuropathie was het oordeel, een hoop pillen het dieet en ik heb bijna 2 jaar niet kunnen spelen.....mooier kan ik het niet maken, maar ik denk dat een hoop gevallen op zichzelf staan en de uitkomst, daar moet je op wachten...
Ik heb mijn oude niveau nooit meer gehaald en na drie uur optreden hebben mijn handen zoiets van...pleur op, wij zijn klaar hier.


sterkte in ieder geval.

cioola
30 december 2009, 19:21
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2243685#post2243685


Ik ga hier maar verder ;)

Brewskie
7 januari 2010, 08:42
Ik ben benieuwd hoe het met je hand is. Ben je nog bij het ziekenhuis geweest ?

ErikE
8 januari 2010, 11:50
Zie link op vorige pagina, ze is in de Off-topic verder gegaan...