PDA

View Full Version : Help mijn hand(en) wil(len) opeens niet meer ?



cioola
28 december 2009, 19:50
Hoi ..

Misschien hele rare vraag?

Ik speel nu al een jaartje of 20 gitaar, waarvan 15 nu akkoordjes denk ik ..

Gister ochtend , zou ik in de kerk,alleen de kids begeleiden met mijn gitaar..
Liedjes die ik ik al 100 keer gespeeld heb, nooit problemen mee heb !
Nummers, speel ik uit mijn hoofd, zonder er bij te hoeven denken, normaal !

Eerste nummer stond gewoon in A E B akkoorden, niets aan probs normaal !
Maar gister kreeg ik links mijn vingers niet in beweging !
Ik moest spelen, moest nummers zingen voor een club met kids, maar kreeg geen akkoord uit mijn gitaar ! Het leek of er lood aan mijn vingertoppen zat, ik weet het niet !
na een paar keer proberen, gitaar maar weg gezet , helemaal raar van ..
het lukt me niet ?
Speel ( zeker laatste maanden) HEEL veel gitaar, alleen daar, of thuis, of in de band !


Aantal pogingen gedaan , bij volgende nummers ! Maar niks !
In de kerk nog boos even op mezelf, hoe kun je nou zo dom zijn, dat je niet eens geluid uit die gitaar krijgt ! Doodsimpele nummers, al zo vaak gespeeld ?
Was voor de kids geen ramp, zingen lukt ook zonder gitaar ..
Maar voelde me behoorlijk kl*te , omdat ik opeens niks kon met mijn handen !
Leek echt , en voelde ook even zo alsof ik voor het eerst een gitaar vast had !

Later thuis, na een bak koffie, gitaar uit zijn koffer getrommelt..
Op bed gaan zitten.. weer een poging ..
Nog mijn oude gitaar erbij gepakt, die heeft een smallere hals, dacht misschien ?? ( was even ten einde raad, dus alles proberen )
Maar niks !

Gewoon akkoordjes als G C D Em Am, niks raars , normaal geen moeite mee
vlieg niet met 120 km per uur over mijn hals normaal, maar toch wel redelijk vlot ! zeker met overpakken van die akkoorden van hier boven , dat lukte al een aardig tijdje zonder problemen ..

Gister tot laat geprobeerd , dacht van nou misschien ben ik wel "gewoon" moe