PDA

View Full Version : Pickle Vibe: yay or naye



reinierscheffer
28 december 2009, 19:13
Hallo allemaal
Ik neig naar het aanschaffen van een Lovepedal Pickle Vibe. Iemand hier ervaring mee? plus-/minpunten?

alvast bedankt!

Tristan
28 december 2009, 22:29
Ja hoor, niet te duur, leuk ding...
Wil je echt de Phase 90 sound koop dan een Phase 90, maar wil je zo'n type sound en ook nog een wat dieper pulserende vibe dan is de Pickle Vibe een erg goed alternatief, heeft wel iets scherper hoog...

Comfortably Daniel
29 december 2009, 11:39
De Picklevibe is een leuk pedaal hoor, niks mis mee. Klinkt gewoon goed.


Hmm...sinds wanneer is de Phase 90 een vibe?:???:

Tristan
29 december 2009, 15:06
Die haalde ik aan omdat je op lage snelheden een Phase 90 achtige sound uit de Pickle Vibe kan halen...
Overigens is de Pickle Vibe meer een phaser/tremolo combi dan een 'echte' vibe, hij werkt niet met photocells...

ateng
31 december 2009, 13:33
Hey Tristan,

maar klinkt ie wel Hendrix achtig of kan ik beter naar een ander pedaal gaan zoeken. Heb een Microvibe gehad maar die vond ik niet zo vibe achtig klinken, iig niet zo Hendrix achtig.
Heb een half jaar geleden een KR Megavibe bij David Phillips besteld maar heb nog niks gehoord. Hij zei dat het drie maanden duurt maar daarna niks meer van hem gehoord dus wel balen.

Tristan
31 december 2009, 13:43
Hendrix sound, vind ik altijd moeilijk, durf ik niet zo te zeggen, hij heeft het wel meer dan de Micro Vibe of DejaVibe als je het mij vraagt...
De Pickle Vibe pulseert lekker en klinkt redelijk diep op hogere snelheden terwijl hij met drive toch wel overeind blijft, heeft misschien ietsje veel tophoog...
Ik prefereer hem boven de DejaVibe, Micro Vibe en Mojo Vibe, klinkt dikker dan de eerste twee en heeft niet die doffe midboost van de derde...
De Black Cat Vibe en Tube Vibe zijn misschien nog net iets lekkerder (zeker de Black Cat Vibe), maar die zijn veel duurder en met name de Black Cat Vibe blijft minder overeind met stevige drive omdat hij zo dik klinkt...
Het enige nadeel is dat de Pickle Vibe soms plopt...
Balen van die KR Megavibe, schijnt een te gek ding te zijn, maar als die vent niet betrouwbaar is... :(

ateng
31 december 2009, 13:55
Nou ja niet betrouwbaar weet ik niet want het is een aardige dude. Waarschijnlijk kan hij het niet aan want via de site van KR Musical wordt het niet naar Europa verzonden.
Maar zat dus ook aan de Pickelvibe te denken want hoorde goede verhalen en wat ik op youtube heb gehoord is niet verkeerd.
Waar kan je m kopen?

Bernardduur
31 december 2009, 14:19
Was die pickle vibe geen Phase 45 kloon?

Tristan
31 december 2009, 19:56
Weet ik niet, is dat zo?

ateng:
Okee, maar afwachten dus...
Als ik jou was zou ik de Pickle Vibe bij www.proguitarshop.com bestellen, daar is hij niet zo duur, maar Van De Haar heeft 'm als het goed is inmiddels ook binnen...

reinierscheffer
2 januari 2010, 19:53
allright, klinkt goed.
bestellen dan maar:)

elmoman
11 april 2010, 23:40
Hey Reinier,

Beetje late reactie op deze topic, maar sinds 2 weken heb ik hem eindelijk zelf en hij is te gek! We hebben hem nu ook bij Dirk Witte (niet voor lang!), dus je kan hem komen checken.

Later,

Martijn

ThaBluesBreaker
12 april 2010, 01:55
Voodoo vibe :)

JeroenP
12 april 2010, 14:46
Voodoo vibe :)

+1, gaaaaaf!